Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä kumpuaa miehen sinisilmäinen suhtautuminen ihmisiin "kaikki ihmiset lähtökohtaisesti hyviä"?

Vierailija
11.09.2024 |

Mies on lukenut niin paljon self helpiä että kehuu jokaista ihmistä ja haluaa verkostoitua kaikkien kanssa, koska jokainen ihminen on hyvä. Mistä tälläinen kumpuaa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on hyviä kokemuksia ihmisistä.

Vierailija
2/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies uskoo sananlaskuun "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyypillinen soijapoikia. Rakastaa rikollisia mutta vihaa tavallisia heteromiehiä.

Vierailija
4/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei varmaankaan ole joutunut elämässään tekemisiin sellaisen inhottavan ihmisen kanssa, josta jää jälkeen katkeruus.

Vierailija
5/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Jeesus!

Vierailija
6/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko uskonnollinen kasvatus tai kaikkien negatiivisten ajatusten välttely.

Vierailija
7/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toxic positivity.

8/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies uskoo sananlaskuun "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".

Tai ajattelee "syytön, kunnes toisin todistetaan". 

Mutta mäkin veikkaan, että hänellä on ollut pääsääntöisesti hyviä kokemuksia muista ihmisistä. On hyvin mahdollista, että hänellä on ollut turvallinen ja hyvä lapsuus, minkä seurauksena hyvä perusturvallisuuden tunne. Hänellä ei ole tarvetta epäillä jokaista ihmistä ja jokaisen ihmisen tarkoitusperiä. 

Vierailija
9/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei varmaankaan ole joutunut elämässään tekemisiin sellaisen inhottavan ihmisen kanssa, josta jää jälkeen katkeruus.

"jää jälkeen katkeruus"

Ihan niin kuin ihminen ei voisi suhtautumistavallaan vaikuttaa asiaan mitenkään.

Vierailija
10/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä taas inhoaa kaikkea ja kaikkia...joten ole onnellinen että on positiivari

Vierailija
11/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä taas inhoaa kaikkea ja kaikkia...joten ole onnellinen että on positiivari

yltiöpositiivari on yhtä huono.

Vierailija
12/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toxic positivity.

Tosi toksista suhtautua ihmisiin lähtökohtaisesti positiivisesti. Tuo toksinen positiivisuus on aivan hyvä käsite, mutta kuinka moni sitä käyttävä tietää oikeasti mihin sillä on tarkoitus viitata?

Vierailija
13/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta tasapainoiselta.

Vierailija
14/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko uskonnollinen kasvatus tai kaikkien negatiivisten ajatusten välttely.

Ei voi ainakaan olla kristinuskoa, koska raamatussa sanotaan että yksikään ihminen ei ole hyvä. Yksi syy miksi en itse käy missään seurakunnissa on se että en jaksa kuunnella sitä gumbaajaa meininkiä kun se todellisuus on kuitenkin ihan jotain muuta.

Vierailija
15/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule kumpuaisko siitä, että on lukenut paljon self helppiä, ja siten ymmärtää ihmistä vähän paremmin ja tietää, että suurin osa ihmisistä on hyviä pohjimmiltaan ja lähes jokaisen ihmisen on mahdollista kehittyä hyväksi ihmiseksi jos niin haluaa ja siihen annetaan tilaisuus.

Ihmiset jotka eivät luota kehenkään ovat niitä toksisia, jotka levittää ympärilleen pelkkää negatiivista ja pilaa toistenkin päivän, ja silloin varmasti kaikki tuntuukin huonoilta ihmisiltä jos katsoo niitä joidenkin paskalasien läpi.

Minä tunnen tosi vittumaisia ihmisiä ja suoranaisia huijareita muutaman, mutta suurin osa ihmisistä on täysin tavallisia, hyvine ja huonoine puolineen, pohjimmiltaan hyviä ihmisiä. Ja niin pitkään kun hyviä ihmisiä itsekin kohtelee hyvin, saa itse samanlaista kohtelua.

Vierailija
16/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkö oot Mikk Saare mun exän kanssa yhdessä? Tämäpä mielenkiintoista ottaen huomioon ettet pidä homoista.

Vierailija
17/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan herkkää ja tunteellista miestä ja kuitenkin odotetaan sitten luolamiehen suhtautumista joihinkin ihmisiin miehekkäänä käytöksensä?

Vierailija
18/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule kumpuaisko siitä, että on lukenut paljon self helppiä, ja siten ymmärtää ihmistä vähän paremmin ja tietää, että suurin osa ihmisistä on hyviä pohjimmiltaan ja lähes jokaisen ihmisen on mahdollista kehittyä hyväksi ihmiseksi jos niin haluaa ja siihen annetaan tilaisuus.

Ihmiset jotka eivät luota kehenkään ovat niitä toksisia, jotka levittää ympärilleen pelkkää negatiivista ja pilaa toistenkin päivän, ja silloin varmasti kaikki tuntuukin huonoilta ihmisiltä jos katsoo niitä joidenkin paskalasien läpi.

Minä tunnen tosi vittumaisia ihmisiä ja suoranaisia huijareita muutaman, mutta suurin osa ihmisistä on täysin tavallisia, hyvine ja huonoine puolineen, pohjimmiltaan hyviä ihmisiä. Ja niin pitkään kun hyviä ihmisiä itsekin kohtelee hyvin, saa itse samanlaista kohtelua.

Keskitysleiriltä selviytyneistä ei moni kertomansa mukaan enää uskonut ihmisen pohjimmaiseen hyvyyteen.

Riippuu siis ihan siitä miten pumpulissa on kasvanut. 

Vierailija
19/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan noin pumpulissa kasvaneella ehkä uskonnon sekoittamalla edes kykyä puollustaa perhettään minä lähtisin heti hän varmaan hyväksyy senkin päätöksen ilman mutinoita jos ei hän ei olekkaan hyvä ihminen????

Vierailija
20/65 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskitysleiriltä selviytyneistä ei moni kertomansa mukaan enää uskonut

Viktor E. Frankl taas loi logoterapian keskitysleirikokemuksiinsa pohjautuen jossa avainasia on että elämällä on aina tarkoitus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi