Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Vierailija
09.09.2024 |

"Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Väsyneet työntekijät hankkivat pääkaupunkiseudulla rauhoittavia lääkkeitä katukaupasta. Bentsoja kaipasi myös koliikkivauvan äiti."

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010674466.html

Tähän on tultu, kun rauhoittavia ei enää määrätä melkein ollenkaan :/ tosi kiva juttu...

Kommentit (379)

Vierailija
221/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te katulääkkeitä suosittelevat ja niiden ostoa harkitsevat tiedätte, että katubentsot ei välttämättä tule mistään lääketehtaalta vaan ne voi olla jonkun romanialaisen kellarin tuotoksia ja niissä voi olla seassa ihan mitä vaan. Ja ihan voi olla aidon näköisessä pakkauksessa. 

Vierailija
222/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tää nykyinen elämä ahdistaa.Pitää olla ahkera töissä, hoitaa lapset täydellisesti ( herää huoli nykyään kaikesta koulussa,päiväkodeissa ym.) vähänkin jos lapsi käyttäytyy huonosti, niin syy on tietenkin vanhemmissa, lapsella ei ole mitään omaa tahtoa tai temperamenttia vaan automaattisesti vanhempi on syyllinen. 

Töissä pitää suorittaa,vapaalla pitää suorittaa. Kohta oot huono ihminen jos et myös suorita unissaan jotain joogaa. Koska pitää myös muistaa liikkua. Jos et ehdi päivällä ,tee se yöllä. Muista syödä vähintään kerran päivässä yhdessä perheen kanssa vaikka ei aikataulut osuisi yksiin. Syö myös terveellisesti. Jos juot yhtäkään alkoholiannosta ,olet deeku. 

Liikaa sääntöjä, liikaa odotuksia. Ihmiset väsyy. Tästä meidän onnelasta  on tullut kyttäämisen kehto. Ihmiset valittaa koko aika joka paikassa. Pska maa. Mietrukää sitä,miks täälä voidaan huonosti ja monessa muu

Ja enenevissä määrin noista säännöistä tehdään pakollisia. Esim lasten kanssa huoli herää ihan pienimmistäkin virheistä. Sellaisista mistä vanha kansa sanoo että anna olla ja rentoudu: eipä voi, kun tulee huoli. Lapsi ei liiku = huoli, lapsi liikkuu jonkun mielestä liikaa = huoli. Lapsi kiukuttelee julkisella paikalla = huoli, lapsi on tottelevainen = huolen aihe sekin. 

Jos et ole töissä skarppina, oletkin kolmikannassa, koska voit olla alkoholisti. Jos lihoat herää kysymys myös elintavoista ja työpaikan pitää puuttua. Laihdu liian nopeasti ja taas ollaan huolissaan. Pukeudu väärin ja huolta pukkaa. 

Yhteiskunta huolehtii kaikki kipeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te katulääkkeitä suosittelevat ja niiden ostoa harkitsevat tiedätte, että katubentsot ei välttämättä tule mistään lääketehtaalta vaan ne voi olla jonkun romanialaisen kellarin tuotoksia ja niissä voi olla seassa ihan mitä vaan. Ja ihan voi olla aidon näköisessä pakkauksessa. 

Voi kuule. Kyllä me tiedetään. Ollaan punnittu mahdolliset riskit vs hyödyt.

Me vaan myös tiedetään se ihmiselämän epätoivoisia kun apua ei vaan saa.

Mutta niin. Oishan meillä tietenkin aina myös Alko.

Vierailija
224/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai-jai Flow-festarien jälkeiset laskut jatkuvat. Tule apuun Sanna!

Vierailija
225/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus ostanut sitä kaverilta sen yhden liuskan tätä KAAMEETA LIHASRELAKSANTTIA jota voin ottaa pahimpiin jumeihin ennenkuin oon petipotilas. 

Me vaihdellaan lääkkeitä tuohon tyyliin koko ajan kavereiden ja sukulaisten kesken. Kun niitä on pirun vaikea saada. Ensinnäkin pitäisi päästä lääkäriin jotta voisi saada reseptin (tämä on myös hyvin vaikeaa nykyisin) ja toisekseen pitää saada resepti. 

Helpommalla pääsee, kun pyytää lähipiiristä jos jollain on jäänyt yli omasta reseptistä.

Vierailija
226/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on kunniakas vaihtoehto oravanpyörälle. Työttömänä on aikaa kasvatella vaikka kannabista ajan ratoksi.

Mistä saisi siemeniä kasvattamiseen?

www.sensiseeds.com

Onnea matkaan, hyvä ystävä!

Vierailija
227/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole se auktoriteetti jota vastaan tarvii kiukutella kun ei hoitoa saa. Tässä ketjussa puhutaan näistä lääkkeinä (mitä ne eivät surullisen suurella todennäköisyydellä ole) ja vinkkaillaan myös muille. En vaan haluais että kellekään käy huonosti. Oon joutunut soittamaan lanssin noiden aiheuttaman hengityslaman vuoksi. 

Vierailija
228/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Kyllä me tiedetään. Ollaan punnittu mahdolliset riskit vs hyödyt.

Me vaan myös tiedetään se ihmiselämän epätoivoisia kun apua ei vaan saa.

Mutta niin. Oishan meillä tietenkin aina myös Alko.

Ylempi siis tähän vastauksena

Vierailija
229/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma bentsolääkitykseni tullaan lopettamaan piakkoin. En vedä bentsoja saadakseni pään sekaisin vaan suoriutuakseni paniikkihäiriön tuomista vaikeuksista.

Yhden Opamoxin avulla päivässä,pystyn käymään kaupassa, hoitelemaan asioita jossain virastoissa..pystyn nukkumaan, yleensäkin toimimaan kuten normaalit ihmiset.

Ja nyt se kysymys joka on "vaarallinen": miten niitä bentsoja ostetaan "kadulta"? Varmasti aion tulla niitä ostamaan pimeästi, että pysyn toimintakuntoisena.

Eikö sulla tosiaan ole muita keinoja ahdistuksen hallintaan?! Tsiisus. 

Käyn tk-psykologilla terapiassa, hengitysharjoituksissa, mielikuvaharjoituksissa, Ketipinoriakin olen kokeillut psykiatrin määräyksestä (ei auttanut edes placebona)

Unohdin sanoa, että viiltelen myös itseäni. Nyt se on lääkärinkin mukaan kiellettyä, koska hemoglobiini on laskenut vuosien mittaan jo vaarallisen alas.

Mutta Oxaminit! Hyi hyi sentään, tuhma ihminen, kun niitä käytät.

Mutta tosiaan! Lämmin maito ja pörrösukat iltaisin varmaan tekisi terää!  Ehkäpä runojen kirjoittelu paikallislehteen ja pellavasiemen-litkun juominen aamuisin että vatsa                          toimii.

Aivan ihana  miten hyviä, leppoisia neuvoa tsiistustelijat voivat antaa.

Pitäisiköhän lukea vielä Enid Blytonin Viisikkoja?

Olen nro. 38.

Vierailija
230/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja btw. Ennen söin roskaruokaa, nukuin epäsäännöllisesti, poltin, enkä liikkunut yhtään, ja silloin voin hyvin. 

Puhun vain kokemuksesta. Itse jätin kaikki päihteet pois pari vuotta sitten ja on kyllä unenlaatu parantunut ja ahdistus helpottanut. Toki niitä huonoja päiviä tulee vieläkin, mutta ne olot menee ohi. Vaihdoin myös työn vähemmän ahdistavaan etäilyyn jne. Että voi niillä elintavoillakin helpottaa oloaan ja paljon. Ei ne ahdistukset pelkillä napeilla ratkea. Toki ääritapauksissa niilläkin on paikkansa.

Vierailija
231/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mutta olen silti valmis kokeilemaan. Kuolenhan minä tähän ahdistukseenkin vaikka hirttämällä itseni.

Vierailija
232/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tää nykyinen elämä ahdistaa.Pitää olla ahkera töissä, hoitaa lapset täydellisesti ( herää huoli nykyään kaikesta koulussa,päiväkodeissa ym.) vähänkin jos lapsi käyttäytyy huonosti, niin syy on tietenkin vanhemmissa, lapsella ei ole mitään omaa tahtoa tai temperamenttia vaan automaattisesti vanhempi on syyllinen. 

Töissä pitää suorittaa,vapaalla pitää suorittaa. Kohta oot huono ihminen jos et myös suorita unissaan jotain joogaa. Koska pitää myös muistaa liikkua. Jos et ehdi päivällä ,tee se yöllä. Muista syödä vähintään kerran päivässä yhdessä perheen kanssa vaikka ei aikataulut osuisi yksiin. Syö myös terveellisesti. Jos juot yhtäkään alkoholiannosta ,olet deeku. 

Liikaa sääntöjä, liikaa odotuksia. Ihmiset väsyy. Tästä meidän onnelasta  on tullut kyttäämisen kehto. Ihmiset valittaa koko aika joka paikassa. Pska maa. Mietrukää sitä,miks täälä voidaan huonosti ja monessa muu

Ja enenevissä määrin noista säännöistä tehdään pakollisia. Esim lasten kanssa huoli herää ihan pienimmistäkin virheistä. Sellaisista mistä vanha kansa sanoo että anna olla ja rentoudu: eipä voi, kun tulee huoli. Lapsi ei liiku = huoli, lapsi liikkuu jonkun mielestä liikaa = huoli. Lapsi kiukuttelee julkisella paikalla = huoli, lapsi on tottelevainen = huolen aihe sekin. 

Jos et ole töissä skarppina, oletkin kolmikannassa, koska voit olla alkoholisti. Jos lihoat herää kysymys myös elintavoista ja työpaikan pitää puuttua. Laihdu liian nopeasti ja taas ollaan huolissaan. Pukeudu väärin ja huolta pukkaa. 

Yhteiskunta huolehtii kaikki kipeiksi.

Huomaatteko, että kaikki nuo ahdistukset johtuvat muista ihmisistä? Jotkut ihmiset luovat nuo säännöt, pakot ja normit. Jotkut muut arvostelevat ja painostavat noudattamaan näitä sääntöjä. Itse koen, että mitä vähemmän olen ihmisten ja heidän sääntöjensä kanssa tekemisissä sitä onnellisempi olen. 

Vierailija
233/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma bentsolääkitykseni tullaan lopettamaan piakkoin. En vedä bentsoja saadakseni pään sekaisin vaan suoriutuakseni paniikkihäiriön tuomista vaikeuksista.

Yhden Opamoxin avulla päivässä,pystyn käymään kaupassa, hoitelemaan asioita jossain virastoissa..pystyn nukkumaan, yleensäkin toimimaan kuten normaalit ihmiset.

Ja nyt se kysymys joka on "vaarallinen": miten niitä bentsoja ostetaan "kadulta"? Varmasti aion tulla niitä ostamaan pimeästi, että pysyn toimintakuntoisena.

Eikö sulla tosiaan ole muita keinoja ahdistuksen hallintaan?! Tsiisus. 

Käyn tk-psykologilla terapiassa, hengitysharjoituksissa, mielikuvaharjoituksissa, Ketipinoriakin olen kokeillut psyk

Korjaan , olen 22/ 232,  37/232 sekä 229/ 232

(Ärsyttää tämä nykyinen "lainaa" systeemi, sanat ja lauseet sinkoilevat ihmeellisesti...)

Vierailija
234/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei entiset tai nykyiset nibarit, onko tietoa mikä olisi kaikkein tehokkain kipulääke borrelioosiin/reumaan/fibtomyalgiaan. On kaikki nivelet, lihakset ja jänteet niin tulehtuneet, että hermostoni ei melkein enää tottele eli en saa vaikka jalkaa ylös jos yritän sitä nostaa. En nuku kipujen takia. Syke on hurjan korkea varmaan nukkumattomuuden takia.

Nämä kokeiltu ja ei toimi: Burana, Panadol, Tramal, Panacod, fentanyyli ja kaikki peruskortisonit ym. 

Kiitos avusta!

Löysin vastaavassa tilanteessa oikean lajikkeen kannabista ja se toimii. 

Vierailija
235/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole se auktoriteetti jota vastaan tarvii kiukutella kun ei hoitoa saa. Tässä ketjussa puhutaan näistä lääkkeinä (mitä ne eivät surullisen suurella todennäköisyydellä ole) ja vinkkaillaan myös muille. En vaan haluais että kellekään käy huonosti. Oon joutunut soittamaan lanssin noiden aiheuttaman hengityslaman vuoksi. 

Mitenkäs paljon kyseisellä henkilöllä oli "ainetta" alla ja mitä kaikkea muuta?

Kaikki nää uutisoidut sairaalakeikat ja kuolemat on poikkeuksetta sekakäytön tulosta.

Tosiaan, deliriumissa olevallekin juotetaan pamia vaikka on promilleja veressä.

Kiva, että varoitellaan ja "pidetään huolta" mutta realiteetit ja faktat kuitenkin pitäis muistaa.

Onko monikin puolikkaan tai yhden napin vetänyt joutunut hengityslamaan tai pahempaa?

Itse tiedän tapauksen, jossa kuolema oli seurausta viinan päälle vedetystä verenpainelääkkeestä. Laillisuus/laittomuus ei itsessään tee mistään vaarallista, sen tekee määrät ja sekakäyttö.

Oon itsekin koettanut köystä kaulaani ja harjoitellut sen takia kun elämä tuntuu ajoittain niin sietämättömältä, mieluummin kuolisin sit vaikka vahingolliseen yliannostukseen kun pikkuhiljaa kidun elävältä pois kuitenkin.

Ja tosiaan, edelleen. Tässä puhutaan nyt siitä, että kadulta joudutaan etsimään apua kun sitä ei nykyään enää laillisesti saa, joka olisi kaikille turvallisempaa. Katseita ja syytöksiä sinne päättäjienkin suuntaan.

Vierailija
236/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei ihmiset pärjää elämässä ilman lääkitystä? Ihan hyvä, että rajoitetaan lääkkeiden saantia kun on niin paljon riippuvaisia.

Vierailija
237/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle toimii psilosybiini. Pari kertaa vuodessa kun ottaa annoksen, pysyy mieli kunnossa.

Vierailija
238/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs paljon kyseisellä henkilöllä oli "ainetta" alla ja mitä kaikkea muuta?

Kaikki nää uutisoidut sairaalakeikat ja kuolemat on poikkeuksetta sekakäytön tulosta.

Tosiaan, deliriumissa olevallekin juotetaan pamia vaikka on promilleja veressä.

Kiva, että varoitellaan ja "pidetään huolta" mutta realiteetit ja faktat kuitenkin pitäis muistaa.

Onko monikin puolikkaan tai yhden napin vetänyt joutunut hengityslamaan tai pahempaa?

Itse tiedän tapauksen, jossa kuolema oli

On totta että bentsodiatsepiinit ja alkoholi kombona ovat hyvin yleinen yliannostuskuolemien aiheuttaja, mutta juttuhan on niin että kun se katubentso on "laced" jollain muulla paskalla,  niin ei tarvi vedellä erikseen mitään. Kun saa kaikki tarvittavat ainekset ihan samoista napeista ja kokeneempikin tyyppi voi tippua. Voin sanoa että ei ollut kiva tilanne. Ymmärrän että bentsoriippuvuuden taustalla on usein itselääkintää, ja se on henkilön oma validi tunnekokemus että mikää muu ei auta. Moniongelmaiset päihderiippuvaiset puhuvat usein tätä ihan samaa, tarvitsen tämän lääkkeen että selviän ja siksi on _pakko_ turvautua katubentsoihin kun en lääkäriltä saa. Se ei kuitenkaan tarkoita objektiivisesti että rajaton bentsoresepti olisi heidän kannaltaan se paras ja aidosti kuntoutumista tukeva tukeva lääkehoito tai hoitomuoto.  Olen nuorena sairastanut masennus- ja ahdistuneisuushäiriön ja ymmärrän siihen kytkeytyvän taipumuksen tulkita negatiivisesti, ajatella minäkeskeisesti sekä ne vaikeat tunne-elämän haasteet. Olen tosi pahoillani, että sulla on noin vaikea tilanne. Se, että puhun katubentsojen riskeistä ei tarkoita, että oon millään tavalla sun hoitoon tai tilanteeseen tai päätöksiin vaikuttamassa.

Call me crazy, mutta mun tapa ja keinot vaikuttaa poliittisiin päättäjiin yhteiskunnan epäkohdista kuten liian hektisestä ja vaativasta työelämästä ja hoidon saatavuuden vakavista puutteista ja mielenterveyskriisistä ja siihen vaikuttavista päätöksistä -  ei tapahdu vauva.fi palstalla.

Vierailija
239/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa apinoidaan jenkkejä, mutta vaan bentsojen kanssa. Jenkeissä opiodikriisi aiheutui lääkäreiden leväperäisestä opioidien jakamisesta ja kun ongelmaan havahduttiin, pistettiin lääkehanat kiinni. No mitä tapahtui? Koukussa olevat siirtyivät pimeille markkinoille ja siirtyivät heroiiniin. Täällä kuvitellaan, että bentsojen kanssa käy samalla lailla ja tavalliset ihmiset (jotka ei ole edes lääkkeiden väärinkäyttäjiä), laitetaan hakemaan tavalliset ahdistuslääkkeet pimeiltä markkinoilta. Näin tavan ihmiset pääsee käsiksi myös vahvempiin aineisiin. Valvira on luonut porttiteorian ihan itse.

Vierailija
240/379 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä enää kyseisiä viestejä ketjusta että voisin lainata niitä, mutta aiemmin joku kertoi reseptin loputtua siirtyneensä katukauppaan ja huomanneensa kannabiksen tehokkaaksi avuksi ahdistukseen. Joku lainasi tätä viestiä varoittaakseen vakavasti kannabiksen käytöstä, koska se tuhoaa keuhkot ja aiheuttaa aistiharhoja eikä kukaan voi tietää laukeaako siitä itsellä psykoosi.

Monta kertaa tätä ketjua lukiessa mietin, että onpas kerrankin hyvää keskustelua aineista (bentsoista), jotka ovat kiistämättä lääkekäytössä toimivia, mutta myös suosittuja päihdekäytössä. Kannabiksen tilanne on samankaltainen laillisuusstatusta lukuunottamatta, mutta tässä kohtaa asiaa ei nähdäkään samoin. Kannabis voi aiheuttaa haittoja ihan samoin kuin bentsotkin voi aiheuttaa haittoja. Buranasta voi saada mahahaavan ja hormonaalisesta ehkäosystä veritulpan, mutta silti ne ovat saatavilla olevia lääkinnällisiä hoitoja joita ihmiset valitsevat käyttää, koska hyödyt voittavat lopulta vain todella harvoille vakavana tulevat haitat. Kukaan ei myöskään voi tietää, tuleeko itselle psykoosi jostain niistä monista muista syistä, joista psykoosi voi laueta (esim pitkään jatkunut stressi). Aistiharhoja kannabis ei aiheuta kuin äärimmäisen harvalle, ja heidän ei sitä kannata käyttää. Eikä kannabista myöskään tarvitse käyttää hengitysteitse.

Tämä meni nyt vähän kannabiksen puolustuspuheenvuoroksi, en tarkoita etteikö sillä olisi omat riskinsä ja ihmiset joille se ei sovi, mutta samaa voi sanoa ihan kaikista muistakin lääkkeistä. Toivon että kannabikseen voitaisiin suhtautua enemmän samalla hyöty-haitta-analyysillä ja inhimillisyydellä, kuin tässä ketjussa osoitetaan bentsoille ja niiden tarvitsijoille. Toivottavasti lääkekannabiksen saatavuus myös paranisi suomessa, niin saataisiin lääkekannabiksen tarvitsijat katukaupasta pois. Huomaa ettei kieltäminen toimi ja paras olisi jos tälläiset lääkkeet olisivat laillisesti saatavilla heille jotka niitä oikeasti tarvitsevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän