Elämä ja olemassa olo jne on ihan outo asia. Ollaan jossain avaruudessa pyörivän pallon päällä
Nahistellaan että miten ollaan tänne synnytty. Jotkut uskoo Jumalaan, jotkut alkuräjähdykseen. Jossain vaiheessa kaikki kuolee eikä kukaan tiedä varmuudella että mitä sitten tapahtuu. Onko siis muka jotenkin outoa että välillä tulee ihan epätodellinen olo tästä kaikesta.
Kommentit (10)
Ei vissiin tuu pitempää keskustelua tästä aiheesta
Hauska ajatus. Matrix. Nauretaan kevyesti pallon päällä matkustaessa ympyrää, joku nahoittaa sen ja nopeuttaa. Aika ja avaruus.
Minä uskon Jumalaan, Taivaan isään ja alkuräjähdykseen
Ja suurimmat huolen/riidanaiheet on ihmisen ihonväri, naamataulu, paino tai pituus tai minkälaisesta kankaasta vaatteet on tehty. Ollaan me kyllä naurettavia olioita. Jos alieneita on, nauravat varmaan maha kippurassa ihmiskunnalle
Mä rakastan tätä faktaa. Välillä, kun elämä tuntuu tylsältä tai on omassa elämässä haasteita, laajennan näkökulmaa ja mietin avaruutta ja äärettömyyttä. Miten pieni ja mitätön kärpäsenkakka koko maapallo siellä on. Omat ongelmat kutistuu kummasti, ja alkaa tuntua hienolta, että saa olla olemassa ja kokea pienen hetken tätä ihmettä, joka arjessa tuntuu harmillisen usein unohtuvan...
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan tätä faktaa. Välillä, kun elämä tuntuu tylsältä tai on omassa elämässä haasteita, laajennan näkökulmaa ja mietin avaruutta ja äärettömyyttä. Miten pieni ja mitätön kärpäsenkakka koko maapallo siellä on. Omat ongelmat kutistuu kummasti, ja alkaa tuntua hienolta, että saa olla olemassa ja kokea pienen hetken tätä ihmettä, joka arjessa tuntuu harmillisen usein unohtuvan...
Mihin haluaisit lentää avaruudessa? Siellä on tilaa.
Ja sit kuvitellaan, että oma elämä on jotenki merkityksellinen siinä mittakaavassa. Jäikö ikkunat pesemättä tai nauroinko väärässä kohtaa.
Aivan sama