Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö poistaa ihmisen elämästä tärkeimmän liikunnan: hyötyliikunnan

Vierailija
12.09.2024 |

Asiantuntijat:

Jos verrataan hyötyliikuntaa välttelevää, mutta raskaasti treenaavaa tyyppiä sellaiseen henkilöön, joka ei treenaamalla treenaa, mutta on aktiivinen arjessa, arkiliikkujalla on usein parempi peruskunto. Syy siihen on runsas peruskestävyysliikunnan määrä.

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama etätöiden kadehtijako näitä ketjuja joka päivä avaa? 

Vierailija
62/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulla on kunto ja hyvinvointi muutenkin parantunut huomattavasti etätöissä. Parasta ikinä.

Oletko sinä yhtä luotettava lähde kuin viralliset tutkimukset??? 🤦🏻

Luotettavampikin, siltä osin un asia minua koskee. Viralliset tutkimuksethan kertovat ilmiöstä yleisellä tasolla, eivätkä yhtään mitään juuri minun liikkumisestani. 

Minun kohdallani etätöillä on ollut se vaikutus että syön terveellisemmin ja liikun enemmän. 

Oletko sinä tämän keskustelun aihe? Mikä on nimesi? Kerropa kaikki yksityiskohdat itsestäsi että voimme keskustella sinusta enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin tulevaisuudessa suomalaisille yrityksille kaikkein tärkeimpiä ovat ihmiset jotka osallistuvat yrityksen toiminnan kehittämiseen, sillä siinä meillä Suomessa on todella paljon kirimistä muihin maihin. Etätyöläiset eivät tätä tee vaan nysväävät suljetun kameran takana. 

Hah, löytyipä sieltä menneisyyteen juuttunut. Meillä it-alalla ainakin tiimit ja yritystoiminta on todella kansainvälistä, ja jo kauan on osattu kehittää yrityksen toimintaa, toimintatapoja ja itse tuotteita ilman fyysistä läsnäoloa samassa tilassa. Ei haittaa mitään, jos joku istuu Puolassa, muutama Helsingissä, muutama Intiassa ja jokunen Puolassa.

Yhtä lailla kaikki osallistuu. Jos vaikuttaa, että etätyöläiset on jotenkin ulkopuolisia, niin se ei johdu etätyön huonoudesta, vaan siitä että kyseisen firman etätyökäytännöt ja -työkalut ei ole ajan tasalla. 

Vierailija
64/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni etätöissä tulee liikuttua jopa enemmän kuin toimistolla, kun jatkuvasti puuhaa samalla jotain arjen askareita.

Työnantaja on kiinnostunut noista askareista. 

Työnantajaa kiinnostaa vain työntekijän vapaa-aika ja yksityiselämä. Sellainen työnantaja on suoraan helvetistä ja sellainen työnantaja pitää kiertää todella kaukaa, ikuisesti.

Vierailija
65/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kävelen aamulenkin, vaikka olen etätöissä. Toimistollakaan en söisi ruokalassa, vaan omia eväitä

Toimistopäivinä istun julkisissa yli 2 tuntia. 

Etätyö parantaa elämänlaatua. 

Vierailija
66/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde unohtui. 

Se että joku tahvo osaa hädintuskin kirjoittaa "Asiantuntijat" oikein ei vielä todista mitään.

Vierailija
67/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän työmatkoihin menevän ajan lenkkeilyyn, joten liikun paljon enemmän kuin ennen. 

ja sinä olet aivan kuten kaikki muutkin etätyöläiset vai?

Henkisesti terveet ihmiset osaavat liikkua ilman, että heidän on siirryttävä työpaikalle. Etätyö tarjoaa paljon enemmän aikaa liikkua, niin hyötyliikuntaa kuin muuta tavoitteellista liikuntaakin. Lisäksi nauttia enemmän päivänvalosta pimeään vuodenaikaan.

En ymmärrä mihin ap pyrkii kontekstista irroitetulla aloituksellaan, ilman yhtään kunnollista viitettä väitteidensä tueksi. 

Vierailija
68/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani pitää paikkaansa. Minulla on askelmittari vain kännykässä, ei ranteessa, joten tulos ei ole täysin oikea vaan mittaa antava. Jos olen toimistossa, minulle tulee klo 16 mennessä n. 4000 askelta, vaikka menen autolla töihin. Kävelyt parkkipaikalta, lounasravintolaan, firman sisällä kävelyt jne. 

Kun olen kotona askeleita voi klo 16 olla helposti vain 200 kun kännykkä työpöydällä lähes koko ajan.

Eli sen 10 000 askeleen aikaansaamiseen tarvitaan etäpäivinä paljon enemmän töitä kun töiden jälkeen aloitetaan käytännössä nollasta.

Toisaalta lyhyitä taukojumppia teen etätöissä toki enemmän.

Vierailija
69/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin tulevaisuudessa suomalaisille yrityksille kaikkein tärkeimpiä ovat ihmiset jotka osallistuvat yrityksen toiminnan kehittämiseen, sillä siinä meillä Suomessa on todella paljon kirimistä muihin maihin. Etätyöläiset eivät tätä tee vaan nysväävät suljetun kameran takana. 

Hah, löytyipä sieltä menneisyyteen juuttunut. Meillä it-alalla ainakin tiimit ja yritystoiminta on todella kansainvälistä, ja jo kauan on osattu kehittää yrityksen toimintaa, toimintatapoja ja itse tuotteita ilman fyysistä läsnäoloa samassa tilassa. Ei haittaa mitään, jos joku istuu Puolassa, muutama Helsingissä, muutama Intiassa ja jokunen Puolassa.

Yhtä lailla kaikki osallistuu. Jos vaikuttaa, että etätyöläiset on jotenkin ulkopuolisia, niin se ei johdu etätyön huonoudesta, vaan siitä että kyseisen firman etätyökäytännöt ja -työkalut ei ole ajan tasalla.&n

Etätyöläiset olisivat lähityössäkin ulkopuolisia. Miksi? Oiskohan syy siinä, että eivät ole itse hakeneet kyseiseen työhön, vaan joku selän takana on juonitellut ja manipuloinut töihin. Eivät siis ole muutenkaan motivoituneita, eivät tunne minkäänlaista yhteenkuuluvuutta eivätkä edes tunne itseään sopivaksi koko työpaikkaan saati edes koko alaan ollenkaan.

Vierailija
70/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saa ainakin enemmän liikuntaa siirryttyään etätöihin korona-aikaan. Käy nyt jo kerran viikossa toimistolla. Jumppaa pitkin päivää. Heti töiden jälkeen juoksu tai painotreeni. Joskus käydään juoksemassa kesken työpäivän tai tekee spinningtreenin. Mutta siis kehonpainotreeniä ja liikkuvuutta tekee monta kertaa päivässä. Ei kehtaisi toimistolla heittäytyä lattialle jumppaamaan. Viikonloppuun maastopyöräilyä, hiihtoa talvella, pitkät juoksulenkit. Töissä on aina käynyt autolla. 

MUTTA ymmärrän kyllä, mitä tuossa haetaan takaa. Suurimmalla osalla ei ole omaa autoa, ja kun menee kodin ulkopuolelle töihin, pitää mennä pyöräillen, kävellen, juosten tms tai julkisilla, joissa joutuu todennäköisesti seisomaan kassien kanssa käytävällä ja bussille pitää juosta, että ehtii. Kyllä tuolla logiikalla tulee enemmän liikuntaa verrattuna etätyöhön olettaen, että suurin osa ihmisistä harrastaa liikuntaa muuten vain noin kolme kertaa viikossa (esim. kerran lihaskunto, kerran kävely/hölkkä, kerran uinti). 

Vierailija
71/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt ovat konttorirottien hommia.

Vierailija
72/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etätyöläiset olisivat lähityössäkin ulkopuolisia. Miksi? Oiskohan syy siinä, että eivät ole itse hakeneet kyseiseen työhön, vaan joku selän takana on juonitellut ja manipuloinut töihin. Eivät siis ole muutenkaan motivoituneita, eivät tunne minkäänlaista yhteenkuuluvuutta eivätkä edes tunne itseään sopivaksi koko työpaikkaan saati edes koko alaan ollenkaan."

Jäikö aamulääkkeet ottamatta?

Vierailija
73/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän työmatkoihin menevän ajan lenkkeilyyn, joten liikun paljon enemmän kuin ennen. 

Henkisesti terveet ihmiset osaavat liikkua ilman, että heidän on siirryttävä työpaikalle. Etätyö tarjoaa paljon enemmän aikaa liikkua, niin hyötyliikuntaa kuin muuta tavoitteellista liikuntaakin. Lisäksi nauttia enemmän päivänvalosta pimeään vuodenaikaan.

En ymmärrä mihin ap pyrkii kontekstista irroitetulla aloituksellaan, ilman yhtään kunnollista viitettä väitteidensä tueksi. 

Henkisesti terveet ihmiset osaavat kyllä itse hankkia itselleen työpaikkansa. Ei heidän puolestaan tarvitse pyytämättä ja yhtäkkiä lähteä järkkäilemään selän takana jotain duunia.

Vierailija
74/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä rummutetaan nyt lujaa alas ajettavaksi. Mielenkiintoista. Monesta tuutista tulee samaa. 

Vierailija
75/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö on haitallista myös ravitsemuksellisesti. Tutkimusten mukaan suomalaiset syövät ruokapyramidin mukaisesti vain työlounailla. Lisäksi kotona jatkuva napostelu on mahdollista, toisin kuin työpaikkalla. 

Samat eväät mulla on riippumatta ruokatunnin sijainnista. Mikä estää töissä napostelemasta?

Vierailija
76/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etätyöläiset olisivat lähityössäkin ulkopuolisia. Miksi? Oiskohan syy siinä, että eivät ole itse hakeneet kyseiseen työhön, vaan joku selän takana on juonitellut ja manipuloinut töihin. Eivät siis ole muutenkaan motivoituneita, eivät tunne minkäänlaista yhteenkuuluvuutta eivätkä edes tunne itseään sopivaksi koko työpaikkaan saati edes koko alaan ollenkaan."

Jäikö aamulääkkeet ottamatta?

Ei kiinnosta kaasuputkihankesihteerin työt.

Vierailija
77/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti terveet ihmiset osaavat kyllä itse hankkia itselleen työpaikkansa. Ei heidän puolestaan tarvitse pyytämättä ja yhtäkkiä lähteä järkkäilemään selän takana jota

Sinullakin lääkkeet ottamatta?

Vierailija
78/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö poistaa suuren riesan, eli pitkät ja rasittavat työmatkat.

Etätyön jälkeen on energiaa lähteä liikkumaan. Mieluummin ulkoinen metsässä kuin kiireellä kaupungissa.

Vierailija
79/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tutkimus siitä että hampaita harjataan vähemmän etätöissä. Ja tätä tutkimusta ei nollaa se että sinä satut aina harjaamaan hampaasi. 

Vierailija
80/186 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä tekevällä ihmisellä on todennäköisesti enemmän voimia harrastaa liikuntaa kuin toimistolle joka päivä matkaavalla, ja hänellä on myös paremmat edellytykset suunnitella aikatauluja harrastuksia ja ihmissuhteita suosiviksi. Etätyöstä kannattaa pitää liikuntataukoja säännöllisesti, esim. joka tuntia kohden viisi minuuttia. Ja esimerkiksi ruokatunnilla voi mennä juoksemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi