Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta
"Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta
Väsyneet työntekijät hankkivat pääkaupunkiseudulla rauhoittavia lääkkeitä katukaupasta. Bentsoja kaipasi myös koliikkivauvan äiti."
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010674466.html
Tähän on tultu, kun rauhoittavia ei enää määrätä melkein ollenkaan :/ tosi kiva juttu...
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä
Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle
Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille
Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä
Ei niillä bentsoilla haluta "vetää päätä sekaisin" vaan rauhoittaa keho, joka käy ylikierroksilla. Bentsoja pitäisi jokaisen aikuisen saada halutessaan apteekista, ovat halpoja ja vaarattomia kun käyttää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut sairaalassa suurissa kivuissa ja sain vain Panadolia ja Buranaa. Minulla ei ole päihdetaustaa. Kuulin kun lääkäri/kirurgi verhon takana sanoi hoitajalle että olen opioidinälkäinen.
Tämä lääkäri taisi olla psykopaatti/ sadisti
Ruotsissa saa sentään Panodiiliä.
Ehkä ovat sen takia onnellisempia?
Suomessa on käsittääkseni koko Pohjois-maiden tiukin bentsokuri. Joko olet narkkari kadulla, haet apua alkoholista tai syöt kiltisti SSRI-lääkkeesi ja olet sen jälkeen aseksuaali zombi.
Muutaman vuoden päästä Juutuubissa on videoita Suomen suurimpien kaupunkien kaduilta, missä nuorta ja vanhaa katkokävelee, huutaa ja heiluttaa käsiään kadunkulmissa. Osa lykkii ostoskärryissä maallista omaisuuttaan, ja osa makaa omissa jätöksissään marketin edustalla.
Maailman onnellisin maa, my ass. Ehkä, jos tutkimus on tehty Espoon omakotitaloalueella.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä
Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle
Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille
No ei tee, tasaa vain tunnetilaa ja poistaa ahdistusta. Mutta syitä kannattaa pohtia kyllä ja ennen kaikkea ratkaisuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tee, tasaa vain tunnetilaa ja poistaa ahdistusta. Mutta syitä kannattaa pohtia kyllä ja ennen kaikkea ratkaisuja
Kukaan ei tiedä, mitä katukaupassa myydään. Alkuperä tuntematon. Sisältö tuntematon. Ostajat haluavat päässä sekaisin halvalla, mikä ei ole takuu laadusta. Pahimmassa tapauksessa keskiluokkainen äippä saa työhuoliinsa uusinta uutta, eli "peukkua". Hauskoja tilanteita luvassa työpaikalla...
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen toimet alkavat purra.
Tervetulobmaahan, joka on syöksykierteessä, mutta onneksi rikkaat saavat verohelpotuksensa!
Älkää nyt jaksako kaikkea negaa panna hallituksen syyksi. Yhtä lailla näitä lääkkeitä vedettiin edellisen hallituksen aikana ja sitäkin edellisen. Nämä huumaavien pillereiden käyttäjät voivat syyttää vain itseään, ei yhteiskuntaa.
Olen vanha ja minulle on joskus bentsoresepti irronnut. Nyt katson, kun kolmekymppiset ahdistuvat ja ovat itsetuhoisia. Kaikkia lääkkeitä kokeillaan, mutta mikään ei auta. Välillä mietin, että olisikohan tuokin vielä tolpillaan, jos olisi sen tarvittavan rauhoittavan silloin tällöin saanut ja siinä sivussa apua ongelmien käsittelyyn. Masennus on nykyään kroonistuva kansantauti ja seksuaaliongelmia on yhä enemmän. Mistähän voisi johtua?
Masennuslääkkeillä voi olla karmeita sivuvaikutuksia. Niistä vieroittautuminen voi olla myös mahdotonta. Näilläkin lääkkeillä on toki paikkansa ja niitä pitää kokeilla, mutta harkitusti ja pienin määrin. Potilaan kertomia oireita ei pitäisi koskaan vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden päästä Juutuubissa on videoita Suomen suurimpien kaupunkien kaduilta, missä nuorta ja vanhaa katkokävelee, huutaa ja heiluttaa käsiään kadunkulmissa. Osa lykkii ostoskärryissä maallista omaisuuttaan, ja osa makaa omissa jätöksissään marketin edustalla.
Maailman onnellisin maa, my ass. Ehkä, jos tutkimus on tehty Espoon omakotitaloalueella.
Lakkaa höpöttämästä. Valtaosa ihmisistä hoitaa työnsä ja voi hyvin. Turha maalailla näitä maailmanlopun dystopioita. Elämään kuuluu luonnollisena osana nousuja ja myös laskuja. Aina se on kuitenkin ihminen itse, joka vastaa itsestään, ei yhteiskunta.
Bentsot aiheuttavat riippuvuutta, mutta tarpeen vaatiessa ne voidaan silti hallitusti lopettaa. Itse olen koukussa psyykelääkkeeseen, joka ei edes toimi, mutta syön sitä, koska eroonkaan en pääse. Kukaan lääkäri ei tiedä, miten näistä vieroittaudutaan ja onko se ylipäätään edes mahdollista. Lääkettä en olisi ikinä aloittanut, jos olisin tiennyt, että siitä tulee loppuelämän "hoito".
Vierailija kirjoitti:
Bentsot aiheuttavat riippuvuutta, mutta tarpeen vaatiessa ne voidaan silti hallitusti lopettaa. Itse olen koukussa psyykelääkkeeseen, joka ei edes toimi, mutta syön sitä, koska eroonkaan en pääse. Kukaan lääkäri ei tiedä, miten näistä vieroittaudutaan ja onko se ylipäätään edes mahdollista. Lääkettä en olisi ikinä aloittanut, jos olisin tiennyt, että siitä tulee loppuelämän "hoito".
Lääke lopetetaan vähitellen ja hitaasti. Apteekista saa laitteen, jolla voi pilkkoa tabletin pienemmäksi, kunnes lopulta ottaa sitä vain pienen murusen.
Vierailija kirjoitti:
Bentsokuuri kyllä irtoaa helposti, jos pitää saada joku muu lääke "sisään ajettua". Itselleni ei hormoniehkäisy sopinut ja lääkäri ehdotti, että vetäisin siinä samalla puolen vuoden unilääkekuurin, että keho tottuisi hormoniin. Ei mitään puhetta, että miten pääsisin sitten puolen vuoden päästä unilääkkeestä eroon 🙄
Niin varmaan.
narkeilta tukka pois ja linnaan.
Hyvin menee veronmaksajilla. Nikruja vaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että artikkelissa ei sivuttu ap:n mainitsemaa asiaa, että bentsodiapiineja ei enää saa. Minultakin lopetettiin bentsolääkitys, vaikka käytin ohjeen mukaisesti ahdistukseen. Tilalle tarjottiin psykiatrisen sairaanhoitajan keskusteluapua. Ei kiinnostanut. Nyt sitten käytän miehen Panacodia tai muita opiaatteja. Bentsot ovat muuten huomattavasti turvallisempia kuin opiaatit.
Ainakin you tubessa hirveitä tarinoita bentsokoukusta ja -vieroituksen piinallisuudesta. Että enpä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu Dr.Josef nimiseen kanavaan you tubessa. Perehtynyt psyykenlääkevieroitukseen.
Mammat ei saa salkkariahdistukseen pameja ja siitä tämä topikki. Alkuperäinen juttu koski sitä etteivät työntekijät kehtaa pyytää niitä työterveyslääkäriltä. Saatavuus ei ole mikään ongelma niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat, sohvallamakaaminen ei riitä syyksi.
Miten määritellään oikeasti tarvitseva? Eiköhän kaikki oikeasti tarvi jotka näitä haluavat syödä.
Pameja pitäisi olla jokaisen peilikaapissa vessassa,auttavat moneen eri vaivaan/ hätään ja nyt en puhu niiden rouskimisesta levykaupalla joten narkit erikseen
Bentsokuuri kyllä irtoaa helposti, jos pitää saada joku muu lääke "sisään ajettua". Itselleni ei hormoniehkäisy sopinut ja lääkäri ehdotti, että vetäisin siinä samalla puolen vuoden unilääkekuurin, että keho tottuisi hormoniin. Ei mitään puhetta, että miten pääsisin sitten puolen vuoden päästä unilääkkeestä eroon 🙄