Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta
"Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta
Väsyneet työntekijät hankkivat pääkaupunkiseudulla rauhoittavia lääkkeitä katukaupasta. Bentsoja kaipasi myös koliikkivauvan äiti."
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010674466.html
Tähän on tultu, kun rauhoittavia ei enää määrätä melkein ollenkaan :/ tosi kiva juttu...
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te katulääkkeitä suosittelevat ja niiden ostoa harkitsevat tiedätte, että katubentsot ei välttämättä tule mistään lääketehtaalta vaan ne voi olla jonkun romanialaisen kellarin tuotoksia ja niissä voi olla seassa ihan mitä vaan. Ja ihan voi olla aidon näköisessä pakkauksessa.
Niissä on mm akkuhappoa. Tämä on ihan yleisessä tiedossa. Tuttu sai aivoinfarktin otettuaan romanialaisten napin. Ei puhu eikä juuri liiku, henki meinasi lähteä. Miettikää.
Eipähän koe enää työstressiä ja ahdistusta. Sikäli pilleri ajoi asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ei ihmiset pärjää elämässä ilman lääkitystä? Ihan hyvä, että rajoitetaan lääkkeiden saantia kun on niin paljon riippuvaisia.
Minulla on taipumusta paniikkikohtauksiin eikä tämä taipumus minnekään häviä. Harvoin saan kohtauksia, mutta jokainen kohtaus, minkä saan tarvitsee joko rauhoittavan lääkkeen tai ambulanssin, jossa hoito on sama, eli annetaan rauhoittava lääke. Yhteiskunnalle tulee todella kalliiksi, jos sairauttani hoidetaan vain päivystyksen kautta. Lisäksi ollen tällöin täysin työkyvytön. Jos minulla on rauhoittavia itselläni, voin itse säädellä kohtauksia ja näin niitä harvemmin edes tulee. Pystyn myös käymään täysipainosesti töissä, koska jos paniikki iskisi töissä, voisin senkin hoitaa eikä töihin pitäisi tilata ambulanssia.
Bentsot ovat harmittomia lääkkeitä oikein käytettyinä. Masennus ja psyykelääkkeissä olet koko ajan sen lääkkeen vaikutuksen alaisena ja yleensä haittojakin on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä
Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle
Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille
Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä
Miksi päihteet, miksi ei taide ja kulttuuri? Arjesta pääsee irti nopeasti ja helposti taiteen sekä kulttuurin avulla. Halvempaa kuin viina ja huumeet. Ei tule krapulaa. Ei mene terveys. Mutta kun kulttuuri on pahasta ja siitä pitäisi leikata, päihteet ei?
Todennäköisesti stimulanttien avulla jaksaisi paremmin töissään, mutta kukin tyylillään.
Harva täällä loppupeleissä täysin "kuivilla" edes on. Masennuslääkkeet, hormonilisät yms. Kaikki nämä muokkaavat mieltämme ja ajatuksiamme.
Ketipinoria napannut ihminen voidaan surutta päästää auton rattiin, vaikka taatusti yhtä koomassa kuin bentsoja vedellyt.
Itse kuulun siihen pieneen vähemmistöön joihin bentsot eivät vaikuta ollenkaan. Geenijuttu.
Testasin aikanaan pari kertaa ihan huolella, vedin koko levyn kerralla ilman toleranssia ja ihmettelin että mikä näissä on se juttu?, ei mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan bensa aika kallista mutta ostetaanko sitä kanisterilla joltain katumyyjältä jotta pääsee töihin?
Varmasti hyvin moni ostaisikin, jos se katubensiini olisi huomattavasti halvempaa ja silti toimivaa. En tosin tiedä mistä ja miten joku olisi saanut Suomeen halvempaa bensiiniä myytäväkseen.
Heroiini oli reseptivapaata Suomessa vuoteen 1953. Suomi sai siitä huomautuksia kansainvälisiltä järjestöiltä. Kovat oli ajat, mutta kovat oli tropitkin. Hirveän nopea muutos silloin. 60-luvun sitten kannabiskin oli maailmanloppu.
Tätä se teettää kun lääkeyhtiöt on lobannu ssri lääkkeet jotka monien tutkimuksien mukaan auttavat parhaissakin tapauksissa alle 30% ja niistä valehdellaan että koukkuun ei jää ja sivuoireet voi olla hirveät päälle vielä psykoosilääkkeet mitkä on haitallisia aivoille pitkässä käytössä mutta lääkärit on aivopesty siihen että jos lääke voi aiheuttaa riippuvuutta on parempi että ihminen kuolee ennemmin säästää kanssa rahaa terveydenhuollolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä
Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle
Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille
Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä
Miksi päihteet, miksi ei taide ja kulttuuri? Arjesta pääsee irti nopeasti ja helposti taiteen sekä kulttuurin avulla. Halvempaa kuin viina ja huumeet. Ei tule krapulaa. Ei mene terveys. Mutta kun kulttuuri on pahasta ja siitä pitäisi leikata, päihteet ei?
Häh? Miten se taide auttaa ahtaassa bussissa?
Esim niin että pistää laput korville ja taidetta soimaan?
Täysin idioottia toimintaa että lääkitystä ohjaa se että lääke saattaa aiheuttaa riippuvuutta ja/tai että sillä on suurempi väärinkäyttöpotentiaali. Täysjärkiset ajattelevat että mikä lääke toimii ja auttaa parhaiten potilasta.
Mulle on useempi lääkäri sanonut suoraan ettö bentsojen määräämistä pyritään välttämään. Saa vain SSRI-lääkkeitä ja propralia, jotka ONNEKSI riittävät minulle. Mutta monelle muulle eivät.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on useempi lääkäri sanonut suoraan ettö bentsojen määräämistä pyritään välttämään. Saa vain SSRI-lääkkeitä ja propralia, jotka ONNEKSI riittävät minulle. Mutta monelle muulle eivät.
Propral auttaa täälläkin. Se pääsee aivoihin eli läpäisee veriaivoesteen, missä vähentää stressihormonien vaikutuksia. Eli toimii monipuolisemmin kuin muut betasalpaajat kuten bisoprololi,joka ei pääse aivoihin, mutta hidastaa kyllä sydämen sykettä.
Vierailija kirjoitti:
Heroiini oli reseptivapaata Suomessa vuoteen 1953. Suomi sai siitä huomautuksia kansainvälisiltä järjestöiltä. Kovat oli ajat, mutta kovat oli tropitkin. Hirveän nopea muutos silloin. 60-luvun sitten kannabiskin oli maailmanloppu.
Suomessa heroiinia on syötetty jopa vauvoille aikanaan..
Amfetamiinia sai myös ilman reseptiä.
Niin ne ajat muuttuvat.
Valvira hengittää lääkärien niskassa.
Myös omalääkärisysteemin puuttuminen on ongelma. Lääkärit vaihtuvat, ei synny kunnon potilas-lääkärisuhdetta...Jos lääkäri tuntisi potilaan pidemmältä ajalta, hän uskaltaisi määrätä helpommin tarvittaessa bentsoja jne. Ei tarvitsisi hänen pelätä potilaan "feikkaavan" ahdistustaan tms.
Minä olen ollut sairaalassa suurissa kivuissa ja sain vain Panadolia ja Buranaa. Minulla ei ole päihdetaustaa. Kuulin kun lääkäri/kirurgi verhon takana sanoi hoitajalle että olen opioidinälkäinen.
Tämä lääkäri taisi olla psykopaatti/ sadisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kommentoijista ei nyt ymmärrä oikeista ongelmista hölkäsen pöläystä. Jos ollaan jo tilanteessa missä bentsoja tarvitaan niin ei siinä vaiheessa mikään lämmin maito tai kävelylenkki tai mikään muukaan kotikonsti enää auta.
Itse kävelen ahkerasti joten tiedän kävelyn hyödyt mutta nyt puhutaan ihan eri mittasuhteen ongelmista.
Nimenomaan näin. Itselläni Opamox käytössä tarvittaessa ahdistukseen. Olen meditoinut 20 vuotta ja autottomana kävelen joka paikkaan.
Esimerkiksi täydessä lentokoneessa ei voi ruvata joogaamaan lattialla tai ravaamaan 2 tuntia putkeen ees taas koneen käytävällä. Lentokentällä et voi jäädä meditoimaan siihen turvatarkastukseen tai lähteä reippailemaan siitä karkuun, tulee vartijat perässä.
Et kyllä ole meditoinut tai tiedä meditoimisesta yhtää
No ei kyllä ole meditointi sinuakaan näemmä auttanut, kun tuollaista tekstiä (vielä) tulee :D
Meditointi ja mindfulness ovat hyviä keinoja auttaa omaa hyvinvointia, mutta ne eivät auta, jos ahdistuksen juurisyy on muualla kuten fobia, huono taloudellinen tilanne, kotiväkivalta, fyysinen sairaus tai huono työyhteisö. Niitä ei muuteta vaikka meditoisi 24/7.
Jos aivokemiassa on vikaa, se pitää korjata. Jostain syystä meditaation pitäisi auttaa kaikilla aivokemian häiriöihin,mutta kukaan ei sano jalkansa murtaneelle, että meditoi vaan ja kävele ihan normaalisti, ja jos ei onnistu, vika on sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut sairaalassa suurissa kivuissa ja sain vain Panadolia ja Buranaa. Minulla ei ole päihdetaustaa. Kuulin kun lääkäri/kirurgi verhon takana sanoi hoitajalle että olen opioidinälkäinen.
Ruotsissa saa sentään Panodiiliä.
Ehkä ovat sen takia onnellisempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa saa sentään Panodiiliä.
Ehkä ovat sen takia onnellisempia?
Hannuhanhet
Et kyllä ole meditoinut tai tiedä meditoimisesta yhtään mitään.