Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 7-8~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=8B0000][size=3][b]Olemme suorittaneet esittelylistalla joulusiivoja ja poistaneet nimiä, jotka eivät ole kirjoittaneet pikään aikaan. Jos huomaat esittelysi kadonneen ja haluat vielä olla pinossa mukana niin huhuile! :) [/size][/color][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]Gerbukka
Olen 28v ja mies 31v
Varsinais-Suomesta
Varsinaiset hoidot aloitettu keväällä 2006
Lapsettomuuden taustalla todennäköisesti miehen siittiövasta-aineet
Inssejä takana 5kpl, kaikki negoja
Seuraavana vuorossa IVF/ICSI.[/color]
[color=FF7F00]Huiskuttaja
Ikää molemmilla 28v
Asumme pk-seudulla
Vauvaprojekti aloitettu 11/04
Takana kolme tuloksetonta inssiä
Eka IVF/ICSI tuoresiirto 1/07 negaa.[/color]
[color=CD6600]Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600]miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 29, mies 30
Pääkaupunkiseutu
Ehkäisystä luovuttu 05/04
Esikoinen haaveissa.[/color]
[color=CD6600]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
2xIVF tuoresiirto 06 negaa
Helmikuussa 1.PAS
Ja sitä esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.[/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Onnittelut EmmaEmilialle plussasta! Tervetuloa Huiskuttaja ja Gerbukka!
[/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=FFAEB9]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (76)
Ensin TUITUlle päivitykset esittelylistaan, kun ne kerrankin muistan kirjoittaa:
Minä 27-v, mies 30-v.
Itä-Suomessa asustellaan.
Omaa nyyttiä yritetty 3/05 alkaen.
Hoidoissa ollaan julkisella. Miehellä todettu teratozoospermia, jonka ei kuitenkaan pitäisi olla este raskaudella.
Itse olin 1/07 laparoskopiassa, jossa löydettiin lievä endo, joka saatiin poistettua kokonaan. Munasarjassa oli pieni endometriooma.
Takana kolme inssiä joista kaikista negaa. Ensimmäistä IVF:ää odotellaan alkavaksi maaliskuussa 07.
Että, jos viitsisit muuttaa seuraavaan pinoon. Kiitos! Sullakin inssi lähestyy kovaa vauhtia. Toivottavasti se ei tällä kertaa olisi kivulias kokemus!
Vai on MANCOlla ikäviä kokemuksia digitetistä. Onneksi kuitenkin se ovis löytyi, eikä sattunut taas torstaille! Onnea siirtoon!
TIRPAllakin on kova vauhti päällä. Yosi kiva, kun hoidot järjestyy noin nopsasti ja todella lyhyellä varoitusajalla. Olitteko te julkisella hoidoissa? Jos olitte niin onnittelen, täällä kun tuo julkinen toimii ihan miten sattuu!
EE:lle tietenkin valtavan paljon onnea plussan johdosta!! Nyt nauti olostasi, olet sen ansainnut!!!
Mitäs BILHAlle kuuluu?
MILIKOllakin siirto lähenee. Toivotaan, että teidänkin huurunenät nyt skarppais ja pitkä odotus palkittaisiin!
Ja tervetuloa minunkin puolestani uusille palstalaisille! Mukava kun teitä tupsahtelee tänne meidän kestohoidokkien joukkoon, kun osa porukasta siirtyy tasaisin väliajoin tuonne alakertaan ja itse tuntuu jumittuneen tänne varmaan kokonaan! Tietenkin toivotaan, että vierailunne täällä on lyhyt!
).( Ei mitään uutta. Tätiä odotellaan saapuvaksi tällä viikolla ja sitten hoidot pitäis alkaa kp 21. Siirto ajoittuu pääsiäisen tietämille. IVF:n suunnitteluaika on reilun viikon päästä ja sitten vaan toivotaan, etteii meidän kohdalle tule enää ylimääräisiä esteitä. Keskiviikkona menen taas vyöhyketerapiaan. Oon taas kärsinyt kestopäänsärystä, joten jospa siitä olisi siihen asiaan apua, kun ei sekään nyt tunnu auttavan tässä vauva-asiassa. Eilen olin taas niin pohjalla kuin olla voi. On taas tullut vähän turhan paljon noita vauvauutisia ja eilen sain kuulla, että ystäväni on raskaana ehkäisystä huolimatta!! Kyllä tämä elämä on niin reilua!
-Mette-, joka yrittää taas piristyä
Nohh KrapulaTuittu, tulikos jo ovisplussaa? Tuntuuko susta epäluotettavalle testailla krapula-aamuna? Mulla oli tosi epäluuloinen olo sillon la-aamuna, varsinkin kun se toinen tikku näytti sit mitä sattuu. Oliko hyvät kekkerit? Saaks kysyä muuten millasissa paikoissa olette olleet juhlimassa nyt tai aiemmin? Mua kiinnostais vähän Hkin baarien saunatilat... :-)
Metellä siellä kp1 odotellaan. Siitä se sitten lähtee!! Toivotaan tosiaan ettei se pääsiäinen ainakaan nyt pääse sotkemaan. Onneks niillä hormoneilla pystytään kikkailemaan, ainakin vähäsen.
Tirppa, vau, että säkin pääset nyt heti passiin! Ja hyvä ettei siellä kohdussa mitään Milläs kp:llä sulla on yleensä ovis ollut? Monen pv:n ikäisinä teillä alkiot pakastettiin, normi 2pv? Onks sulla nyt vaaraa että pas menee ohi jonku typerän sunnuntain takia, vai tekevätkö siirtoja kaikkina päivinä? Mitäs tää tutkimus nyt pitää sisällään, liudan ylimääräisiä ultria?
Huiskuttajalle passista: Omaan kiertoon tehdessä pas-kiertoon kuuluu yleensä yksi ultrakäynti jossain kp10-13, riippuen vähän oman normikierron pituudesta. Silloin katotaan kohdun limakalvon paksuus ja munarakkulan/-rakkuloiden koko, ja sen perusteella lääkäri sanoo millon pitää alkaa tikuttamaan ovista. Ja kun munis kasvaa sen 1,5-2mm/vrk, niin muniksen koostakin voi jo vähän päätellä milloin ovis on tuloillaan. Tietty jokaisella irtoaa vähän erikokoisena tuo munis... Sit kun tikkuun tulee eka kerran " ovis-positiivinen" , soitetaan hoitopaikkaan ja ne antaa sit siirtoajan. Siirtopäivä riippuu siitä minkä ikäisinä alkiot on pakastettu. Eli jos teillä alkiot on pakastettu 2pv ikäisinä (se normaalein), tarkottaa se ovisplussasta 3. päivänä (=ovispäivä+2pv eli alkioiden ikä). Oliko selkeä? Eli jos ovisplussa vaikka maanantaina, ois siirto sit torstaina. Ja tuo ultra-aika varataan yleensä itse kun kierto on alkanut. En tiedä vaatiiko passin suunnittelu lääkärikäyntiä, itse sain tiedusteltua asiaa lääkäriltä kun kävin icsi-tuoresiiron km:n jälkitarkastuksessa syksyllä. Pikaisesti sovittiin et koska ovuloin, yritetään luonnolliseen kiertoon ja et varaan vaan sit sen ultran.
(.) Varasin aamulla ajan siirtoon. Sain AINOAN ja VIIMEISEN ajan keskiviikolle, herää kysymys mitä ois tapahtunut jos tuota aikaa ei olisi enää ollut... Eikö sit ois päässy ollenkaan?????? Keskiviikot on varmaan maanantai-punktioiden takia aika kiireisiä päiviä, mut no joo. Aika on ja sillä hyvä, ei pidä märehtiä liikaa jos jos jos. Meillä otetaan ekana yksin pakastettu pakkasukko sulatukseen, ja jos se ei selviä, sitten sulatetaan toinen 2 alkioin olki. Jos niistä selviää vain yksi, se siirretään, jos selviää 2 ja ovat suht samaa hyvyysluokkaa, ne saa kasvaa ekstra-vrk ja torstaina sit laitetaan parempi matkaan.
Mites Miliko, oliko sun limis kasvanut nyt sopivaksi?? Toivottavasti!!!
Oottekos jo Nonna miettineet mitä teette? Tuo kuulostaa kyllä niin pahalle ettei julkiselle olevinaan pääse odottelematta kuukausia!
Entäs Pingu, oliko teillä ivf alkamassa heti vai lisään inssejä??
Nyt mä lopetan ja lupaan pysyä poissa, ja annan tilaa muillekin kirjottajille........... :-)
AURINKOA KAIKILLE ja ILOISTA MIELTÄ !!!
Laitathan TUITTU nämä muutokset/lisäyksen esittelyyn!
1. ICSI 10/06, kemiallinen raskaus
2. ICSI 12/06, nega --> 1. pas 02/07
No joopa joo, kävin tänään ultrassa ja limakalvo ei ollut kasvanut toivottua vauhtia. Tilanne ei ole vielä mitenkään epätoivoinen tai menetetty, mutta ei kai tässä voi riemustakaan hyppiä. Sain Zumenonin (5 pilleriä/vrk) lisäksi estrogeenilaastareita avuksi limakalvon kasvatteluun. Siirtoon joka tapauksessa mennään, riippuen tietysti alkioiden selviytymisestä, mutta ohuemmallakin limakalvolla on lääkärin mukaan tultu raskaaksi, joten nyt vain taistelutahtoa kehiin. Liimailen laastareita ja nappailen Zumenonia vielä kaksi viikkoa ja 28. helmikuuta on kaavailtu siirtopäivä. Silloin on muuten kp35¿kuulosta hurjalta.
Tästä pienoisesta takapakista huolimatta lääkäri sai valettua muhun positiivisia ajatuksia ja luottamusta siihen, että hoito joskus onnistuu. Ja jos ei onnistu nyt, niin toukokuun alussa on vuorossa seuraava ICSI ja ne adoptiopaperitkin pitää laittaa postiin tällä viikolla. Kiirettä siis pitää!
Miliko
Ääh kun ärsyttää tämä odottaminen. Siis ovistikussa oli tänään TOSI haalea viiva, vaikka vatsaa on kiristänyt jo viime yöstä lähtien..:( Limojakin on tullut poikkeuksellisen paljon. Tosin viime kierrossa viivat ensin haaleni ja sitten yhtäkkiä tuli plussa. Jos huomennakaan ei ole plussa niin sitten kyllä ahdistun.. Viime pe:nahan oli munis jo 15mm, joten taidan kasvattaa täällä kunnon lentopalloa..:)
Manco: Ehkä me päästään ystävänpäivän kunniaksi inssiin ja sitten voidaan treffata Väestöliitossa..;) Me ollaan vähän käyty siellä sun täällä baareissa, aina riippuu kuka valitsee paikan. Parhaiten viihdyn tällä hetkellä Kallessa tai hyvissä olutpubeissa, mutta oikeastaan liikutaan aina isolla porukalla, joten kivaa on vähemmän hauskassakin paikassa. Saunatiloissa en ole käynyt yhdessäkään joten tuohon en osaa oikein sanoa mitään. Mutta en nyt kyllä ihan kauhea baareissa kävijä ole, jos ei olisi tätä juhlaputkea.. (kaikilla on minusta varmaan ihan viinasieppo kuva..-hih)
Mette: No kohtahan tekin pääsette taas eteenpäin hoidoissa. Hienoa! Toivotaan tosiaan että inssi (jos sinne päästään) olisi tällä kertaa vähän mukavampi kokemus..
Miliko: Kylläpäs nyt sinulla tuo limis ryppyilee..-höh! Mutta jos lääkäri on sitä mieltä, että siirto kannattaa tehdä, niin eiköhän me sieltä plussa sinulle ongita..:) Peukkuja, että limis tekisi vielä kasvupyrähdyksen!! Paljonko se muuten oli?
Huiskuttaja: Valitettavasti en oikein noista PASseista tiedä mitään, kun junnataan näissä insseissä, mutta " onneksi" täällä on konkareitakin mukana. Joo ja rohkeasti vaan kirjoittelemaan ja tutustumaan!
Nyt painun pehkuihin.. Nukuin viime yönä tosi huonosti.. Tämä vessaan herääminen keskellä yötä on tosi ärsyttävää (ovistesti pitää siis tehdä aamun toisesta pissasta)!!
-Tuittu kp14-
Anteeksi pikaisuus, mutta koneesta loppuu akku ihan pian. Palailen kaikkien kuulumisiin (myös omiini:-D) myöhemmin.
Mutta se kysymys: onko kukaan käynnistänyt adoptioprosessia armaassa pääkaupungissamme? Kun otin yhteyttä Pelastakaa Lapset ry:hyn, käskettiin soittaa Helsingin kaupungin sosiaalivirastoon. Ja kun otin yhteyttö sinne, käskivät soittaa PeLaan. Että osaisko joku sanoa, kumpaan soitan ja vaadin tulla kuulluksi?
Niin en kirjottele mitään, en...
Miliko, harmi tosiaan ettei sun limakalvos ole paksuntunut toivotusti. Mutta niinku Tuittu sanoi, jos lääkärit on sitä mieltä että kannattaa jatkaa niin ehkä voit ihan hyvillä mielin odotella sitä 28. päivää?! Ja tosiaan, minkä paksuinen oli nyt? Mulla jäi kysymättä oman limiksen paksuus kun ne munarakkulat oli sillon vielä niin pieniä. Pitää kysyä keskiviikkona sit. Mitä tuo Zumenon muuten on, mitä hormonia? Tai mitä kaikkea se kasvattaa?
Bilhalle en osaa vastausta antaa mut vinkin annan että jatkossa kun puhut kumpaan tahansa, niin kysy aina sen henkilön nimi jonka kanssa puhut. Siihen on hyvä palata myöhemmin kun puhut paikan johtajan kanssa... Ei vaan toivottavasti ne nyt oikeasti jommassa kummassa kuuntelevat, aika ei-palvelulle kuulostaa tuollainen pallottelu! ON-osuuden siis tulet kertomaan??
Tuittu, kyllä se ovis sieltä tulee... :-) Käypäs lukemassa aiemmin tänään kirjoteltu viestiketju " ovulaation testaamisen sietämätön vaikeus!" jos et vielä käynyt. Siellä pohdin muppelon kanssa munarakkulan kokoa, kasvuvauhtia ja oviksen tuloa! Keilapallo tai lentis, sama kai kunhan on Hyvä!? Tavataan vaan VL sit keskiviikkona, toivottavasti siellä on inssiläisille vielä aikoja! Mä oon siellä iltapäivästä. Hassua oiskin törmätä oikeasti. Missä ne inssit tehdään siellä, vast.ottotiskistä oikealle sinne käytävän päähän?
Nyt mä oikeasti yritän hiljentyä vähäsen, moi vaan.
TUITTU Onhan sulla kuitenkin viinasieppoilun vastapainona toi lentopalloilu. Kyllä se ovis sieltä tulee, tiedä vaikka oltas samana päivänä siirrossa, sä Helsingissä ja minä Oulussa. Meitähän onkin sitten monta yhtäaikaa piinailemassa bd bd bd
BILHA Huiskutukset sullekin. Pohjoisen tyttönä en osaa auttaa adoptioasiassa, mutta ihme pompottelua toi on :o Onnea tulevaan kuitenkin
METTE Julkisellahan me ollaan. OYSsissä ollaan aina päästy hyvin PASsiin, siis ne kaks aikasempaa kertaa ;). KP1 soitto ja hieman suunnitellaan aikataulua, bongataan ovis ja taas soitto, saadaan aika siirtoon ja sitten piinaillaan. Piristyspotku täältä sulle ja toivottavasti vyöhyketerapia auttaa.
HUISKUTTAJA Manco kertoikin ton PASsin kulun hyvinkin tyhjentävästi. Meillä ei ollu PASsiin mitään sen kummempaa suunnitteluaikaa.
MILIKO Sullahan on kuitenkin jo selkeesti määrätty siirtopäivä eli on jotain mitä odottaa. Mekin (toivottavasti) piinaillaan ainakin jonkin aikaa yhdessä. Plussaa kehiin bdbdbd
MANCO Mun kierto on 27-35 pv joten en tiedä milloin se ovis saapuu. Edelliset PASsit on tehty KP18 ja KP15 joten saas nähdä. Alkioiden pakastushetken ikää en edes tiedä, mutta eiköhän tuokin selvinne kunhan ovis tulee. Lääkärin ja hoitajan mukaan just ihan päivälleen ei oo nöpösen nuukaa, on kuulemma vähän pelivaraa, mene ja tiedä. Lääkärin (ja ultran) mukaan ei kuitenkaan mene torstaille eli siis tiistaina tai keskiviikkona. Tänään oli jo hailakka viiva apteekin aconissa, eli tuloillaan on. Kyselit aikasemmin ovisoireista, täytyy myöntää etten edes tiedä. Tämä on mulla 3 kierto mistä testaan ja tietenkin kuvittelee heti kaikenlaisia nippailuja ja limojakin tuntuu tulevan joka toinen päivä *hih hih* siispä en stressaa asialla. Tutkimus on sama kuin IVFssä eli 3D ultra nyt vaan tehdään PAS. Ja kyllä tulee liuta ylimääräisiä ultrakäyntejä KUN se plussa nyt tulee.
Onnea sulle keskiviikolle ja mekin piinaillaan sit yhdessä bdbdbd
ON |.| eli KP12 menossa ja hailakka viiva ovistestissä. Loppuviikolla luultavimmin siirto. Kuikuilkaa yläpuolella oleviin teksteihin, siellä on enemmänkin kuulumisia, rupee ranteita jomottaan tää huono asento joten laiskuuttani pistän teidät lukemaan sieltä enkä kirjoita niitä uudelleen tähän.
Plussasäteitä lämmittämään kevättä kaikille!!!!
MANCO, se Zumenon on estrogeenia, jota nappaillaan yleisemmin vaihdevuosioireisiin. Samaan vaivaan on nämä Estradot-laastaritkin, joita joudun liimailemaan vatsaani Zumenonien syömisen lisäksi. Hienosti kesti laastari suihkussa käymisen ja pitää vielä kestää useampikin suihkuttelu, sillä vaihdan laastarin uuteen vasta torstaina. Kummatkin ovat samaa ainetta ja niillä kasvatetaan kohdun limakalvoa alkionsiirtoa varten.
TUITTUkin kyseli sitä limakalvon paksuutta. Eilen (kp19) limakalvo oli 6,7-6,9mm. Lääkärin mukaan limakalvo on vain yksi osatekijä tässä koko hommassa, vaikka tietysti sitä parempi mitä paksumpi se on. Hän on kuulemma saanut raskauden aikaan myös 5mm limakalvolla, joten ei tämä oma tilanteeni mitenkään mahdoton ole. Ja luulisi, että kahdessa viikossa ja laastarien lisäestrogeenin avulla se siitä vielä kasvaa. Kahdessa ICSI:ssä ei tätä ongelmaa ole ollut, koska ne on ihan erilliset ¿systeemit¿. Vaikka ei se limis kyllä silloinkaan mikään huumaava ole ollut, noin 8-10mm. Lisäksi meidän kohdalla harkitaan sitä alkionkuoren avausta, jos sekin vielä olisi lisäapuna hyvässä kiinnittymisessä. ;)
Jep, meitä piinailijoita alkaa olla jo iso joukko, jonkun on ihan pakko onnistua.
BILHA, naurettavaa pelleilyä toi puhelimessa pompottaminen. Luulisi, että joku sentään tietää miten asiat pitää hoitaa. Harmi, ettei Tampereen käytännöt auta sinua, koska asustelet siellä pääkaupungissa. Täällä on vain yksi taho antamassa adoptioneuvontaa ja se on Pela. Adoptioluvan jälkeen valitaan sitten joko Pela, Interpedia tai Helsingin kaupungin sosiaalivirasto oman kohdemaatoiveen vinkkelistä. Kerrohan heti, kun saat selville miten se homma oikein siellä toimii!!! Nyt pitää vielä kirjoittaa ajo-ohjeet liitteeksi ja sitten lähtee kuori kohti Pelaa ja valoisaa tulevaisuutta...
Miliko
Tulihan se sieltä! Tänään oli kyllä oikein mega vahva viiva tikussa ja kontrolliviiva oli tosi hailakka. Ovis siis pongattu, joten Mancon kanssa meillä on melkein VL treffit..:) Menen nimittäin huomenna aamupäivällä ja ainakin tähän mennessä inssit on tehty juuri siellä oikealla käytävän päässä. Olen huomenna koko päivän vapaalla, joten treffejä saa kyllä ehdottaa..:D Olis kyllä aika jännittävää!
Otettiin tässä kierrossa pieni riski, nimittäin koska osasin odottaa ovisplussaa tälle aamulle, laitettiin eilen yksi erä simppoja valmiiksi odottelemaan. Pidättäytymistä ei nyt sitten tule kuin 1,5vrk, joten pitäkää peukkuja ettei määrä/laatu kauheasti kärsi tuosta.
Bilhalle en oikein minäkään osaa vastata. Me ollaan vasta menossa infoon ensi kuussa. Juuri sopivasti saadaan kaikki inssit tehtyä siihen mennessä. Miten olet jaksellut?
Milikolle vielä tsemppiterveisiä limiksen kasvatteluun!! Pidän hurjasti peukkuja että tekisi kunnon kasvupyrähdyksen.
Tirpalle myös kärsivällisyyttä oviksen pongaukseen ja tsemppiä uuteen siirtoon! Onko teillä jo seuraavat " nimet" annettu alkioille? Muistan vieläkin tuon ihanan hiekkahentusen, vai miten se menikään..
Tänään ajattelin kireästä alavatsasta huolimatta uskaltautua spinningiin kun tuli kaverille luvattua. Viimeksi tuli aika inha tunne, joten katsotaan miten tällä kertaa käy..:/
-Tuittu kp15 ja pp-1 :)-
Tuittu, onnea oviksesta! Sähän menet edellä pp:ssä, ivf/icsi:ssä ja passeissa ne lasketaan aina vasta siirtopäivästä. ;-) No, perässä tullaan, toivottavasti. Mulla on valitettavasti huomenna sen verran kiirusta että en ehdi (vai kuitenkin, uskalla??) treffaamaan; tulen klinikalle suoraan töistä ja menen sieltä suoraan kaverini luo auttamaan häntä yhdessä työprojektissa. Nähdään sit alkuraskauden ultrassa??
Kävin tuossa lueskelemassa aiempia pinoja (yritin oikeasti etsiä jotain tarinaa lugejen alotuksesta passissa...) niin tosiaan Bilha, mitä sulle kuuluu ja miten sun kävi sillon, alkoiko vuoto itestään vai tehtiinkö lääkkeellinen tyhjennys? En ainakaan muista lukeneeni siitä. Entä nyt, onko olo sellanen että uutta yritystä vain, sen lisäksi että adoptio-asiaa laitatte aluille?
Miliko, eiköhän se sun limis ole loistokunnossa sillon kahden viikon päästä jos nyt jo oli kuitenkin noin paksu! Ja kiitos hormoni-infosta!
Tirppa, joko tuli ovisplussa?! Jännää et jos teillä sanotaan ettei sillä passin päivämäärällä niin väliä ole. Meidän klinikalla todellakin pas voi mennä ohi jos ovisplussa sattuu väärälle päivälle, eli päivän heittoa ei sallita. Mut mä mietin tuota sen tammikuun passin jälkeen ja nyt, et eihän ne tikutkaan tunnin tarkkuudella sitä ovista sano, niin ei se siirtokaan aina voi täysin oikealla hetkellä tapahtua.
Metelle ja Nonnalle vilkutukset, samoin VM1974 ja Pingulle ja muille ketä ei ole hetkeen näkynyt!!
En tiedä olisinko minäkään uskaltanut..;)
Nyt spinnaamaan!
-Tuittu-
toivottaa Tuitulle onnea inssiin, toivottavasti menee vähän helpommin sulla mutkat suoriksi tällä kertaa!
Tulinkin toivottelemaan hirmuna onnea ja suotuisia plussatuulahduksia sekä Tuitulle huomiseen inssiin että Mancolle siirtoon! Peukut ja varpaat on pystyssä, että kaikki menee hienosti ja pääsette taas kunnon piinailuihin!
Tirpalle myöskin onnea loppuviikolla häämöttävään siirtoon! Hyvä, että sulla on noita ultria reilumman kaavan mukaan, koska mulla ainakin tuotti tuskaa se kahden viikon piina kun ei ollut mitään muuta kuin ainaista odottamista. Ennen siirtoa kun piti juosta klinikalla vähän väliä ja sitten kaikki " aktiviteetti" loppui kuin seinään, niin oli vähän tuskaa saada aikaa kulumaan. Ja nyt se plussa sieltä sitten!
Metelläkin alkaa pian valmistautuminen ivf:ään. Turha varmaan mainitakaan, että minut ainakin on vakuutettu ko. hoitojen tehokkuudesta (monien inssipettymysten jälkeen) joten toiveet korkealla siis eteenpäin.
Milikolle myös tsemppiä limiksen kasvatteluun. Tuollainen kärsivällisyys kyllä palkitaan, uskotaan vahvasti niin!
Kaikille muillekin nimeltä mainitsemattomille Hoidokeille huiskutuksia! Joka päivä seuraan teidän kuulumisia, ei täältä voi pysyä poissa :)
EE
niin että pääsen vihdoin kirjoittelemaan. Onpa kiva kun ootte mua kyselleet, oon nyt viipyillyt enemmän tuolla toistuvien keskenmenojen keskusteluryhmässä. Mutta enhän toki teitä jätä;-) Kun eihän sitä oikeesti tiedä mistä tässä on kyse ja mikä vielä odottakaan.
Milikolle oikein pikaisesti paksunevaa limistä toivon ja Tirpalle onnea siirtoon. Täällä sitä on kaikenlaista sattunut sillä aikaa kun oon ollut poissa. Ymmärsinkö oikein, onko EE plussannut? Tuittu, toivon että simpat vaan suorastaan paranee käytöstä. Onnea inssiin! Ja vielä kysymys, onko toi info teidän eka askel tällä adoptiosaralla? Helsingissä? Kun mulle ei tosiaan selvinnyt, että miten asian suhteen tulis edetä.
(.) Vuoto alkoi itsestään, ja on jatkunut pitkään. Toivon siis, että kaikki tulee pois. Torstaina meen tarkistuttaan tilanteen ja neuvotteleen jatkosta. Ilmeisesti jatko on kuitenkin sellainen, että me yritetään saada aikaan vielä yks keskenmeno (tietysti onnistunut raskauskin kelpaisi, mutta en oo kovin toiveikas sen suhteen), lugesteronien ja disperinin avulla toivon sen etenevän niin pitkälle, että näkyy ultrassa. Seuraavan keskenmenon jälkeen meidät nimittäin (kai vihdoin) tutkitaan. Kromosomitutkimuksiin onnistuin kinuamaan jo nyt, (tuloksissa menee kuulemma pari kk), mutta muita tutkimuksia ei lääkäri suostu tekeen. On se vaan kumma, miten kävin valittaan kummallisista tuntemuksista mahassa syksyllä 2004 eikä vieläkään kukaan suostu niitä tutkiin (veikkaan että liittyvät varhaisiin keskenmenoihin). Ilmeisesti en vaan osaa lyödä nyrkkiä pöytään. Sori vuodatus, voin periaatteessa ihan hyvin mutta tää odottelu pistää kyllä vihaks.
Tulin vain pikaisesti piipahtamaan katsomassa Mancon siirtokuulumisia ja kertoilemaan omat inssikuulumiset. Muuten ollaan lähdössä miekkosen kanssa ulos syömään.
Mancoa odotellessa kerron omat kuulumiset.. Eli yhtä ikävä kokemus oli kuin edellisetkin. Sattui ja kesti, mutta lopulta onnistui. Kysyin jo lääkäriltä mahd. tulevasta punktiosta ja miten kropan mutkat siihen vaikuttaa.. Kuulemma ei vaikuta kuin siirtoihin. Mutta tänään onkin sitten ollut taas mieli maassa inssin jälkeen ja pientä tuhruakin toimenpiteen jäljiltä. Onneksi näitä on enää yksi jäljellä.
-alavireinen Tuittu pp0-
Tulin just vasta kotiin päivän retkiltäni, olin yhtä kaveria auttamassa projektissaan. Mun mies on siis töissä sillai ettei ollut ketään kotona odottelemassa...
Voihan Tuittu, on sulla kyllä aikasta mutkaista siellä alhaalla jos kerta nytkin meinas olla hankalaa. Mut onpahan simpat ainakin oikeassa paikassa!
Mäkin pääsin sit siirtoon, odotin paniikissa aamupäivän että soittaavat, tai sehän ois vaan tarkottanut että sulatetut 2 jatkaa hienosti kasvuaan.. No siis se yksinäinen minkä sulattivat, oli selvinnyt. Se oli ollut pakastettaessa 4-soluinen, nyt siitä oli yksi solu " tippunut" eli kuihtunut pois sulatuksessa. Muuten tuolla ei ole vaikutusta paitsi mahkut raskauden alkuun on nyt vähän pienemmät. Jakautumista tuolla ei siis katella, voi olla että se on jo nyt kuollut. Tosi iloinen asenne, tiedän, mutta vähän niinku Tuitulla, olo on kaikkea muuta kun positiivisen onnellinen... Jännää, sillon tuoresiirrossa olo oli ihan toinen!
No, nyt mä meen nukkumaan.
Paitsi Tirppa, miten sulla joko tuli ovisplussa??
Vilkutukset kaikille!
Manco pp0
Tuitulle supertsempitykset piinaan! Nyt se yhteinen aika meillä alkoi ;o)
Toivottavasti mieli on jo parempi ja olo optimistinen.
Onnea myös muiden piinailuun tasapuolisesti!
-marvik- pp8
TUITTU Tuskin simpat kärsi kotivarmistelusta. Meilläkin kävi samoin yhdessä inssissä ja laatu oli vaan parantunu!!!! Ikävä että sulla siirto on niin hankala operaatio, mulla ei koskaan ole siinä ollut ongelmia. Jospa se onkin syynä ettei kiinnity kun on suora putki alaspäin, helposti uiskentelee " altaan" ulkopuolelle.....
Ei vielä oo nimeä keksittynä kun näyttää pahasti ettei pääse siirtoon, ovista ei oo kuulunu ei näkyny ja viikonloppu uhkaavasti sotkee kuviot. Hailakoita viivoja ja pirunmoinen selkäjomottelukipu. Joten jos sä sait kehitettyä lentopallon niin kai täällä on jumppapallo tulossa.... :o) ja kyllä se kerran oli nimenä hiekkahentunen, jännä kun muistit ton.
Tärppäysonnea, kyllä se onnistuu tuplavarmisteluilla bdbdbd
MANCO No lääkärin arvio ei osunut oikeaan, ei oo ovista näkyny. Kyllä meillä toi viikonloppu sotkee kuvioita kun ei oo ketään paikalla ja jos sattuu ovis viikonlopulle niin jaa-a seuraavaan kiertoon menee. Miten teillä sulatetaan ja siirretään samana päivänä? Mä muistelisin että täällä sulatetaan edellisenä aamuna ja iltäpäivällä soitetaan päästäänkö siirtoon seuraavana päivänä. Samalla näkee jatkaako alkio jakautumista. Ja ehkä tässä on sitten se pelivara..... No vielä on huominen aikaa oviksen osua kohilleen ettei mene ohi tämä kierto... Ja Tuitulle sanoinkin että mä taidan sitten kehitellä sitä jumppapalloa. Ei ennen oo ollu selkäjomottelua näillä KPllä (15) vaan se kuuluu yleensä menkkaoireisiin. Hmmm joko mun kroppa sekos kokonaan...
EMMAEMILIA Jeps kyllähän se aika kuluu joutusammin kun joka viikolle tulee sitten ultrassa käynti kunhan tulis se ovis että pääsis edes siirtoon.... Ihanaa mahan kasvatusta
VARJOKAS huikutukset myös sinne. Joko vauva liikkuu ja potkii? Ihanaa odotusaikaa
BILHA Mites lääkärissä? Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin eikä enään turhia odotuksia. Tsemppiä ja pysyvää plussaa.
MARVIK Peukutukset piinailuun.
On /.\ Mahaa juilinu koko viikon, lisäksi selkää on alkanut jomottamaan eikä ovista vaan kuulu. Nyt on KP 15 menossa ja uhkaavasti viikonloppu näyttää sotkevan kuviot. Jos ei huomenna tuu ovista niin sitten siirtyy PAS maaliskuulle. Apteekista ostetut ACONit näyttää hailakkaa viivaa ja eilen kaveriksi otetut Apteekin omat näyttivät; eilen EI viivaa, tänään hailakka. Eli ei oo tainnu vielä livahtaa ohi mutta perkele tuota viikonloppua jos se nyt sotkee kuviot. ACONissa viiva on koko ajan vahvistunut mutta ei missään vaiheessa ole vielä ollut vahvempi kuin kontrolliviiva. ÄSH on tää niin kauheeta.
Huiskutukset kaikille hoidokeille ja parempaa onnea teille.
Kaikki on taas hiljentyneet näemmä viikonlopun viettoon?? :-)
TIRPPA, teillä on siis noin loistava tuo sulatus-projekti, että otetaan vrk ennen siirtoa sulamaan ja näkee sit lähteekö jakautumaan. Toisin kuin meillä; jos alkio vaan selviää sulatuksesta, se siirretään. Joko tuli ovsiplussa vai vieläkö odotuttaa itseään? Eiks sulla kuitenkin, siis jos tulee lauantaina ovisplussa, niin siirto ois tiistaina, eli alkio sulatettas maanantaina. Jos alkiot on 2vrk ikäisenä pakastettu niin sillonhan siirto on ovisplussa+3pv. Tosin en muista miten sulla pakastettiin...
TUITTU, mitkä fiilikset??
BILHA, tuo odottelu on ihan älyttömän raastavaa! Toivottavasti asia ratkeaa pian suuntaan tai toiseen; joko " hyvä" raskaus tai sit tutkimuksiin. Muistan miten iso kivi vierähti sydämeltä kun tiedettiin mistä lapsettomuus johtuu, olkoonkin ettei syy ollut ' ihan pieni' . Tsemppirutistuksia!
MILIKO, vieläkö laastarit pysyy kyydissä? Aika jännää, siis tuollainen laastarihormoni-systeemi. Minkä kokoinen se on? Ja mahassa siis? Mulla on muuten veritesti 28.2. tosin en usko että sinne tarvii mennä, oman kierron mukaan menkat alkaa jo ed viikonloppuna, ja lugejakin on niin vähän (2x100mg) ettei ne varmaan vuotoa pois pidä. Mut Miliko, kyllä se keskiviikko tulee, tosi pian! ;-)
METTE, joko kierto vaihtui kp1 ja projekti ivf käynnistyy?
HUISKUTTAJA JA GERBUKKA, vieläkös olette siellä?? Huiskuttajalla tais olla kitukuukausi meneillään passia odotellessa ja Gerbukka odottelee ivf/icsiä? Miten ne miehen siittiövasta-aineet käytännössä haittaa lapsensaantia?
PINGU, oletteko saaneet ivf-asiaa eteenpäin? Kävittekö nuo inssit yksityisellä vai julkisella?
(.) ei kuulu kummia. pp2 on ja olo on kun normaalikierrossa, tällä kertaa tarkotan pääkoppaa, eli en edes käsitä että masussani köllii alkio, oli se sitten elossa tai ei. Eli ihan eri juttu kuin tuoresiirrossa sillon syksyllä! Mut hyvä vaan, eipä tarvii piinailla. Menkat mulla alkaa jo ens viikon lauantaina tai sunnuntaina, tuhrut paria päivää aiemmin... :-) joten ei kauankaan tarvii olla epätietoisuudessa, mitä ei siis kyllä edes ole. Tämä on nega.
Noihin sanoihin on hyvä lopettaa! Tiedoksi tuo vaan Tuitulle, että sun on nyt meistä kahdesta se plussa napattava, sit tulee Tirppa, ja Miliko...
Tein päivitykset ja lisäsin Gerbukan ja Huiskuttajan tiedot esittelypinoon. Tervetuloa vielä kerran! EEn siirsin jo tuonne plussanneiden puolelle.
Mancolle onnittelut ovisplussasta ja Tirpalle PASsiin pääsemisestä jo tässä kierrossa!
Muille vilkutukset! Tulen huomenna kommentoimaan paremmalla voinnilla..:)
ON: Ovista edelleen odotellessa..
-Krapula-Tuittu-