Miksi miehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Vaan kaikkeen täytyy väkisin tunkea mukaan seksi-, parisuhde yms. kuvioita.
Siis ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta olisi vaan hienoa edes joskus voida tutustua johonkin mieheen tai miehiin ihan ystävänä, niin että molemmat voivat olla omia itsejään ja ottaa rennosti, ilman että kumpikaan yrittää teeskennellä jotain muuta kuin mitä on ja koittaa epätoivoisesti tehdä vaikutusta.
Kommentit (354)
Kyllä kai tuollainen kelpaisi, jos sen kanssa voisi tehdä samoja asioita kuin jätkäkaverien kanssa. Eli painia laskuhumalassa, saunoa alasti, syödä nachopeltiä ja pelata pöytäroolipelejä. Mutta sitten siihen kai kuitenkin ihastuisi jollain tasolla, jos se olisi sinkku. NBiin ei ole aina helppoa olla mies.
Minä olen hetero mies ja haluan harrastaa naisten kanssa seksiä. Tarvitseeko sanoa muuta?
Minä olen hetero mies ja haluan harrastaa naisten kanssa seksiä. Seksin lisäksi voin olla ystävä. Ystävyys siis kyllä kelpaa, mutta sinun pitää ymmärtää, että olen hetero mies ja haluan harrastaa naisten kanssa seksiä.
Minä viehätyn älykkäistä ja mukavista naisista. Ystävikseni olen valinnut älykkäitä ja mukavia miehiä joista en viehäty.
Olisiko nyt selvää?
Olen nainen mutta olen enemmän oma itseni miesten seurassa. Naisporukassa olen varautunut ja tunnen olevani kömpelö ja ulkopuolinen
Miesten seurassa on avoimempi ja rennompi ilmapiiri. Jutut joskus ronskeja, mutta en ole hienopieru että niistä pahastuisi .
Mulla onkin miesystäviä enemmän kuin naisystäviä, eikä siinä ole mitään ongelmaa. Lihava en ole enkä kovin rumakaan, koska flirteiltäkään en ole välttynyt.
Olen joskus hakenut nimenomaan naispuolista kaveria en seurustelusuhdetta. Ne yleensä pelaa hyvin mutta jossain vaiheessa aina huomannut, että naisilla on edelleen käsitys, että mies maksaa vaikka on kaverina vain mukana. Jos et maksa koko iltaa (ruokia ja elokuvateattereita tai laivareissuja) niin sitten aika pian huomaa, että ei saa ketään lähtemään viettämään iltaa ja niin käy ennemmin tai myöhemmin aina. Yksi sanoi suoraan, että miehen pitää maksaa, oli kaveri tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus hakenut nimenomaan naispuolista kaveria en seurustelusuhdetta. Ne yleensä pelaa hyvin mutta jossain vaiheessa aina huomannut, että naisilla on edelleen käsitys, että mies maksaa vaikka on kaverina vain mukana. Jos et maksa koko iltaa (ruokia ja elokuvateattereita tai laivareissuja) niin sitten aika pian huomaa, että ei saa ketään lähtemään viettämään iltaa ja niin käy ennemmin tai myöhemmin aina. Yksi sanoi suoraan, että miehen pitää maksaa, oli kaveri tai ei.
Nyt vähän asennetta ja lopetat ton ovimattoilun.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen mutta olen enemmän oma itseni miesten seurassa. Naisporukassa olen varautunut ja tunnen olevani kömpelö ja ulkopuolinen
Miesten seurassa on avoimempi ja rennompi ilmapiiri. Jutut joskus ronskeja, mutta en ole hienopieru että niistä pahastuisi .
Mulla onkin miesystäviä enemmän kuin naisystäviä, eikä siinä ole mitään ongelmaa. Lihava en ole enkä kovin rumakaan, koska flirteiltäkään en ole välttynyt.
Kaltaisesi naiset ovat minunkin ystäviäni. Seksuaalista jännitettä on joskus, mutta aikuset pidämme ystävyyttä suuremmassa arvossa. Ajan myötä nuo jännitteet yleensä kuihtuu pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan mies haluaisi naiselta ystävä-korttia?
Se tarkoittaa, että et ole naisen mielestä riittävän hyvä pariutumiseen. Mutta sen sijaan kelpaat "kaveriksi" maksamaan yhteisiä menoja, kuuntelemaan kun alfa on jättänyt naisen, kuskaamaan naista paikasta toiseen, olemaan naiselle aina saatavilla kun nainen tuntuu tarvitsenvan jotain apua.
No tässä tulee se kemia esiin. Ei mies välttämättä ole huono, mutta ei vaan ole sitä kemiaa. Moni nainen on sanonut että joskus on mies joka ei edes ole sennäköinen mitä nainen ajattelisi ensimmäisenä mutta muuten vaan tulee se kipinä.
Miehet ei ymmärrä sitä koska miehille sopiva nainen on vaan hyvännäköinen. Heteromiehet ei ole romanttisia monikaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole minkäänlaista motiivia alkaa kaverisuhteeseen naisen kanssa,se on yksinkertaisesti epäkiinnostavaa ajanhukkaa.Yhteisiä mielenkiinnon aiheita harvoin on ja mies voi tehdä kaiken tuollaisen muiden miesten kanssa.
Tuossa kiteytyy se sovinismi ilmiön takana. Useimmat miehet eivät ihan oikeasti pidä naisia ihmisinä, vaan hyödykkeinä. Naiselta voi saada seksiä, kotipalveluita, lokittaa rahaa tai tehdä sillä lapsia itselleen (ja hoidattaa lapset ja maksattaa lasten ja kodin kulut). Noin esimerkkinä siitä, mihin naiset sopivat. Mutta ystävystyminen, ei. Eihän mies ystävysty tiskikoneenkaan kanssa.
Miehethän ovat juuri sanoneet, että naiset haluavat kaveriksi hyötymistarkoituksessa ja heille itselleen potentiaalisesta ystävyydestä ei ole hyötyä. Tällöin mies on hyödyke ja nainen turhake. N
Minä en ole koskaan pyytänyt miespuoliselta ystävältäni palveluita. Naispuolinen ystäväni sen sijaan on monesti auttanut minua milloin missäkin kodinlaittamisjutussa pyytämättä. Ettekö te osaa avata suutanne ja sanoa että sori nyt ei pysty tekemään x?
Mitä nää höpäjät? Miul on kaks naikkosta ihan kaverina.
Miksei nainen voisi vaan antaa kaverillekin? FWB-tyyliin, ilman sen kummempaa romantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä juttuja, joista miesten ja naisten on vaikea päästä keskinäiseen yhteisymmärrykseen, koska heidän pariutumiskriteerinsä ja -filosofiansa ovat niin erilaisia.
Oletetaan, että minulla on naispuolinen ystävä. Mitä kriteereitä minulla olisi ystävälle? Hänen olisi hyvä olla kutakuinkin samanikäinen tai ainakin samaa sukupolvea, jotta elämänkokemukset ja -tilanteet olisivat lähellä toisiaan, ts. "olisimme samalla aaltopituudella" ja ymmärtäisimme toisiamme. Joitakin samoja mielipiteitä, harrastuksia, kiinnostuksen kohteita tai muita puheenaiheita olisi hyvä olla, jotta ajan viettäminen yhdessä olisi antoisaa. Tietenkin ystävän tulisi olla luonteeltaan sellainen, että hänen seurassaan on hyvä ja helppo olla - ettei tunnelma olisi jännittynyt tai varautunut.
Mietitäänpä, mitä kriteereitä minulla olisi miehenä naiselle seurustelukumppanina... Aika lailla samoilla mennään. Ehkä ainoana lisäyksenä on, että henkil
Ai että. Onpa ihanaa että ainakin tuntuu uusi sukupolvi olevan vanhaa viisaampi. Oma nyt jo nuori aikuinen poikani on aina tullut erittäin hyvin toimeen tyttöjen kanssa, ja hänellä myös kaveripiiri on varsin tasaväkinen sukupuolijakaumaltaan. Ei ole asiaa muuttanut hänen seurustelukumppaninsa ( naisia) missään kohtaa. Ja myösjotkut exät ovat tätä nykyä läheisiä ystäviä.
Eli ainakin jotkut osaa olla ihan vaan ystäviä naistenkin kanssa. Ja hänen paras ystävänsä, jonka kanssa olivat myös muuttamassa yhteen, oli sellainen ei niin viehättävä, mutta hirmu ihana tyttö, jonka kanssa poikani todella on jakanut ilonsa ja surunsa.
Että näinkin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun naisten jutut ovat tylsiä... Ei miehiä, kiinnosta kuunnella kaiken maailman naisten murheita sekä kissanristiäisiä, jossa naiset ramppaa jatkuvasti. Yritetty on, mutta kun mua ei vaan nappaa tuollainen.
Itselle ei ole frendien sukupuolella väliä, mutta sillä on väliä että heittääkö toinen hauskaa läppää ja hänellä henkisesti jotain annettavaa minulle.
Aika harva nainen on oikeasti rentoa hauskaa seuraa joilla on kiinnostavia näkökulmia ja kerrottavaa, ikävä kyllä. Onneksi niitä harvinaisia helmiä on olemassa kuitenkin, mutta liian harvassa.
Kun käy Tinder treffeilläkin niin tuntuu että kun olet tavannut yhden naisen, niin olet tavannut melkein ne kaikki. Suurin osa perus npc-hahmoja vailla persoonallisia mielipiteitä. Vaatteet j
Mutta peiliin ei kannata katsoa? Että mikäs se on se yhdistävä tekijä näissä tilanteissa? Olisitko sinä, joka jostain syystä hakeudut vain tietyntyyppisten ihmisten kanssa treffeille. Tai sitten et saa muunlaisia macheja kuin jotain lähiöiden lähäreitä, ja totta sekin lienee, että siellä ei välttämättä se äly korkeimmin kuki, ja mielipiteetkin voi liittyä enemmän kynsiin ja ripsenpidennyksiin kuin vaikka maailmanpolitiikkaan.
Mutta hei, ne on varmaan just sun silmään kivoja, niin miksi valitat?
Minulle kyse on tasapainosta. Mitä enemmän vaadit, sitä enemmän on myös tuotava ystävyyssuhteeseen. Hyvänpäiväntutuksi on helppo päästä ja voin moikkailla aina tavatessa. Kaverien kanssa voin satunnaisesti tehdä jotain yhdessä ja jos aikataulut natsaa, niin silloin tällöin autella tai lainata jotain työkalua. Ystävien kanssa vuorovaikutus on tiivistä ja pitkäaikaista. Autellaan puolin ja toisin ja aikataulut venyy tarvittaessa. Ystäväksi pääsee vain harvat ja valitut, joiden kanssa viihdyn ja voin olla aina oma itseni.
Naiset haluavat suoraan ystäväksi, mutta eivät ymmärrä, että monella keski-ikäisellä miehellä on tuttavia, kavereita ja ystäviä yli oman tarpeen. Eli hän syrjäyttäisi jonkun olemassaolevan ystävän, tai ainakin veisi häneltä aikaa. Olemassaolevat ystävät ja kaverit tuovat aina jotain mielestäni positiivista elämääni, joten minusta sen toivominen myös tältä ystäväkseni haluavalta naiselta on myös kohtuullista ja oikein. Jos hänestä tuntuu että hänellä ei ole kodinhoitopalvelujen ja seksin lisäksi (ja nekin ovat pois laskuista) mitään muuta annettavaa, niin ehkä hän ei ole vain ystävyyteni arvoinen.