Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät ole tavanneet bioisää vuosiin ja nyt isä otti yhteyttä

Vierailija
09.09.2024 |

Ei ehdottanut tapaamista vaan elatusasioissa otti yhteyttä. Meillä 2 yhteistä lasta. Toinen jo täysi-ikäinen ja toinen 17. Isä ei ole tavannut 16 vuoteen lapsiaan. Lapset eivät ole siitä mitenkään oireilleet ja ovat kasvaneet ns "ydinperheessä" jossa nykyinen mieheni on ollut 16 vuotta mukana ja ollut isä lapsilleni. Biologista usää en ole mustamaalannut vaan kertonut ihan rehellisesti ja ikätasoisesti hänestä ja sanonut aina ettei ole tapaamattomuus kiinni siitä etteikö haluaisi vasn että isän ongelmat niin isoja ettei tapaaminen ole ollut mahdollista.

Vanhempi lapsista ei ole ollut kiinnostunut biologisen isänsä tapaamisesta. Nuorempi ehkä voisi olla. Pistin kuitenkin exälle vastaviestin ja ehdotin että voisivat tavata lastensa kanssa ja jutella asioista kunnolla. Ei ole siihen vielä vastannut mitään ja jännittää mitä vastaa vai vastaako lainkaan. Nyt mietin että teinkö virheen kun lasten isä ei kuitenkaan mikään mallikansalainen ole. Lisäksi tiedän että lähipiirini ei pidä ajatuksesta että tapaisivat vaikka eihän asia periaatteessa heille kuulu. Tiedän myös ettei nykyinen mieheni tule ajatuksesta pitämään enkä uskalla sanoa että mahdollinen tapaaminen on lähtöisin minun aloitteesta. Sanokaa mulle että tein oikein kun tapaamista ehdotin? Jotenkin tunne että se olisi oikein kaikkia kohtaan.

Olen ollut tyytyväinen että exä ei ole ollut sekoittamassa lasten elämää ja on pysynyt poissa. Tapaamattomuus ei kuitenkaan johdu minusta eli en ole ikinä kieltänyt. Nyt kuitenkin lapset ovat jo lähes aikuisia/aikuisia niin tapaaminenkin on ns turvallista. Väkivaltaisesta ihmisestä ei ole kyse vaan todella pahasta päihdeongelmasta kärsivästä jonka vastuulle ei lapsia olisi voinut oikeasti edes antaa kun olivat nuorempia.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä on kysymyksesi?

Vierailija
2/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siitä tapaamisesta haittaakaan olisi. Lapsistahan se viime kädessä on kiinni haluavatko tavata vai eivät ja se pitää isänkin ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko isän esimerkki silti vaikuttaa nuoreen. Mutta nuorten ehdoilla. Joku saattaa parikymppisenä tavata jos ei nyt. Tai sitten ei. Missä he tapaisivat keskenään tai toisen lapsen.

Vierailija
4/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sen verran jäi puuttumaan että olisi kiva kuulla sellaisten ihmisten kokemuksia jotka eivät ole toista vanhempaansa tunteneet ja aikuisiällä tai aikuisuuden kynnyksellä sitten tavanneet ja että millaiset fiilikset tapaamisesta jäi?

Toki myös vanhemman näkökulma kelpaa eli jos et ole tavannut lastasi/lapsiasi niin kuinka kovasti olet heidät/hänet halunnut tavata?

Ap

Vierailija
5/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä ei ole kiinnostunut tapaamaan, eikä lapset ole kiinnostuneita tapaamaan, niin miksi sekottaa pakkaa?

Vierailija
6/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siitä tapaamisesta haittaakaan olisi. Lapsistahan se viime kädessä on kiinni haluavatko tavata vai eivät ja se pitää isänkin ymmärtää.

Eihän isä edes ehdottanut tapaamista. Ehkä hän vain haluaa lopettaa elatusmaksujen maksamisen, kun lapset ovat niin isoja. Esimerkillinen faija.

Vierailija
7/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin aloitteet sille miehelle joka on näiden lasten isä.

Vierailija
8/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko isän esimerkki silti vaikuttaa nuoreen. Mutta nuorten ehdoilla. Joku saattaa parikymppisenä tavata jos ei nyt. Tai sitten ei. Missä he tapaisivat keskenään tai toisen lapsen.

Tätä mietin että voiko vaikuttaa. En usko mutta silti se pieni pelko on ja jos jonkinnäköinen yhteys jää niin missä merkeissä jatkossa tavataan? Todennäköisesti pelko on turha mutta silti sitä miettii.

Ap

Vierailija
9/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä sinun lapsiasi ei olisi olemassa ilman biologista isää. Ilman nykyistä puolisoasi kyllä.

Puolet lasten geeneistä tulee isältä.

Siinä pari perustelua sille, miksi yhteys biovanhempiin on tärkeä. Sinun asenteesi lasten isään on onneksi kunnossa etkä mustamaalaa häntä, mikä ei ole lainkaan itseetäänselvää. 

Vierailija
10/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä , jos lapset voisivat edes kerran tavata isänsä, niin ainakaan ei jää sitten myöhemmin harmittamaan, että miksi ei tavannut isää. 

Vierailija
11/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi, jos äitini sekaantuisi tuossa iässä isäsuhteeseeni. Ainut hyvä kysymys olisi, haluanko, että antaa isälle puhelinnumeroni. 

Vierailija
12/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä alat härkkimään melkein aikuisten lasten isäsuhdetta? Ne on jo siinä iässä, että voivat itse ottaa yhteyttä, jos heitä kiinnostaa, tai mies heihin.

Vierailija
13/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän isä edes ehdottanut tapaamista. Ehkä hän vain haluaa lopettaa elatusmaksujen maksamisen, kun lapset ovat niin isoja. Esimerkillinen faija.

No ei hän nyt niin esimerkillinen faija oo ollut 😅 Meillä näköjään vähän eri käsitys esimerkillisestä faijasta... Ja ihan kelasta on elarit tulleet aina ja toisesta ne jo loppuneet. Nyt halusi nollasopparin tehdä vikaksi vuodeksi ettei kerrytä enempää ulosottoa. 

Ap

Vierailija
14/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan mikään mallikansalainen ole - tämä pistää silmään. Eli miten huono kondis lasten isällä on tällä hetkellä? 

Vierailija
15/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ottaa yhteyttä nyt kun ovat lähes täysi-ikäisiä. Mikä sattuma! 

Vierailija
16/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä on kysymyksesi?

Selvällä suomen kielellä Sanokaa mulle että tein oikein kun tapaamista ehdotin?

Vierailija
17/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Lapsesi ovat niin isoja, että osaavat tehdä omat ratkaisunsa.

Vierailija
18/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei hän nyt niin esimerkillinen faija oo ollut 😅 Meillä näköjään vähän eri käsitys esimerkillisestä faijasta... Ja ihan kelasta on elarit tulleet aina ja toisesta ne jo loppuneet. Nyt halusi nollasopparin tehdä vikaksi vuodeksi ettei kerrytä enempää ulosottoa. 

Ap

Sä et näköjään sarkasmia ymmärrä. Ei taida olla ainoa asia 🙄

Vierailija
19/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä ei ole kiinnostunut tapaamaan, eikä lapset ole kiinnostuneita tapaamaan, niin miksi sekottaa pakkaa?

Tätä just mietin että sekoitanko pakkaa nyt. Isä nyt vastasi ja halusi tavata. Nyt täytyy jutella lapsille että haluavatko he. Se ettei ole tavannut aiemmin ei ole johtunut täysin siitä ettei olisi halunnut ja luulen että hällä käsitys että minä olen tapaamisten esteenä ollut. En kylläkään ole myötävaikuttanut tapaamisia ikinä mutten kieltänytkään. Valvottuja tapaamisia vaadin ja niitä ei sitten ikinä tullut.

Ap

Vierailija
20/81 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä just mietin että sekoitanko pakkaa nyt. Isä nyt vastasi ja halusi tavata. Nyt täytyy jutella lapsille että haluavatko he. Se ettei ole tavannut aiemmin ei ole johtunut täysin siitä ettei olisi halunnut ja luulen että hällä käsitys että minä olen tapaamisten esteenä ollut. En kylläkään ole myötävaikuttanut tapaamisia ikinä mutten kieltänytkään. Valvottuja tapaamisia vaadin ja niitä ei sitten ikinä tullut.

Ap

Olipa se nopea vastaamaan. Hyvä, että ehdit sepustuksesi tänne kirjoittaa, kun jo tulikin vastaus. No niin, nythän sitä ei sitten tarvitsekaan sen enempää pohtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi