Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 7-8~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=8B0000][size=3][b]Olemme suorittaneet esittelylistalla joulusiivoja ja poistaneet nimiä, jotka eivät ole kirjoittaneet pikään aikaan. Jos huomaat esittelysi kadonneen ja haluat vielä olla pinossa mukana niin huhuile! :) [/size][/color][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]Gerbukka
Olen 28v ja mies 31v
Varsinais-Suomesta
Varsinaiset hoidot aloitettu keväällä 2006
Lapsettomuuden taustalla todennäköisesti miehen siittiövasta-aineet
Inssejä takana 5kpl, kaikki negoja
Seuraavana vuorossa IVF/ICSI.[/color]
[color=FF7F00]Huiskuttaja
Ikää molemmilla 28v
Asumme pk-seudulla
Vauvaprojekti aloitettu 11/04
Takana kolme tuloksetonta inssiä
Eka IVF/ICSI tuoresiirto 1/07 negaa.[/color]
[color=CD6600]Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600]miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 29, mies 30
Pääkaupunkiseutu
Ehkäisystä luovuttu 05/04
Esikoinen haaveissa.[/color]
[color=CD6600]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
2xIVF tuoresiirto 06 negaa
Helmikuussa 1.PAS
Ja sitä esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.[/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Onnittelut EmmaEmilialle plussasta! Tervetuloa Huiskuttaja ja Gerbukka!
[/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=FFAEB9]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (76)
Höh, mulla oli langaton näppis huolimattomasti sylissä ja edellinen viesti karkasi...no, yritetään uusiksi.
Täällähän on kivasti piinailijoita! Mulla on kaikki sormet ja varpaat pystyssä Mancon, Tuitun ja Tirpan puolesta! Kyllä olis jo aika saada lisää plussia pinoon!
Meikäläinen ei siis enneunistaan huolimatta päässyt ilmoittelemaan plussauutisia, vaan menkat alkoi ajallaan kp29. Tällä kertaa otti normaalia kovemmalle tää pettymys, en muista, milloin viimeksi olisin menkkojen takia itkenyt. Alkaa iskeä alitajuntaan, että me ollaan oikeesti hoidon tarpeessa. Oon ehkä jotenkin uskotellut itselleni, että meillä on ollut vain huonoa tuuria, että ei me oikeesti olla lapsettomia...mutta kyllä tää on nyt ihan tosi paikka. Reilusti yli 2 vuotta on yritetty. Onneksi meillä on siis maaliskuun lopulla se ivf:n suunnittelukäynti, joten toiveet kesän kynnykselle hoitoon pääsystä on kovat.
Nonna, vaadi hoitoonpääsyä julkiselle! Soita sinne vaikka joka päivä, niin että kyllästyvät. Sun on pakko saada asiaasi eteenpäin!! Mitä painonpudotukseen tulee niin mulla oli pitkään haaveissa reilu 10 kilon pudotus. Uutena vuotena lopetin hiilareiden syönnin (pastat, riisit, peruna, leipä, sokeri) ja nyt on 6 kg lähtenyt. Olo on siltä osin mahtava, eikä nälkää ole tarvinnut kärsiä kertaakaan. Suosittelen ko. kuuria lämpimästi!
Sorry, etten ole ollut aktiivinen pinoutuja. Käyn aina toisinaan kurkkaamassa kuulumisia, mutta muuten olen yrittänyt keskittyä elämän muihin osa-alueisiin, pää ei meinaa kestää tätä... yritän henkisesti valmistautua myös kertomaan asiasta äidilleni, oon siirtänyt sitä jo monta kuukautta, mutta nyt olis tarkoitus ottaa härkää sarvista ens torstaina. Saa nähdä, mikä on reaktio. Pelkään, että se syyttää mun miestä asiasta tai että ehdottaa jotain ihan pöhköä (tyyliin käy vieraissa). No ei kai se sellaista möläyttele, mutta kun en todellakaan osaa etukäteen kuvitella, miten juttu menee. Voi olla, että joudun tulemaan tilittämään tänne asiaa :)
Kuten Manco totesi, on mielettömän hyvä, että tämä kanava on olemassa. Kiitokset teille, että jaksatte kommentoida ja kannustaa!
Vai TUITTU sullakin piina nostaa päätään!?! Hienoa! En ole yksin... Mä oon siis sitä mieltä että mun mahassa tapahtuu jotain... aina sillon tällön. Sillai vähän nipistelee. Tänä aamuna olin jo sitä mieltä et se onkin kyllä ihan normaali ja " tunnoton" , mutta töihin tullessa mieli taas muuttui vähän. TOSIN, muistan niitäkin kiertoja että maha on ollut " turvoksissa ja erilainen" ja raskaus ei ole alkanut. Joo-o. Ei oo helppoo. Ai niin, tissit on kyllä sellaset luppanat, et ne ei ainakaan näytä sille että valmistautuisivat... En kyllä usko että huomenna vielä uskaltaisin testaamaan, pp:t ja kp:t on kuitenkin niin pienet. Syksyllä pp10 (=tässä kierrossa tää tuleva lauantai) tuli acon 10 se tosi hailu plussa, hailumpi ei varmaan ees näkys. Mut jos huomenna testais, sais ainakin sen negan eikä sit tarviis enää miettiä, HAH.
Tuittu, ihana työnimi teillä ois pienelle! Mitkäs sulla fiilikset tänään??
VM1974 kiva kuulla sustakin! Eihän täällä aina aktiivina tarviikaan roikkua, ja ne ajatukset pysyy muualla paremmin jos pystyy jättämään nää sivut rauhaan edes hetkeks! Jaksuja sulle, " kohtahan" se maaliskuun loppu on, ja sitten on taas yksi askel takanapäin.
TIRPPA, tietyllä lailla kiva ja hyvä että lääkäri sano sulle suoraan ettei sitä keltarauhasta vielä näkynyt, ja tuo kuulostaa jo lähes luksukselle että saat sit sen ylimääräisen tarkistusultran oviksen jälkeen ens koitokseen!
Joo, tällä erää ei muuta kun vilkutuksia kaikille, myös EE:lle! Perässä tullaan, hitaasti mutta varmasti... :-)
Mä olin tossa elokuvissa, ja jo töistä lähtiessä oli aika hirveesti sellasta mulle tuttua menkkakipuihin liittyvää " kohtukipua" . Ja siellä leffassa kans. Niin ja olin bongaavinani tuhruakin ennen leffaan menoa vessassa käydessä. Noi kivut tarkottaa mulla aina sitä että jotain tuolta pois on tuloillaan. Nohhhh, katsellaan...
Mut kuitenkin, TUITTU, plussavastuu siirtyy täysin sulle, sovitaanko??!!!!!!!! :-D
En muuten yksin suostu ottamaan vastaan tuota vastuuta.. Joten ollaan nyt loppuun asti vaan yhteisvastuussa..:)
Toivottavasti alkava tuhru onkin tällä hetkellä jotain muuta! Pidän silti kovasti peukkuja sinne!
Koska ajattelin nyt sitten piinailla kunnolla, niin voin listata kaikki mukaoireet ja pudota sitten sunnuntaina korkealta. Ihan kaikkien taukokuukausien kunniaksi piinailen niidenkin edestä! Oireita plussan puolesta: palelu ja lämmöt korkealla, rinnat arat, alavatsakipuja ja pp5 tunsin pistoskipua ehkä puolisen tuntia ihan alavatsassa oikealla sekä tänään oli myös hieman ällö olo kun oli nälkä. Negan puolesta puhuu inssistä asti olleet ajoittaiset menkkakivut, jotka välillä on vaimeampia ja välillä kovempia.
Ja nämä kaikki oireet jo tulleet pp seiskaan mennessä. Olen siis superraskaana..:D Ainakin mielikuvituksessani..;)
Oikeasti en kauheasti usko plussaan, mutta piinaillaan nyt sitten koko rahan edestä!
-Tuittu pp7-
Nythän on se yhteisvastuukeräyskin menossa joten ei kukaan saa luovuttaa kesken piinan muista se MANCO
Mullakin näyttää siis ihan positiiviselta jos TUITTU oot superraskaana ja sullakin ollu menkkatuntemuksia ihan inssistä lähtien. Niin niitä on ollu täälläkin. Ja jos jollakin epäonnistuu tälläkertaa toi hoito, se olen minä kun en oo ladannu edes mitään odotuksia tähän. Oletus on se etten ovuloinutkaan vaikka johtofolli olikin muodostumassa. Joten tsemppaan teidät molemmat plussajunaan ja otan itse seuraavan.
ON eli menkkatuntemuksia on, eikä lämmötkään oo niin korkeella kun normaalisti tässä vaiheessa kiertoa olis joten tähtään jo maaliskuun kiertoon ja siihen tehtävään PASsiin.
Aurinkoa kaikille
tirppa ja nökkönen pp2
On pitänyt jo pitkään vastata sinulle, mutta kone ja ajatus ei ole kohdanneet toisiaan.
Ensinnäkin olen tosi pahoillani, että tunnet olevasi (minun tulkintani mukaan) umpikujassa hoitojen junnaamisen julkisella ja rahaongelmien vuoksi yksityisellä. Tosin oliko niin, että olette jo IVF jonossa julkiselle? Silloinhan tunnelin päässä näkyy jo valoa!
Anyway, itselläkin on pieni open palkka, joten meillä hoidot kustannetaan pääosin miehen palkasta. Tosin meillä on alusta alkaen ollut yhteiset rahat, joten oikeastaan en ajattele mieheni maksavan vaan me yhdessä. Nämä inssit lääkkeineen ovat maksaneet 220-260e per kerta (siis sisältää kaikki kulut molemmilta) ja olemme maksaneet ne kuukausittaisista tuloista. IVF:ää varten kyllä tekee jo sitten tiukempaa. Nyt meillä on säästössä ensimmäisen IVF:n (plus lääkkeet) verran, joten niillä mennään sitten aluksi. Lisäksi onneksi kesälomarahat tulee kesällä, joten niistä saadaan se toinen IVF. Viimeisenä vaihtoehtona olen ajatellut jättää asuntolainasta muutaman kuukauden paussin ja laittaa ne rahat hoitoihin, jos ei saada tuloksia vieläkään. On siis aikamoiset suunnitelmat jouduttu tekemään täälläkin. Toivottavasti tekin löydätte ratkaisun tähän.
Me ollaan muuten asiakkaina Väestöliitossa ja voin lämpimästi suositella!!
Me ei olla vielä varsinaisesti aloitettu adoptioprosessia muutakuin ajatuksen tasolla. Ollaan menossa yhteen perusinfoon maaliskuussa ja sitten varmaan täytyy alkaa harkita jo jonoon menoa. Olen ajatellut, että ensi vuoden loppuun mennessä ollaan käyty ne hoidot läpi jotka tullaan käymään. Sen jälkeen lopetamme. Tietysti vannomatta paras! Ei myöskään olla valittu minkä palvelunantajan kautta halutaan prosessia lähteä käynnistelemään, ehkä kuitenkin pela tai interpedia.
Lopuksi vielä toivottelen voimia ja auringonpaistetta sinne alakulon keskelle! Kyllä mekin vielä se plussa saadaan, eikö!?
-Tuittu-
tosiaan minkä keksitte, yhteisvastuun! :-D
En mä suinkaan luovuttanut ole vielä, mutta parempi julkistaa tosiasiat joka paikassa, niin ei pääse itseltäänkään unohtumaan.
Päivä vain ja hetki kerrallansa...
Pakko kirjoittaa pätkissä kun kokoajan saa pelätä, koska kone jumittaa. Mikään muu sivusto ei aiheuta samaa ongelmaa.. Mies veikkaa Vauva-sivuston yrittävän urkkia jotain koneelta tai asentaa ¿keksejä¿. Ne varmaan yrittää urkkia minun kiertopäiviäni..;)
Tirpalle monta onnenpotkua kyseenalaisen PASsin onnistumiselle. Toivotaan, että ajoitus oli kaikesta huolimatta täydellinen ja saat kantaa Nökköstä hieman pidempäänkin..:) Kiitos muuten Voitto-kommentista.. Minustakin se olisi niiiiiin hyvä tekonimi. Toivottavasti saataisiin se vielä käyttöön..
Pingulle myös peukkuja piinapäiviin! Rakennatteko ihan tänne pääkaupunkiseudulle? Mekin osallistuttiin taas Espoon kaupungin tonttiarvontaan. Viimeksi meitä ei onnistanut..ylläri.. Tontteja oli jaossa n.50 ja hakijoita yli 1800..;)
VM:lle vilkutuksia ja pahoittelut tädistä..:( Onneksi ensi viikolla on jo maaliskuu, joten pianhan on jo se IVFn suunnittelukäynti. Tsemppiä myös äidille kertomiseen! Toivottavasti saat häneltä kannustusta ja tukea!
Huiskuttajalle tsemppiä kitukuukauteen.. Kyllä se kevät sieltä PASsin teillekin tuo! :)
EE:llekin vilkutuksia! Kiva kun käyt täällä tsemppaamassa ja onnea maanantain ultraan! Kuulumisia odotellessa..;)
Milikolle myös lämpimiä ajatuksia laastareiden keskelle! :)
Ihania olette!
-Tuittu-
Sorry, mutta en uskaltanut testata!! Tuhruja ei oo vielä näkynyt, mut ne yleensäkin tulee ekoina päivinä aina iltapäivisin, samoin kun kaikki menkkakivut. Muutenkin olo on varsin normaali, ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. " Liian" normaali maha... ?? Mutta en luovuta!! :-)
Nuo luget muuten nostaa lämpöä oman keltarauhashormonin tavoin. Luin joskus jostain selvityksestä. Terolutit on kemiallista(?) keltarauhashormonia eivätkä nosta, lugesteronit luonnollista kr-hormonia ja nostaavat lämpöä. Sitä en kyllä tiedä miten iso vaikutus niillä on luonnollisessa kierrossa.
Nyt ei taas muuta, lisää varmaan illalla, tai heti kun tapahtuu...
Heissan.
Täällä on aina yhtä aktiivista keskustelua, hienoa. Manco ja Tuittu, saatte kyllä olla molemmat yhteisvastuussa niistä plussista. Junassa on tilaa molemmille! Tirppakin mahtuu kyytiin.
Oli puhe noista hoitojen rahoituksista. Me ollaan hoidossa yksityisellä. Olen kokenut sen tosi hyväksi, aina on sama lääkäri ja samat hoitajat. Ajat saa toivottua omien lähtökohtien ja toivomusten mukaisesti. Rahaa palaa ja on palanut paljon. Me ollaan toistaiseksi ratkaistu rahan hankkiminen säästöillä ja ylitöillä. Vapaaehtoisesti on ylityöt kiinnostanut viimeaikoina. ;) Niin, ja jos jostain on tingitty, niin se on kyllä ulkona käyminen. Eipä sillä, siihen ei kyllä ole juuri ollut viimeaikoina fiilistäkään. Toistaiseksi ei ole tarvinnut lisälainaa ottaa tai asuntolainasta ottaa lyhennysvapaitakuukausia. Vielä ei olla konkurssissa kuitenkaan!
Kitukuukausi etenee toisaalta tosi nopeesti, saa ajatuksia välillä muuallekin. Nyt en ole edes itkenyt sitten nega tuloksen. Sekin tuntuu jo pikkuvoitolta! Toisaalta kuitenkin aika matelee. Tuntuu, että siihen PAS:in ( tehdään siis ensi kierrossa jos kaikki menee hyvin ) olisi vielä ikuisuus. Ensi viikolla menen lääkärin luo taas ultrattavaksi ja suunnittelemaan jatkot.. Eikös PAS:seja voi tehdä sitten putkeen peräkkäisiin kiertoihin?
Jaahas, taidan mennä keittelemään kahvia ja nautiskelemaan sitä Hesarin seurassa vapaapäivän kunniaksi!
Oikein paljon terkkuja hoidokeille ja pinnaa piinaan!
Huiskis
Joo passit voidaan tehdä peräkkäisiin kiertoihin. Se sentään tapahtuu ilman turhia odotteluja... Paitsi jos ovisplussa napsahtaa ' vääränä' päivänä. Onko teidän klinikalla millaset viikonloppuaukiolot? Meidän klinikalla torstaina tullut ovisplussa on ainut joka keskeyttää passin (sillo kun alkiot pakastettu 2pv:n ikäisinä) kun siellä ei tehdä siirtoja sunnuntaisin. Tuo on jännä kun yleensä aika kuluu niin julmetun hitaasti loppukierrosta, niin passeissa se on ensin sitä alkukierron ' piinaa' kun päivät ei tunnu kuluvan millään. Mut ei ne kyllä näin loppukierrossakaan kulu!
Aurinkoja kaikille, ja hyvää ja iloista mieltä!!!
Manco
Manco, meillä klinikka on useiden yksityisten tapaan kiinni viikonloput, joten varmaan sitten to ovispäivänä meilläkin keskeyttää suunnitelmat. Täytyy taas kysellä, kun menee siellä klinikalla käymään. Ja sittenhän tossa tulee pääsiäinenkin, silloin pitkät pyhät aiheuttaa varmaan omat ongelmansa. Niin ja tietty toivoa parasta ovispäivien osalta. On tää niin monimutkaista..
Mistä muuten olette ostanee/tilanneet ovistestit? Mä olen aiemmin tilannut terveysasema.fi:stä, mutta nyt mietiskelen, miten pakkaset vaikuttaa testeihin. Niissähän lukee, ettei saa jäätyä. Löysin huomattavasti halvempia testejä ( mammaksi.fi? ), mutta mahtaakohan olla luotettavia? Onko teillä kenelläkään kokemusta? Ne digitaaliset testit on kyllä kaikista helpoimpia tulkita, mutta hinta on aikamoinen..
Huiskis, joka ei vieläkään saanut sitä kahvinkeittoa aikaiseksi..
Mä oon tilannut kotitestit.com:ista, on ollut sekä aconin testejä että advancen. Advancet oli nyt tässä kierrossa ekaa kertaa käytössä, ja melkein voisin väittää että oli selkeämmin tulkittavissa kun aconeissa. Aconeissa se oma viiva on ainakin toisesta reunasta vaaleampi kuin toisesta, ja se tekee tulkinnan välillä vähän hankalaksi. Advancen viivat oli tasaisia, sekä testin että oma viiva. Ja mä tilasin sillon 2vkoa sitten, en muista millaset pakkaset oli mut päivän olivat laatikossa (n.7h) kylmässä odottamassa. Noissa on mun mielestä vaan huomautus et jos on olleet kylmässä, pitää niitten antaa lämmintä ennen käyttöä. Ja tosiaan hyvin toimi.
Manco
P.S Meillä ON hiljainen viikko töissä... :-)
Missä ootte kaikki?
Mulla leviää pää tän ahdistuksen, epävarmuuden, toivon ja odotuksen kans. Kun täällä töissäkin on hiihtoloman takia(?) ollut ihan superhiljaista koko viikon, niin on ehtinyt miettimään ihan liikaa! Ja siis mä kovasti kuvittelen olevani raskaana!
Tänä aamuna mä olin jo oikeasti testaamassa, mut en sit voinutkaan. Jotenkin sitä haluaa elellä pilvissä niin kauan kuin mahdollista, kun tuhrut ei vieläkään ole alkaneet. TOSIN, ne nyt voi alkaa hetkellä millä hyvänsä. Mahassa tuntuu jotain, mut en tiedä onko ne vaan niitä kamalia menkkakipuja enteileviä ' harjotuskipuja' ... Ja eilen illalla taas olevinaan paha olo, mut välillä mulla vaan on jaksoja et on paha olo.
TUITTU, miten sulla menee?
VM1974 saitko kerrottua äidillesi tilanteestanne? Miten hän reagoi?
Oletteko muut kertoneet äidillenne/vanhemmillenne? Mulla tuli vuosi sitten jouluna kotona ollessa se ' pakottava tarve' kertoa äidilleni, mut pikkusiskon paikallaolo sit esti kertomasta. Kerroin kuitenkin puhelimessa joitain viikkoja sen jälkeen (äitini asuu niin kaukana ettei kovin usein nähdä...). Se suhtautu ihan ok, tosin tiesin sen etukäteen ettei se vedä mitenkään överiksi, ja tiesin että se kunnioittaa myös minun haluani kertoa/olla kertomatta missä mennään. Enkä ole tarkasti kertonutkaan, pitäähän se nyt ylläri olla sitten kun plussauutisten kertomisen aika on! Minkään näköistä " painostusta" tai kyselyjä lasten perään ei siltä taholta ollut ennen tuota, mutta silti halusin kertoa. Meillä ollaan kyllä muutenkin aika avoimia. Miehen puolella taas ei tiedä kukaan, ja sieltä sellaista tosi kaunista (oikeasti) vihjailua välillä tulee että eikö jo ois aika. Mä jos saisin päättää niin varmaan kertoisin sielläkin suunnalla, mutta kun en voi, niin on ollut vaan pakko sopeutua rooliin ' ai meille lapsia, no ei vielä...' Itse en tuota näe enää edes uskottavana sloganina, näillä yhdessäolo- ja ikävuosilla! Mut eipä ole mun ongelma. :-)
Onkos teillä millasia viikonloppusuunnitelmia? Mä saatan lähteä huomenna ratsastamaan kaverini seuraksi, muuten ei erikoista. Iänikuista siivoilua ja jos säät sallii niin hiihtämään tekis mieli!
Mut nyt mä lopetan. :-) Aurinkoja kaikille!
Manco
Huomenta!
Mancolla alkaa piinailut olla jo kuumimmillaan. Monesko pp sulla olikaan menossa? Toisaalta on ihanaa, kun töissä on hiljaista, mutta siinä tosiaan joutuu ajattelemaan aivan liikaa. Kiireiset päivät vaan menee ohi. Päivän päätteeksi kotiin mennessä huomaa, ettei ole uhrannut ajatustakaan piinailulle tai koko asialle. Seelaista pitäis olla piinailun aikana. Muulloin sitten ne hiljaiset päivät on enemmän kuin tervetulleita.. ;)
Manco kyseli myös äidille kertomisesta. Tuota asiaa olen miettinyt paljonkin. Tavallaan koen huonoa omaatuntoa, etten asiasta ole maailman ymmärtäväisimmälle äidilleni kertonut. En ole pystynyt antamaan hänelle tilaa ymmärtää itseäni ja meitä. Toisaalta taas en haluaisi kertoa ja antaa hänen pettyä minuun. En tiedä, ehkä hän ei edes pettyisi, mutta surisi kuitenkin. Tiedän kuinka paljon hän jo lapsen lapsia toivoisi. Kunnioitan äitiäni siitä, ettei hän eikä liioin isänikään, ole koskaan kysynyt, että koskas teille tulee vauvoja. Miehen vanhemmat sen sijaa hyvää tarkoittaen on kyllä aiheesta kyselleet.
Manco, koitahan saada aika kulumaan siellä töissä. Ens viikolla sitten ei enää ainakaan täällä etelässä ole hiihtolomia, joten sitten taas saa hoppuilaa..
Huiskis
MANCO ja HUISKUTTAJA mä oon kertonu vanhemmille meidän ongelmasta saada lapsi aikaan. Nooh sillä kertaa he ottivat asian ihan hyvin ja keskusteltiin ihan asiallisesti. Eikä kyllä sitä ennenkään mitään vihjailuja oo kuulunu lapsen lapsista. Mutta mutta tässä joku aika takaperin äitini vaan mainitsi jonku tutun antaneen ohjeen : " sähkökatkoja pitäs olla useemmin jotta saisitte niitä lapsenlapsia...." Muuten varmaan ihan hyvä mutta mitä helvettiä toi piti mulle kertoo kun tietää tasan tarkkaan ettei tahallaan pihtailla niiten lasten kans....Kyllä pahoitin mieleni. Ja on niitä nyt tullu muulloinkin ihan vuoden sisällä tuollasia pikkuvihjailuja äitini suunnalta. Enkä tarkoita tällä nyt sitä että teille kävisi samoin, toin vaan asian ikävän kääntöpuolen esiin. Että näin.
Manco toi on ihan ymmärrettävää toi testauksen siirtäminen. Mulla se on taas ollu ihan selvästi negan oireiden takia niin, että testataanpa nyt se pakollinen nega jotta voi soittaa hoitajille tuloksen. Toivottavasti sulta nyt tulee se plussa bdbdbdbd
TUITTU mitkä on fiilikset? Joko Voitto häämöttää bdbdbd +++++++
On se jännä miten toi aurinko jo piristää vaikka aamulla oli 29 astetta pakkasta....
ON mahaa nippailee väliin ja väliin taas ei mitään. Jos kierto ois tälläkin kertaa se 28 pv niin menkat alkais viikon päästä torstaina. No maanantaina ollaan taas hiukan viisaampia. Kp on nyt 23 ja pp 4.
Soon moro.
tirppa ja nökkönen pp4
Mancolla onki ny jännät paikat. Ja Tirpallakin on jo piinis menossa... bd bd bd
Myö kerrottiin vanhemmille ja sisarille tuosa joulun tienoilla. Meinattiin et on vaikee pitää salassa jos mun tarttee piikitellä kyläreissuilla tai oon saikulla. Kovasti aina kyselevät hoitojen edistymisestä ja kovasti haluavat tietää aina missää mennään. Ehkä vähän liikaakin. Aattelin vaan viimeks et mitä sitte ku (jos) oonkin raskaana ja kuitenkaan ei ihan heti haluis kertoo, kun km vaara on niin suuri kuitenkin...Mutta ihan ymmärtää tilannetta. Mun vanhemmat ei kovasti muutenkaan hössötä ja äiti totes vaan että ottakaa rauhassa eikä hermoilemalla mitään voita. Miehen äiti taas viettää asian kanssa unettomia öitä, mutta se on hänen tyyli ja se tiiettiin jo etukäteen.
).( täällä eletään jo pp8...ja mahaa on myllertäny jo useamman päivän. Vissiin jotain mahataudin poikasta liikkeellä... Ehkä joskus ens viikon viikonloppuna vois testailla...jänskätys alkaa nousemaan vasta ens viikolla joten vielä oon tylsän pessimistinen...
Pingu
PINGU, onhan sitä mahatautia liikkeellä, mutta eikös se ole semmoista ihan tosi rajua oksentelua, ei mitään pientä myllertelyä. Mulla on ollut aina kauheasti kaikenlaisia mahatuntemuksia, kun oon ollut raskaana, joten... peukut on pystyssä!
Ja sama pätee TUITTUUN! Mulla on ollut menkkamaisia kipuja melkein oviksesta lähtien aina plussakierroissa, joten et sä ainakaan niiden takia voi olla olematta raskaana. bdbdbd Virkistäpä nyt huonoa muistuani, koska sä testaatkaan?
Kiva että HUISKUTTAJA on saanut ajatuksia vähän muualle. Aluks musta ainakin aina tuntuu tosi turhauttavalta tää tyhjän panttina odottelu, mutta lopulta on ihan hauska huomata, että on olemassa muutakin elämää. Ja aika kuluu joka tapauksessa, tuntui se sitten siltä tai ei. Koska sulla se pas sitten mahdollisesti ois?
VM, mäkin oon vaikka kuinka monta kertaa yrittänyt uskotella, että ei tässä apua tarvita, ja että jos tässä kierrossa kaikki sujuiskin ihan itsestään. Mitenkähän sitä on niin vaikea myöntää ees itselleen? Sen lyhyen hetken kun ehdin olla raskaana, tuntui jotenkin ihanan normaalilta. Ja se vasta tavallaan kauheaa olikin: En mä oo ajatellut, että mun naiseus ois tässä jotenkin uhattuna, mutta ilmeisesti oon kuitenkin tuntenut itseni epänormaaliks ja huonommaks kun muut, tosta tunteesta päätellen. Tässä kyllä tosiaan tulee niin monenlaisia ajatuksia, ettei niitä tosiaan voi ymmärtää muuta kuin saman kokenut. Kun ei näköjään kaikkea huomaa edes itse.
NONNAlle tsempit liikuntaharrastukseen. Kun on kaikenlaisia keinoja ollut pakko kokeilla, että saa ajatuksia muualle ja iloisempaa mieltä, niin oon kyllä huomannut, että liikunta tosiaan siinä auttaa. Toivottavasti myös sua. Ja toivottavasti myös siinä pcossa.
TIRPPA, onpa kyllä kurjaa, jos menee hyvä alkio hukkaan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ja se on kyllä tosi kivaa, että heti maaliskuussa pääsette jatkaan, jos on tarpeen. Toivottavasti ei oo. Luonto on kovin ihmeellinen, kuten olemee huomanneet;)
MANCOllako oli kanssa mahatuntemuksia? Tulkoon nyt todettua vielä kolmannen kerran, että mulla on kaikenlaiset -menkkamaiset ja muut- mahaoireet olleet aina hyvä merkki. Toivotaan että myös sulla.
Siitä vanhemmille kertomisesta. Musta se tuntui ihan kauhean vaikealta, koska me ollaan mun vanhempien ainoa toivo lastenlasten suhteen. Eikä olla erityisen läheisiä, meillä ei yleensäkään oo puhuttu kauheasti, etenkään vaikeista asioista. Mutta pakko oli kertoa (päällisin puolin tosin vaan), kun oli pakko kysyä äidin omasta historiasta asian suhteen. Ja se sujui yllättävän hyvin. Mä pelkäsin, että se hirveästi huolestuu mun jaksamisesta tai jotain, mutta se otti sen aika reippaasti ja sanoi, ettei ne oo ikinä kyselleet, kun on aatelleet, että se on meidän asia. Ja oon kyllä siitä kyselemättömyydestä tosi kiitollinen. Sanoi myös, että onhan niitä nykyään muitakin tapoja saada lapsi, mistä olin kanssa iloinen, koska oon aatellut, että niiden olisi vaikea suhtautua adoptiolapseen. Miehen vanhemmille aateltiin tasapuolisuuden nimissä kertoa myös. Ne on kyllä varmaan arvannut, että jotain on vialla. Ne on niin hienotunteisia, ettei niille tuis mieleenkään kysyä mitään. Niille on ehkä helpompikin kertoa, niiden perheessä kun taas on aina kaikesta puhuttu ja niihin on myös mulla läheiset välit. Kun vaan keksis miten aloittais.
Hohhoh, nyt oon kirjoittanut romaanin. Jatkakaa te;-)
Tuittu piiniskamu missä oot? Temppuileeko kone??
Kiitos kaikille kun kirjottelitte vanhemmille/äideille kertomisesta. Mun vanhemmat on eronneet, isälle en ole nähnyt tarpeelliseks kertoa kun en mä sen kanssa tuollaisista muutenkaan juuri keskustele vaikka aina oonkin ollut " isän tyttö" ja läheinen sen kanssa... :-) Siksi puhuin vain äidistäni.
Nyt kirjotan vaan pikaisesti että tuhrut ei ole vieläkään alkaneet, ja oon alkanut pelkäämään et jos ne luget kuitenkin estää vuotoa alkamasta. Pidän sitä ite tosi epätodennäköisenä, terot ei aikoinaan tuhruihin auttaneet, tuoresiirrossa isosta(?) lugeannoksesta huolimatta (3x100mg aamuin illoin) tuhrut alkoi pp9, ja tuhrua on aina ja joka kierrossa 2-6pv. Mä oon meinannu testata jo varmaan 5 kertaa, mut en sit uskalla. Eilen miehen kans sovittiin et huomenillalla jos ei oo tuhrut/menkat alkaneet niin testaan. Huomenna kun niitten menkkojen pitäis alkaa oviksen perusteella. Huh huh.
Anteeksi omanapaisuuteni taas, mä oon vaan " koteloitunut" ! :-D
Manco pp10 (vasta!!) -- kp32/33
P.S Ei tarvitse päivittää tuonne " ylä" tietoihin, mut jos en oo koskaan sanonut niin mä oon 29v, vaikkei jutuista ehkä sitä uskoiskaan. :-)
Ja tietysti Tirppa siihen vielä jonon jatkoks! iHienoa että siellä ollaan jo positiivisin fiiliksin ja piinaillaan oikeen kunnolla! Turha kai sanoakaan, että toivon sydänjuuriani myöten sittä plussaa kaikille Hoidokeille ja mitä pikemmin sitä parempi! On nimittäin ollut vähän yksinäistä tuolla PL-puolen hoidokkipinossa, kun kaikki muut siellä on niin pitkällä ja itse vielä arvuuttelee, että onko tässä edes raskaana vai ei.. Eli seuraa toivon hartaasti ja jännäilen peukut ja varpaat pystyssä teidän puolesta! bd bd bd bd bd bd bd bd ja plussa-aaltoja +++++++++++++++++++++++
EE :)