Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
11.09.2024 |

Olen ollut vuosia kasvissyöjä, mulle on täysin selvää, että kasviproteiinit on yhtä hyvä proteiinin lähde kuin liha. Silti tuntuu, että lihansyöjät eivät nää sellaista vaihtoehtoa, että lopettaisivat lihan syömisen. Miksi siihen on niin iso kynnys? Miksi haluaa esim. syödä jauhelihaa mielummin kuin vastaavaa kasviproteiinia?

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska kasviproteiinit on yhtä hyvä proteiinin lähde kuin liha. mää vaan käytän sitä lihaa. miksi itse kasviksia?

Loistava kysymys😀 Vastaus: koska olen huomannut, että kehoni toimii paremmin kasvisruokavaliolla. On siinä muutama eettinenkin syy.

ap.

Mä olen syönyt enemmän kasvispainotteista ruokaa parin kuukauden ajan ja ummetus ei kun lisääntyy. Tekee niin tuskaa käydä paskalla ja aina menee vierille. Levolacia joudun käyttämään säännöllisesti.

Vierailija
122/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti mä en muuten vauhkoa kasvissyönin ihanuutta - mä oon korkeintaan kertonut miltä mun kehossa on tunutunut.

Mä vähän epäilen, että tehotuotettu liha on oikeasti epäterveellistä. Niille eläimille syötetään ties mitä, halvinta millä vaan saadaan eläimet lihomaan, antibiootteja, hormooneita. Ja se tekee lihasta epäterveellistä.

Mä oon välillä syönyt riistaakin, eikä se oo aiheuttanut mitään vatsaongelmia. 

ap.

Laiduntavan eläimen lihaa saa ihan lähikaupastasi - ostin eilen ruohovasikkaa eikä se ollut edes kalliimpaa.

heh, yritäppä ostaa talvella suomalaista laiduntavan eläimen lihaa😝

Ostapa sinä talvella avomaalla kasvatettuja kasviksia :D. Jos jotain niin ekologista kotimaista lihaa saa tuoreena talvellakin ja kasviksia ei. Luomurehulla ruokittu ylämaankarja viihtyy ulkona kesät ja talvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska kasviproteiinit on yhtä hyvä proteiinin lähde kuin liha. mää vaan käytän sitä lihaa. miksi itse kasviksia?

Loistava kysymys😀 Vastaus: koska olen huomannut, että kehoni toimii paremmin kasvisruokavaliolla. On siinä muutama eettinenkin syy.

ap.

Jos nyt puhut lihan tehotuotannosta, niin kai sä tiedät, että ne munijakanat on ihan erikseen jalostettu eikä niillä kyllä kovin mahtavat oltavat ole. Ei ole kanalle luonnollista putkautella munia maailmaan sillä tahdilla. Ja niiden aito viettihän olisi, kuten muillakin emoilla, hoivata sitä jälkikasvua mutta se viedään niiltä. Käsittääkseni touhuun ei tarvitse edes kukkoa. Se kananmuna sisältää helevetti sentään kanan munasolun?

Maidontuotantoa varten lehmät pidetään tiineenä koko ajan, se maito on tarkoitettu niiden jälkeläisille. Kuinka luonnollista se on? Se on hiton stressaavaa niille elukoille. En usko pakkosiementämisenkään olevan vaan nautinnollista.

Ellet sitten tosiaan käy näitä kasviksiasi joltain pikkutilalta, jossa ne kummatkin saa viettää lajilleen tyypillistä elämää tilalla, kuopsuttelemaan maata ja hoivaamaan jälkeläisiään kuten jokainen eläin tässä maailmassa tekee luontonsa mukaisesti.

Vierailija
124/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön särkikalojen lihaa, koska särkikalojen syönti vähentää vesistöjen rehevöitymistä, ja on siten ekologista. Tykkään myös kalastamisesta ja kalan mausta. En syö muita eläinkunnan tuotteita.

Vierailija
125/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi syöt lihaa?"

Yksinkertaisesti siksi, että pääsen niin helpommalla. Mies ei suostu kasvissyöjäksi, ja vaikka voisin sanoa hänelle, että tee itse liharuokasi, ja kokata vain kasvisruokaa, niin en jaksaisi kuunnella vaatimuksia enkä edes jatkuvia kommentteja ruokavaliostani.

Ilman miestä olen kasvissyöjä tai oikeastaan pesco-lacto-ovovegetaristi eli syön maitotuotteita, kananmunia ja kalaa. Maitotuotteet useimmiten ja munat aina luomuna.

Ihminen ei tarvitse lihaa.

Vierailija
126/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt lihaa pian 45 vuoteen. 

Olen syönyt lihaa 52 vuotta enkä aio lopettaa. On vaan niin hyvää. Toki syön muutakin mutta kyllä se liha on kaiken ruokani perusta. Kai minun pitäisi olla jo kuollut kun syön lihaa moninkertaisesti yli näiden suositusten. Viikossa menee useampi kilo.

Vierailija
127/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihminen on sekasyöjä. Yksipuolinen ruokailu on luonnotonta.

Kyllä, ihminen on sekasyöjä. Mutta se miten nykyihmisille liha saadaan lautaselle on mun mielestä todella kaukana luonnollisuudesta. Huh huh... 

No mitenkä se liha pitäis sinne lautaselle saada kun maailman väestömäärälle ei riitä lihaa itse luonnosta metsästämällä? Sama koskee viljelyä.    

Vierailija
128/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sekasyöjä, liha kuuluu ruokavalioomme !

Vierailija
129/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Mä olen syönyt enemmän kasvispainotteista ruokaa parin kuukauden ajan ja ummetus ei kun lisääntyy. Tekee niin tuskaa käydä paskalla ja aina menee vierille. Levolacia joudun käyttämään säännöllisesti.

Oho, oon ollut vegetaristi melkein 30v ja vatsa toimii joka päivä. En edes tiedä mitä on ummetus 😄

Vierailija
130/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihminen on sekasyöjä. Yksipuolinen ruokailu on luonnotonta.

Kyllä, ihminen on sekasyöjä. Mutta se miten nykyihmisille liha saadaan lautaselle on mun mielestä todella kaukana luonnollisuudesta. Huh huh... 

No mitenkä se liha pitäis sinne lautaselle saada kun maailman väestömäärälle ei riitä lihaa itse luonnosta metsästämällä? Sama koskee viljelyä.    

Ihmisten täytyy vain vähentää lihan syömistä radikaalisti. Itse en kerta kaikkiaan pysty syömään lihaa, koska tiedän millaisissa oloissa tuotantoeläimet joutuvat elämään. Se on kärsimystä alusta loppuun ja eläinrakkaana ihmisenä en hyväksy sitä, joten en halua myöskään tukea tällaista toimintaa. 

Vierailija
131/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska oon huono kokki ja jauhelihasta on helppo keksiä yksinkertaisia ruokia. Voisin olla kasvissyöjä jos joku opettaisi mua kokkaamaan kasvisruokia. Ainut kasvisruoka mitä osaan tehdä on kasvissosekeitto. Oon yrittänyt muitakin ja ihan hirveen makuisia tulee.

Kasviksista ei saa hyvää, ilman ylenpalttista maustamista. 

Vierailija
132/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tehtävä on syödä kauppaan toimittua lihaa pois niin paljon kuin pystyn. Jos liha kaupassa pilaantuu ja menee hävikkiin, se edistää ilmastonmuutosta.

Et taida ymmärtää kysynnän ja tarjonnan lakia. 

Vierailija
133/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en keksi yhtään ainoaa hyvää syytä, miksi en söisi lihaa.

Vierailija
134/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergioiden takia on jo muutenkin melko rajoitettu ruokavalio. Liha on myös hyvää. Yleensä kyllä syön kanaa. 

Vierailija
135/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan syödä ja ajatella joustavasti. Fanaattisuus on raskasta ja epäilyttävää. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.

Vierailija
136/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistaliha on hyvää.

Vierailija
137/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se maistuu hyvälle, maistanut kyllä näitä kasvisvaihtoehtoja mutta maku ja suuntuntuma ei kyllä kohtaa, joten lihalla mennään.

Vierailija
138/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergioiden takia on jo muutenkin melko rajoitettu ruokavalio. Liha on myös hyvää. Yleensä kyllä syön kanaa. 

Broileri on vihoviimeinen proteiini mitä suuhuni laittaisin. Broilerintuotanto on järkyttävän epäeettistä. 

Vierailija
139/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kasvikset ovat parempi proteiininlähde kuin liha. Kynnyskysymys on se, että tiettyjä uskomuksia on hankala poistaa, jos ihminen on niitä jankannut päähänsä koko elämänsä ajan. Uskomuksista tulee todellisuus ja ei haluta nähdä muita vaihtoehtoja.

Aloitat nyt tässä asiassa katsomalla peiliin, erityisesti ensimmäisen lauseen osalta.

Kiitos.

Vierailija
140/162 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi syöt lihaa?"

Yksinkertaisesti siksi, että pääsen niin helpommalla. Mies ei suostu kasvissyöjäksi, ja vaikka voisin sanoa hänelle, että tee itse liharuokasi, ja kokata vain kasvisruokaa, niin en jaksaisi kuunnella vaatimuksia enkä edes jatkuvia kommentteja ruokavaliostani.

Ilman miestä olen kasvissyöjä tai oikeastaan pesco-lacto-ovovegetaristi eli syön maitotuotteita, kananmunia ja kalaa. Maitotuotteet useimmiten ja munat aina luomuna.

Ihminen ei tarvitse lihaa.

Ei tarvitse, ja kala on kasvis.

On se jännä, miten niin moni "kasvis"syöjä voi syödä kalaa, kun kalat eivät osaa ilmaista tuntemuksiaan samalla tavalla söpösti kuin nisäkkäät. Haukkovan vain tyhminä henkeään tukehtuessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi