Lapset eivät ole tavanneet bioisää vuosiin ja nyt isä otti yhteyttä
Ei ehdottanut tapaamista vaan elatusasioissa otti yhteyttä. Meillä 2 yhteistä lasta. Toinen jo täysi-ikäinen ja toinen 17. Isä ei ole tavannut 16 vuoteen lapsiaan. Lapset eivät ole siitä mitenkään oireilleet ja ovat kasvaneet ns "ydinperheessä" jossa nykyinen mieheni on ollut 16 vuotta mukana ja ollut isä lapsilleni. Biologista usää en ole mustamaalannut vaan kertonut ihan rehellisesti ja ikätasoisesti hänestä ja sanonut aina ettei ole tapaamattomuus kiinni siitä etteikö haluaisi vasn että isän ongelmat niin isoja ettei tapaaminen ole ollut mahdollista.
Vanhempi lapsista ei ole ollut kiinnostunut biologisen isänsä tapaamisesta. Nuorempi ehkä voisi olla. Pistin kuitenkin exälle vastaviestin ja ehdotin että voisivat tavata lastensa kanssa ja jutella asioista kunnolla. Ei ole siihen vielä vastannut mitään ja jännittää mitä vastaa vai vastaako lainkaan. Nyt mietin että teinkö virheen kun lasten isä ei kuitenkaan mikään mallikansalainen ole. Lisäksi tiedän että lähipiirini ei pidä ajatuksesta että tapaisivat vaikka eihän asia periaatteessa heille kuulu. Tiedän myös ettei nykyinen mieheni tule ajatuksesta pitämään enkä uskalla sanoa että mahdollinen tapaaminen on lähtöisin minun aloitteesta. Sanokaa mulle että tein oikein kun tapaamista ehdotin? Jotenkin tunne että se olisi oikein kaikkia kohtaan.
Olen ollut tyytyväinen että exä ei ole ollut sekoittamassa lasten elämää ja on pysynyt poissa. Tapaamattomuus ei kuitenkaan johdu minusta eli en ole ikinä kieltänyt. Nyt kuitenkin lapset ovat jo lähes aikuisia/aikuisia niin tapaaminenkin on ns turvallista. Väkivaltaisesta ihmisestä ei ole kyse vaan todella pahasta päihdeongelmasta kärsivästä jonka vastuulle ei lapsia olisi voinut oikeasti edes antaa kun olivat nuorempia.
No ne kelan maksamat elatukset peritään bioisältä, menevät ulosottoon jos hän ei niitä maksa. Ja se minua ihmetyttää että mies on 16 vuotta antanut mennä ulosottoon elatusmaksut, ja sitten kun maksuaikaa on enää jäljellä kaksi vuotta, niin sitten haluaa ne lopettaa. Mitä väliä yhden lapsen kahden vuoden maksuilla enää on, kun on kahdesta lapsesta antanut mennä 16 vuotta ulosottoon? Että mikähän se perimmäinen motiivi yhteydenotolle on?