Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistetaan ettei työhaastattelussa saa kysyä armeijan käymisestä, on laiton kysymys

Vierailija
09.09.2024 |

Eli jos tällainen kysymys tulee vastaan, kannattaa ilmoittaa viranomaisille ettei työnantaja noudata lakia. Vaikkei olisi todisteita että sitä kysytty, kyllä viranomaist reagoi jos useampi työnhakija ilmoittaa.

Armeijan käymisestä ei oikeasti ole mitään hyötyä useimmissa työpaikoissa, poislukien poliisi, rajavartija jne jotka suoraan liittyy asiaan. Armeijan käyneitä tietenkin ketuttaa ettei siitä saa kysyä, turhaan ovat siellä siivonneet vessoja ja pedanneet sänkyjä ainakin puoli vuotta.

Mutta jos miettii vapautusten syitä, sen voi saada ihan vaikka siitä että on ollut joku urheiluvamma jalassa joka voi uusiutua rankassa fyysisessä toiminnassa. Eli on hyvin monenlaisia ja yllättävänkin pieniä syitä miksi erikoislääkäri voi suositella vapautusta. Monet näistä ei liity mitenkään siihen etteikö muka oltaisi tiimipelureita tai välteltäisiin vastuuta. Armeijan käyneet tietenkin yrittää nostaa itseään muiden yläpuolelle jos pelkäävät kilpailua.

Lopuksi voi myös muistaa että armeijan käyneidenkin joukkoon mahtuu suuri määrä k-päitä.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä työhönottajana valitsin vain RUKn käyneitä. Sen käymisen ja sotilasarvon saa ilmoittaa CVssä vaikka ei ole pakollista.

Tämä toimintatapa helpotti valintaa kun oli esimerkiksi 300 hakemusta käsiteltävänä, pystyi heti heittääään 270 roskiin

Aika mielenkiintoista, että valitset aikuisten töihin ihmisiä sen perusteella, minkä ratkaisun he ovat tehneet armeijassa 18-19-vuotiaana. 

Moni aikoinaan innoissaan armeijaan mennythän myöhemmin on sitä mieltä että ihan hukkaan heitettyä aikaa.

Vierailija
82/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan työhakemukseen vain viimeisen 10 vuoden ajalta asiat. Lapsuuden asiat ei varmaan työnantajaa kiinnosta.

M54

Minä en laita yhtään mitään. Pelkän tyhjän ansioluettelon. En edes tee yhtään ainutta työhakemusta enää minnekään ikinä ellei ole pakko ja senkin teen tahalleen päin persettä. 

Ansioluettelo? 😂 Sinulla ei olisi siihen edes liittää muita kuin kesätyö seurakunnan ruohonleikkaajana ja peruskoulun päästötodistus 😂 lopuissa lukee. Työtön,työtön,työtön, 9€ pvä kutoutus kurssi, työtön,työtön..

Tuohan on juuri oikeanlainen hakemus sellaiselta, joka ei halua töihin. Ei tarvi kieltäytyä töistä ja ottaa karenssia, kun töitä ei tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivarin voisin palkata, mutta yyhhoota en.

Sivarilla on sentään periaatteet joista hän haluaa pitää kiinni, mutta yyhhoo on aina vain pelkkä lunttu.

Vierailija
84/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä työhönottajana valitsin vain RUKn käyneitä. Sen käymisen ja sotilasarvon saa ilmoittaa CVssä vaikka ei ole pakollista.

Tämä toimintatapa helpotti valintaa kun oli esimerkiksi 300 hakemusta käsiteltävänä, pystyi heti heittääään 270 roskiin

Aika mielenkiintoista, että valitset aikuisten töihin ihmisiä sen perusteella, minkä ratkaisun he ovat tehneet armeijassa 18-19-vuotiaana. 

Moni aikoinaan innoissaan armeijaan mennythän myöhemmin on sitä mieltä että ihan hukkaan heitettyä aikaa.

Yksi kaveri syyllistyi pari vuotta armeijan jälkeen sellaiseen tekoon, että istui yli 10 vuotta vankilassa ja menetti sotilasarvonsa.

Vierailija
85/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten ei myöskään saa kysyä lapsista.

Kierrän kysellään miten käytän vapaa-aikani. Lapsia en mainitse sanallakaan, koska tiedän ettei minua silloin palkattaisi.

T. Viiden äiti, lapset 6v, 2x4v, 3v ja 1v.

Koska kuudes pullahtaa pihalle?

Vierailija
86/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivarilla on sentään periaatteet joista hän haluaa pitää kiinni, mutta yyhhoo on aina vain pelkkä lunttu.

Yh on jatkuvasti "hoitamassa sairasta lastaan". Pukkaa sen omalle äidilleen hoitoon ja painelee itse jonkun satunnaisen hoidon poljettavaksi.

Vierailija
87/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse kävin armeijan 25-vuotiaana, tein samalla opinnäytettä. Ei siinä iässä ja opinnäytettä tehdessä kiinnostanut nipottaa Ruk:iin kuten muut.

Sain opinnäytteestä parhaat arvosanat, mutta armeija jä Rauk-tasolle. Töitä kyllä sain mukavasti.

Vierailija
88/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen häpeää sitä että ei ole suorittanut asepalvelusta ja haluaa salata sen? Häpeääkö itseään? Laiskuuttaan? Vai aatteittaan?

Näkyyhän se cv:ssä jos on asepalveluksen suorittanut.

Hölmöhän se olisi joka jättäisi asian mainitsematta ja jättäisi työnantajalle sellaisen mielikuvan,että työsuhteissa olisi vuoden katkos. Silloinhan ihmisessä on jotain muutakin FEELUA. 

Eihän siinä mitään työhistoria-aukkoa ole oli armeija käytynä tai ei. Ammattikoulu/lukio -> armeija -> amk/yliopisto.

Voi vttu sinä olet tyhmä! Jos cv:stä jättää käymänsä armeijan ilmoittamatta tulee vääjäämättä tuon armeijan käymisen ajalta tyhjä aukko työhistoriaan.

Toisaalta jos cv on aukko niin työnanta

No kuten joku muukin yllä kirjoittaa, minäkään en laita työpaikkahakemukseen tai cv:hen työhistoriaa jostain lukiosta saakka tai kuittaan ne ikovanhat työsuhteet, että olen työskennellyt mm. siellä ja siellä. Niitä jokaista ei vain jaksa erikseen enää hakemukseen kirjoittaa päivämäärineen ja sitäpaitsi monet sähköiset lomakkeet ovat rajoitettuja niin, ettei edes pysty. Monissa on ollut niinkin, että kirjoita kolme olennaisinta haettavan työ kannalta. Ja cv:stä taas tulisi useita sivuja pitkä ja niistäkin neuvotaan, että on parasta olla enintään 1-2 sivua.

Ai niin, mutta sinähän tietysti palkkaat vain nuoria, joten pitkä työhistoria kertoisi sinulle jo sinänsäkin, että tuo on liian vanha tänne, että mitäpä sillä aukottomuudella tai aukoilla on edes väliä.

Vierailija
89/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monilla terveen papereilla sinne menneellä on voinut kehittyä vaikka mitä latvalahoa myöhemmin ja vastaavasti aikoinaan vapautuksen saanut voi olla hyvinkin traumaton ja skarppi nykyisin. Niin kumpikohan se näistä kannattaa palkata?

Vierailija
90/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh on jatkuvasti "hoitamassa sairasta lastaan". Pukkaa sen omalle äidilleen hoitoon ja painelee itse jonkun satunnaisen hoidon poljettavaksi.

Oletko sinä sellainen hoito?

Vierailija
91/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse kävin armeijan 25-vuotiaana, tein samalla opinnäytettä. Ei siinä iässä ja opinnäytettä tehdessä kiinnostanut nipottaa Ruk:iin kuten muut.

Sain opinnäytteestä parhaat arvosanat, mutta armeija jä Rauk-tasolle. Töitä kyllä sain mukavasti.

Niinpä, pääsee sitten nopeammin niihin rahakkaisiin töihin sen sijaan että kituuttaisi armeijan päivärahalla.

Vierailija
92/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysyt ootko käynyt tarkastuksessa?

Vierailija
93/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti tämä intti-seikka mainitaan kyllä cv:ssä.

Ettei sitä sitten niin tarvitse kysellä.

Vierailija
94/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi CV:hen sen voi näppärästi väliin tuikata.

Vierailija
95/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy hän joka ei osaa kirjoittaa. 

Vierailija
96/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea valitsemallesi polulle. AMKn insinööripuolella oli luokkakaverina eräs RUKin käynyt, oli luokan heikoimmin pärjäävä ja vaati jopa AMK kurseilla apua vaikka paljon helpompaa kuin yliopiston DI puolella.

Oli kyllä urheilullinen ja hyvä suustaan, mutta äly ei oikein juossut.

AMK = amis, ei mikään ihme jos äly ei oikein juossur

Vierailija
97/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty  monta kertaa. Ja on kysytty että onko minulla lapsia. Seurakunnan työhaastattelussa kysyivät perheestä ja lapsista.

Vierailija
98/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voi kysyä myös kiertämällä...

Vierailija
99/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä haastattelussa pöydän toisella puolella istuvalla wanhan liiton patulla löytyy kyllä keinot asian selvittämiseen.

m39

Vierailija
100/105 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten, kysyvät muitakin kiellettyjä kysymyksiä ja jos alat vänkyttämään, niin paraneeko pisteet mielestäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme