Ketä varten naiset laittautuvat?
Tekoripset, törröhuulet, silikonirinnat, treenatut pakarat. Päälle napapaidat, salitrikoot, ei rintsikoita. Eli ketä varten pukeuduttu näin teinistä aikuiseksi, koska miehet eivät saa näitä tuijottaa, kommentoida saati vahingossakaan koskea?
Kommentit (102)
Taas sen näkee miten palstamiehen mielestä naisia on vain tuo 5% naisista jotka laittaa tekotukan, törröhuulet ja silikonit huonoa itsetuntoaan boostaamaan.
Hillitysti tai ei ollenkaan laittautuvia naisia ap ei edes huomaa eikä laske naisiksi.
Meinasin tulla vastaamaan, mutta eihän minulla olekaan tekoripsiä, silikoneja, napapaitaa eikä törröhuulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laittautuminen johtuu pääosin naishormoneista, ettei ole varsinaisesti ketään muuta varten kuin itseä, sillätavoin kokee olevansa sitä mitä on, naispuolinen.
Höpöä. Miehet ovat kuin naiset, suurin osa sopeutunut yhteiskuntaan siten, että siistii itsensä ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille. Se on yhteisesti sovittu yhteiskunnallinen koodi.
Sitten on nämä, jotka vievät asian pidemmälle, kukin varmaan omista syistään. Siis naiset, jotka laittavat lisäkkeitä ja miehet, jotka alistavat koko elämänsä salipetenä olemiseen. Kumpikin tekee sen kuitenkin juuri samoin, eli yhteiskunnallisten koodien sallimissa rajoissa. Naisille laittoa, miehille salia, se on sääntö. Ja nämä noudattavat. Saadakseen hyväksyntää. Tuskin kumoikaan näistä ilmaisee itseään aina juuri siten kuin oikeastaan tahtoisi.
Ja jos oikeen syvälle mennään, niin ihmisillä on vain ja ainoastaan itsekkäitä motiiveja. Jokaisen päätöksen taustalla on saada itselle jokin kiva tunne tai välttää ikävää tunnetta.
Myös ns. pyyteettömät teot tehdään samasta syystä. Jos hyväntekeminen ei tuntuisi miltään tai tuntuisi ikävältä, ei ihminen tekisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kroonisesti alhainen omanarvontunto, mikä vaatii ulkoista kompensointia. Alhainen omanarvontunto (itsetunto) on seurausta huonosta omatunnosta. Kierre on samankaltainen kuin alkoholisteilla. Ihminen sisimmissään tietää että juominen ei ole hänelle hyväksi, mutta juo kuitenkin poistaakseen hetkeksi tämän olon. Naiset taistelevat kulttuurissamme biologiaansa vastaan nyky-yhteiskunnan keinotekoisien ihanteiden puolesta. Tavallaan uhraavat sisimpänsä julkisuuskuvalle. Tämä ei ilmene pelkästään sillä miten nainen näyttäytyy julkisuudessa vaan taistelu on myös hänen mielessään. Hän voi uhrata elinvoimaansa jo pelkästään kotioloihin laittautumisella, jotta hän saavuttaa sellaisen kuvan mitä hän kokee yhteisön ihannoivan. Tämä voi ottaa ihmisestä niin voimakkaasti vallan että se menee kaiken sellaisen tekemisen edelle mikä parantaisi hänen itsensä hyvinvointia ja tyydyttäisi biologisen ta
Itselleni tuo edellinen kommentti avautui helposti.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla vastaamaan, mutta eihän minulla olekaan tekoripsiä, silikoneja, napapaitaa eikä törröhuulia.
Laittautumisessa on monia eri vivahteita.
Vierailija kirjoitti:
Taas sen näkee miten palstamiehen mielestä naisia on vain tuo 5% naisista jotka laittaa tekotukan, törröhuulet ja silikonit huonoa itsetuntoaan boostaamaan.
Hillitysti tai ei ollenkaan laittautuvia naisia ap ei edes huomaa eikä laske naisiksi.
He eivät sovi ap:n naiselle muotoilemaan lokeroon.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu että vaikka sinne peiliin on kotona koko päivä tuijotettu ja omaksi iloksi laittauduttu niin valitettavasti ulkoinen tulos voi olla lähinnä myötähäpeää aiheuttavaa. Eli hankkikaa isompi peili tai suurennuslasi "wink wonk" tai jotakin sellaista.
Tänä ongelma on aika monella miehelläkin, tosin käänteisenä eli peiliin ei ole viitsitty vilkaista yhtään
Vain mies kysyy tällaista. Vastaus nainen laittautuu itseään varten, ei miehiä. Paitsi tyrkyt, he haluaa miesten huomiota. Mutta muuten, naiset ehostavat itseään että itsellä olisi nätti ja kiva olo.
Olen esteetikko, laittaudun ihan vaan itseäni varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puotetaan nainen autiolle saarelle, niin ei varmasti meikkaa tai laita tekoripsiään.
Viikon paras kommentti palstalla, kiitos :D !
No jos sinne pudotetaan meikit mukaan eikä mitään hätää tai epämukavuutta olisi, miksipä ei voisi meikatakin. Mitä muuta siellä pitäisi tehdä? Mutta mä olen meikannut ensiapuunkin, kun tiesin joutuvani (gastron) osastolle. Se toimii niinkin, että kun olo on ankea, tietty itsensä hemmottelu piristää. Ei toki joka tilanteessa, ja sisältää paljon muutakin kuin meikkaamisen.
Voishan sekin olla aika mielenkiintoista aikansakuluksi itse askarrella erilaisia meikkejä ja tarvikkeita. :D
Edellyttäen, että on ensin saanut syödäkseen. 👈 Maslowin tarvehierarkia.
Ketä varten miehet treenaavat ja esittelevät lihaksiaan? Laittavat tukkaa jne ja miettivät vaatteensa?
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten miehet treenaavat ja esittelevät lihaksiaan? Laittavat tukkaa jne ja miettivät vaatteensa?
Tai ostavat hienon auton. 🤔
En tiedä, kun en ihmeemmin laittaudu. Hiukset laitan kiinni käytännöllisyyden vuoksi.
No mulla ei oo mitään noista ap:n luettelemista lisäosista, mutta vaatteisiin ja meikkiin tulee vähän panostettua.
Siksi, että mun estetiikka kertoo minusta ihmisenä niin miehille kuin naisillekin. Pysyy rupuimmat miehet kaukana, kun vähän panostaa itseensä. Ja onhan sitä uskottavampi työelämässäkin, kun ei ihan ryysyläiseltä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puotetaan nainen autiolle saarelle, niin ei varmasti meikkaa tai laita tekoripsiään.
Viikon paras kommentti palstalla, kiitos :D !
No jos sinne pudotetaan meikit mukaan eikä mitään hätää tai epämukavuutta olisi, miksipä ei voisi meikatakin. Mitä muuta siellä pitäisi tehdä? Mutta mä olen meikannut ensiapuunkin, kun tiesin joutuvani (gastron) osastolle. Se toimii niinkin, että kun olo on ankea, tietty itsensä hemmottelu piristää. Ei toki joka tilanteessa, ja sisältää paljon muutakin kuin meikkaamisen.
Voishan sekin olla aika mielenkiintoista aikansakuluksi itse askarrella erilaisia meikkejä ja tarvikkeita. :D
Edellyttäen, että on ensin saanut syödäkseen. 👈 Maslowin tarvehierarkia.
No todellakin. Kaikenlaisia uutteita ja salvoja ja hauteita. Kuulostaa viihtyisältä autiolta saarelta :D Edellyttäen tietysti että on voimia tuollaiseen, tarvehierarkian mukaisesti.
Itse meikkaan joka päivä ja laitan kivat vaatteet, vaikka teen etätöitä ja en välttämättä näe muita ihmisiä kuin päiväkodin hoitajat (ja ei, en koe että heitä varten täytyisi meikata). Se kuuluu arkeeni ja laittaudun siis ihan itseäni varten. Toki on kiva laittautua myös aviomiestäni varten, mutta hän on sanonut, että yhtä hyvin kelpaisi ilmankin.
Tuo on ehkä oksettavinta, että "eihän näitä saa tuijottaa, kommentoida tai koskea."
Tekis mieli ravistaa ap:ta oikein kunnolla. Tajuatko, miten epämiellyttävää naisesta on kun tullaan lähentelemään? Miltä susta tuntuis ku joku homo tulis vähän tappituntumaan ja vinkkailis silmääkin?
Me olemme fyysisesti heikompi sukupuoli joten emme voi lyödäkään, koska mies lyö sitten takaisin.
Siksi ahdistumme jopa hyypiöiden toljottamisesta, kun ei ikinä voi tietää minkä perskärpäsen siitä itselleen saa. Jotkut eivät ymmärrä sanaa ei.
Normaalisti saa katsoa ja puhua, mutta se vaatii jo normaalit sosiaaliset taidot, joita ei kaikilla ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse meikkaan joka päivä ja laitan kivat vaatteet, vaikka teen etätöitä ja en välttämättä näe muita ihmisiä kuin päiväkodin hoitajat (ja ei, en koe että heitä varten täytyisi meikata). Se kuuluu arkeeni ja laittaudun siis ihan itseäni varten. Toki on kiva laittautua myös aviomiestäni varten, mutta hän on sanonut, että yhtä hyvin kelpaisi ilmankin.
Ja ei ole huulitäytteitä, tekoripsiä tai silikoneja, vaikka tykkäänkin meikata yms.
En tiedä laittaudutaanko varsinaisesti ketään varten, mutta oletan, että yhteiskunta odottaa naiselta laittautumista ryhmäpaineen yms muodossa ja sitten naiset sitä toteuttavat. Itse laitan aspatöihin vain kevyesti puuteria ja tukan kampaan ja siistit vaatteet, koska sen pitäisi riittää. Muut tehkööt mitä "haluavat" tai kokevat painetta tehd.
Mutta eihän se sun silmää varten olekaan.