Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset on sosiaalisesti lahjakkaampia

Vierailija
13.09.2024 |

Ihan aidosti haluaisin tietää mistä se johtuu että naiset saa helpommin ystäviä ja osaavat jotenkin intuitiivisesti käsitellä omia tunteitaan. Tuntuu että miehistä jopa enemmistö on ihan hukassa samojen asioiden kanssa jotka naiset hoitaa ihan tosta vain.

Onko mitään tehtävissä että seuraava sukupolvi osaa sitten fiksummin? 

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan totuuden äärellä, kun todetaan naisten käyttävän näitä puhelahjojaan hyvin usein vääriin tarkoituksiin eli lahjakkaasti PILAAVAN jokaisen työpaikan ja yhteisön ilmapiirin (stanallisen pahantahtoisella!) juoruilulla ja kiusaamisella. Olen erityisherkkä m ja saanut niin kyllikseni, että siirryin kokonaan etätyöskentelyyn kesällä 2022.

Sitten kun ottaa huomioon mitkä syyt yleensä johtavat porukasta savustamiseen, siitä on sosiaalinen äly kaukana. Ainakin, jos asiaa käsittelee kriittisesti. Näkyyhän tuo ero myös sosiaalisessa mediassa. Naisinfluensserit keskittyvät enemmän pinnallisuuteen ja miehet rakentavat todennäköisemmin "brändinsä" jonkin erikoisosaamisen ympärille. Toki poikkeuksia on molempiin suuntiin, sitä on turha edes yrittää kiistää. Ironisesti, esim. misogynisti Andrew Tate on naismaisesti käyttäytyvä.

Vierailija
122/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa asiaa kuin ap. Ex-aviomieheni ei ole pitänyt mitään yhteyttä sukulaisiinsa eikä juuri ystäviinsä eromme jälkeen. Hänellä ei ole minkäänlaista sosiaalista verkostoa. Joskus, ehkä kerran vuodessa soittaa humalassa jollekin nuoruusajan kaverilleen. Minä tulen yhteishuoltajuudesta huolimatta aina järjestämään joulut, ylioppilasjuhlat ja synttörit koska miehen järkkäämänä sinne ei tulisi yksinkertaisesti ketään (paitsi vanhempansa).

Oma turvaverkkoni on vain kasvanut eron jälkeen ja ympärillä valtava määrä välittäviä ystäviä josta olen todella kiitollinen. 

Suomessa jos menet juhliin niin kukaan ei hämmästy vaikka perheen isäntä mököttää mykkänä nurkassa, sosiaalisuus ja vieraiden kanssa juttelu katsotaan äidin velvollisuudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ap viittaat tällä " miehistä jopa enemmistö on ihan hukassa samojen asioiden kanssa jotka naiset hoitaa ihan tosta vain"? Mitä nää asiat on? 

AP:n piti päästä purkamaan kiehuvaa miesvihaansa jollain tapaa ja päätti heittää tällaisen ylimalkaisen väittee rauhoittaakseen kattilaansa.

Meidän vanha tuttu miesvihakiimanarttumällirännimätisäkkivittulimaulihan se taas palstalla 24/7 muiden mammojen kanssa.

Vaikuttaa että tunnette toisenne. Onko se sinusta hyvä merkki että olet samoissa ketjuissa 24/7 hänen kanssaan?

Vai onko se ongelma vain miehelle?

Vierailija
124/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisten työyhteisöjen hyvä työilmapiiri todistaa ap:n väitteet oikeiksi.

Lisäksi kaikki äidit ovat täydellisiä malliesimerkkejä tyttärilleen.

Kyllä, naisista on pelkkää positiivista sanottavaa!

Vierailija
125/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oleellisempi kysymys on miksi naissukupuoli kokee sosiaalisuuden huomattavasti tärkeämmäksi. Sehän määrittelee pitkälti nokkimisjärjestyksen ja jättiläismäinen muoti-kauneusbisnes nojaa täysin tähän ominaisuuteen.

Ei kaikki naiset ole tuota mieltä.

Vierailija
126/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oleellisempi kysymys on miksi naissukupuoli kokee sosiaalisuuden huomattavasti tärkeämmäksi. Sehän määrittelee pitkälti nokkimisjärjestyksen ja jättiläismäinen muoti-kauneusbisnes nojaa täysin tähän ominaisuuteen.

Ei kaikki naiset ole tuota mieltä.

Eivätkä kaikki miehet ole metsästäjiä ja keräilijöitä. Vuosituhansia jatkunut kulttuuri silti näkyy nyky-yhteiskunnassakin esimerkiksi sukupuolten välisinä eroina ammatinvalinnassa.

Vierailija
127/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa asiaa kuin ap. Ex-aviomieheni ei ole pitänyt mitään yhteyttä sukulaisiinsa eikä juuri ystäviinsä eromme jälkeen. Hänellä ei ole minkäänlaista sosiaalista verkostoa. Joskus, ehkä kerran vuodessa soittaa humalassa jollekin nuoruusajan kaverilleen. Minä tulen yhteishuoltajuudesta huolimatta aina järjestämään joulut, ylioppilasjuhlat ja synttörit koska miehen järkkäämänä sinne ei tulisi yksinkertaisesti ketään (paitsi vanhempansa).

Oma turvaverkkoni on vain kasvanut eron jälkeen ja ympärillä valtava määrä välittäviä ystäviä josta olen todella kiitollinen. 

Suomessa jos menet juhliin niin kukaan ei hämmästy vaikka perheen isäntä mököttää mykkänä nurkassa, sosiaalisuus ja vieraiden kanssa juttelu katsotaan äidin velvollisuudeksi.

Tämä!👍

Vierailija
128/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio.

Kuten aikaisemmin joku mainitsi, mies on voimakkaampi.

Naisten on ollut pakko oppia satuttamaan sanoillaan ja teoillaan kun lyönti ei aiheuta toivottua kipua.

Vierailija
129/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli minun mielestäni erään monta kertaa päivässä aloituksia tehtaavan vakiotrollin aloitus, mutta tällä kertaa tulikin trollin aloitteesta ihan tasokas hedelmällinen keskustelu.

Vierailija
130/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jutteleva mies taasen helposti koetaan naismaisena tai homomaisena vähemmän karskina ja miehekkäänä, eipä tässä tiedä enää miten olla oikealla tavalla mies.

Vierailija
131/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli minun mielestäni erään monta kertaa päivässä aloituksia tehtaavan vakiotrollin aloitus, mutta tällä kertaa tulikin trollin aloitteesta ihan tasokas hedelmällinen keskustelu.

Miesten haukkuminen on sinusta tasokasta keskustelua?

En uskalla edes ajatella mikä olisi tasotonta. Varmaan naisten haukkuminen?

Vierailija
132/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en miehenä tee ystäviä sen vuoksi että on ystäviä.

Mistä teet ystäviä, savestako?

Make friends suomennettuna. Etkö tajunnut yhteyttä englannista suomen kieleen? Sosiaalisesti ja emotionaalisesti lahjakkaana yksilönä päädyit suorittamaan verbaalisen aggression. 

Miksi joudut turvautumaan käännösohjelmiin kun kirjoitat palstalle? 

Vierailija
133/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja miesten aivot ovat niin erilaiset, vrt. hemisfäärien välinen aivokurkiainen. Naisella tuo johto on "paksu", miehellä aivan olematon. Kärjistetysti sanottuna mies, putkiaivo, käyttää vain yhtä aivopuoliskoa kerrallaan, kun taas tippaleipäaivonaisella molemmat puoliskot ovat kehittyneen "johdon" vuoksi koko ajan synkroniassa.

Mutta silti hyvän kasvatuksen saaneet miehet pystyy siihen mihin naisetkin. Eli ei tuo teoria edes pidä paikkaansa. Uskon kyllä että aivoissa on eroja mutta selvästi kaikkia noita taitoja voi oppia molemmilla aivoilla.

Se ei vaan silti poista sitä tosiasiaa, että jotkut asiat käyvät naisilta paljon luontaisemmin millä tahansa kasvatuksella. En ole vielä törmännyt yhteenkään heteromieheen, joka intoilisi anopin syntymäpäivien alla, että millainen kukkalaite ja tuoksusaippua

No huh. Ei kyllä olisi mulle luontaista. Eiköhän anopin lahjan hommaisi mies itse. 

Vierailija
134/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä

En usko olevani mikään niistä perustrolleista. Olen siis nainen ja elämä sillä tavoin uomissaan ettei yksinäisten miesten kohtalo omakohtaisesti vaikuta mihinkään.

Mutta mietin vain että eikö heidän oma elämänsä olisi kaikin tavoin mukavampaa jos olisi ystäviä, hyvät välit sukulaisiin ja lapsiin ja parempi mahdollisuus löytää kumppani.

Vierailija
135/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa miehet yrittävät kilpaa keksiä syitä miksi heidän ei tarvitse olla siedettäviä muiden ihmisten silmissä. Surullista. Tosin ymmärtäähän sen ettei sosiaalinen mies joudu turvautumaan av-palstaan.

Vierailija
136/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

En usko olevani mikään niistä perustrolleista. Olen siis nainen ja elämä sillä tavoin uomissaan ettei yksinäisten miesten kohtalo omakohtaisesti vaikuta mihinkään.

Mutta mietin vain että eikö heidän oma elämänsä olisi kaikin tavoin mukavampaa jos olisi ystäviä, hyvät välit sukulaisiin ja lapsiin ja parempi mahdollisuus löytää kumppani.

En usko että sinun kaltaisen "kumppanin" kanssa kukaan mies voi paremmin kuin yksin.

Vierailija
137/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

En usko että sinun kaltaisen "kumppanin" kanssa kukaan mies voi paremmin kuin yksin.

Eikä sun tarvitse sitä uskoakaan

Vierailija
138/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa miehet yrittävät kilpaa keksiä syitä miksi heidän ei tarvitse olla siedettäviä muiden ihmisten silmissä. Surullista. Tosin ymmärtäähän sen ettei sosiaalinen mies joudu turvautumaan av-palstaan.

Joku miehiä vihaava spérmaämpärí kuvittelee että sillä on oikeus määritellä mikä taso on siedettävä.

Toisaalta ymmärtäähän sen millaiset naiset turvautuu av-palstaan.

Vierailija
139/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä, kun en minä tunne tuollaisia miehiä. Ei ole kavereilla tai suvussa tuollaista tapaa ollenkaan, että isäntä voisi vaan mököttää jossain. Ennemmin se menee niin, että isäntä viihdyttää vieraita ja vaimo puuhaa keittiössä, jos pitää joku stereotypia tähän vetää. Onkohan tässä sitten alueellisia eroja, itse kun olen lähes koko ikäni asunut Savossa ja täällähän tunnetusti on aika puheliasta väkeä. 

Vierailija
140/149 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä jännä, kun en minä tunne tuollaisia miehiä. Ei ole kavere

Älä nyt ainakaan sano mitään hyvää miehistä täällä. Jos sellaisia olisi, ne olis yksittäistapauksia. Tykkäyksiä saat kun alat haukkumaan miehiä. Mitä törkeämpää tekstiä tuotat, sen enemmän naisilla kostuu paikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä