Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuuslääkeistä pitäisi saada 100% Kela korvaus

Vierailija
11.09.2024 |

Lihavuus ei useinkaan ole oma syy vaan sairaus kun puhutaan sairaan lihavista. Sairauksiin käytettäviin lääkkeisiin saa Kela korvauksen mutta ei lihavuuden hoitoon. Nyt monella lihavalla ei ole varaa ostaa lääkettä joka parantaisi heidän elämänlaatuaan. Hoidettuna lihavuus myös säästäisi yhteiskunnan rahoja tulevaisuudessa.

Lihavuuden lääkehoito on viime aikoina kehittynyt huimasti. Suomessa myydään jo viittä lihavuuden hoitoon tarkoitettua lääkettä.

Suomen markkinoille tuli kesäkuussa uusi, Mounjaro-niminen lääke, joka on tutkimusten mukaan hämmästyttävän tehokas. Asiantuntijoiden mukaan lääke pudottaa painoa jopa yli 22 prosenttia vuodessa. Sen käyttö voi kuitenkin maksaa jopa yli 500 kuukaudessa.

Mounjaron teho perustuu siihen, että se jäljittelee kahden eri suolistohormonin toimintaa.

Toiseksi tehokkain on hiljattain lihavuuden hoitoon hyväksytty Wegovy, joka pudottaa painoa keskimäärin 1617 prosenttia. Se toimii samoin kuin ruokahalua hillitsevä Ozempic, joka kehitettiin alun perin diabeteksen hoitoon.

Vaikuttava aine semaglutidi jäljittelee suolistohormoni glp-1:tä, jota suolisto alkaa erittää ruokailun jälkeen. Se lisää kylläisyyden tunnetta ja vähentää ruokahalua.

Wegovy maksaa reilut 400 euroa kuussa, kun Ozempic maksaa reilun satasen.

Kommentit (439)

Vierailija
281/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto ja sen jälkeen aletaan ruokkimaan suolistoa hyvillä suolistobakteereja hellivillä tavallisilla ruuvilla. 

Aineenvaihdunta ja bakteeristo on lihavilla kaputt, koska mättävät lisäaine ja makeutusaine kuraa päivät pitkät. Ei nälkään tai sokerittomuuteen viikossa kuuole. Se on vain tunne. 

Haette lääkkeellä vain uuden kemilaslisen addiktion kehoonne. 

Vierailija
282/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5 miljardin lasku yhteiskunnalle vuodessa. Sillä jo melkein saisi ne lainojen korot maksettua yhdeltä vuodelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistohuuhtelu glaubersuolalla, puhistava paasto jne. Opetellaan syömään kasvisruokia ja hyvää bakteeristoa tuottavas ravintoa. Sekasyöjänä myös hyvää lihaa, rasvoja ja kaikkea mikä pitää kylläisenä. Ruoka on hyvää. Ihminen on eläin ei kemiaa tarvitseva kone. 

284/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikko ilman ruokaa vai 🤬🤬 ootko tyhmä vai tyhmä .. mua vituttaa aivan saatanasti jos en söisi viikkoon . Tätä kämppää ei olis enää.  Että Painu helvettiin sun ehdotuksen kanssa 

Vierailija
285/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-addiktio näyttää samanlaiselta kuin alkoholismi. Eli normisti ihminen lopettaa syömisen esim. jossain herkkubuffet/seisovapöytä -ruokailussa siinä vaiheessa kun olo alkaa tuntua epämukavalta, liian täydeltä, ahdistavalta. Ruoka-addikti vain jatkaa pakonomaista lappaamista. Kun kysyin kerran tällaiselta ystävältäni, että eikö hänen tule huono olo ollenkaan, hän sanoi että tottakai tulee mutta hän syö silti. Sama kuin alkoholistilla joka vain juo vaikka tulee huono olo, vähän oksentaa välillä ja jatkaa juomista.

Sitten siinäkin on samankaltaista että alkoholistin pahin pelko on että viina loppuu kesken."Älä prkele viä mun viinoja tai turpiin tulee". Ruoka-addikti saa samanlaisia epätoivonkohtauksia jos menet kylään salaatin ja kotitekoisten lihapullien kanssa vaikka hän pyysi tuomaan Hesen mättöannoksen ja rullakebabin. Hän raivostuu ihan silmissä.

286/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli kaiken huipuksi pitäis viikon kidutuksen jälkeen alkaa tekeen ruokaan 😳😳😳😳😳😳 joo jepjep .. ja vielä sellasta mistä ei tykkää.. joo kiduttakaa itseenne .. ei se sen arvoista ole

Vierailija
287/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa kuussa, se fucking 'lääke'. Se on HU-=UME! Tutkikaa! Olette laihdutuspöllyssä kuten 60-luvulla. Menee ruokahalu no juu....ihmisen kuuluu syödä. 

400 e. Sillä rahalla syö poron sisäfilettä kauden kasviksilla ja muuta hyvää reilusti / kk. Vaihtaa vaan ruokavalion suolistoystävälliseksi.  100 e / vko ruokaan. Nam! Keho ja pää kiittää. 

288/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää puhuu jostain ruoka addiktiosta.. en mä ahmi ruokaa..😳 eikä mulla mitään riippuvuutta siihen ole. Minä kyllä peliriippuvuudesta kärsivänä tiedän mikä on riippuvuus 

Vierailija
289/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Eli viikko ilman ruokaa vai 🤬🤬 ootko tyhmä vai tyhmä .. mua vituttaa aivan saatanasti jos en söisi viikkoon . Tätä kämppää ei olis enää.  Että Painu helvettiin sun ehdotuksen kanssa 

Kukaan ei sanonut niin. Ja sua on sitäpaitsi ihan turha edes yrittää opastaa muutenkaan.

Ja mikä pakkomielle sulla on sen 50 kilon kanssa.

Ole hyvä ja ole hiljaa ja hanki apua itsellesi muualta, tuo sun vihan määrä on huolestuttavaa.

Syö mitä haluat, tee mitä haluat tai ome tekemättä, ole välittämättä mistään tai itsestäsi ja ole rauhassa muita parempi.

Mä lähden nyt lenkille nauttimaan keleistä, oikein mukavaa illanjatkoa sinulle :)

290/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes voi käyttää kkdessa ruokaan 400e.. täällä pyörii niin valheelliset tiedot tuista 😂😂😂😂

Vierailija
291/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi näistä lääkkeistä käytössä, sillä sitä voidaan käyttää myös diabeteksen hoitoon erilaisissa tautimuodoissa. Bmi oli lääkkeen alkaessa 25 ja nyt 22. Se on aivan älytöntä, kuinka ei vain ole nälkä ja jos ottaa palan suklaata tulee sellainen yök, kuinka makeaa. Voin kuvitella, kuinka mullistavaa tämä on henkilölle, joka ei ole aiemmin kokenut kylläisyyden tunnetta.

Vierailija
292/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Niin eli kaiken huipuksi pitäis viikon kidutuksen jälkeen alkaa tekeen ruokaan 😳😳😳😳😳😳 joo jepjep .. ja vielä sellasta mistä ei tykkää.. joo kiduttakaa itseenne .. ei se sen arvoista ole

Mikä sun ongelma oikeen on? 😂😂😂

Oisko paras että tyydyt vaan olemaan läski joka suoraan sanoo, että ei halua tehdä mitään? :D

Ois kaikille paljon kivempi jos vaan hyväksyt itses semmosena kun oot ja annat muidenkin olla mitä ne on.

Vierailija
293/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Jos ei tahdonvoima eikä motivaatio riitä elämäntapamuutokseen ilman erillisiä pikakeinoja niin senkun lyllertää läskinä itsensä hautaan ennenaikaisesti. 

Miksi? Saako tupakoitsija käyttää nikotiinikorvausvalmisteita lopettaakseen? Saako alkoholisti käyttää antabuslääkitystä lopettaakseen? Saako narkomaani käyttää korvaushoitoa lopettaakseen?

EI maksa valtio nikotiineja, eikä niitä ole kukaan valtion maksettavaksi yrittänytkään, se pieni ero, sinä vaadit täällä ilmaisia laihdutuslääkkeitä, me muut maksetaan.

EIkä saa alkoholisti Antabusta ilmaiseksi, jnejne.

Olet siis itsekäs sika!

-Miksi minä en sitten saa kaupasta ilmaisia nikotiineja, selitäppä t

Saako niistä kela-korvausta jos on jokin perussairaus? Mistä tietää tarvittavan laastarin vahvuuden, kun jo melko kauan on ollut niin, että tupakka-askeissa ei enää kerrota nikotiinipitoisuutta.

Vierailija
294/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi näistä lääkkeistä käytössä, sillä sitä voidaan käyttää myös diabeteksen hoitoon erilaisissa tautimuodoissa. Bmi oli lääkkeen alkaessa 25 ja nyt 22. Se on aivan älytöntä, kuinka ei vain ole nälkä ja jos ottaa palan suklaata tulee sellainen yök, kuinka makeaa. Voin kuvitella, kuinka mullistavaa tämä on henkilölle, joka ei ole aiemmin kokenut kylläisyyden tunnetta.

Siis olet ahminut syntymästä lähtien?

Vierailija
295/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nimmari7 on joku täys trollipöllö. Ei noin avuttomia ole olemassa. 

296/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko parempi ettei täällä levitättäis väärää tietoa😂😂😂 .. kyllä olis.. heti tulee miinusta jos sanon ettei mulla ole varaa laittaa 400 e ruokaan..kai mä ite tiedän paljon mulla on rahaa käytössä. Nää vinkit on sellasia että näillä halutaan vaan pahaa.. 

297/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Sä ite lässytät paskaa. No tule tappamaan mut. Sitähän sinä haluat. Minä nään sen.. siellä sinä irvailet.

Vierailija
298/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 miljoonaa ylipainoista ja lihavaa. Siis, ne jotka syövät järkevästi maksaisivat toisten lihavuuskulut tai ainkin puolet niistä. Ei kiitos.

Vierailija
299/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Jos ei tahdonvoima eikä motivaatio riitä elämäntapamuutokseen ilman erillisiä pikakeinoja niin senkun lyllertää läskinä itsensä hautaan ennenaikaisesti. 

Tämä. Varsinkin jos lihavien mukaan syy ei ole elintavoissa, niin miksi noin paskoja geenejä pitäisi edes laittaa kiertoon? 

300/439 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää että kaikki lihavat muka lyllertäis..😑😑 eli teidän mukaan kaikki korjaantuu kun oikein itseään rankaisee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän