Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Kermaviilin sijasta rahkaa raparperipiirakka?

Vierailija
11.06.2024 |

Onko yhtä hyvää, vai onko liian ratkaista?

Kermaviili on tosi vanhaa, eikä ole kuin rahkaa käytössä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa oon aina laittanut.

Vierailija
2/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko liian RAHKAISTA verrattuna perus kermaviilipiirakkaan...🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa rahkaa. Mutta jos et ole ennen rahkaa siinä käyttänyt, kannattaa etsiä resepti, johon tulee rahka.

Piirakan pohjan voit tehdä silti tutulla reseptillä. Vain sen rahkaosuuden haet toisesta reseptistä.

Vierailija
4/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu. Monta kertaa olen leivonnassa korvannut kermaviili rankalla tai päinvastoin. 

Vierailija
5/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa rahkaa. Mutta jos et ole ennen rahkaa siinä käyttänyt, kannattaa etsiä resepti, johon tulee rahka.

Piirakan pohjan voit tehdä silti tutulla reseptillä. Vain sen rahkaosuuden haet toisesta reseptistä.

Siis mikä siinä rahkassa edellyttää ihan reseptiä? Rahkaa, raparperinpaloja ja sokeria, hui miten vaativaa.

Vierailija
6/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä siinä rahkassa edellyttää ihan reseptiä? Rahkaa, raparperinpaloja ja sokeria, hui miten vaativaa.

Olisko se, että enemmän sokeria kuin kermaviilin kanssa.

Vierailija
7/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui! Minä olen kermaviiliin laittanut myös kananmunan. Rahkaanko siis ei tarvitse laittaa?

Vierailija
8/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui! Minä olen kermaviiliin laittanut myös kananmunan. Rahkaanko siis ei tarvitse laittaa?

Mä laitan rahkankin kanssa kananmunan.

Vierailija
9/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa, kanamuna, sokeria, vaniljasokeria

Vierailija
10/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkajugurtti on hyvä vaihtoehto. Useampaa merkkiä on saatavilla.

Vierailija
11/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kermaviili on avaamattomassa purkissa, se säilyy hyvänä vielä kolmekin kuukautta PE-pvm jälkeen. On tullut kokeiltua muutamankin kerran, kun purkki on unohtunut jääkaapin perällä. Ihan sama käy rahkalla, eli ei mene miksikään ihan helposti.

Vierailija
12/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama laitatko kermaviiliä, rahkaa, rasvaista jogurttia tai jopa piimää. Itse yleensä korvaan turkkilaisella 10% jukurtilla rahkat ja kermaviilit. 

Kermaviiliä voi käyttää hieman "vanhentuneenakin" jos purkki on avaamaton ja haju on raikas ja puhdas ja olet säilyttänyt sitä jääkaapissa.

Vierailija
13/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kakkuresepteissä munia korvataan ainakin osittain rahkalla. Mutta ei se munan laitto haittaa, niin teen yleensä itsekin.

Vierailija
14/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen rahkapiirakan sekoittamalla valion litran hedelmäpommijukurttipurkin jämiin piimätörpön loput ja kermapurkin jämät muutaman munan, sokeria vanijasokeria ja ripauksen suolaa ja kourallisen rusinoita. Sitten ravistan voimakkaasti ja kaadan piirakan päälle ja uuniin.

Vierailija
15/15 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kakkuresepteissä munia korvataan ainakin osittain rahkalla. Mutta ei se munan laitto haittaa, niin teen yleensä itsekin.

No, kumpikin munat ja rahka on proteiinia joka hyytyy kuumentaessa. Itse olen huomannut että kun rahkaa pistää munien sijasta pullataikinaan tai kun sämpylätaikinaan pistää tilkan jotain hapanmaitotuotetta piimää tai jukurttia ym. niin tulee tosi pehmeitä pullia tai sämpylöitä. 

Ap! tarkista se viili! Hapanmaitotuote säilyy avaamattomana ja jääkaapissa useita viikkoja yli viimeisen myyntipäivän hyvänä siis sillai että sitä ainakin voi hyvin käyttää kuumennettuna esim. leivontaan.