En jaksa lähteä ostamaan viiniä
Kommentit (21)
et. kyllä voimat löytyy jos rahnaa vaan on. vaikka 20 km kävelee. matkalla litkii ja kun kotona kassi tyhjä, uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Mikset?
millaista viinilöi tekis mieli. pahvisia valkoviinejä 12 prossasii, ok arkiviiniä, niitä 2.. ota päivämammit ja sit jaksaa
Vierailija kirjoitti:
et. kyllä voimat löytyy jos rahnaa vaan on. vaikka 20 km kävelee. matkalla litkii ja kun kotona kassi tyhjä, uudestaan
Ei ole 20km. Vain 2km suuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset?
millaista viinilöi tekis mieli. pahvisia valkoviinejä 12 prossasii, ok arkiviiniä, niitä 2.. ota päivämammit ja sit jaksaa
Jotain täyteläistä punaista syysiltaan.
Ei kuulu mitenkään meille jos et jaksa ...huuoohh
Riippuvuutta on monenlaista. Myös se että torstaina haaveilet viinipullosta kertoo jotain.
Oli noita punaisia ja valkoisia kierrekorkkiviinejä reilusti yli 10 litraa jäänyt kaappiin vuosiksi. Kaadoin ne kaikki pihassa myyrien koloihin. Myyrät teki muuttomatkan naapurin tontille, tien toiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuvuutta on monenlaista. Myös se että torstaina haaveilet viinipullosta kertoo jotain.
Ihmisillä on erilaisia työvuoromalleja. Itse lopetin tänään yövuorot ja 4 vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia työvuoromalleja. Itse lopetin tänään yövuorot ja 4 vapaata.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Sitä vain että joillakin on nyt "viikonloppu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Sitä vain että joillakin on nyt "viikonloppu".
Ei voi olla alkoholisti kun juo vain viikonloppuisin?
Minun pitää jaksaa kävellä vain alakertaan viinikellarii .
Vierailija kirjoitti:
Oikein sanottu! Jos ei jaksa lähteä alkoholia hakemaan niin ei ole alkoholisti. Todellinen alkoholisti hakee alkoholin vaikka kuinka kaukaa.
Joskus kauan sitten luin kirjan joka oli "Irlannin kansalliseepos". En muista kirjan nimeä, en muista kirjoittajaa. Mutta siis vastaava kuin Suomen Kalevala ja Englannin Beowulf. Se Irlannin eepos oli kohtuullisen uusi kirja, alle 100 vuotta vanha, sen nimi saattoi olla jotain "Vihreä maa". Tms. Jotain VIHREÄÄ siinä nimessä muistaakseni oli. Ja eihän se kirja oikeasti virallisesti ollut Irlannin "kansalliseepos", mutta kyllä se kirja vaan ihan oikeasti aidosti kertoi että minkälaista elämä Irlannissa on. Siellä kaiken VIHREYDEN keskellä, se elämä. Se elämä sisälsi paljon alkoholia. Se kirja sisälsi useita erinäisiä erilaisia tarinoita, ja monet niistä tarinoista sisälsi alkoholia.
Yksi niistä tarinoista: jos Irlannissa joku menee omasta kotikaupungistaan ulos toiseen kaupunkiin. Tai omasta kotikylästään ulos toiseen kylään. Niin siellä toisessa kaupungissa/kylässä hän saa baarissa ilmaisen tuopin olutta. Niin vaan se Irlannissa menee. Vieraat toisesta kaupungista, toisesta kylästä, saa siellä baarissa ilmaiseksi tuopin olutta. Joten? Lopputulos: pultsarit siellä pyöräilee päivät pitkät kylästä toiseen. Pyöräilee yhteen kylään, saa yhden tuopin olutta, pyöräilee toiseen kylään, saa toisen tuopin olutta, pyöräilee kolmanteen kylään,...
En tiedä onko tuo tarina totta. En tiedä onko Irlannissa oikeasti noin. Mutta: kyllä, juuri tollasia ne pultsarit tai siis alkoholistit on. Ne on valmiita menemään minne vaan ihan vaan saadakseen alkoholia. Täysin realistinen fiktiivinen tarina.
En mäkään monesti jaksa vaan mennä Alkoon. Joskus en ole jaksanut mennä ollenkaan kauppaan, joskus taas olen lähtenyt kävelemään lähikauppaan klo 20.30 hakemaan olutta tai lonkeroa.
Tilaa Saksasta kuormalavallinen viiniä kotiovelle niin ei tarvitse lähteä kauppaan sitä ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa Saksasta kuormalavallinen viiniä kotiovelle niin ei tarvitse lähteä kauppaan sitä ostamaan.
Saapuuko samana päivänä?
Ok.