Miksi naisille pitkäaikaistyöttömyys on niin iso turn-off?
Eihän se minusta ole kiinni jos työnantajat ei palkkaa.
Kommentit (190)
Koska nainen on jo pitkäaikaistyötön ja haluaa elättäjän.
Minulla on kolme ammattia ja olen työtön. Olin töissä 18 vuotta mutta sitten 38 vuotiaana työn saaminen loppui. Kuvittelin aina että pääsen helposti töihin mutta 8 vuoteen en ole päässyt töihin. Mitä vi..ua siis on suomessa tapahtunut kun ei kelpaa hyvä työntekijä. 18 vuoden aikana en ollut kertaakaan sairaslomalla edes. Monenlaisiin töihin olen hakenut mutta ei tule edes kutsua haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme ammattia ja olen työtön. Olin töissä 18 vuotta mutta sitten 38 vuotiaana työn saaminen loppui. Kuvittelin aina että pääsen helposti töihin mutta 8 vuoteen en ole päässyt töihin. Mitä vi..ua siis on suomessa tapahtunut kun ei kelpaa hyvä työntekijä. 18 vuoden aikana en ollut kertaakaan sairaslomalla edes. Monenlaisiin töihin olen hakenut mutta ei tule edes kutsua haastatteluun.
Mikä on koulutuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuden näkymät pitkäaikaistyöttömän kanssa ei ole kovin houkuttelevat. Eiköhän suurin osa ryhdy parisuhteeseen sillä mielellä, että toivoo sen kestävän, ja jossain vaiheessa johtavan mahdollisesti yhteiseen arkeen, kotiin ja ehkä perheeseenkin. Jos alusta asti näyttää todennäköiseltä, ettei toinen tule pystymään kuluihin osallistumaan, ja hyvä elämä jää vain haaveeksi, niin on kai aika luonnollista ettei halua asettaa itseään sellaiseen tilanteeseen. Sen väistäminen kun on vielä siinä vaiheessa helppoa, kun minkäälaista tunnesuhdetta ei ole ehtinyt kehittyä.
Kaikki ei halua mitään pinnallista elämää esim omaa taloa, lapsia ja autoa
Ap
Millä lailla lapset tarkoittaa pinnallista elämää? En ainakaan itse osaa sen syvempiä tunteita kuvitella, mitä lasta kohtaan tuntee - siinä on pinnallisuus kaukana.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulet? Tyhjätaskusta ei ole perheen elättäjäksi.
No ei jänniksistäkään ole miksikään isäehdokkaiksi sen enempää.
Ja hyvin kelpaavat silti, eli se siitä perhekortista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua perhettä
Ap
Ne jotka eivät halua perhettä, eivät halua myöskään elättiä.
Miten niin elättiä? Monella työssäkäyvällä on pienempi palkka kuin minun tuet.
Ap
Ei pitkäaikaistyöttömien tuet ole suuret.
1350€/kk saan tukia, monella duunarilla sama tai jopa pienempi palkka verojen jälkeen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on omaa saamattomuutta/viitsimättämyyttä mukana, jos on pitkäaikaistyötön. Ei koulutettu työssä oleva nainen halua sohvalla makaavaa elätettävää riippakiveä taakakseen.
Kertoo suhtautumisesta myös muihin elämänalueisiin= yhtä saamaton myös niissä. Jos aikuisella miehellä,kuten ap:lla ei ole koulutusta eikä työkokemusta, niin se kertoo siitä, että on pahasti syrjäytynyt. Naisen rooli on silloin olla äiti-pillu-elättäjä miehelle, ja kukaan ei sellaista ei halua.
Miksei ap:lle kelpaa tasoisensa/samanlainen nainenkuin hän on itse? Syrjäytynyt, pitkäaikaistyötön nainen?
Aina näissä tulee oletus että köyhä mies kuppaa naisystävältään rahaa.
Mitään perusteluja taas ei.
No, kuten aiemminkin mainitsin, ei taipumus valehdella tee kenestäkään hyvää valehtelijaa.
Mikä ihmeen turn off??? Jos mies on komea ja osaa käyttäytyä niin ei sillä taloudellisella statuksella ole mitään merkitystä. Tietenkin on plussaa jos tulee omillaan toimeen mutta mitenkään ratkaisevassa asemassa se ei ole. Tienaan itse paremmin kuin useimmat miehet joten voin valita juuri sellaisen miehen kuin haluan.
"Naiset haluavat rahaa."
No ihmiset ihan yleisesti haluavat rahaa. Ainakin sen verran että ei tarvitse ihan kituuttaa ja voi tehdä joskus jotain hauskaakin.
Tämä yhteiskunta on rakennettu niin että täällä tarvitaan tietty määrä rahaa jos haluaa elää sitä keskivertoelämääkin.
Sinun pitää löytää joku sellainen nainen joka ei niin välitä mistään materiaalisesta niin sitten voi onnistua. Niitä on vain aika vähän, ihan kuten on sellaisia miehiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarttekaan, pölvästi, mutta alituiseen kotona lojuva joutilas kroonikko ärsyttää. Sen ajattelu ja tunteet latistuu. Katso alustan inceleitä; niistä sen näkee. Yhden asian ihmisiä, joko tasoteoriaa tai pillua.
Vierailija kirjoitti:
No, kuten aiemminkin mainitsin, ei taipumus valehdella tee kenestäkään hyvää valehtelijaa.
Suurinosa naisista tulee toimeen omillaan. Yleensä mies otetaan kuluja jakamaan tai perustamaan perhettä. Nuokin kaksi voi nykyään muuten hoitaa toisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hin tille kelpaa niin pidäpä hyvänäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljastavaa, että oletat pitkäaikaistyöttömät miehiksi. Ootko ite :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halua perhettä
Ap
Ne jotka eivät halua perhettä, eivät halua myöskään elättiä.
Miten niin elättiä? Monella työssäkäyvällä on pienempi palkka kuin minun tuet.
Ap
Ei pitkäaikaistyöttömien tuet ole suuret.
1350€/kk saan tukia, monella duunarilla sama tai jopa pienempi palkka verojen jälkeen
Ap
Perustuu siihen että asut yksin eli sen asumistuen pitää korvata koko asumisesi. Mutta ota siihen yhtälöön joku työssä käyvä nainen ja muuta yhteen niin tukesi putoaa heti reilusti. Sen työssä olen duunarin tulot taas eivät tipu vaan hänen rahansa riittävät päinvastoin pidemmälle kun hän voi jakaa kulunsa toisen kanssa.
Selvensikö tämä vähän sitä miksi et ole kovin haluttu kumppani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa naisista tulee toimeen omillaan. Yleensä mies otetaan kuluja jakamaan tai perustamaan perhettä. Nuokin kaksi voi nykyään muuten hoitaa toisen naisen kanssa.
Ai se jännis (joka usein otetaan) tulee kuluja jakamaan ja perhettä perustamaan? Kuten sanottu, ei taipumus valehdella jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarttekaan, pölvästi, mutta alituiseen kotona lojuva joutilas kroonikko ärsyttää. Sen ajattelu ja tunteet latistuu. Katso alustan inceleitä; niistä sen näkee. Yhden asian ihmisiä, joko tasoteoriaa tai pillua.
Lukaiseppa sieki se arguing with a hole!
Itse olen pitkäaikaistyötön. Ollessani opiskelija voitin lotossa. Ostin mm sijoitusasuntoja ja meidän kodin. Valmistuin, aloitin työt, tapasin mieheni ja vasta, kun esikoinen syntyi, en palannut enää töihin. Ilmoittauduin työttömäksi ja sillä selvä. En tosin ole nostanut työttömyyskorvauksia.
Huomaan päivittäin olevani tyhmä. Sijoitukset hoitaa sijoitusneuvoja ja kaikki tuottaa hyvin. Minulla on paljon kotirouvatuttuja, joilla on vst tilanne.
Jos saisin muuttaa jotain, olisin palannut takaisin töihin viim siinä vaiheessa, kun kuopus meni kouluun.
Minä nyt en etsi uutta miestä, mutta miksi ottaisin tyhmemmän, mitä itse olen ?