Rakkaus omaan lapseen on paljon suurempaa, kuin etukäteen kuvittelin. Ei sitä edes voi sanoin kuvailla. 💕🤰
Rakkaus omaan lapseen on paljon suurempaa, kuin etukäteen kuvittelin. Ei sitä edes voi sanoin kuvailla. Tosin se rakkaus ei välttämättä syty heti, minullakin se kasvoi vauvavuoden aikana.
Plus siinä lapsiarjessa on paljon sellaista ihanaa, jota kukaan ulkopuolinen ei pääse näkemään. Se tunne, kun lapsi kömpii aamulla viereen, sanoo rakastavansa tai kun lapsi kikattaa sydämensä kyllyydestä, kun hänelle hassuttelee.
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, kun hehkutetaan että "rakastan lastani täysin pyyteettömästi, ihana tunne!", kun se tunnehan ei ole lainkaan vastavuoroinen. Kyllä mä mieluummin olisin sen pyyteettömän rakkauden ja tuen ja avun kohde koko ikäni, kuin että olisin se yksipuolinen tukija ja auttaja ja pyyteetön rakastaja. Koirakin rakastaa pyyteettömämmin kuin oma lapsi.
Eivät kaikki vanhemmat rakasta lapsiaan pyyteettömästi silloin kun lapsi perseilee huolella ja siitä tulee väkivaltainen narkkari tai henkirikoksen tekijä.
Koiran rakkaus taas on puhdasta itsekkyyttä ja ahneutta, koska oikeasti koira himoitsee vain ruokaa ja osaa miellyttämisen taito.
Jälkimmäinen ei pidä paikkaansa. Koirakin masentuu, kun sen läheiset ihmiset kuolee/häipyy, vaikka saisi ruokaa muilta.
Lapsen rakkaus vanhempaan saa aikuisena säröjä jo siitä, jos vanhempi esim soittaa liian usein. Ei tarvitse olla mikään narkkarikaan. Vanhemmasta tulee lapselle myös tämän omien lasten myötä usein "sukulainen", joka on tärkeysjärjestyksessä kaukana omien lasten, puolison, töiden, ystävien, oman ajan ja harrastusten jälkeen.
Ihmettelen ihmisiä, jotka sanovat näin. He eivät varmaan ole kovin voimakkaasti rakastuneita puolisoonsa? Minua ei rakkaus lapseen mitenkään yllättänyt, olinhan rakastanut lasteni isää jo vuosia. Rakkaus on tietysti erilaista mutta yhtä voimakasta. Puoliso on perheenjäsen, sielunkumppani, elämäni rakkaus.
Edelliset aloitukset onnellisesta äitiydestä poistettu aika pian. Tässä maassa on veisattava vaan yhtä ja samaa wokevirttä, ilmastoahdistus ym sontaa. Kaikki kaunis vedetään viemäriin. Raakku ja tissiliivit sai määrätyn porukan euforiaan.
Kiitos ap, kirjoittelin jo edellisiin aloitteisiin, eikä asia ole onneksi muuttunut. Lapseni on parasta, mitä ikinä olen kokenut.
N65
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, kun hehkutetaan että "rakastan lastani täysin pyyteettömästi, ihana tunne!", kun se tunnehan ei ole lainkaan vastavuoroinen. Kyllä mä mieluummin olisin sen pyyteettömän rakkauden ja tuen ja avun kohde koko ikäni, kuin että olisin se yksipuolinen tukija ja auttaja ja pyyteetön rakastaja. Koirakin rakastaa pyyteettömämmin kuin oma lapsi.
On se merkillistä, että jaksetaan toitottaa rakkautta lapseen. Toiset rakastavat, toiset eivät, mutta liiallinen hehkutus aiheesta alkaa epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se merkillistä, että jaksetaan toitottaa rakkautta lapseen. Toiset rakastavat, toiset eivät, mutta liiallinen hehkutus aiheesta alkaa epäilyttää.
Parempi katsoa kuin katua, lapsi saattaa olla tosiaan riiviö joka vetää pikkuäipän perikatoon vaatimuksillaan ja kitinöillään. Ei läähätä kieli pitkällä jokaisesta rapsutuksesta, eikä aina anna edes tassua paitsi therian :D
Varminta on vain lakata kynsiä lisätä lettiä ja ripsiä. Muhkeuttaa rintavarustusta ja pyllyä bailaten, eikä missään nimessä antaa töiden häiritä näitä aktiviteettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi katsoa kuin katua, lapsi saattaa olla tosiaan riiviö joka vetää pikkuäipän perikatoon vaatimuksillaan ja kitinöillään. Ei läähätä kieli pitkällä jokaisesta rapsutuksesta, eikä aina anna edes tassua paitsi therian :D
Varminta on vain lakata kynsiä lisätä lettiä ja ripsiä. Muhkeut
Ihmeen monet on ennen lasten tekoa vaan bilettäneet ja lakanneet kynsiä vuosikymmeniä ilman mitään töiden tekoa. Itse lapsettomana osasin näköjään lopettaa biletyksen ilman lapsiakin jo parikymppisenä. Ehkä jotkut on vaan epälypsempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki vanhemmat rakasta lapsiaan pyyteettömästi silloin kun lapsi perseilee huolella ja siitä tulee väkivaltainen narkkari tai henkirikoksen tekijä.
Koiran rakkaus taas on puhdasta itsekkyyttä ja ahneutta, koska oikeasti koira himoitsee vain ruokaa ja osaa miellyttämisen taito.
Vauvoille "rakastaminen" on henkiin jäämisen ehto.
Nuoret aikuiset voivat hirvittävän huonosti tällä hetkellä. Minäkin nautin kylöä pikkulapsiajasta mutta nyt on ihan kamalaa kun parikymppinen lapsi ei löydä paikkaansa elämässä. On yksinäinen ja toivoton.
Äitiys on varmaan ihan mukavaa jos lapset ovat onnellisia ja voivat hyvin. Kaikilla ei ole niin. Tuntuu että itsekin kuolee sisältä kun oma lapsi/lapset ovat onnettomia.
Niin suurta se rakkaus ei kuitenkaan ole ettet pärjää riitelemättä kun yrität kaivaa lapsettomien kommentteja? Keskity ihan omaan elämääsi vai eikö se olekaan niin hienoa?
Näin on. Olen kuullut, että jotkut ihmiset pelkäävät ottaa lemmikkieläintä, koska eläin voi kuolla. No, kaikki elävä voi kuolla: ihminen, eläin tai kasvi. Täällä ollaan vain rajallinen aika.