Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Vierailija
09.09.2024 |

"Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Väsyneet työntekijät hankkivat pääkaupunkiseudulla rauhoittavia lääkkeitä katukaupasta. Bentsoja kaipasi myös koliikkivauvan äiti."

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010674466.html

Tähän on tultu, kun rauhoittavia ei enää määrätä melkein ollenkaan :/ tosi kiva juttu...

Kommentit (379)

Vierailija
241/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei ihmiset pärjää elämässä ilman lääkitystä? Ihan hyvä, että rajoitetaan lääkkeiden saantia kun on niin paljon riippuvaisia.

Vähän aikaa kun totuttelee kadun fluorobentsoihin, niin eipä ne apon perusryynit enää edes kiinnosta.

Vierailija
242/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Arjesta pääsee irti nopeasti ja helposti taiteen sekä kulttuurin avulla.

Miksi "arjesta pitää päästä"? Arkea eletään, kukin tavallaan!  Kannattaa opettaa jälkikasvulle ainakin se,  mikä meidän perheessä on arkea! Se ei vertaudu kenenkään toisen arkeen !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei ihmiset pärjää elämässä ilman lääkitystä? Ihan hyvä, että rajoitetaan lääkkeiden saantia kun on niin paljon riippuvaisia.

Onpas yksioikoinen ja kevyesti heitetty kommentti.

Mutta niin tosiaan.

Miksi joillakin on jokapäiväinen lääkitys ylipäätään? Kipupotilaat? Verenpaine- ja diabetespotilaat? Syöpäpotilaat?

Monet vielä olis elintavoilla korjattavissa, mt-ongelmainenkin voi yrittää mutta aina se vaan ei ole mahdollista.

Mulle on esim sanottu, psykiatrin toimesta, että aiempi syömishäiriö ja mt-oireilu on mahdollisesti tehnyt pysyviä muutoksia kehon lisäksi aivoihin. Hänen mielestään on hyvinkin mahdollista, että joudun lääkkeitä syömään lopun ikää. Toki koitan olla tuohon uskomatta ja teen kaiken mitä kykenen mutta joku aivotoiminnan "pysyvä muutos" on semmoinen mihin en omilla toimilla ja elintavoilla voi vaikuttaa.

Niinkun mun endometrioosikin. Mä en saa sitä korjattua millään määrällä liikuntaa, joogaa tai ruokavaliolla.

Vierailija
244/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele oikeastaan yhtään. Työelämä on jo vuosien ajan mennyt niin sairaaseen suuntaan, että veekäyrä on monella jo erittäin korkealla. Suomessa on paljon työnantajia joiden aivojen tilalla ei ole muuta kuin virtsaa.

Toki lääkkeiden ostajissa on sitten selaissiakin jotka muuten vain haluavat päänsä sekaisin. Heitä en sääli pätkääkään.

Vierailija
245/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bentsoja ei enää virallista reittiä eli lääkärin kautta saa (ainakaan julkisella puolella). Jos koitat saada uusittua hyvin tilapäiskäytössä toimineen Opamox-reseptin, saat tilalle pysyvän psykoosilääkityksen eli ketipinor yms roskaa. Itse heitin kettureseptillä vesilintua ja siirryin pimeille markkinoille. Huomasin, että kannabis auttaa ahdistukseen jopa paremmin. Hoituu myös uniongelmat siinä samalla.

Kiitos lääkärit, kiitos yhteiskunta Oy Suomi Ab. Tämä on kylläkin ihan itse rakennettu ongelma. Tätähän te halusitte.

Juu, mirtatsapiinia määrättiin minulle, mutta lopetin, kun lihoin nopeasti 7 kiloa. Suvussa on 2-tyypin diabetesta ja raskausaikana oli virtsan sokeri koholla, joten lopetin lääkityksen. Toivon kannabiksen laillistamista, jotta voisin kokeilla sitä ahdistukseeni. Opiaateista haluaisin eroon.

Eihän ne opiaatitkaan ole laillisia jos ei oma respa.

Vierailija
246/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei entiset tai nykyiset nibarit, onko tietoa mikä olisi kaikkein tehokkain kipulääke borrelioosiin/reumaan/fibtomyalgiaan. On kaikki nivelet, lihakset ja jänteet niin tulehtuneet, että hermostoni ei melkein enää tottele eli en saa vaikka jalkaa ylös jos yritän sitä nostaa. En nuku kipujen takia. Syke on hurjan korkea varmaan nukkumattomuuden takia.

Nämä kokeiltu ja ei toimi: Burana, Panadol, Tramal, Panacod, fentanyyli ja kaikki peruskortisonit ym. 

Kiitos avusta!

Löysin vastaavassa tilanteessa oikean lajikkeen kannabista ja se toimii. 

Niin. Toimii silloin kun pääsi on sekaisin. Kun kannabiksen vaikutus katoaa niin ongelmat tulevat takaisin. Sitten pitää pössytellä taas jotta tulee parempi olo. Siitä syntyykin nopeasti noidankehä josta on todella vaikeaa päästä pois eikä moni edes halua koska on jäänyt koukkuun.. Päihderiippuvainen on päihderiippuvainen aina. Sitä ei päihteen laji muuta mihinkään.

Vierailija
247/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla oli jo "mothers little helper", joten ei tässäkään nyt varsinaisesti mitään uutta ole.

Vierailija
248/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas yhteiskunta tuottaa sairaita yksilöitä.

Näin on, siis wokeltelu ja viherhumppa.

Vierailija
249/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei entiset tai nykyiset nibarit, onko tietoa mikä olisi kaikkein tehokkain kipulääke borrelioosiin/reumaan/fibtomyalgiaan. On kaikki nivelet, lihakset ja jänteet niin tulehtuneet, että hermostoni ei melkein enää tottele eli en saa vaikka jalkaa ylös jos yritän sitä nostaa. En nuku kipujen takia. Syke on hurjan korkea varmaan nukkumattomuuden takia.

Nämä kokeiltu ja ei toimi: Burana, Panadol, Tramal, Panacod, fentanyyli ja kaikki peruskortisonit ym. 

Kiitos avusta!

Löysin vastaavassa tilanteessa oikean lajikkeen kannabista ja se toimii. 

Niin. Toimii silloin kun pääsi on sekaisin. Kun kannabiksen vaikutus katoaa niin ongelmat tulevat takaisin. Sitten pitää pössytellä taas jotta tulee parempi olo. Siitä syntyykin nopeasti noidankehä josta on todella vaikeaa päästä pois eikä moni

Eli jollakin logiikalla voi toisinaan ottaa rauhoittavan pillerin mutta ei rauhoittavaa sätkää. Molemmilla on päihdyttävä vaikutus esim. 10 mg pami nousee päähän harvoin otettuna. Vitutukseen otetaan ylivoimaisesti eniten alkoholia. Mitä siihen pahaan oloon saa ottaa vai pitäisikö vain lopettaa koko kärsimys? Se kun kumma homma meillä on muka itsemääräämisoikeus. Höpön, löpön ei ole kun meillä on käyttörangaistus. Se on ihan unelmaa että suomessa saisi kannabikselle reseptin ahdistukseen ja/tai stressiin.

Vierailija
250/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä

Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle

Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille

Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä 

Jaa, rauhoittavien käyttäjät ei aina halua päätään sekaisin. En saa mitään huumaavaa olotilaa, vaan satunnaisella käytöllä pysyn toimintakykyisenä ahdistuksesta huolimatta. 

Mihin sinä mitään toimintakykyä tarvitset? Kaljapaariin menoon? Toimeentulotuen nostamiseen?

Vahvistusharhoissasi et ymmärrä, että jotkut ihan oikeasti käy töissä ahdistuksesta ja lääkityksestä huolimatta.

Vierailija
251/379 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/396896c9-e4b2-4a4f-b0c4-7c2f1c…

Julkkiksilla myös vaikeuksia saada lääkkeitä.

Vierailija
252/379 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bentsoja ei enää virallista reittiä eli lääkärin kautta saa (ainakaan julkisella puolella). Jos koitat saada uusittua hyvin tilapäiskäytössä toimineen Opamox-reseptin, saat tilalle pysyvän psykoosilääkityksen eli ketipinor yms roskaa. Itse heitin kettureseptillä vesilintua ja siirryin pimeille markkinoille. Huomasin, että kannabis auttaa ahdistukseen jopa paremmin. Hoituu myös uniongelmat siinä samalla.

Kiitos lääkärit, kiitos yhteiskunta Oy Suomi Ab. Tämä on kylläkin ihan itse rakennettu ongelma. Tätähän te halusitte.

Juu, mirtatsapiinia määrättiin minulle, mutta lopetin, kun lihoin nopeasti 7 kiloa. Suvussa on 2-tyypin diabetesta ja raskausaikana oli virtsan sokeri koholla, joten lopetin lääkityksen. Toivon kannabiksen laillistamista, jotta voisin kokeilla sitä ahdistukseeni. Opiaateista haluaisin eroon.

Niin, eivät olekaan. Mutta kun bentsoja ei enää saa, niin miten ahdistusta pitäisi sitten hoitaa?

Vierailija
253/379 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä koetaan suuremmaksi ongelmaksi bentsot eikä se että porukka ei enää jaksa töissä ilman niitä?

Vierailija
254/379 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee mitä haluaa

Vierailija
255/379 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te katulääkkeitä suosittelevat ja niiden ostoa harkitsevat tiedätte, että katubentsot ei välttämättä tule mistään lääketehtaalta vaan ne voi olla jonkun romanialaisen kellarin tuotoksia ja niissä voi olla seassa ihan mitä vaan. Ja ihan voi olla aidon näköisessä pakkauksessa. 

Niissä on mm akkuhappoa. Tämä on ihan yleisessä tiedossa. Tuttu sai aivoinfarktin otettuaan romanialaisten napin. Ei puhu eikä juuri liiku, henki meinasi lähteä. Miettikää.

Vierailija
256/379 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka totta

Vierailija
257/379 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuolla joku sanoi, että koitti kerran keskusteluapua 10 vuotta sitten ja nyt ei halua sitäkään, pelkästään ne temestat.

Ymmärrän kyllä, että ne kokeilut voi olla turhia ja turhauttavia, mutta juuri niillä näytetään, että ne rauhoittavatkin tulee oikeaan tarpeeseen ja itseään hoidetaan myös muilla tavoin eikä laiteta kaikkea sen rauhoittavan varaan.

Ei mukaan huvittaisi käydä hoitsulla jauhamassa samoja juttuja kerta toisensa jälkeen, mielestäni se on turhaa, mutta ne keskustelut todistaa juurikin sen, että teen itse ihan hitosti terveyteni eteen enkä ole vaan bentsoja vaatimassa. Mulla on kokemusta liudasta muitakin lääkkeitä, ja osaan kohdaltani kertoa kuinka ne ovat toimineet.

Jos suoralta kädeltä kieltäydytään kaikesta muusta, niin tottakai lääkäri saa kuvan hoitovastaisuudesta ja että on pelkkien bentsojen perässä.

Juuri kuten kirjoitit, ihmisillä voi olla hyvä käsitys mikä toimii ja mikä ei. Mitä hoitovastaisuutta se on että suostuu ja haluaa lääkityksen?

Itse menin ADHD-tutkimuksiin pelkkien lääkkeiden vuoksi. Kerroin sen myös ääneen heti ensimmäisellä kerralla. Tavoitteena oli saada resepti dexamfetamiiniin (tätä en kertonut). Ensin piti kokeilla metyylifenidaatti. Se ei ollut hyvä ja lääkäri ehdotteli seuraavaksi atomoksetiinia. Kerroin mielipiteeni sen sopimattomuudesta ja nyt olen tavoitteessani. Näistäkin on kaikenlaisissa ohjeistuksissa että ovat vain osa kokonaisvaltaista hoito-ohjelmaa. En usko että minulle on hyötyä muusta kuin lääkityksestä. Kun keskustelee ihmisten kanssa niin ei aikuisille tunnu olevan muuta tarjollakaan.

Vierailija
258/379 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että artikkelissa ei sivuttu ap:n mainitsemaa asiaa, että bentsodiapiineja ei enää saa. Minultakin lopetettiin bentsolääkitys, vaikka käytin ohjeen mukaisesti ahdistukseen. Tilalle tarjottiin psykiatrisen sairaanhoitajan keskusteluapua. Ei kiinnostanut. Nyt sitten käytän miehen Panacodia tai muita opiaatteja. Bentsot ovat muuten huomattavasti turvallisempia kuin opiaatit.

Suomessa näköjään osataan tämäkin asia. Et varmasti ole ainoa, jolle on käynyt noin.

Vierailija
259/379 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saat odotella kannabiksen laillistumista vielä ainakin 30 vuotta. Hommaa sitä ennen sitä kukkaa niin kuin muutkin harrastajat, ei ole muuta vaihtoehtoa tässä maassa, koska reseptillä sitä et de facto tule saamaan.

Vierailija
260/379 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on kokoomus 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi