Työkyvyttömyyseläke evätty
Olen 60v nainen, lääkärini mielestä olen kykenemätön työhön. Ilmariselta kuten myös Kelasta tuli hylky. Eli haaskaanko aikaa ja näen turhaa vaivaa, jos valitan päätöksistä?
On se kumma, ettei lääkärin huolella laatima lausunto paina vaakakupissa yhtään mitään, toki nuo minua näkemättömät asiantuntijalääkärit tietävät paremmin.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein evätty. Jos pystyt tietokoneella tai puhelimella vauva-palstalle kirjottamaan olet työkykyinen.
Sinä(kään) et siis ymmärrä, että tekstiä voi tuottaa myös katseohjauksella, vaikka olisi neliraajahalvaantunut?
Jos tekstiä pystyy tuottamaan millä tahansa tavalla on työkykyinen. Ei muuta kuin töihin asiakaspalveluun vastaamaan sähköposteihin.
Sillä ei taida olla väliä, että kykenee vastailemaan silloin kun kunto sallii, josta ei koskaan voi olla etukäteen varma. Myös varmaan esim. Psykoottiset tai skitsofreenikot otetaan ilolla suoltamaan vastauksia asiakkaille, kun eihän ne asiakkaat oikeasti tarvitse kunnollisia vastauksia, ohjeistusta ja neuvontaa???
Psyykkisistä syistä pääsee. Minä pääsin, mutta kymmenen vuotta siihen meni. Vaakakupissa painoi se, että työhistoriani on lyhyt, enkä tule niin kalliiksi eläkevakuutusyhtiölle. Heti hakemuksen laitettuani olivat ensimmäiseksi käyneet katsomassa tienatun eläkkeen summan, selvisi lokitiedoista. Sen jälkeen kai päättivät meneekö hakemus mappi-ö:hön vai käsittelyyn. Kolmen kuukauden kuluttua sain myönteisen päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Psyykkisistä syistä pääsee. Minä pääsin, mutta kymmenen vuotta siihen meni. Vaakakupissa painoi se, että työhistoriani on lyhyt, enkä tule niin kalliiksi eläkevakuutusyhtiölle. Heti hakemuksen laitettuani olivat ensimmäiseksi käyneet katsomassa tienatun eläkkeen summan, selvisi lokitiedoista. Sen jälkeen kai päättivät meneekö hakemus mappi-ö:hön vai käsittelyyn. Kolmen kuukauden kuluttua sain myönteisen päätöksen.
Tuossa luultavasti ratkaisevaa oli palkan suuruus, ei uran kesto. Kuten aiemmin todettiin, työkyvyttömyyseläkkeessä huomioidaan tuleva saamatta jäänyt palkka, joka perustuu siis sille oletukselle, että hakija olisi jatkanut työtään entiseen malliin normaaliin eläkeikään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa luultavasti ratkaisevaa oli palkan suuruus, ei uran kesto. Kuten aiemmin todettiin, työkyvyttömyyseläkkeessä huomioidaan tuleva saamatta jäänyt palkka, joka perustuu siis sille oletukselle, että hakija olisi jatkanut työtään entiseen malliin normaaliin eläkeikään saakka.
Olin pitkään kuntoutustuella, niin sain vain saman suuruisen eläkkeen eli takuueläkkeen verran.
Itsellä kuntoutustuki 2500. Tulkitsenko oikein, että tuolla suuruudella (yli takuueläkkeen) ei kannata jatkossa odottaa myöntävää päätöstä?
Vierailija kirjoitti:
Miettikää. 60 vuotiaita ei päästetä eläkkeelle. On tää pas..... valtio.
Nykyaikana mennään kokoaikatöihin 25-vuotiaana ja eletään 100-vuotiaaksi. Silti pitäisi päästä eläkkeelle jo 60-vuotiaana :D
Eli töitä tehtäisiin vain 35 vuotta ja saamapuolella oltaisiin yhteensä 65 vuotta. Tosi kestävä juttu valtiontalouden kannalta.
Ei välttämättä pysty mikään työhön vaikka tänne kirjoittaa ja onneksi kirjoittaa.Minullakin mm.nivelsairaus,sormet klikkaa sinne tänne ,jää jumiin.Kolmas kerta hakea tällä tk-eläkettä pian.Täysin työkyvytön.Sanoinkin siinä oli se.Eihän tätä jaksa.Olen päättänyt jos pääsisin.Niin siihen saa loppua muutakin juoksu.Minua ei rahastella.Ensivuonna lääkekorv.omavastuu nousee 70€.En ole sossun asiakas,sanoinkin jos olisin,mehän tehtäis vaikka mitä.Työkyky arvio 0.negat.Kyllähän vammaisena voisi hakea työtä,infataksi hakee,avustaja olisi oltava.Kun näkö ja toimintakyk.auttaa vaatteet yllä.Silminä olisi silmäsairaus.
Kuinka paljon on takuueläke?verot,paljonko jää käteen?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kuntoutustuki 2500. Tulkitsenko oikein, että tuolla suuruudella (yli takuueläkkeen) ei kannata jatkossa odottaa myöntävää päätöstä?
Osatyökyvyttömyyseläkkeelle pääsemiseen pitää työkyvyn olla alentunut 2/5, kokoeläkkeeseen alentuma on 3/5. Eläkkeen määrällä ei ole merkitystä, vain työkyvyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osatyökyvyttömyyseläkkeelle pääsemiseen pitää työkyvyn olla alentunut 2/5, kokoeläkkeeseen alentuma on 3/5. Eläkkeen määrällä ei ole merkitystä, vain työkyvyllä.
Kommentti oli tarkoitettu tuohon, että työeläkeyhtiö ei myöntäisi henkilöille, joilla hieman suurempi eläkkeen määrä. Eli ei tuo työkyky vaan eläkkeen suuruus olisi yksi estävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti oli tarkoitettu tuohon, että työeläkeyhtiö ei myöntäisi henkilöille, joilla hieman suurempi eläkkeen määrä. Eli ei tuo työkyky vaan eläkkeen suuruus olisi yksi estävä tekijä.
Eläkkeen suuruus ei merkitse mitään eläkehakemuksissa. Ei_siis_mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoo paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeen suuruus ei merkitse mitään eläkehakemuksissa. Ei_siis_mitään.
Ei sillä pitäisikään olla. Mistä johtuvat puheet, että isompien eläkemäärien kohdalla hakemukset hylättäisiin useammin? Tulisi liian kalliiksi myöntää eläke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen ammatti ettei ne keksi mihin tästä voisi edes kuntoutua, joten eläke tuli helposti. Varsinkin kun tuhosivat vuosien aikana työmuistini täysin neurolepteilla, joten en enää kykene oppimaan mitään. Toisekseen, miten ne olisi mitään muuta voineet tehdäkään. Ei yksikään oppilaistos ota opiskelemaan niin se on hieman haihattelua yrittää kuntouttaa edes. Joten ei mitään kuntoutettu, ei vaadittu. Eläkkeelle.
Joo, kauhulla luen kun täällä ihmiset niin tyytyväisenä popsii ketipinoria, joka tuhoaa aivot.
Ja veriarvot. Minulle tuli siitä diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein evätty. Jos pystyt tietokoneella tai puhelimella vauva-palstalle kirjottamaan olet työkykyinen.
Sinä(kään) et siis ymmärrä, että tekstiä voi tuottaa myös katseohjauksella, vaikka olisi neliraajahalvaantunut?
Jos tekstiä pystyy tuottamaan millä tahansa tavalla on työkykyinen. Ei muuta kuin töihin asiakaspalveluun vastaamaan sähköposteihin.
Tiedätkö, kuinka hidasta ja rasittavaa on tuottaa tekstiä katseohjauksella?
Ihan sama, mutta vaikka provisio palkkaisena kirjoittajan pitää toimia, oma syy jos ei ehdi kirjoittaa tarpeeksi että saisi laskut maksettua. Sitten pitää vaan muuttaa metsään tai sillan alle ja syödä sammalta. Jämpti ompi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen ammatti ettei ne keksi mihin tästä voisi edes kuntoutua, joten eläke tuli helposti. Varsinkin kun tuhosivat vuosien aikana työmuistini täysin neurolepteilla, joten en enää kykene oppimaan mitään. Toisekseen, miten ne olisi mitään muuta voineet tehdäkään. Ei yksikään oppilaistos ota opiskelemaan niin se on hieman haihattelua yrittää kuntouttaa edes. Joten ei mitään kuntoutettu, ei vaadittu. Eläkkeelle.
Joo, kauhulla luen kun täällä ihmiset niin tyytyväisenä popsii ketipinoria, joka tuhoaa aivot.
Ja veriarvot. Minulle tuli siitä diabetes.
Mulle keripukki.
Vierailija kirjoitti:
976 ja hilut päälle. Mulla ei mene veroja.
Voi voi, muuta vaikka Tonga saarille, jospa siellä olis paremmin.
Tiedätkö, kuinka hidasta ja rasittavaa on tuottaa tekstiä katseohjauksella?