Saako työnantaja irtisanoa työntekijän terveydellisistä syistä JOS työ onnistuisi etätyönä?
Eli työnantajan vaatimus on että osa viikkoa ollaan työpaikalla, osa etänä. Työ onnistuisi myös täysin etänä ja näin ollut aiemmin kaikilla työntekijöillä. Nyt esimies vaatii hybridiä.
Työterveyslääkäri suosittelee työntekijälle pelkkää etätyötä, terveyssyistä. Voiko työnantaja olla suostumatta ja tästä syystä irtisanoa?
Kommentit (186)
Ahdistus ei vähene tukemalla välttämiskäyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sikailu on nykyään täysin ok. Lopunaikoja eletään kuitenkin, ja kohta yhteiskunta romahtaa. Antakaa palaa vaan.
Sikailu on aina ok, lammaskäyttäytyvät keskiluokkaiset elävät pikkukivan kuplaelämän. Se siitä. Lopunajat ovat olleet aina, sinulla ehkä nyt.
Ahdistuskäyttäyminen ei parane pakkososiaalistamisella muuten
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas etätöiden vihaajien ja työnsankareiden kokoontumisajo. Mitä saatte tästä loppupeleissä? Mitalin? Ette mitään, samalla viivalla olette yt-neuvotteluissa kuin etäilijätkin. Todella suomalaista, työluterilaista sontaa tässäkin ketjussa. Olen itse esihenkilö, ja luotan alaisiini. Kyllä sen näkee nopeasti, kuka ei ole luottamuksen arvoinen, ja kuka ei tee töitään. Muuten saavat tehdä työnsä vaikka lihakoukussa riippuen, kunhan homma toimii. Se siitä.
Meillä oli juuri yt-neuvottelut töissä. Lähes puolet tiimistä sai lähteä juustohöylämäisesti ja lähes kaikki lähtijät tekivät täyttä etätyötä kun taas fyysisesti toimistolla kävijät selvisivät yhtä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työnantaja palkkaa työntekijän jolla on mahdoton työmatka? Sitten työntekijä alkaa vaatimaan etäpäiviä kun on niin pitkä tuo työmatkakin.
Työntekijä voi työtä hakiessaan miettiä itse työmatkan vaikutukset elämäänsä.
Onko VERO.FI työntekijöitä etätyössä? Soitin palvelunumeroon, virkailija pyrki selvästi pitkittämään puhelua, taustalta kuului ladten ääntä. Adia ei edes tullut hoidettua. Olin saanut verottajalta kirjeen jossa kehotettiin tiöaamaan uusi verokortti, muuten loppuvuoden pidätys 40%. Mutta tämä virkailija ei suostunut sitä tekemään. Meidän kaupungissamme EI ole vetotoimistoa- lähin 50 km pääsdä.
Kaikki sikailu on nykyään täysin ok. Lopunaikoja eletään kuitenkin, ja kohta yhteiskunta romahtaa. Antakaa palaa vaan.