Miksi miehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Vaan kaikkeen täytyy väkisin tunkea mukaan seksi-, parisuhde yms. kuvioita.
Siis ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta olisi vaan hienoa edes joskus voida tutustua johonkin mieheen tai miehiin ihan ystävänä, niin että molemmat voivat olla omia itsejään ja ottaa rennosti, ilman että kumpikaan yrittää teeskennellä jotain muuta kuin mitä on ja koittaa epätoivoisesti tehdä vaikutusta.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo riipu naisestakin, pystyykö olevaan vaan kaveri miehen kanssa.
Itse pystyn kyllä platoniseen ystävyyssuhteeseen naisen kanssa, mutta en nyt kovin läheisiin ole hakeutunut. Ihan vaan sillä, jos se nainen ei tunnekaan samoin.
Niin ja mitä iloa siitä platonisesta suhteesta on? Ei mitään. Aikaa vain menee hukkaan.
Onko sinun aikasi toisen ihmisen kanssa aina hukkaanheitettyä ellei siinä ole seksiä? Oletko harkinnut terapiaa/lääkitystä?
Et ymmärtänyt ja aloit haukkumaan. Sinusta ei ole ystäväksi. Joku muu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun naisten jutut ovat tylsiä... Ei miehiä, kiinnosta kuunnella kaiken maailman naisten murheita sekä kissanristiäisiä, jossa naiset ramppaa jatkuvasti. Yritetty on, mutta kun mua ei vaan nappaa tuollainen.
Itselle ei ole frendien sukupuolella väliä, mutta sillä on väliä että heittääkö toinen hauskaa läppää ja hänellä henkisesti jotain annettavaa minulle.
Aika harva nainen on oikeasti rentoa hauskaa seuraa joilla on kiinnostavia näkökulmia ja kerrottavaa, ikävä kyllä. Onneksi niitä harvinaisia helmiä on olemassa kuitenkin, mutta liian harvassa.
Kun käy Tinder treffeilläkin niin tuntuu että kun olet tavannut yhden naisen, niin olet tavannut melkein ne kaikki. Suurin osa perus npc-hahmoja vailla persoonallisia mielipiteitä. Vaatteet ja mielipiteet ovat sosiaalisesti hyväksyttyä muodi
Täällä samoja huomioita. En enää edes odota että kohdalle osuisi omilla aivoilla omia mielipiteitään kriittisesti arvioiva yksilö, saatika joka kykenee vaihtamaan mielipidettään uuden tiedon valossa. Tärkeämpää on olla oikeassa kuin oppia ja kehittyä. Perustelut on hämmästyttävän usein "musta tuntuu". Tämän vuoksi olen etääntynyt naispuoleisista kavereista, koska heidän maailmankäsityksen voin lukea halutessani naistenlehdistä.
Aikuisena introverttina hyvien sekä nais- että mieskavereiden löytäminen on tosi vaikeaa. Harvat ihmiset ovat ns. samalla aaltopituudella. Jos arvot ja ajatusmaailma kohtaa, sukupuolella ei ole väliä kaverisuhteen alkamiseen.
Mä pystyn olemaan platoninen ystävä ainoastaan ruman naisen kanssa. Tavisnaisen tai kauniin naisen kanssa se ei onnistu, koska ennemmin tai myöhemmin mulla herää seksuaalinen kiinnostus, ja se pilaa sitten sen ystävyyden.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun naisten jutut ovat tylsiä... Ei miehiä, kiinnosta kuunnella kaiken maailman naisten murheita sekä kissanristiäisiä, jossa naiset ramppaa jatkuvasti. Yritetty on, mutta kun mua ei vaan nappaa tuollainen.
Itselle ei ole frendien sukupuolella väliä, mutta sillä on väliä että heittääkö toinen hauskaa läppää ja hänellä henkisesti jotain annettavaa minulle.
Aika harva nainen on oikeasti rentoa hauskaa seuraa joilla on kiinnostavia näkökulmia ja kerrottavaa, ikävä kyllä. Onneksi niitä harvinaisia helmiä on olemassa kuitenkin, mutta liian harvassa.
Kun käy Tinder treffeilläkin niin tuntuu että kun olet tavannut yhden naisen, niin olet tavannut melkein ne kaikki. Suurin osa perus npc-hahmoja vailla persoonallisia mielipiteitä. Vaatteet ja mielipiteet ovat sosiaalisesti hyväksyttyä muodi
"Kun käy Tinder treffeilläkin niin tuntuu että kun olet tavannut yhden naisen, niin olet tavannut melkein ne kaikki"
Olen huomannut täsmälleen saman asian. Olen tavannut kymmeniä Tinder naisia, ja valtaosa heistä oli ihan samasta muotista, melkein kuin klooneja keskenään. Toki poikkeuksiakin on tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole minkäänlaista motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa,se on yksinkertaisesti epäkiinnostavaa ajanhukkaa.Yhteisiä mielenkiinnon aiheita harvoin on ja mies voi tehdä kaiken tuollaisen muiden miesten kanssa.
Tuossa kiteytyy se sovinismi ilmiön takana. Useimmat miehet eivät ihan oikeasti pidä naisia ihmisinä, vaan hyödykkeinä. Naiselta voi saada seksiä, kotipalveluita, lokittaa rahaa tai tehdä sillä lapsia itselleen (ja hoidattaa lapset ja maksattaa lasten ja kodin kulut). Noin esimerkkinä siitä, mihin naiset sopivat. Mutta ystävystyminen, ei. Eihän mies ystävysty tiskikoneenkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käy Tinder treffeilläkin niin tuntuu että kun olet tavannut yhden naisen, niin olet tavannut melkein ne kaikki. Suurin osa perus npc-hahmoja vailla persoonallisia mielipiteitä. Vaatteet j
Olen huomannut täsmälleen saman asian. Olen tavannut kymmeniä Tinder naisia, ja valtaosa heistä oli ihan samasta muotista, melkein kuin klooneja keskenään. Toki poikkeuksiakin on tullut vastaan.
Jännä, että sovelluksessa, jossa voit itse valita, olet valinnut kymmeniä naisia, ja valtaosa on samasta muotista. Jos tähän haluat muutosta, niin aloita vilkaisemalla peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole minkäänlaista motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa,se on yksinkertaisesti epäkiinnostavaa ajanhukkaa.Yhteisiä mielenkiinnon aiheita harvoin on ja mies voi tehdä kaiken tuollaisen muiden miesten kanssa.
Tuossa kiteytyy se sovinismi ilmiön takana. Useimmat miehet eivät ihan oikeasti pidä naisia ihmisinä, vaan hyödykkeinä. Naiselta voi saada seksiä, kotipalveluita, lokittaa rahaa tai tehdä sillä lapsia itselleen (ja hoidattaa lapset ja maksattaa lasten ja kodin kulut). Noin esimerkkinä siitä, mihin naiset sopivat. Mutta ystävystyminen, ei. Eihän mies ystävysty tiskikoneenkaan kanssa.
Tässä kiteytyy nyt ihan harhainen todellisuus. Voit varmasti löytää sen punaisen langan mikä miesten vastauksissa toistuu. Miehet haluavat ystävältä yhteistä heidän mielestä MIELEKÄSTÄ tekemistä ja mielekkäitä keskustelun aiheita. Jos nainen haluaa harrastaa ja puhua näistä, mies pitää naista helposti korkeassa arvossa jopa potenttiaalisena kumppanina. KUKAAN ei sanonut että naisen tulee osata olla tiskikone. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi hyvä esimerkki ajatusmaailmasta miksi moni nainen eikä mieskään kelpaa ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies on lähtökohtaisesti mieluummin kaveri miesten kanssa. Naisten kanssa harvemmin puheenaiheet, aiheen käsittelytavat ja huumorintaju menee yhteen.
Lisäksi viehättävät naiset alkavat herätellä muutakin kuin ystävyyttä, vaikka käyttäytyisivät ihan normaalisti.
Miten mies sitten voi olla parisuhteessa naisen, kanssa, jos ei voi olla ystävä kenenkään naisen kanssa? Eli dinulke, ja muille alapeukuttaneille parisuhde naisen kanssa= saa pillua säännöllisesti + kodinkoneen?
Ei pidä ihmetellä, jos naiset eivät enää halua parisuhteeseen. Koska ei ole pakko enää alistua tuollaiseen, eli alkaa miehen kodinkoneeksi. Harvalla miehellä on tarjota mitään, miksi naisten kannattaisi alkaa parisuhteeseen miehen kanssa. Jos ei edes sitä kumppanuutta ja seuraa, niin sitten emme me naiset tee miehillä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käy Tinder treffeilläkin niin tuntuu että kun olet tavannut yhden naisen, niin olet tavannut melkein ne kaikki. Suurin osa perus npc-hahmoja vailla persoonallisia mielipiteitä. Vaatteet j
Tämähän kertoo vain sinusta, ei naisista. Valitettavasti todella moni mies ajattelee naisista näin: alrntuvasti ja halveksuvasti.
P.S. Miesten mielipiteen voi katsoa , ei tarvitse edes lukea, miestenlehdistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä viestissä kiteytyy suomalaisen naisen sairas ajatusmaailma ja miesviha, kuten muissakin palstan ketjuissa joka päivä. Suomalaisista naisista kannattaakin miehen pysyä mahdollisimman kaukana. Itse suosin Itäblokin, Kauko-idän ja Afrikan naisia.
Parisuhteessa nainen on miehelle kumppani, elämäntoveri ja paras ystävä. Mutta heteromies ei etsi naisesta pelkkää kaveruutta. Sitä varten on miespuoliset ystävät ja miespuoliset harrastuskaverit. Onko tässä jotain sellaistta, joka on vaikeaa tajuta?
Parisuhteessa luulisi naisen olevan tyytyväinen siihen, että äijä ei haeskele naispuolisia "kavereita", koska ei ole yllätys kenellekään, mihin se sitten johtaa kakkosvaiheessa?
Vai pitääkö vääntää rautalangasta?
Miksi naiset sanotte itseänne toistuvasti kodinkoneeksi, kun kukaan mies ei sano? Jos te haluatte ystävystyä miesten kanssa, ei kannata sanoa itseään kodinkoneeksi ja ylipäätään miksi te haluatte olla miehen ystävä jos hän kutsuu teitä kodinkoneeksi. Yritän ymmärtää tätä logiikkaa miksi ystävyydessä tämä kodinkone tuodaan esille? Voisiko joku valaista mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset sanotte itseänne toistuvasti kodinkoneeksi, kun kukaan mies ei sano? Jos te haluatte ystävystyä miesten kanssa, ei kannata sanoa itseään kodinkoneeksi ja ylipäätään miksi te haluatte olla miehen ystävä jos hän kutsuu teitä kodinkoneeksi. Yritän ymmärtää tätä logiikkaa miksi ystävyydessä tämä kodinkone tuodaan esille? Voisiko joku valaista mistä on kyse?
Tämän minäkin haluaisin tietää. -m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet ihmisten menevän keskusteluissa syvään päätyyn jo ensikohtaamisella? No huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä päinvastainen kokemus.. Miehet ovat kuvaamasi kaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän ovat juuri sanoneet, että naiset haluavat kaveriksi hyötymistarkoituksessa ja heille itselleen potentiaalisesta ystävyydestä ei ole hyötyä. Tällöin mies on hyödyke ja nainen turhake. Naiset hakevat sitä ilmaista psykologia, pappia ja taksikuskia. Miestä, joka kuuntelee murheet, lohduttaa ja kuskaa. Plussaa saa myös jos on timpurin, sähkömiehen, elektroniikka-asentajan tai putkimiehen pätevyys. Mutta kun miehet eivät halua epätasapainoiseen ystävyyssuhteeseen, niin miehet sinun mukaan objektivoivat naiset kodinkoneiksi. Oletko tyhmä vai älyllisesti epärehellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen kaverina voi mies olla. Paitsi nämä perinteiset, joita myös naisen homokavereiksi kutsutaan. Eli miehet, joille nainen voi höpsöttää juttujaan, tarvitsematta pelätä että homma menee fyysiseksi.
Miehen kavereita ovat toiset miehet. Siinä kaveruudessa ollaan samalla levelillä, ja jutellaan samoista kiinnostuksen kohteista. Joita ovat harrastukset sekä myös ne naiset.
Mies-nainen kaveruus on silläkin tavalla keinotekoinen viritelmä, että ennemmin tai myöhemmin siihen tulee toiselle se parisuhdekumppani. Se tuottaa ainakin miehelle pelkkää surua ja murhetta. Turha teeskennellä. Miehen ja naisen suhde on joko parisuhde, tai muuten siihen sisältyy liikaa jännitteitä, joita yritetään teeskennellen peitellä.
Voisi pikemminkin mieslapsi-ilmiöstä puhua, jos pitkälle aikuisiässäkin kaveruutta määrittelee
Itse jopa miehenä inhoan tuollaisia puheenaiheita miesten kanssa, mieluummin puhun vaikka yhteiskunnasta, urheilusta, kuntoilusta, elokuvista, matkustelusta ym.
Onko sinun aikasi toisen ihmisen kanssa aina hukkaanheitettyä ellei siinä ole seksiä? Oletko harkinnut terapiaa/lääkitystä?