Mies sanoi riidassa että et sä ole mikään uniikki
Sellainen olo kieltämättä hänen kanssaan on ollut että ajattelee niin. Väittää silti rakastavansa. Mutta jotenkin jäin miettimään tuota.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Älkää käyttäjä ap:n puolisosta sanaa mies, kyseessä ei ole mies, vaan henkisesti jälkeenjäänyt lapsi, käytännössä.
Myöskään ap:n ei ole hyvä antaa tämän henkilön hyväksikäyttää vartaloaan, ostakoon vaikka nuken.
Miksi näitä mieslapsia onkin niin paljon, johtuuko kasvatuksesta vai mistä?
Mamma vähä avautuu
En itse näe mitään järkeä tuollaisessa suhteessa. Minusta toisen huomiointi, seksi ja molemminpuolinen kunnioitus eivät ole mitään valuuttaa tai vastikkeellisia asioita, vaan toisiaan rakastavilta ihmisiltä luonnostaan tulevia juttuja. Normaalissa parisuhteessa kumpikaan ei halua tehdä tai sanoa asioita, jotka satuttavat toista, ja sellaisessa myös koetaan sisäsyntyistä tarvetta ja halua tuottaa toiselle iloa, mielihyvää ja lohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käskisin miehen häipyä ja etsiä itselleen uniikin naisen jostain muualta.
Olen sanonut että voi ihan hyvin ottaa ja lähteä, jos siltä tuntuu, (meillä siis yhteiset lapset) mutta ei osaa tehdä tätä. T. Ap
Lähde itse. Hanki juristi, pidä taloudellisista oikeuksistasi huoli ja lähde. Nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies saa seksiä aina kun haluaa, mutta hän näkee vaivaa asian eteen, koskettelee, kehuu, ostaa lahjoja, remontoi, korjaa, kuljettaa pyytämättä, kantaa ostokset jne .
Kumpi tuli ensin, seksi vai vaivannäkö?
Ap vastaa, että meillä on kyllä aiemmin ollut seksiä, mutta ei koskaan vaivannäköä. Vanhemmiten olen vaan tajunnut että ei minun ole pakko suostua sellaiseen. Se tuntuu itsestä oahalta olla intiimisti ihmisen kanssa joka mulle ilkeä ja jolle minun tarpeet yhdentekevät. Mutta siis ei auta se että seksiä on. Vaivannäkö ei silloin tule kyl. Mies ottaa kyllä kaiken vastaan mitä saa, mutta ei ymmärrä että voisi antaa jotain takaisinkin. Koska saanhan jo seksiä. Se pitäisi riittää. T. Ap
Sun ei olisi koskaan pitän
Tiedostan täysin tämän tilanteen. Mies pitää normaalina sitä että hänen kuuluisi nyt saada kaikki mitä itse haluaa tekemättä itse mitään. Kuka nyt saaduista eduista haluaisi luopua? Mutta tuohan on käytännössä hyväksikäyttösuhde. Minä kyllä mielelläni annan ja palvelen ja olen sellainen mielyttäjä. Mutta jos toinen vaan ottaa ja ottaa, ja vielä ilkeilee päälle niin kas on se kummallista kun halut menee. Lähinnä mietin sitä että eikö mies vaan suostu ymmärtämään että en suostu enää sellaiseen? Miten pitkään aikoo jankuttaa tästä asiasta ja syyllistää? Miksi ei itse tee jotain? Vaikka ota sitä eroa. T. Ap
En minä jää ilman ja siksi mielellään hoidankin arjen juttuja ja vien naisystävän treffeille kun aikaa on. Jos tämä alkais pihtailla ja vaatia kaikenlaista niin loppuis se hemmottelu ja muu.
Naurahdin ääneen. Eli miehelle siis parisuhde on vaihdantapeliä, hän kyllä suostuu tekemään ihan niitä samoja sirkustemppuja kuin muutkin seksin eteen, kunhan nainen on ovelasti saanut hänet ymmärtämään, että kyse on jostain mystisestä "oman itsesi takia" seksistä, ei sirkustempuista.
Se, mitä ilmeisesti suuri osa miehistä ei ymmärrä, on, että tosiaankaan naiset eivät välitä noista sirkustempuista koska ne ovat juuri sitä, temppuja. Opeteltuja manoovereja, joila on hyvin läpinäkyvä tavoite. Tätä leikkiä alun huumassa voi leikkiä molemmat, mutta jatko näyttää, onko miehessä todella sitä tavaraa, joka saa naisen haluamaan häntä oikeasti, syvemmin.
Se seksikäs "oman itsensä takia" mies noin pääsääntöisesti on aikuinen ihminen. Ihminen, joka arvostaa toista, ymmärtää, että vireystasot yms. vaihtelevat ja ennen kaikkea se on ihminen, joka luonnostaan ajattelee myös muita, siis perhettä kokonaisuutena. Oma mieheni ei jää ilman, koska hän ymmärtää semmoisenkin asian, että ihan lasten tulevaisuuden vuoksi on hyvä antaa malli, jossa kotia hoidetaan yhdessä. Olisi absurdia omasta mielestäni, että joutuisin pyytämään, että mieskin tekee joskus ruokaa!
Ja ennen kaikkea aikuinen mies ymmärtää, että ei vttuilemalla saa pllua. Noin karkeasti asia ilmaisten, mutta menee ehkä paremmin perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että itselle ei tulis mieleen kyl sanoa tuollaista kellekään. Mielestäni jokainen on uniikki. Mitä mahtoi tuolla tarkoittaa? T. Ap
Tarkoitti että luulet olevasi uniikki lumihiutale jonka ehdoilla kaikkien pitäisi elää elämänsä. Ja et ole uniikki, sinussa luultavammin ei ole mitään erikoista, minkä vuoksi hänen pitäisi kärvistellä seksittömässä suhteessa.
Okei aivan. No mutta olen kuitenkin kertonut hänelle mikä voisi auttaa asiaan, mutta hän ei ole valmis tekemään mitään. T. Ap
Exäs ei vaa oo kertonu sulle kuinka onnellinen on lyhyiden panosuhteidensa kanssa. Sinä selvästi mietit yhä 6 buoden jälkeen häntä.
Olimme 15 vuotta yhdessä, eli kyllähän siinä aika kauan yhdessä oltiin. Meillä on myös yhteiset lapset, joten pakko olla edelleen tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
En minä jää ilman ja siksi mielellään hoidankin arjen juttuja ja vien naisystävän treffeille kun aikaa on. Jos tämä alkais pihtailla ja vaatia kaikenlaista niin loppuis se hemmottelu ja muu.
Naurahdin ääneen. Eli miehelle siis parisuhde on vaihdantapeliä, hän kyllä suostuu tekemään ihan niitä samoja sirkustemppuja kuin muutkin seksin eteen, kunhan nainen on ovelasti saanut hänet ymmärtämään, että kyse on jostain mystisestä "oman itsesi takia" seksistä, ei sirkustempuista.
Se, mitä ilmeisesti suuri osa miehistä ei ymmärrä, on, että tosiaankaan naiset eivät välitä noista sirkustempuista koska ne ovat juuri sitä, temppuja. Opeteltuja manoovereja, joila on hyvin läpinäkyvä tavoite. Tätä leikkiä alun huumassa voi leikkiä molemmat, mutta jatko näyttää, onko miehessä todella sitä tavaraa, joka saa naisen haluamaan häntä oikeasti, syvemmin.
Se seksikäs "oman itsensä takia" mies noin pääsääntöisesti
Eli olet kouluttanut miehesi toimimaan automaatiolla, jossa hän saa seksiä, kunhan ymmärtää tehdä työnsä, kotityöt, ja vielä miellyttää sinua. Hyvä juttu sinun kannaltasi.
Mutta entäs, jos miehesi ei enää haluakaan sinua? Silloin et voi "jättää ilman" (omia sanojasi käyttääkseni) koska häntä et kiinnosta seksuaalisesti. Silloin koko järjestelmäsi uhkaa kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että itselle ei tulis mieleen kyl sanoa tuollaista kellekään. Mielestäni jokainen on uniikki. Mitä mahtoi tuolla tarkoittaa? T. Ap
Tarkoitti että luulet olevasi uniikki lumihiutale jonka ehdoilla kaikkien pitäisi elää elämänsä. Ja et ole uniikki, sinussa luultavammin ei ole mitään erikoista, minkä vuoksi hänen pitäisi kärvistellä seksittömässä suhteessa.
Okei aivan. No mutta olen kuitenkin kertonut hänelle mikä voisi auttaa asiaan, mutta hän ei ole valmis tekemään mitään. T. Ap
No mikä on ongelma? Hän on sanonut mikä mättää eikä anna sulle muuta. Jos sinä et halua antaa mitä mies haluaa niin et anna.
Sitten eroatte etkä valita netissä kuinka mies on ilkeä.
Ymmärrän apn miestä täysin. Mulla menee teidän naisten kanssa järki jo tän ketjun perusteella vaikkei kukaan teistä ees teoriassa vois mulle antaa.
"Mutta jos toinen vaan ottaa ja ottaa, ja vielä ilkeilee päälle niin kas on se kummallista kun halut menee. Lähinnä mietin sitä että eikö mies vaan suostu ymmärtämään että en suostu enää sellaiseen? Miten pitkään aikoo jankuttaa tästä asiasta ja syyllistää? Miksi ei itse tee jotain? Vaikka ota sitä eroa. T. Ap"
Mies ymmärtää kyllä, että et enää suostu. Mutta mies ymmärtää myös, että et ole lähdössä minnekään, olethan hänelle niin sanonut. Joten mies ottaa vielä sen mikä sinusta irti lähtee: lastenhoito, ruuanlaitto, kodinhoito, arjen pyörittäminen. Kyllä miehelle paremman puutteessa nämäkin kelpaavat.
Oikeasti tuossa tilanteessa ei voi enää voittaa, voi vain laskea tappiot ja lakata häviämästä.
Mies on ollut alusta lähtien itsekäs, välinpitämätön ja ilkeä. Ap on itse suhteeseen ryhtynyt ja lapset tehnyt, vaikka miehen käytös on ollut tuota. Se on nyt tehty ja syitä siihen kannattaa miettiä ihan ammattiavun kanssa, eli miksi on ollut toisen mahdollisuus alistaa sinut tuon käytöksen alle.
Voit jäädä suhteeseen, jossa lapsesi näkevät päivittäin, miten sinua väheksytään, sinulle ilkeillään, jne. Voit myös alentua miehen tasolle, eli alkaa vastaamaan samalla mitalla, mutta jos siihen edes pystyisit, jälleen, sitä olisi sitten päivittäin lapset todistamassa.
Voit siis odotella miehen ratkaisua, joka todennäköisesti tulee olemaan ikävä joka tapauksessa ja osumaan hetkeen, joka on sinulle raskas ennestään. Hänhän tietysti varmaan pyrkii mahdollisimman rumasti pettämällä jättämään, mutta liekö sopivasti löytyy nainen tälle Prinssi Hurmaavalle.
Tai sitten voit vain erota. Ei ikinä ihanneratkaisu, mutta näistä se vaihtoehto, joka ratkaisee jotain lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se seksikäs
Mitä järkeä edes ryhtyä suhteeseen, jos toinen ei ole millään tavalla haluttava? Varsinkin pitkässä suhteessa tulee erilaisia vaiheita ja aikuiset ihmiset nyt vaan selviää niistä.
Näitä viestejä lukiessa en ihmettele yhtään mistä kumpuaa esimerkiksi miesten tapa hylätä sairastunut puoliso. Kerta kaikkiaan miehet ovat niin itsekeskeisiä, että heti kun ei palvelu pelaa oman mielen mukaan niin miesten mielestä on ok jättää puoliso. Olette kuvottavia.
Toihan on kehu, miksi haluaisit olla joku pygmi?
Miten tuo yksi vastaaja muka "miettisi YHÄ exäänsä kuuden vuoden jälkeen"? Pakkohan hänen oli mies mainita, kun kertoi oman kokemuksensa ja myös sen, kuinka on nykyään onnellisessa parisuhteessa.
Miksi täytyy tahallaan (?) käsittää väärin? Jos ei jonkun kommentti miellytä, niin jättää vastaamatta, kuin että länkyttää jotain noin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
En itse näe mitään järkeä tuollaisessa suhteessa. Minusta toisen huomiointi, seksi ja molemminpuolinen kunnioitus eivät ole mitään valuuttaa tai vastikkeellisia asioita, vaan toisiaan rakastavilta ihmisiltä luonnostaan tulevia juttuja. Normaalissa parisuhteessa kumpikaan ei halua tehdä tai sanoa asioita, jotka satuttavat toista, ja sellaisessa myös koetaan sisäsyntyistä tarvetta ja halua tuottaa toiselle iloa, mielihyvää ja lohtua.
Tämä pätee suuntaan ja toiseen.
Jotkut haluavat käydä kauppaa sillä, että pitää toista ihmisenä, rakastaa, kunnioittaa, ja tekee arjessa asioita. Jos ei tule seksiä, ei saa näitä asioita.
Toiset käyvät kauppaa seksillä. Jos ei tule tarpeeksi kotitöitä, hemmottelua, lahjoja, yllätyksiä, ym. ei tule seksiä.
AP ei siis kuulu kumpaankaan kategoriaan: hän ei käy kauppaa. Hänen miehensä sen sijaan käy kauppaa / kiristää sillä, että ei kunnioita, rakasta, tee kotitöitä, ja toivoo saavansa seksiä, jotta voisi panostaa näihin asioihin.
Jotkut (ei AP) kyllä käyvät kauppaa seksilläkin. Jos et tee asioita X ja Y, ei seksiä tipu. Tällaisia sanoja jotkut naiset (ehkä aniharvat miehetkin) käyttävät näissä kaupankäyntitilanteissa.
Nämä kaupankävijät alkavat molemmissa tapauksissa halventamaan ja käyttämään henkistä väkivaltaa, jos puoliso ei toimikaan odotetulla tavalla, ts. sanoutuu irti tästä "vaihdannasta".
Jotkut miehet (ja naiset) on suhteessa vaan hyötysyistä. Eli kulut puolittuu ja saa säännöllistä seksiä. Näiden eteenhän tällöin ei juuri nähdä vaivaa.
No et sä kyllä ole, niinku en minäkään. Totuuden sanoi. Miks sun pitäisi olla uniikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se seksikäs
Hölön pölön. Ei tämä ole mikään minun järjestelmäni, vaan meidän parisuhde. Tulee sulle yllätyksenä, mutta normimieskään ei ole mikään tunteeton panokone, että on käynyt niinkin, että vireystasojen vaihdellessa mies on sanonut, että ei tänään, kulta. Tiedän, sulle käsittämätön vaihtoehto, että joskus on aikuisen ihmisen päässä muutakin kuin paneminen.
Ja kyllä, kodin hoitamisessa mies tosiaankin toimii automaatiolla. Hän on lähtenyt aika nuoresta omilleen, joten hänelle oli jo meidän yhteen muuttaessa selvää, että kodissa on toistuvia tehtäviä, jotka kannattaa suorittaa oman mukavuutensa vuoksi. Hän osasi laittaa ruokaa, pestä pyykkiä, siivota ja täyttää tiskikoneenkin. Hänelle ei ollut äiti käynyt vaihtamassa lakanoita.
Tämä oli itselleni huomattavasti tärkeämpi, viehättävämpi ja seksikkäämpi ominaisuus kuin mikään treffeille vienti. Emme juurikaan keskustelu kodinhoidosta siis, vaan sitä tottakin molemmat tekee automaatiolla tehtävän asian huomatessaan.
Miksi ap haluaisi olla ruma käppänä? Eikös tuo ollut kehu.