Työkaveri ei seuraa minua takaisin instagramissa, vaikka seuraa muita työkavereita
Joo, on varmasti jonkun mielestä lapsellista, mutta minua harmittaa.
Olen tuntenut tämän työkaverin kanssa jo vuosia. Luulin olevani tämän työkaverin kanssa melko läheinen työkaveriksi, olemme lähentyneet viimeisen vuoden aikana. Juttelemme usein töissä, meillä on hauskaa ja olen sanonut työkaverille, että hän on tosi mukava. Olemmekin joskus käyneet yhdessä kahvilla.
Aloin seuraamaan tätä työkaveria instagramissa. Hän on tietoinen siitä, että olen alkanut seuraamaan häntä.Kyse ei ole siitä, että hän ei instagramissa seuraisi työkavereita, koska hänellä on kavereissa paljon työkavereita. Jostain syystä ei alkanut seuraamaan minua takaisin ja nyt minua hävettää ja surettaa. Miksi en kelpaa toiselle somessa, kun kasvokkain tulemme hyvin juttuun?
M
Kommentit (123)
En suosittele noita seuraamisjuttija. Niistä vain pahoittaa mielensä. Annat nyt ihan hirveästi arvoa ja merkitystä yhden ihmisen jutuille.
Ihan turhaan laitat oman henkisen hyvinvointisi jonkun toisen ihmisen tekemisen kontolle.
Mieti nyt ihan syvällisesti tuo asia. Menet myös sen toisen ihmisen tekemisten alle. Tavallaan itse alennut joko tietoisen tai tiedostamattoman vaalea käytölle.
Tykkää itse kenestä haluat tykätä, mutta älä ruoea ruikuttamaan takaisin palveluja.
Ota valta itsellesi. Sinä tykkäät ja seuraat ketä haluat ja kuka sen sallii, että häntä seurataan. Kai sen seuraamisen voi estääkin?
Ihan älytön yhtälö.
Mä olen jo kauan sitten lähtenyt naamakirjasta.
Muihin en ole edes mennyt.
Ota omiin käsiin oma hyvinvointisi.
Tässä ap:n tapauksessahan oli kyse siitä, että joku henkilö seuraa muita työkavereita, mutta ei ap:tä. Jos ei ole kyse inhimillisestä erehdyksestä, niin herättäähän tuo kysymyksiä. Eikä tällaisen asian ihmettely tarkoita, että koko elämä on some tai on huomionkipeä tai muuta. Voi verrata esimerkiksi siihen, että muut saa kutsun tämän henkilön juhliin, mutta ap ei.
Itselläni on perhe, harrastuksia ym. normaalia elämää, ja ne työt. Some (insta) ei todellakaan ole elämä tai huomion tarpeen tyydytystä. Jaan sinne ehkä kerta, pari viikkoon jotain ihan tavallista, mitä nyt milloinkin on menneillään. Se on vain tapa, en hae sillä mitään. Ja siis mielestäni ihan saman tasoista juttua kuin niilläkin työkavereilla on, joita seuraan.
Huomaan, että ne itse aktiivisesti somea käyttävät (paljon julkaisuja ja päivittäin tarinoita) eivät oikeastaan koskaan tykkäile tai käy katsomassa tarinoitani. Voihan se olla, että eivät katso muidenkaan tarinoita, suoltavat vain sisältöä muiden katsottavaksi, tätähän en voi tietää. Mutta näen kyllä, että tykkäävät toisten työkavereiden julkaisuista ja myös sellaisten, jotka julkaisee harvoin, niin kyllä siellä heti näkyy näiden nimimerkit tykänneissä. Ja hei, tätähän ei tosiaan tarvitse mitenkään kytätä, kun siinä kuvan allahan näkyy ekana yhteisten tuttujen kuvapallerot ja nimet avaamatta edes koko listaa.
Ja jep, kyllä olen joskus aina miettinyt, että miksi näin, koska töissä kuitenkin on kaikki ok. Eikä tämä mietintä sitä tarkoita, että maailmani on romahtamassa ja tämä on elämäni suurin tragedia. En oikein usko, että ap:lläkään näin on.
En seuraa puolia kavereista tai tutuista koska ei kiinnosta jatkuvat selfiekuvat feedissani vaan aivan muut asiat somessa. Kai siitä joku mielensä pahoittaa siitäkin.