Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille pitkäaikaistyöttömyys on niin iso turn-off?

Vierailija
12.09.2024 |

Eihän se minusta ole kiinni jos työnantajat ei palkkaa.

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet? Tyhjätaskusta ei ole perheen elättäjäksi.

Eli suomalaiset on köyhiä oletus, ja onhan tuo muutenkin liian pinnallista ajattelua, ei ole varaa sellaiseen

Vierailija
182/190 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se kertoo paljonkin miehestä jos ei onnistu hankkimaan itselleen edes työpaikkaa. Edes jotain väliaikaista.

Tulee heti mielikuva jostain aikaansaamattomasta nyhveröstä ja yhteiskunnan vapaamatkustajasta joka odottaa että kaikki tulee hänelle tarjottimella valmiiksi annettuna. Syntyy mielikuva että onko henkilö joka on vaan laiska ja/tai olettaa että joku muu elättää hänet. Enkä voi välttyä kysymykseltä, onko mt ongelmainen eikä kykene töihin.....

Menkää siis mihin tahansa työhön, naiset arvostaa sitä joka edes yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei palkkaa sua töihin, niin kyllä se silloin nimenomaan on susta itsestä kiinni.

Ei ole, voitko selventää miksi olisi?

Ap

Oletko oikeasti noin tyhmä? Ihan oikeasti kuvittelet, että JOKAINEN sut hylkyyn laittanut työnantaja on se viallinen? Eikö tosiaan tule mieleen, että jos YHTÄÄN KUKAAN ei palkkaa niin se vika on silloin ihan itsessä? Miten pihalla sä oikein olet ja miksi kuvittelet, että sussa ei ole mitään vikaa? Sussa voi mättää esim. koulutuksen puute, käytöstavat, olemus, puutteellinen työkokemus, haet töitä joihin sulla ei ole mahdollisuutta, esität epärealistisia palkkatoiveita tai muuta vaatimuksia, et hae matalapalkkatöitä. Mä en voi tietää mikä sussa mättää, mutta selvästi joku jos yhtään kukaan ei sua palkkaa. Katse peiliin ja mieti missä vika.

Vierailija
184/190 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
185/190 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden näkymät pitkäaikaistyöttömän kanssa ei ole kovin houkuttelevat. Eiköhän suurin osa ryhdy parisuhteeseen sillä mielellä, että toivoo sen kestävän, ja jossain vaiheessa johtavan mahdollisesti yhteiseen arkeen, kotiin ja ehkä perheeseenkin. Jos alusta asti näyttää todennäköiseltä, ettei toinen tule pystymään kuluihin osallistumaan, ja hyvä elämä jää vain haaveeksi, niin on kai aika luonnollista ettei halua asettaa itseään sellaiseen tilanteeseen. Sen väistäminen kun on vielä siinä vaiheessa helppoa, kun minkäälaista tunnesuhdetta ei ole ehtinyt kehittyä.

Kaikki ei halua mitään pinnallista elämää esim omaa taloa, lapsia ja autoa

Ap

Niin no siksi juuri olet ehkä työtön. Et halua noita niin kovasti. Suurin osa naisista

Minä olen nainen ja rakastan asua omakotitalossa, omassa rauhassa. Ilman öisin häiritseviä seinänaapureita. Rakastan sitä, että minulla on kodinhoitohuone, jossa pyykkien peseminen on helpompaa. Olen onnellinen, kun minulla on oma sauna! Elimme (mies, lapsi, minä) kymmenen vuotta pienessä rivitaloasunnossa, jossa kylpyhuone, kodari ja vessa olivat kaikki samassa 5 neliön tilassa. 

Mies ei aluksi olis halunnut ostaa taloa, mutta minä en vaan kestänyt enää asua siinä luukussa, jossa oli sisäilmaongelmakin. Lapsen silmien kutina ja allergiat katosivat saman tien, kun muutettiin. Samoin miehen itsensä. 

Tienaan yksin suomalaisen mediaanin verran, mutta silti minulla ei olisi ollut varaa yksin ostaa omakotitaloa tältä alueelta. Ehdotin miehelle myös ratkaisua, jossa minä otan talolainan ja hän asuu minun luona vuokralla, mutta pankki ihmetteli tällaista ratkaisua "eikö mies tosiaan halua osallistua talon hankintaan?". Joten se vaihtoehto jäi vain haaveeksi. Tässä vaihtoehdossa riski lainasta ja sen takaisinmaksusta olisi ollut yksin minulla.

Lopulta mies suostui ostamaan pienen talon ja on erittäin tyytyväinen ratkaisuun lopulta.

Rahasta ei ollut kyse. Miehellä 2x mediaanipalkka.

Ehkä naiset eivät halua jatkaa miehen kanssa, joka ei jaa yhteisiä unelmia? Unelmat ja arvot ovat niin erilaiset. Tai sitten et vielä ole löytänyt sitä toista työtöntä, joka olisi valmis asumaan kanssasi teltassa tai pakettiautossa. Niitäkin naisia on.

Vierailija
186/190 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet? Tyhjätaskusta ei ole perheen elättäjäksi.

Eli suomalaiset on köyhiä oletus, ja onhan tuo muutenkin liian pinnallista ajattelua, ei ole varaa sellaiseen

Valitettavasti naisena on vaikea päästä hyväpalkkaiseen työhön, jos ei nuorena älyä hakea (tai pääse) lääkikseen tai hakeudu vastavirtaan miesten aloille. Ihan tavallisen omakotitalon hankkiminen on niin kallista, että siihen ei mikään sairaanhoitajan palkka eiitä.. 

Vierailija
187/190 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nainen on jo pitkäaikaistyötön ja haluaa elättäjän.

Ei vaan sellaisen joka osallistuu yhteiseen arkeen. 

Vierailija
188/190 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska mies tuo rahan taloon ja nainen tuhlaa sen. 

Vierailija
189/190 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
190/190 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso turn-off sulla on housuissas kun käytät anglismeja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi