Ketä varten naiset laittautuvat?
Tekoripset, törröhuulet, silikonirinnat, treenatut pakarat. Päälle napapaidat, salitrikoot, ei rintsikoita. Eli ketä varten pukeuduttu näin teinistä aikuiseksi, koska miehet eivät saa näitä tuijottaa, kommentoida saati vahingossakaan koskea?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu että vaikka sinne peiliin on kotona koko päivä tuijotettu ja omaksi iloksi laittauduttu niin valitettavasti ulkoinen tulos voi olla lähinnä myötähäpeää aiheuttavaa. Eli hankkikaa isompi peili tai suurennuslasi "wink wonk" tai jotakin sellaista.
Olet siis sitä mieltä että se mitä muut ajattelee on tärkeämpää, kuin mikä sitä ihmistä itseään miellyttää?
Niin tulee mieleen että jos on huono näkö tai peili on pieni niin jollei sitten ole näkynyt ihan että mikä tulos siitä on syntynyt sitten lopulta omaksi iloksi ;)
Minulle ainakin on huomattavasti tärkeämpää että olen itse tyytyväinen ulkonäkööni. Ei tässä iässä viitsi enää päätään vaivata sillä onko muut samaa mieltä. Vanha kansa tiesi jo sanoa että kun kumarra yhtäälle, pyllistää toisaalle eli kaikkia ei voi miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni varten. Tälläydyn aina vaikka olisin yksin kotonakin. Esteettisyys on aina ollut itselleni tärkeätä ja tykkään näyttää hyvältä ihan itseäni varten. En huomaa ihmisten ilmoilla katsooko kukaan minua vai ei, enkä kyllä mene siitä rikki vaikka joku katsoisi tai kommentoisikin. Koskeminen on sitten eri juttu.
Eli kotona ollessasi toljottelet itseäsi vain peilistä?
En mä kyllä niin kirjoittanut. Mutta jokainen nainen tietää, miten kiva olo siitä tulee, kun näyttää hyvältä. Silloin tuntuukin hyvältä, tulee heti parempi mieli.
Ja tämän takia miehet ja naiset on ihan erilaisia ja heidän kuuluu olla erilaisia. VIihdeteollisuuden pitäisi tämä myös tajuta. Miehille miesten juttuja ja naisille naisten. Ja vähemmän equali
Ymmärrä nyt jo sinäkin, ettei ihmisiä voi lokeroida pelkästään sukupuolen perusteella. Kuka mistäkin tykkää, se on hänen oma asiansa. Tasa-arvoon se ei tietystikään sitten vaikuta mitenkään.
Miehiltä tykkään saada ihailua ja huomiota ja joiltakin naisilta vitt*maisuutta sen takia, että jaksaa laittautua.
Laittautuva nainen haluaa ennen kaikkea itse näyttää omissa silmissään hyvältä.
Naisen oma maku ei ole tietenkään syntynyt tyhjiössä, niin kuin ei mikään muukaan kenenkään ihmisen mieltymyksissä. Siihen on hänen elämänsä varrella vaikuttanut äidin tyyli, kaverit, mediassa esiintyvät naiset ja tietysti myös miehet. Mutta se ei tarkoita, että nainen pukeutumisellaan hakisi ensi sijassa äidin, kaverien, median tai miesten arvostusta. Hän haluaa itse tykätä omasta peilikuvastaan. Hän tuskin muuttaa pukeutumistaan vain siksi, että joku kaveri (saati joku tuntematon mies jossain nettipalstalla) tykkäisi enemmän vihreistä paidoista.
Tämä ei myöskään rajoitu mitenkään vain naisiin, vaan monet miehetkin saavat mielihyvää siitä, että näyttävät omasta mielestään hyviltä. Toki asiaa voi olla vaikea ymmärtää, jos itse ei välitä ulkonäöstä ja valitsee vaatteensa vain muiden ihmisten reaktioiden perusteella, eli kunhan ei heitetä ulos niin vaatteet on sopivat.
Tulee jotenkin mieleen se, kun oltiin nuoria ja mies piti kummana tapaani pukeutua aina hameeseen tai mekkoon (ja muutamaa muutakin asiaa). Edellinen kumppaninsa oli ollut reipas sporttityttö. No, on tuo tässä parinkymmenen vuoden aikana itsekin hippiintynyt. Musta taas on ajan myötä tullut entisen harakan sijaan mukavuudenhaluinen harakka: omaan silmään nätti on edelleen se, mihin pukeudun ja aamu alkaa päivän korvakorujen ja tuoksun valinnalla. Aika vähän tällä on mitään tekemistä yhteiskunnankaan kanssa näin puolierakkona elellessä. Kodin ulkopuolella olen omassa kuplassani, viihdyn siellä.
Mä tiedän että joillakin työkavereilla ja tutuilla on tapana ottaa yllätyksenä valokuvia ja laittaa ne julkiseen jakoon. Inhoan tätä, koska näytän usein ihan kamalalta. Olen alkanut varautua laittautumalla silloin kun olen tekemisissä näiden ihmisten kanssa. Kampaan naamani ja pukeudun suht imarteleviin vaatteisiin ettei minusta laiteta ihan kammottavia metsänpeikkokuvia Facebookkiin ja firman someen. Siksi laittaudun.
Vierailija kirjoitti:
Arvon herra tai rouva ei ole nyt kuullut ihmisen itsemääräämisoikeudesta ja oikeudesta päättää omasta kehosta. Ei ole olemassakaan tilannetta, jossa ilman lupaa toisen koskettelu olisi millään muotoa oikein.
Miehenä ja sinkkuna ollessani illanviettoon lähtiessäni lähdin usein ajatuksella herättää vastakkaisen sukupuolen huomion. En tästä huolimatta antanut lupaa jokaiselle halukkaalle naiselle lääppiä minua vapaasti, vaikka naisten huomioo hainkin. Tosin ei tätä kaikki naiset ymmärtäneet ja voin sanoa että ei se järin mieltä ylentävältä tuntunut silloin 18-20 vuotiaana, kun semmoiset 50-70 vuotiaat tulee lupaa kysymättä puristelee intiimi alueilta ja muutenkin lääppimään.
Asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta miehet.
Ei kiinnosta kalastusasiat.
Ei kiinnosta työskennellä valtiolla.
Ah, kuinka elämään kyrsiintynyt kommentti! :D
Itseään varten laittautuvat. Tulee itsevarma olo.
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä tykkään saada ihailua ja huomiota ja joiltakin naisilta vitt*maisuutta sen takia, että jaksaa laittautua.
No mut hei,musta on hienoa että joku sanoo suoraan!
Kyllä mäkin sanon että jos huomiota haluan niin laitan tissit tyrkyllä.
En laittaudu noin, mutta siistit vaatteet ja odotusten mukainen naaman ja vartalon puunaaminen tapahtuvat sosiaalisten odotusten täyttämiseksi. Jotta minut töissä otettaisiin vakavasti, eikä ulkona liikkuessa joutuisi halveksuvan tuijotuksen kohteeksi. Omaksi ilokseni voisin pukeutua hassuihin vaatteisiin ja värjätä tukan räikeäksi, mutta tässä iässä ja ammatissa ei kannata. Useimpia miehiä nyt en miellytä muutenkaan, joten sitä on turha edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita p!llu tyrkylle niin saat enemmän.
oma tyyli kun lähden ihmisten ilmoille - ei haittaa jos muut ei tykkää
Naiset tuskin miettivät sitä ketä varten he kaunistautuvat. He vain haluavat näyttää parhaalta versiolta itsestään.
Ankkahuulet, silikonit, yms överijutut ovat lähinnä minäkuvan sairaus. (Voisi verrata esim anoreksiaan). Nämä ihmiset näkevät itsensä peilistä eri näköisinä kuin muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kroonisesti alhainen omanarvontunto, mikä vaatii ulkoista kompensointia. Alhainen omanarvontunto (itsetunto) on seurausta huonosta omatunnosta. Kierre on samankaltainen kuin alkoholisteilla. Ihminen sisimmissään tietää että juominen ei ole hänelle hyväksi, mutta juo kuitenkin poistaakseen hetkeksi tämän olon. Naiset taistelevat kulttuurissamme biologiaansa vastaan nyky-yhteiskunnan keinotekoisien ihanteiden puolesta. Tavallaan uhraavat sisimpänsä julkisuuskuvalle. Tämä ei ilmene pelkästään sillä miten nainen näyttäytyy julkisuudessa vaan taistelu on myös hänen mielessään. Hän voi uhrata elinvoimaansa jo pelkästään kotioloihin laittautumisella, jotta hän saavuttaa sellaisen kuvan mitä hän kokee yhteisön ihannoivan. Tämä voi ottaa ihmisestä niin voimakkaasti vallan että se menee kaiken sellaisen tekemisen edelle mikä parantaisi hänen itsensä hyvinvointia ja tyydyttäisi biologisen tarkoituksen.
Ennen ku alkaa kauheesti pätemään niin kannattais varmaan selvittää edes, mitä tarkoittaa itsetunto ja omatunto. 😂
Nuorempana tein sen peittääkseni huonoa itsetuntoa/kohottaakseni omanarvontuntoa. Meikkasin ja laittauduin itseäni varten, se sai oloni tuntumaan hyvältä ja turvalliselta, sulauduin joukkoon. Eikäpä ne katseet vastakkaiselta sukupuolelta hämyisinä baari-iltoina vaikutusta huonontaneet.
Nykyään laittaudun miestäni varten. Harvoin kylläkin, lapsiperhearki vie veronsa yhteiseltä ajalta ja jaksamiselta. Noin 90% vuodesta kuljen meikittä ja hiukset ponnarilla tai suttunutturalla ja muutamana iltana panostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita p!llu tyrkylle niin saat enemmän.
En kaipaa niin paljoa. Joku vialla?
Joskus tuntuu että vaikka sinne peiliin on kotona koko päivä tuijotettu ja omaksi iloksi laittauduttu niin valitettavasti ulkoinen tulos voi olla lähinnä myötähäpeää aiheuttavaa. Eli hankkikaa isompi peili tai suurennuslasi "wink wonk" tai jotakin sellaista.