Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 7-8~
[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=8B0000][size=3][b]Olemme suorittaneet esittelylistalla joulusiivoja ja poistaneet nimiä, jotka eivät ole kirjoittaneet pikään aikaan. Jos huomaat esittelysi kadonneen ja haluat vielä olla pinossa mukana niin huhuile! :) [/size][/color][/b]
[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]
[color=8B4513]************************** **********************[/color]
[color=CD6600]amalia78
Minä 27 ja mies 28 v
Pohjois-Suomessa asustellaan
ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]
[color=FF7F00]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=CD6600]Gerbukka
Olen 28v ja mies 31v
Varsinais-Suomesta
Varsinaiset hoidot aloitettu keväällä 2006
Lapsettomuuden taustalla todennäköisesti miehen siittiövasta-aineet
Inssejä takana 5kpl, kaikki negoja
Seuraavana vuorossa IVF/ICSI.[/color]
[color=FF7F00]Huiskuttaja
Ikää molemmilla 28v
Asumme pk-seudulla
Vauvaprojekti aloitettu 11/04
Takana kolme tuloksetonta inssiä
Eka IVF/ICSI tuoresiirto 1/07 negaa.[/color]
[color=CD6600]Ilpo78
Pirkanmaa
Yritystä takana kohta vuosi.
Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.
Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]
[color=CD6600]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=FF7F00]Manco
yritystä 12/03
ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]
[color=FF7F00]Mette80
Minä 26 -v. ja mies 29-v.
Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.
Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]
[color=CD6600]miliko
Minä 30v ja mieheni 32v.
Yritys alkoi 10/2004.
inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.
ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]
[color=CD6600]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI helmikuussa.[/color]
[color=FF7F00]Nonna-80
minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.
Asumme Helsingissä.
Pillerit jäi pois 10/03
eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.
Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006
todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]
[color=CD6600]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=FF7F00]Pingu-78
Mina 29, mies 30
Pääkaupunkiseutu
Ehkäisystä luovuttu 05/04
Esikoinen haaveissa.[/color]
[color=CD6600]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
2xIVF tuoresiirto 06 negaa
Helmikuussa 1.PAS
Ja sitä esikoista toivotaan... [/color]
[color=FF7F00]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.
Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.[/color]
[color=FF7F00]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=8B4513]************************************************[/color]
[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Onnittelut EmmaEmilialle plussasta! Tervetuloa Huiskuttaja ja Gerbukka!
[/size][/color]
[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=CD8C95]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)
yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]
[color=FFAEB9]Lupus
Minä 24 v, mies 30 v.
Keski-Suomessa asustellaan
Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä
Eka ICSI 03/06 --> nega
Toinen ICSI 06/06 nega
Kolmas ICSI plussa.[/color]
[color=CD8C95]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=FFAEB9]Joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=CD8C95]mooli
Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi
Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05
Pk-seudulla asutaan
Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
1. Inssi 05/06 nega (luget)
2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]
[color=FFAEB9]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=CD8C95]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=FFAEB9]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=CD8C95]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FFAEB9]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=CD8C95]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=FFAEB9]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=CD8C95]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=FFAEB9]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=CD8C95]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=FFAEB9]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=CD8C95]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=FFAEB9]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=CD8C95]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=FFAEB9]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=CD8C95]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (76)
Hyvä että pääsette eteenpäin tutkimuksissa. Toivottavasti saatte kunnon tuloksia ja pääsette soveltuviin hoitoihin/tms. :) Tsemppiä! Hyvä juttu myös, ettet joudu kaavintaan.
-v-
Tulin taas tänne norkoilemaan seuraanne kun ukko lähti käymään liikenteessä enkä itse jaksanut lähteä mukaan :) Mukavaa, että täällä on monilla asiat edenneet, vaikkei kauhean positiivisia tunnelmia oikein tunnukaan olevan ilmassa.
Bilha, hyvä että pääset vihdoin niihin haluamiisi tutkimuksiin, varmasti helpottaa kovasti mieltä ja toivottavasti auttaa myös siihen toivottuun lopputulokseen pääsemisessä!
Manco, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! Oon lukenut näiltä palstoilta niiiiin monta kertomusta onnistumisista just silloin kun kaikki todennäköisyydet on tuntuneet olevan sitä vastaan, että kaikki on täysin mahdollista. Toisaalta on tietysti hyvä, jos pystyt olemaan liikoja piinailematta ja ottamaan rennosti, niin aikakin kuluu nopeammin. Hirmuna peukutuksia sinne suuntaan! bd bd bd
Samoin Tuitulle kovasti onnea piinailujen keskelle, vaikka sielläkin taidettiin olla vähän alavireissä. Onko vielä ollut mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen?
Miten kävi Tirpan ovisbongailujen? Tosi raivostuttavaa kun oma tilanne ei kehity niin kuin pitäis ja sitten tulee viikonloppu sotkemaan aikatauluja, argh! Toivottavasti kuitenkin kävi hyvin ja pääsitte siirtoon. Peukkuja kovasti myös sinne!
(.) Mitä lähemmäksi eka ultra-aika tulee (enää reilu viikko ja maanantaina 26.2. se koittaa!) sitä epäuskoisemmaksi tässä alkaa muuttua. Kuvittelen jo korvissani lääkärin sanat, että ei täältä kyllä mitään löydy¿ Välillä on tosi onnellinen olo kun päätän tietoisesti nauttia tilanteesta niin kauan kunnes toisin todistetaan, mutta yhä useammin huomaan ajattelevani, että ei nyt vielä iloita mistään. Tuota pelkoa yllyttää myös se, että välillä tulee maha tosi kipeäksi (vähän niin kuin kuukautiskramppeja tms.) ja viimeksi viime yönä heräsin tuollaiseen kipukohtaukseen, joka tuli kun vaihdoin asentoa. Onneksi ne menee äkkiä ohi, mutta silti vähän huolestuttaa että mistä ne voi johtua. Mies on yhtä skeptinen (jopa ehkä enemmän kuin minä) ja molemmat ollaan siis tosi varovaisia puheissamme ja ajatuksissamme tästä aihepiiristä. Mulla on muutenkin mielialat niin herkillä, että ihan kaikki tv:stä tuleva hömppäkin itkettää, joten pitää nyt yrittää olla rauhallinen ja välttää ajattelemasta liikoja. Raskausoireita on ollut kohtuullisesti eli rinnat on edelleen tosi arat, välillä on huono ja etova olo ja väsyttää ihan törkeästi. Mutta eihän ne mitään todista kuitenkaan. Sori vuodatus, mutta kun ei oikein kenellekään muullekaan voi näitä ajatuksia purkaa!
No, kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua koko Hoidokkipoppoolle ja kovasti huiskutuksia kaikille tasapuolisesti!
EE
MANCO mulla ilmesesti on aina salamaovis eli torstaina aamupäivällä oli selkee viiva mutta ei vahvempi kuin kontrolli viiva ja perjantaina oli alkanu jo selvästi haalistuun, hyvä että viivaa näkyi. Mun tulkinta on että ovisplussa on ollu jossain tuossa välillä (ja muistelen edellisissä PASseissa samoin).Kun ei niin tarkasti aina muista, oishan sitä voinu tikuttaa aamuin illoin. Soitin IVF hoitajalle ja selvitin tilanteen, maanantaina sulatus ja siirto jos sulatus onnistuu. Eli tällä kertaa ei voida seurata lähteekö jakaantuun. Pakastusikää en tiedä vieläkään joten herran haltuun tämä kierto menee. Ollaankin siis samassa lähtökohdassa.
BILHA hienoa että alkavat tutkimaan jo nyt. Eiköhän ne jatka eri tutkimuksiin jos tämä tutkimus ei tuota tulosta. Peukkuja että selkee ja hoidettavissa oleva syy löytyy ja saat sitten sen pysyvän plussan aikaseksi.
EMMAEMILIA missäs sulla se ultra on? Tiedä vaikka törmäillään käytävillä tietämättämme *hih hih* nimittäin jos maanantaina siirto onnistuu niin sitten mulla ois niitä ultria aina maanantaisin tai tiistaisin OYSsissä. Sykkeen bongausiloa sinulle!!
METTE ja MILIKO mites menee?
TUITTU minkälaiset mielialat siellä nyt on?
ON. Elikkäs torstaina oli selkee viiva mutta edelleen heikompi kuin kontrolliviiva ja perjantaina oli jo himmenny niin että tuskin huomasi. Eli jossain sillä välillä oli ovis tapahtunut. Maanantaina on sitten sulatus ja siirto (jos/kun sulatus onnistuu) bdbdbd. Vatsan nippailut on hieman hellittänyt mutta selkää jomottelee edelleen, jännä juttu, ennen se on ollut selkeesti menkkakipu mutta mitä se nyt tarkoittaneekaan....
Jokatapauksessa plussasäteitä kaikille sitä toivoville hoidokeille ja mikä tärkeintä sitä pysyvää plussaa!!!
Hienoa Bilha että pääsette nyt tutkimuksissa alkuun, joskus näinkin päin tuo lääkäreitten käyttäytyminen! Pidellään peukkuja että, niin, ei tietenkään halua että mitään ongelmia teiltä löytyy... mutta peukkuja sille että asioihin tulee selvyys!
EE, tuo on varmaan enemmän kuin normaalia (ainakin tältä puolelta plussanneilla) että kamalat ajatukset valtaa mieltä ultran lähestyessä. Viikko enää?
Tirppa, vau, pääsette " kuitenkin" siirtoon! Teillähän oli aika paljon yksittäin pakastettuja, eiks ollutkin niin? Saitteks te päättää millasesta oljesta sulatukset alotetaan? Mua vähän nauratti kun meiltä kysyi sillon (meillä siis pareittain pakastettua olkia 2 ja yks yksinäinen oli) että mistä ME halutaan että sulatus alotetaan. Jaa tota noin... Yksinäinen oli kuitenkin kai paras joten se pääs ekaks kyytiin. Nyt vaan sit tumput kohti taivasta maanantaiaamuna, hienoa, saadaan yksi piinailija lisää!
(.) on kovin hiljainen ja normaali. Nyt alkais olemaan aika kiinnittyä jos niikseen tulee, ja kun olo on täysin neutraali niin eipä siellä varmaan mitään tapahdu. Syksyllä sentään nipisteli alamahaa aina välillä.
TUITTU, toivottavasti sulla paremmat fiilikset?!
Iloista lauantaita kaikille!
Kiitos huolenpidosta.. Ihania olette. Olo on ihan ok, tosin nyt on jotenkin todellisuus iskenyt, että joka kerta katetria alas laitetaan on tuo sama edessä. Luin tuolta yhdestä pinosta, että yhdelle oli tehty kohdunkaulan laajennus ja oli siitä saanut apua toimenpiteeseen. Tietysti sitten mietityttää, että miten tuo vaikuttaa itse lopputulokseen. Sisko jo varoitteli, että jos joskus on tarvetta synnyttämistä harkita, niin tuo " alapään ongelma" kannattaa ehdottomasti kertoa jo ajoissa.:/
Niin en varmaan vielä kertonutkaan, että siittiöiden määrä oli hieman kärsinyt tiheästä yhdyntämäärästä. Lääkäri totesi, ettei tulos mitenkään hyvä ole, mutta ei huonokaan. Tiedä sitten mikä on hyvä..:) (älkää kertoko miehelleni, että olen hänen siittiöistään täällä puhunut, hän on nimittäin sen ehdottomasti kieltänyt..ups..)
Omassa navassa ei MITÄÄN oireita. Nännit on ihan millin verran arat ja hassua, että tosi lieviä menkkakipuja on ollut, mutta muuten ei mitään. Ja nythän mennään tosiaan vasta pp3:ssa, joten ei noi muutenkaan voi liittyä muutakuin oviksen jälkeisiin oireisiin.
Sitten vielä vetoomus kaikille tuttavilleni, jotka minut ovat tunnistaneet tai arvelevat tunnistavansa. Olen tätä pitkään miettinyt ja todennut tämän olevan minulle HYVIN tärkeä keino purkaa lapsettomuuden ikäviä asioita. Siksi en halua täältä poistua. Jos siis tunnistatte, niin ÄLKÄÄ kertoko minulle siitä, sillä haluan pitää tämän omana paikkanani ja tosiaan tarvitsen tätä palstaa. Jos tiedän jonkun minut tunnistaneen, en voi enää samalla lailla itseäni täällä ilmaista ja se olisi tosi ikävää! Kiitos ja kumarrus! :)
Hienoa että TIRPPA pääsee maanantaina siirtoon!! Nyt on peukut taivaassa asti että teillä onnistaisi!!!
Ja MANCOLLE hirmusti peukkuja omaan piinaan. Tasoissa mennään, koska testataan? ;) Ja kyllä se plussavastuu on nyt enemmän sinulla..;)
Hienoa BILHA että pääsette haluamiinne tutkimuksiin!! Toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin!
MILIKOLLE peukkuja ensi viikon siirtoon!
Muille vilkutuksia ja rutistuksia!! VM, PINGU, METTE, HUISKUTTAJA, GERBUKKA, LEIMU ja muut.. Mars pinoilemaan! :)
-Tuittu, jolla on ollut tänään MEGAlöhöpäivä-
Kiva kun olitte kaipailleet! Täällä on ollut töissä niin hirvee härdelli ettei ole tosikaan. Tällä viikolla ei muuta elämää ollutkaan! Kyllä nuo vanhemmat osaa olla niin ihania!! No, lopputulos kaiken vääntämisen jälkeen on, että luokassa on yksi lapsi vähemmän ja minulla huono omatunto, vaikkei vika nyt suoranaisesti minussa olekaan.
Täällä siis mennään kp2. Ilmoittauduin eilen ivf:ään ja suunnitteluaika onkin sitten jo ensi keskiviikkona. Sumuttelut pitäis alkaa 8.3, jos nyt pikaisesti oikein laskin.
Mutta sitten itse asiaan..
Kiva kun TUITTUkin on jo reippaammalla mielellä. Toivottavasti nuo mutkat ei tosiaan aikanaan vaikeuta synnytystä. Toisaalta on hyvä, kun asia on tiedossa niin mahdollisia ongelmiakin voi jo ennakoida.
Hienoa, että TIRPPAkin pääsi siirtoon! Tuo on kyllä kva, kun sulla on noita ultria, pääsee sitä vauveliakin tsekkailemaan useammin! =)
Mikäs pessimismi meidät on vallannut?? Nyt MANCO häntä pystyyn! Kyllä ne muutkin on PAS:ssa onnistunut, joten kyllä se plussa vielä teillekin tulee!
Mahtavaa, että BILHA pääsi niihin testeihin! Nyt toivotaan että syy löytyy!
Aika jänniä nuo MILIKOn limiksen kasvattelukeinot. Onkohan nuo ihan yleisesti käytössä? Mietin vaan, ettei mullakaan ollut insseissä päätä huimaava tuo limis, niin että joutuukohan sitä itsekin vielä tuollaisiin hoitoihin, vai käyttääkö julkinen puoli tuollaisia apukeinoja lainkaan..
EE:lle paljon huiskutuksia, enää viikko piinailua! Tosin uskon tietäväni tuon sinun olotilais. Olen nimittäin usein ajatellut, että en itse varmaan pysty lainkaan nauttimaan raskaudesta, kun ensin pelkään, että tulee keskenmeno ja sitten että vauva kuolee synnytykseen. Hullua, mutta jotenkin usko siihen, että kaikki menisi raskaudessa hyvin on tämän lapsettomuuden myötä tyystin kadonnut!
Joo, täällä näyttää mökki siltä, että olis pommi räjähtänyt! En oikeesti jaksanut ajatella mitään ylimääräistä viime viikon työstressin aikana, joten nyt pitäs kai oikeesti terhistäytyä ja siivota. Pakastimen sentään sain sulatettua, mutta pakasteet pitäs vielä siirtää sinne takasin.. Mikäköhän sotku meillä sitten olis jos olis lapsia? Nytkin nimittäin tuntuu, että kaksi aikuista saa jo ihan kauheen epäjärjestyksen aikaiseksi!
Mukavaa viikonloppua kaikille Hoidokeille! -Mette-
Kiva, kun täällä oli jo kaipailtukin. Työkiireitä ollut paljon, joten ei ole juuri tänne ehtinyt. Mutta nyt taas linjoilla.
Täällähän moni näyttää taas piinailevan. Jättiplussapuhallksia piinailijoiden suuntaan. Ja tietty pitkää pinnaa tuloksen odotteluun. Tas plussauutisia tiedossa.. ;)
Meillä tosiaan vaan odotellaan ja annetaan ajan kulua tän kierron yli. Tämmöstä kituaikaa vietetään, mitäään uutta ei sitten tapahdu tässä kuussa. Alkuun turhaan ajan kuluttaminen harmitti kovasti, mutta nyt jo olen sitä mieltä että tämä oli hyvä juttu. Saa kroppa ja pääkin vähän huilata kaiken pyörityksen keskellä. Ihmeen hyvin sitä taas saatiin päät pystyyn taas epäonnistumisen jälkeen. Ihmismieli on sitten kummallinen asia! Luulisi, ettei tällaisista kolauksista koskaan toivu, mutta aina sitä vaan jatketaan. Kyllähän pettymykset jälkensä jättää varmaan loppuelämäksi, mutta niiden kanssahan on elettävä.
Palaillaan taas, hyvää sunnuntaita kaikille!
Huiskis
Mä kyttään sähköpostiani joka aamu heti ekaksi (odotan tärkeää viestiä mikä tn tulee yöllä meidän aikaa...) niin voi " hyvällä syyllä" tulla tännekin lueskelemaan aamun uutisia.
Mette, onnittelut kierron alkamisesta, tosiaan tästä se nyt lähtee!
Moi vaan Huiskuttajallekin! Millos sulla pitäis olla kp1 ja pääset jännäilemään oviksen ajankohtaa?
Tuittu, mä testaan varmaan ens la/su jos ja jos ja jos. Uskon että tuhruttelut ehtii alkamaan ennen sitä ja jos näin käy, en usko pätkääkään että ois aihetta testaukseen. Ehkä kuitenkin sen negan testaan acon 10 mitä kaapista löytyy, niin ei jää sit mitään epäiltävää. Itseasiassa, mulla pitäis siis vuodon alkaa jo sunnuntaina, tuhrut 2-4pv sitä ennen. Mullahan on jo 6. pv oviksesta/hedelmöityksestä tänään jo vaikka se pp menee samoissaa sun kans. Perjantaina mulla nipisteli IHAN vähän alamahasta/muniksien kohdalta, mutta sitä oli myös viime kierrossa samoihin aikoihin, joten se ei merkkaa yhtään mitään. Sen pe jälkeen olo on ollut taas niin normaali kun tässä vaiheessa kiertoa voi vaan olla! Onneks ne syksyn viestit ei ole enää näkyvissä (löytyisköhän ne vielä haun kautta??) niin en pääse lukemaan omia oireitani siinä tuoresiirto+kierrossa. Äh, onneks ens viikko menee kuitenkin nopeesti.
Nyt on kuulema aamukaffet valmiit. Moimoi!
Onnea BILHALLE siitä, että tutkimuksia vihdoin päästään aloittelemaan. Samat kromosomitestit tehtiin meillekin ja kun selvisi, että niissä ei ollut mitään vikaan, niin vierähti yksi kivi sydämeltä. Tosin se kivi on kyllä tullut takaisin, kun tulosta ei ole vielä tullut¿kun yksi selvä lapsettomuuden syy on pyyhitty pois, jää jäljelle ikävästi useita epäselviä syitä. Pääasia on kuitenkin se, että tutkitaan. Useammankin kerran olen lääkärin luona puhunut siitä, että tutkikaa nyt että syy lapsettomuuteen selviäisi! Jo pelkkä verikoe huojentaa olo kummasti. ;) Ja kyllä lääkäri minulle koetti vakuuttaa, että kyllä meidän tilannetta tutkitaan ja sitä klinikalla pohditaan, kaikki työ vain ei näy potilaalle. Ja kyllä raskaus lopulta onnistuu, se vaan vaatii aikaa jo useampia hoitoja...
Kovin on erilaisia käytäntöjä noiden siirtojen kanssa. MANCOlle siirrettiin alkio heti sulatuksen jälkeen ja sama tiedossa TIRPAllakin. Hmm¿tämä siirtojuttu on itselle vielä uutta ja ihmeellistä, joten ei osaa ajatella että senkin voi tehdä useammalla tavalla. Meidän kohdalla sulatus tehdään edellisenä päivänä ja siirto seuraavana. Selviää sitten lähteekö alkio jakaantumaan vai ei. Mutta meillähän onkin eri lähtötilanne. Mulla on lääkkeellinen pas ja teillä taas omaan kiertoon. Luomuovis ei odota, mutta lääkkeellisessä ei mitään ovista edes ole, jonka mukaan siirto pitää tehdä. Ja lohduttava tieto oli se, että jos sulatuksessa alkiosta on yksi solu hävinnyt, ei se tarkoita epäonnistumista, vaan ainoastaan alentaa onnistumismahdollisuuksia!
Laastarinliimaajan kuulumisia ei tällä hetkellä kummemmin ole. Kohdun limakalvoa kasvatellaan pillerien ja laastarien voimalla. Aikamoista liimaa noissa laastareissa onkin, sillä hyvin ovat pysyneet paikoillaan. Vaihdan laastarin 3 tai 4 päivän välein¿ikävintä on vanhan laastarin kiskominen irti vatsanahasta. Siirto ei siis ole vielä ensi viikolla, vaan vasta seuraavalla viikolla nro 9. Kaksi viikkoa viimeisimmästä ultrasta siis. Kummallista, ettei tässä välissä tarvitse käydä ultrassa, olo on vähän kuin Herran haltuun-olo. Katsotaan kuinka käy vai käykö kuinkaan. Pelottaa, että onko yhtään alkiota siirrettäväksi. Kolmesta ilmeisesti hitaasti jakautuvasta alkiosta voisi kuvitella edes yhden selviävän¿hyvällä tahdolla. Mukavaa oli kuitenkin lääkärin viime kertaiset puheet siitä, että aina ei hyvä alkio kiinnity ja aina ei huono alkio tarkoita epäonnistumista. Huonotkin alkiot yllättävät. Siihen on pakko luottaa, että näitä juttuja ei ole ennalta päätetty.
METTE, kyllä ne oppilaiden vanhemmat osaavat olla välillä tosi yhteistyökyvyttömiä. Tuntuu välillä, että vanhemmat eivät osaa ajatella lapsen parasta ollenkaan, vaan tärkeämpää on se, ettei meidän lapsi vaan ole erilainen ja naapurit ajattele huonoa. Opettajan homma on kyllä paljon helpompaa pelkkien oppilaiden kanssa¿aikuiset niitä ongelmia aiheuttaa. Mutta onneksi suurin osa vanhemmista on tosi mukavia ja yhteistyökykyisiä, ongelmatapaukset ovat harvinaisempia. Joten, unohda huono omatunto ja muista, että kaikki päätökset mitä on tehty, ovat olleet parhaita mahdollisia siinä tilanteessa. Ja onnea sumuttelujen aloitukseen! Kunhan tämä pas-rumba on ohi, seuraava hoito tehdään meille pitkällä kaavalla julkisella puolella. Tekisi mieli jo päästä sumuttelemaan ja jännäämään uutta ICSI:ä. Jos pas ei onnistu, niin maaliskuun lopulla pitäisi minunkin päästä sumuttelujen ihmeelliseen maailmaan.
Moikka tältä erää,
Miliko
Luin tota pinoa tossa ja täällähän on ny aika moni joka piinistelee...peukkuja teille kaikille!
Onneksi Bilha pääsette ny testeihin. En voi ees kuvitella millanen olo on elää keskenmenosta keskenmenoon. Mutta onneks lääkäritkin alkaa ottaa asian tosissaan.
Pitääks meijän vielä viikko ootella ennen ku EE:llä on ultra...? Tuu sitte kertomaan mitä näky ja millaset fiilikset....täällä piellään peukkuja ihan tosissaan.
Manco kyseli meijän tilanteesta. Eli ei tehä enempää inssejä vaan lähetään kohti ivf:ää. Meillä vaan on talonrakennus menossa ja se syö enemmän rahaa ku oltiin odotettu. Eli ny hain lähetteen Naisten klinikalle ja sinne toivon pääseväni ens syksynä. Siihen asti käytän lugeja. Inssi meille tehtiin Väestöliitossa. Ja tsemppiä sun piinistelyyn!! Ehkei se ookkaan niin kuollu kun sä kuvittelet...
).( pp3 lugejen avulla...mutta enhän mie mitään oota.
Teijän apua ny kaipaillaan: Eli spermanäyte tutkittiin vuosi sitten syksyllä ja sillon oli siittiöitä koko kaupungin tarpeiksja epämuodostuneita 38%...eli ihan hyvä...mies " pidätteli" sillon kolme päivää...
Ny inssin aikana " pidättelyä" oli viis päivää...siittiöitä ihan hyvin, mutta paljon vähemmän ja epämuodotuneita 97%!!! Ja silti lääkäri sano et kaikki ok!!!!!
Nyt on mies ihan sekasin ja kyselee et mistä johtuu...ja onko kaikki vika hänessä...? Oon yrittäny selittää et tuleva ivf on just hyvä jos on huonot siittiöt ja et se viien päivän pidättely saatto vaikuttaa...
Onko jollain kokemusta heittelehtivistä tuloksista?????
haleja kaikille
Kyllä väsyttää! Mä on tässä vähän tyhjennelly meidän punkkuvarastoja ihan muuten vaan, ei mitään tekemistä tämän 2vkon jakson kanssa, nou nou... :-) liekö siis siinä syy miks nyt väsyttää?
PINGU kiva kuulla sustakin! Taloa rakentaessahan se aika menee kivasti, ainakin on puuhaa! Tänne Etelä-Suomeen muistaakseni asetuitte nyt, vai menikö pieleen?
Tuosta simppatuloksen muuttumisesta mä en kyllä kamalasti tiedä, meillä kun oli aina ihan yhtä huono kun on testattu. Jostain pinosta kyl luin, oisko jopa ollut tuo mikä vieläkin on näkyvillä omalla otsikolla " siittiöistä 2% norm onko mahdollisuuksia" , käypäs lukemassa jos et vielä ehtinyt.
Noin yleisesti tulos kai voi vaihdella paljonkin ajan mittaan. Oliko miehes ollut sairaana tai lääkekuurilla ennen tuon jälkimmäistä tulosta, ne saattaa väliaaikaisesti huonontaa tilannetta?
Miliko vaan liimailee laastereita! Sulla on kyllä sitten hyvä että niitä alkioita seurataan se vrk, antaa edes vähän osviittaa siitä miten ne toipuu sulatuksesta vai toipuuko ollenkaan.
Mun täytyy teille ' paljastaa' , kun mun ärstytys on nyt ihan huipussaan, mun mies on siis reissuhommissa ja en oo kuullut siitä nyt mitään viime ke jälkeen. Sillonkin vaan tekstailtiin, ja laittoi että nyt ei puhelin tuu kuulumaan n. viikkoon. Sentään ehdin sillon kertoa että siirtoon pääsin! Mä oon sähköpostitellu sille mut en oo saanu mitään takas. Siis tää on meille ihan normi tilanne, mut arvatkaa tällasessa tilanteessa kaipaisko PIKKASEN " jutustelua" toisen kans... Siinä yks syy miks täälläkin viihdyn niin paljon. Kun jonnekkin on pakko tilittää ja tää on nyt tässä tilanteessa tasan tarkkaan ainut paikka. Siispä KIITOS olemassaolostanne ja kommenteistanne!!!!
(.) on ed hiljainen. Loppuviikkoa ja tuhruja/vuotoa odotellessa.
Joo, nyt töihin!
Heipsan!
Ilmoittelen vaan, että luomukierto clomien jälkeen ei tuonut minkäänlaista tulosta. Kiertokin jäi vaan 25 päivään ja menkat alkoi sopivasti viime perjantaina. Nyt siis mennään toista luomukiertoa kp 4.
Fiilikset on aika masentuneet. Miehen kanssa puhuttiin noista hoidoista ja päätös on aika lailla sen harteilla, sillä mun pienellä opettajan palkalla ei maksella mitään kalliita yksityislääkärin palkkioita. Mies tietty matemaatikkona haluaisi tietää todennäköisyyksiä kannattaako uhrata pennosia johonkin, mistä ei välttämättä saa edes mitään vastinetta. En ole pakottanut tekemään ratkaisuja, ajattelin, että antaa ajan kulua ja miehen hautoa päätöstään ja odotellaan samalla sitä pääsiäistä ja sitä, että päästäis julkisella puolella pistoshoitoihin.
Oon ihan kauhean väsynyt tähän kaikkeen varsinkin kun vertaan omaa tilannettani teihin, jotka olette jo vaikka kuinka paljon pidemmällä hoidoissanne. Samalla tuntuu, että kaveripiiriin syntyy koko ajan lisää vauvoja ja vauvaperheetkin haluavat vain tavata muita samassa tilanteessa olevia ja me jäämme silläkin saralla väliinputoajiksi.
Olen purkanut pahaa mieltäni liikuntaan. Yritän tosissani pudottaa painoani. Lähtökohta ei ole mahdoton 172cm/82kg, mutta matkaa alas on. Toistaiseksi ruokavaliosta kaikkien herkkujen karsiminen on vaan epäonnistunut täysin. Yritän kuitenkin liikkua enemmän, käyn salilla ja jumpassa ja vähennän iltasyömistä klo 18 jälkeen minimiin. Jos painonpudotus helpottaisi PCOS:ääkin.
Tein surffaillessani hintavertailuja yksityisillä ja totesin väestöliiton halvimmaksi Helsingissä. Kuitenkin Mehiläisestä löytyis Katriina Rautio niminen PCOS:ään erikoistunut lapsettomuuslääkäri. Jos jollakulla on kokemuksia hänestä, laittakoon kommenttia.
Täällä siis säästellään rahaa ja mietitään ensi kesän työttömyyttä suhteessa hoitoihin...ja odotetaan kuin lehmä kevättä...kirjaimellisesti.
Nonna
MANCO meiltä ei edes kysytty minkä halutaan sulatettavan. Meillä oli 3 TOPpia yksittäin ja 2 rupusempaa kahdestaan pakastettuna. Yksi TOP sulatettiin ja siirrettiin (samanapäivänä). Kaikki solut oli tallella joten siihen tietoon on tällä kertaa tyydyttävä. Lääkäri ei ollu ihan täysin vakuuttunu oviksen tapahtumisesta kun ei saanu keltarauhasta näkyviin joten tuurilla täälläkin mennään tämä kierto :o No lääkärin kans sovittiinkin seuraavalle kerralle ylimääräisen ylimääräisestä ultrasta heti ovisplussan jälkeen, pistetään akka tarkempaan syyniin nääs :) ja ei edes sulateta mitään ennenkuin tuo ultra on tehty. Äläkä vielä luovuta kyllä se plussa vielä tulee bdbdbd
TUITTU on ne noi miehet niin mainioita ;o) Ja hei 3kk sitten sairastetut flunssat ym vaikuttaa vasta nyt siittiöihin joten tuskin tiheä yhdyntämäärä niin ratkaiseva tekijä on. Ei muuta kuin anna palaa nainen kun kerran haluttaa....
Ton sun vetoomuksen minäkin voisin allekirjoittaa. Voi ku saatas se lapsettomuuspalstan alkusanoiksi. Tsemppiä piinaan ja plussasäteitä ++++
METTE tsemppiä keskiviikolle. Jospa se nyt teillä alkais edetä tohinalla kohti omaa nyyttiä. Joo noista ultrista, lääkärikin tänään siirron jälkeen tuumas, että " se on kiehtovaa tarkastella sikiötä 3D ultralla siinä rv 8 - 9 tietämillä, näät sitten!" Musta toi oli ihanasti sanottu. Plussaonnea sinne bdbdbd
HUISKUTTAJA Alleviivaan noi sun mietteet täysin. Just samaa sitä on itekki ihmetelly, että kuis kauan sitä oikeesti jaksaa uskoa ja toivoa ja nousta suosta jatkaan matkaa. Näköjään aika kauan (kuudes vuosi menossa) tsemppiä sinne.
MILIKO Niin meilläkin NORMAALISTI tehtäs ;edellisenä päivänä sulatus ja seuraavana siirto. Mutta nyt myöhäinen ovis (to-pe välinen yö) pakotti tähän tilanteeseen. Mutta kaikki pakastushetkellä olleet solut oli tallella joten kai sekin jotain on....
Empatiat laastarin repimiseen.
NONNA Piristyspotku takamukseen täältä. Siis te ootte kuitenkin julkisella IVF jonossa? Ja toiveita päästä keväällä tositoimiin? Se on kuule pikemmin kuin arvaatkaan :) Voithan tieten yrittää soittaa sinne ja kysästä tilannetta josko pääsis vähän nopeempaa hoitoihin....Tsemppiä, kylllä kaikki järjestyy
|.| ON Tänään oli siis siirto ja kuten ennenkin en tuntenu muuta kuin sen kun se ankka (vai miksi sitä levittäjää kutsutaanki) asetettiin paikalleen. Tunnin aikana juodut kolme vesilasillista ei ainakaan helpottanut tilannetta. Katetri siis kävi ja luovutti lastinsa tietämättäni siitä mitään. Piti oikeen kysyä, joko se on siellä....Yksi TOP alkio siirrettiin. Kohdun limakalvo näytti kuulemma siinä 3D ultrassa hyvältä mutta ei löytyny selkeetä merkkiä (keltarauhasta) siitä että ovis ois tapahtunu, siis häh. Että osaa aina jotain mutkia tulla matkaan. No siirto tehtiin kun alkiokin oli sulatettu. Mutta siinä samalla sovittiin, että seuraavassa yrityksessä käyn vielä yhden ylimääräisen reissun ultrassa HETI kun ovisplussa on tullu. Tarkistetaan tilanne ennen kuin mitään sulatellaan. Jep jep. Joten ei kovin korkeella oo ootukset tästä kierrosta mutta lohduttavaa kuitenkin että pääsen ilman eri sopimista taas tutkimukseen mukaan ;)
Huiskutukset kaikille hoidokeille ja ihanan aurinkoista kevättä
tirppa ja nökkönen pp0
että 3 kk sitten sairastetut flunssat ym. vaikuttaa vasta nyt tuloksiin. Mutta mä luulen että miehet ottaa tän homman paljo raskaammin kuin me, käy jotenkin miehisyyden päälle tai jotain. Mä muistelen, että mun mies oli kans paineessa kun tehtiin inssejä ja joka kerta mainittiin ne tulokset. Jos lääkäri sano ylimalkaisesti vaikka " ihan normaali tulos" mietti mieheni kauan, että mikähän on se normaalitulos.... Sitten kun kerran pyydettiin selvittään juurtajaksain se tulos, niin sitten vasta helpotti. Ja varsinkin nyt kun ollaan läpikäyty kaks IVFää ja kummallakin kerralla on munasoluja hedelmöittynyt, niin on ollut ihan tyytyväinen tuohon tulokseen, eikä ole kyselly sperma-analyysin perään mitään. Sehän on jo varmistettu, että kykenee hedelmöittämään :o)
Tsemppiä teille sinne ja plussa onnea ++++
Tirppa, onneks olkoon onnistuneesta siirrosta!! Mä muistin " vasta" eilen illalla joskus tosi myöhään et sulla oli ollu se siirto. Hienosti oli sit ainakin sulanut kun pikku huurunenä. :-) Saitko sä nyt sit lugeja matkaan, millä annostuksella? Tiedätkö jos se sun ovis olikin nyt vasta sen luullun ovisplussan jälkeen niin vaikuttaako se jotenkin? Järjellä ajateltuna ei ehkä muuhun kun kierron pituuteen... Mulla on 1x100mg luge-pallukka aamulla ja illalla tukemassa omaa kiertoa. Ihan hyvä, oma s-prog tuotanto kun on vähän vajaata. Jaahans, olitkin vastaillut tuonne pikkutintille lugeistasi. ;-)
Nonna, mua niin harmittaa teidän puolesta että asiat ei tunnu etenevän!!!
Se täytyy sanoa noista Väestöliiton hinnoista, että ne hinnat mitä netissä annetaan, tahtoo olla aika optimistisia arvioita siitä mitä OIKEASTI maksaa. Kun kaikki maksaa. Jokainen ylimääräinien ultra ja verikoe ja lääkärin tapaaminen maksaa erikseen. Mutta todennäköisesti näin on kyllä joka klinikalla. Ja ainakin ivf/icsissä lääkkeet on sen ~600e (kerta/vuosi). Mutta se on se hyvä puoli että ei tarvii turhia jonotella ja odotella. Jaksamista sulle/teille! Yritä vaan nauttia kaikkea sitä mitä sulla on, lapsettomana; (liikaa) omaa aikaa, rauhaa, mahdollisuus lähteä ja mennä ja tulla jne... Mulla tuo on auttanut omaan oloon, mutta on niitä p****akin hetkiä ollut, varsinkin se hoitojen/tutkimuksiin pääsyn odottaminen.
Mehän just noitten miehen töiden takia jouduttiin " lasta tekemään" 2 vuotta ennneku päästiin edes tutkimuksiin, ja siitä meni vielä vuosi ennenku päästiin julkiselle jonoon ja VL hoitoon, ja tuo odotuksen odotus oli kyllä paljon rankempaa kun nyt tämä hoitojen odotus. Iso rutistus sulle vielä!
Tuittu?????
(.) Pää alkaa kiusaamaan ja kehittelemään ajatuksia...perusteetta. Mutta minähän taistelen vastaan, nega tulee, nega tulee... Ja Tuittu, mä hullu testaan varmaan jo nyt torstaina, haluan todellakin nähdä sen negan että saan pääni uskomaan.
Manco
Ilmeisesti ongelma onkin siinä ettei lääkäri oo vakuuttunu siitä että ovis ois tapahtunu.....kun ei sitä hiton keltarauhasta näkyny joka pitäis näkyä jos ovulaatio on tapahtunut. Joten en tiedä miten vaikuttaa lopputulokseen. Ei varmaan kovin hyvää tiedä kun sovittiinki jo siinä samassa, että seuraavaan yritykseen katotaan ylimääräisen kerran ultralla HETI ovisplussan jälkeen ja todetaan sen todella tapahtuneen. Vasta sen jälkeen ruvetaan suunnittelemaan sulatusta ja siirtoa. Joten ei paniikkia eikä mitään odotuksia tälle kierrolle. Harmi sinänsä että heti menee yksi TOPalkio hukkaan. Ois vaikka aloitettu niistä rupusemmista. Mulle anto eilen lugereseptin, mutta mulla oli vielä jonku verran jälellä tuoresiirrosta lugeja niin käytän ne pois ensin. Ohjeena 2x100mg 2krt/vrk (tuoresiirrossa oli 2x100mg 3krt/vrk) joten annostusta laskettu. Ei munkaan loppukierron s-prog arvot kehuttavia ollu silloin kun hoitoihin hakeuduttiin (eikä tietoja oo välillä päivitetty) melkeen kuus vuotta sitten.
Hui sullahan totuuden hetki alkaa olla lähellä. Ei me nyt kauheen kauaan piinailtu yhdessä. Jospa sä vetäisit plussajunan asemalle ja me muut kivutaan siihen samaan syssyyn bdbdbd
ON ei mitään oireita, vielä *naureskelee itekseen* Jotenkin olo on sellanen että tää kierto meni nyt penkin alle kun sitä keltarauhastakaan ei näkyny joten ei niin kauheeta paniikkiakaan ole. Tähyillään siis jo maaliskuun kiertoon ja vertailinkin jo viimevuoden kalenterista miten menkat tuli ekan PASsin jälkeen. Voi jo suunnitella hieman aikatauluja yms. *siis mähän oon kauheen optimistinen*
Huiskutuksia kaikille hoidokeille ja aurinkoa elämään
Tirppa ja nökkönen pp1
Mancon ohjeen mukaan kävin kattomassa sen siittiö-keskustelun. Niitten valossa meijän tilanne ei ois mitenkään onneton...toivottavasti mieskin sen ymmärtää...
Uskon että harmittaa kun mies matkustelee niin paljon ja sitten on vielä alueilla jossa puhelimet ei kuulu ja onhan se ulkomaanpuhelu kallistakin. Oma mieskin matkustelee n. kerran kuussa, mutta yleensä voijaan puhelimessa rupatella. Vaikka eihän se sama asia oo...
Taloa tosiaan rakennellaan pk-seudulle ja joskus vierähtää viikko niin nopeesti ettei taho ees ymmärtää...eli aamusta iltaan vaan " rakennetaan" ...
Eläkä sie ny niin varma siitä negasta oo! Jollekkin se plussa kuiteski tulee...
Nonna oli vertaillu Väestöliittoa ja muita " klinikoita" . Ittekki huomasin tuon Vl:n halvimmaksi, mutta jos hinta yhtään mietityttää ni haeppa omalta lekurilta lähete Naistenklinikalle...niin miekii tein...
Tirpalle kanssa kiitos vastauksesta. Enpä ois uskonu että flunssa voi noin paljo vaikuttaa tulokseen...
Ja ny piellään sulle peukkuja oikein kunnolla bd bd bd
).( taisin viimeks laskea väärin...taitaa olla jo pp5 menossa...no mitäs pienistä. Ny on sitte koko päivän kipristelly mahaa eli joko oon allerginen lugelle (siinähän on maapähkinäöljyä...) tai sitte on mahatauti tulossa... Molemmat siis ihan mahollisia, tosin luulisin et se allergia ilmenis vähä eri tavalla, eli kohta oksennetaan...
Kone kettuilee taas ihan kympillä.. Pari kertaa olen joutunut käynnistämään koko p....n uudestaan ja se syö naista!!!
Mutta ihan pakko oli tulla kertomaan, että piina alkaa nostaa päätään. Jos saisin valita, niin eilen tunsin kiinnittymiskivut..;)
Joo, aikaisintaan testaan vasta sunnuntaina (pp11) joten saadaan Manco toivottavasti hyviä uutisia sinulta ensin. Nimim. torstaina naama netissä kiinni..:)
Yritän huomenna kirjoittaa kunnolla. Tämä liian suojattu kone on tosi ärsyttävä!!
-Tuittu pp6-
Ja jos meille tästä hoidosta plussa tulee niin lapsen tekonimeksi tulee kyllä Voitto! Sopivasti oli Voiton päivänä inssi ja minusta se kuvaisi hyvin voittoa lapsettomuudesta..
Toivossa on hyvä elää! :)
-Tuittu-
Pitkästä aikaa mulla on hyviä uutisia: en tiedä mitä ihmettä on tapahtunut, mutta eilen lääkäri sittenkin kirjoitti lähetteen myös niihin tukostaipumustutkimuksiin. Ehkä mun rukoukset kuultiin... Sikäli tosi erikoista, että mä yritin kinuta niihin viimeksi tarkistuskäynnillä, mutta en päässyt, en sitten millään. Piti ottaa selvää, onko meidän äidillä mahdollisesti ollut sama ongelma, ja sillä ei ollut, mutta silti toi lähete. Outoa... Mä jo vihaisena ehdin ajatella, että selvä, jos haluavat uuden keskenmenon ennen kuin uskovat, niin saamansa pitää. Toivotaan, ettei sitä enää tarvis kokea. Ja että syy löytyis. Mä keksisin kyllä lukuisia muitakin tutkimuksia mihin haluaisin... Toivottavasti pääsen, jos ei noissa mitään löydy.
Sellainenkin mukava asia ilmeni, että kohtu oli tyhjentynyt itsestään, joten kaavintaa ei tarvita. Nyt on edessä yritystaukoa maaliskuun puoliväliin asti ainakin, ehkä pidempäänkin, että saadaan kokeet otettua ja tulokset selville ennen kuin jatketaan. Huh. Kovasti toivon, että syy selviäis, mutta pelkään, että jos sitä ei noissa kokeissa löydy, niin miten saan lääkärin suostuun muihin tutkimuksiin. Tuolla keskenmenopalstalla kun on kerrottu kaikenlaisia muitakin mahdollisia syitä, ja sitä niin haluais, että ne kaikki tutkittais.
Nonniin, anteeksi (taas) omanapaisuuteni. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!