Outo (mies) tapailukuvio
Olen tapaillut reilun kuukauden miestä, joka pommittaa kehuillaan pitkin päivää. Rakkauttaan hän on tunnustanut muutaman tapaamisen jälkeen jo. Rakkauskirjeitä on sadellut niin paperisessa, kuin digitaalisessalin muodossa. Puhumattakaan teetetyistä valokuvista piirongin päällä. Kaiken kaikkiaan hän on lyhyessä ajassa äärimmäisen sitoutunut ja syvällä parisuhteessa. Puhuu meistä kumppaneina.
Samalla olemme tilanteessa, jossa itse edelleen harkitsen ja pohdin, enkä todellakaan ole varma tulevaisuudesta. Koen miehen käytöksen outona ja ajoittain epäasiallisenakin. Asumme lähekkäin (5km säteellä) ja näen miestä tuon tuosta "vahingossa" jos olen sopinut muuta, enkä myöntynyt hänen tapaamisehdotukseensa. Pidän tätä outona. Töiden vuoksi tapaamme myös satunnaisesti, mutta viime aikoina "sattumankaupalla" olemme tavanneet usein. Emme ole samassa työpaikassa, mutta yhteiset verkostot meillä on.
Tapaaminen usein sovitaan minun aikataululla, koska hänelle sopii ihan milloin vain. Olen huomauttanutkin tästä, ettei kalenteria tulisi raivata yhden, puoli tuntemattoman ihmisen vuoksi vaan elää normaalisti ja sopia tapaamisia miten sattuu sopimaan. Olen kokoajan puhunut hiljaa etenemisen puolesta. Minusta näin lyhyellä tuttavuudella ykkösprioriteetti en vain voi olla, mutta olen ja se on kammottavaa.
Olen pohtinut omaa käytöstäni ja sen merkitystä tässä oudohkossa dynamiikassa. En usko antaneeni signaaleja tämän menon hyväksynnästä tai varsinkaan sitä ruokkinut. Homma menee jatkuvasti oudommaksi enkä halua enää ottaa selvää mitä tulevan pitää. En haluaisi ketään satuttaa ja ymmärrän etten hänen tunteitansa vastuualueellani voi kantaakaan.
Kommentit (91)
Olet pulassa. Kokemuksesta puhun ja merkit tekstisi muodossa on selvät. Pikimiten eroon hyvällä tai pahalla, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pelottavalta, Hui!
Niin minustakin ja sitä se on. Tyyppi vaikuttaa kiltiltä. En koe minkäänlaisia narsistiviboja hänestä. Silti tämä kuvio on minusta outo ja oudommaksi menossa. Ei ketään voi rakastaa kuukauden tuntemisella, mutta hän aidosti kokee niin, joka todennäköisesti kertoo mielenterveyden pulmista? Vaikeuksista tunnistaa ja tuntea omat tunteensa?
Ap
Narsisti on iskenyt suhun silmänsä. Lue kirjallisuutta aiheesta niin huomaat olevasi malliesimerkki. Pikaiset rakkaudentunnustukset ja muut, heti poikki koko homma!
Ottakaa miehet oppia. Naiset ei pidä että heidät asetetaan jalustalle koska tietävät olevansa alempi-arvoisia.
Kuulostaa läheisriippuvaiselta, jolle kelpaa kuka vaan kumppaniksi.
Jos roolit olisi toisinpäin olisitte jo avioliitossa.
Yli innokkaita, pakkomielteisiä, kyttääviä naisia ei ole koska miehet ottaa heidät heti vaimoksi. Tässä taas yksi asia missä mies ja nainen on erilainen.
Kaikki tällä tavoin oireilevat eivät ole narsisteja. Ap kommentoikin ettei narsistipiirteitä miehessä tunnista. Epävarma ja epätoivoinen henkilö, ehkä juurikin läheisriippuvainen. Valitettavasti ei kannata jatkaa tapailua hänen kanssaan.
Sano että hän on yli innokas. Tässä kohdin hänen täytyy jo herätä jos ei niin tarkenna että näet häntä liikaa ja se antaa creepy vibat. jos vieläkään mies ei herää toimimaan sinun toiveiden mukaan niin sitten jätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos roolit olisi toisinpäin olisitte jo avioliitossa.
Yli innokkaita, pakkomielteisiä, kyttääviä naisia ei ole koska miehet ottaa heidät heti vaimoksi. Tässä taas yksi asia missä mies ja nainen on erilainen.
Oli roolit kummin päin tahansa ei tuo tervettä ole eikä alku hyvälle parisuhteelle. Erillisyyttä ja kykyä olla ja toimia myös itsenäisenä yksilönä tarvitaan. Itsensä näkeminen osana toista ja toisen jatkeena tietää aina ongelmia ja kumpuaa omista hoitamattomista epäterveistä malleista. Ei näin- ei miehenä tai naisena.
Jos ei ole tutustunut yhteenkään oikeasti narsistiin ja joutunut elämässään turvautumaan poliisiin ja viranomaisiin eroon päästäkseen, on turha vääntää rautalangasta toiselle että on narsisti kyseessä. Sen tajuaa vasta liian myöhään, moni ei edes silloin.
Edelleen suosittelen kirjallisuutta aiheesta.
Kohta olet valvonnan alla et mene etkä tule ilman tilitystä ja uhkailut muuttuu pikkuhiljaa oudommiksi loppuen väkivaltaan. Sinä olet saalis ja muut miehet eivät saa saada sinua.
"Tapaaminen usein sovitaan minun aikataululla, koska hänelle sopii ihan milloin vain. Olen huomauttanutkin tästä, ettei kalenteria tulisi raivata yhden, puoli tuntemattoman ihmisen vuoksi vaan elää normaalisti ja sopia tapaamisia miten sattuu sopimaan." onkohan tää mun red flag.. :D oon kyllä ihan töissäkäyvä ihminen ja mulla on harrastuksia mutta vastaan tosi usein että millon vaan passaa kunhan en ole töissä..
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tutustunut yhteenkään oikeasti narsistiin ja joutunut elämässään turvautumaan poliisiin ja viranomaisiin eroon päästäkseen, on turha vääntää rautalangasta toiselle että on narsisti kyseessä. Sen tajuaa vasta liian myöhään, moni ei edes silloin.
Edelleen suosittelen kirjallisuutta aiheesta.
Ihmettelen aina vaikean käytöksen ilmettyä näitä narsistiviittauksia. Myrkyllistä ja hankalaa käytöstä ilmenee myös muista syistä- kuin narsistisesta persoonallisuushäiriöstä käsin, josta kärsii muistaakseni n. 2% väestöstä. Ei siis kovinkaan yleisellä tasolla tätä voida ilmentää jokaiseen haastavaan käytökseen.
Toki, jos hän narsisti olisi niin varmaan sitten tietyt toimenpiteet hänestä eroonpääsemiseksi joutuisi tekemään. Toivotaan ja eletään nyt tilastojen valossa, jotka todentavat narsismin suhteellisen harvinaiseksi.
Minä en ole hänen käytöstään lähtenyt spekuloimaan tai diagnosoimaan, koska meriitit eivät tähän riitä. Palstalaisille kuitenkin helpompi saada johonkin lokeroon ilmeisesti. Tänne joku kirjoittanutkin epävarmuudesta ja epätoivosta. Minä liityn näihin kahteen. Läheisriippuvuuden kriteeristö myös osuu häneen aika vahvasti, valitettavasti.
Ap
Ap haluaa pistää pään pensaaseen ja olla naivi. Jep, onnea sulle. Lopetan vastaamasta ilmiselvään tapaukseen. Lisäksi olet jo päättänyt päässäsi olla jotain mieltä joten turha sua on auttaa sitten.
Sääliksi käy päättämätöntä. Good luck with that.
Naisia pitää kohdella välinpitämättömästi ja väheksyen. Eivät muuta ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa pistää pään pensaaseen ja olla naivi. Jep, onnea sulle. Lopetan vastaamasta ilmiselvään tapaukseen. Lisäksi olet jo päättänyt päässäsi olla jotain mieltä joten turha sua on auttaa sitten.
Sääliksi käy päättämätöntä. Good luck with that.
Mikä tarve sinulla on saada oma narsismiepäily jonkin sortin vauvapalstan voitoksi? Tsemppiä omien kipukohtien tarkasteluun.
En suhdetta häneen halua ja tapailun lopettaa mahdollisimman äkkiä. Eihän tämmönen terve ole. Aivan sama oliko narsisti, autisti, tai joku muu muotidiagnoosi tässä taustalla.
Ap
Kuulostaa hurjalta, mutta voihan olla että hän on tosissaan ihastunut?
Koita puhua hänen kanssaan miltä sinusta nyt tuntuu. Ei hän välttämättä tiedosta olevansa liian päällekäyvä.
Itse olin vähän tuollainen kun rakastuin ihan täysillä, mutta silloin myös vastakumppani koki rakastuneensa.
Minkä vaivan saat kun muutatte yhteen.Hän kiehnää koko ajan kyljessäsi.
Hyvästi vapaus!
Kuulostaa pelottavalta, Hui!