Mikä on sinusta suuri kuukausitulo?
Kaverini sai uuden työpaikan ja kehuskelee nyt olevansa suurituloinen 5000€ kk-palkalla. No minusta siinä ollaan vielä keskituloisia. Mikä sinusta on sellainen palkka, jota voi kutsua suurituloiseksi? Itse sanoisin, että täällä meillä Suomessa pienipalkkaisia kaikki alle 3000€ ansaitsevat, keskituloisia 3000-6000€ ja suurituloisia yli 6000€.
Kommentit (12)
Yli 7000 e/kk. Ja kukaan oikeasti suurituloinen ei varmasti kehuskele tuloillaan täällä kateellisten maassa.
No jos katsotaan palkansaajia, niin mediaanitulo on 3200 euroa. Määritelmät vaihtelevat, mutta viimeistään 2 kertaa enemmän ansaitsevaa pidetään suurituloisena.
On varmasti ihmiselle mukava asia, jos hän kokee olevansa suurituloinen. Tue kaveriasi.
Mä sanoisin siinä päälle 7000€ on jo iso tulo meidän maassa.
5000e kuukaudessa tienaavalla jää käteen 1000e enemmän kuin 3000e kuukaudessa tienaavalla. Ei siis nettona vielä kovin suurituloinen verrattuna keskivertopalkansaajaan.
7000e ylöspäin on minun mittakaavassani suurituloinen.
Kyllä se siellä ylimmässä tulodesiilissä menee. Itse olen toiseksi ylimmässä 4700 € bruttotuloilla.
Onhan 5000€ hyvä palkka ilman muuta. itsellä on palkka lähempänä 5500€ ja vuokratulojen kanssa selvästi yli 6000€.
Verot ja veronkaltaiset kustannukset vievät kuitenkin tuloista hyvin suuren osan, eli edelleen keskituloinen nettona. Bruttona varmaan hyvätuloinen.
Vauvapalstan mediaani äo on 132 ja mediaanpalkka on 6000€.
Ei ne tulot vaan ne menot. Teepä listaamaton pöytälaatikkoyritys jonka jälkeen kalleimmat hankinnat omaan elämään firman kautta ilman ALV:tä. Ja kas kummaa et maksakaan veroja juuri lainkaan. Tässä kategoriassa riittää 3000€ kuukaudessa samaan kuin 6000€ palkansaajana.
Eipä ihme että ne lakimiehet ja lääkärit toimivat pikemmin pöytälaatikossa kuin palkansaajina. Noh, nyt myös eräs entinen vasemmistolainen pääministeri auttaa yhteiskunnan rahoittamista samoilla eväillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tulot vaan ne menot. Teepä listaamaton pöytälaatikkoyritys jonka jälkeen kalleimmat hankinnat omaan elämään firman kautta ilman ALV:tä. Ja kas kummaa et maksakaan veroja juuri lainkaan. Tässä kategoriassa riittää 3000€ kuukaudessa samaan kuin 6000€ palkansaajana.
Eipä ihme että ne lakimiehet ja lääkärit toimivat pikemmin pöytälaatikossa kuin palkansaajina. Noh, nyt myös eräs entinen vasemmistolainen pääministeri auttaa yhteiskunnan rahoittamista samoilla eväillä.
Pöytälaatikkoyritys on yritys, jolla ei ole toimintaa. Tästä kommentista kun ottaa virheet pois, niin ei jää mitään jäljelle.
Itse tienaan 10000 eur/kk. Se on hyvä palkka, mutta kaverini tienaa lähes 5-kertaisesti enemmän. Hän on mielestäni suurituloinen.
10 000€