Mies sanoi riidassa että et sä ole mikään uniikki
Sellainen olo kieltämättä hänen kanssaan on ollut että ajattelee niin. Väittää silti rakastavansa. Mutta jotenkin jäin miettimään tuota.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Luettuani Apn kommentteja kysynkin, miksi olet jäänyt tuohon suhteeseen? Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa ja parempia miehiä on olemassa, jos sellaisen haluaa. Ihmeen vähään naiset tyytyy. Miksi?
Niin tältäkin palstalta löytyy monta kilttimiestä!
Eli siis skotlantilaista Ylämaan herrasmiestä! 😉
Vierailija kirjoitti:
Minä tajusin vasta eron jälkeen, kuinka paljon mies osoitti mienulle halveksuntaa. Juuri tuollaista: sä et ole uniikki, miten muka säkään tuosta mitään tiedät jne. Eron jälkeen halveksunnasta tuli näkyväa ja todella räikeää.
Tätä jäin miettimään, kun ei ehkä ihan noin räikeästi ole minulle koskaan asioita ilmaissut, että onko sitten vihdoin päättänyt erota? On siis sanonut paljon ilkeitä asioita, mutta että en ole uniikki ja että alunperin säälistä alkoi olla minun kanssani. Tuota et säälistä alkoi olla, mietin kovasti myös, että mitä se tarkoittaa. Onko aina tuntenut ylemmyyttä minua kohtaan siis ja oikeuttanut omaa ilkeilyään jotenkin niinkin, että olen vaan niin tyhmä (?) ja säälittävä.
Ja myös siitä muuten sanoi ekaa kertaa että olisi alunperin pitänyt tajuta kun menen pois tolaltani niin herkästi että se on red flag! Ja ollaan oltu jo vuosia yhdessä, että mitä tämä nyt sitten oikein on? T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on? Miten yleistä tämä on? Kyse on naisvihasta yleisesti.
On yleisempää kuin haluaisi uskoa. Kaikki incelit, sarjapanijat, kilttimiehet, muut laiskat kelpuuttajat, narsistit ja muut luonnevikaiset jne jne. Sitä vaan haluaisi uskoa hyvää ihmisistä.
En varmaan ole ainut, joka on kokenut sen, että oma kumppani alkaa käyttäytyä vihamielisesti (vaikka ei ole pienemmässäkään määrin aikeissa erota vaan mennä naimisiin - en mennyt vaan lähdin).
Mikä on laiska kelpuuttaja?
Vierailija kirjoitti:
Luettuani Apn kommentteja kysynkin, miksi olet jäänyt tuohon suhteeseen? Yksin on parempi kuin huonossa suhteessa ja parempia miehiä on olemassa, jos sellaisen haluaa. Ihmeen vähään naiset tyytyy. Miksi?
No en tiedä.. Tottumuksesta varmaan. Välillä ollut vähän parempia jaksoja, mies vakuutellut että muuttuu, luvannut kaikkea, tsempannut hetken ja sitten taas aloittanut ilkeilyn ja lyttäämisen. Minulla ollut myös paljon vaikeita asioita muuten elämässä, niin ei vaan ole ollut voimavaroja erota. Enkä edes ole kovin kauaa ollut tietoinen siitä miten sairas tömä koko suhde on! Siis että paha minulla on ollut kyllä useinkin ja olen pohtinut eroa, mutta olen syyttänyt itseäni siitä, että olen jotenkin itse epävakaa, yliherkkä (näinhän se mies haluaa saada minut ajattelemaan) jne. Mies on tosi kova manipuloimaan, ja kun ns vedän rajoja niin ei vaan taivu. Kääntää asiat päälaelleen ja olen rehellisesti ollut aika sekaisin välillä.
Olen myös ajatellut että ehkä helpompi erota kun lapset koululaisia, nuorin nyt 5v, joten varmaan kohta olisi jo sen puolesta mahdollista. Ei riidellä jatkuvasti, joka päivä tai lasten kuullen. Mutta enemmän kämppiseloa ollut viimeiset pari vuotta, kun olen enemmän tajunnut koko kuviota ja sitä miten ilkeä mies oikeasti on ja suorastaan kuvottavalla tavalla kohtelee minua välillä, aloitus esimerkki nyt viimeisimmästä riidasta. No, hänellä myös rankat perhetaustat ja tottakai minäkin sit selittelen ja ymmärrän jne aivan liikaa sitten ja kärsin vaan itse. Mies käynyt myös yksin terapiassa mutta sitäkin käyttää aseena, että hänen terapeuttinsa sanoi sitä ja tätä, ja taas kaikki syy on minussa. T. Ap
Tosi hyviä vastauksia ketjussa ihan jo 1.sivulla, tuntuu että kaikki sanomisen arvoinen on sanottu. Lue Ap ketju vaikka 1-sivulta alkaen uudestaan, jo siellä oli aivan ydinsanomaa tilanteesta.
En lähde uudelleen analysoimaan, kun se analysointi on tehty täällä jo niin hyvin. Yritän vaan kannustaa sinua eromaan, sillä ei hän tule tuosta muutumaan yhtäkkiä tai itsekseen tai ajan myötä - tilanne ei tule mitenkään paranemaan hänen kanssaan, ymmärrä tämä. Hänen suhtautumisensa sinuun on hänessä itsessään, ei arvosta eikä välitä sinusta tarpeeksi eikä se ole sinun syy (! vaan hän on sellainen mies, jolta luultavasti puuttuu kyky oikeasti ymmärtää rakkautta ja rakastaa toista, hänellä on misogyniaa (uniikki-sanasta voisi lähteä analysoinnin "vuori" liiikkeeseen päättyen karskiin "kaikki värkit jne") ja hänellä on itsellään onglmaa ajattelussaan, ne ovat sen tason ongelmia että eivät muutu helpolla jos koskaan (ainakin hänen pitäisi mennä terapiaan ja olla omaa halua ja tietoisuutta toksisesta käytöksestään jne) .
Ajattele niin, että pääset eromaan jo nyt, muuten sinulla kuluisi vielä lisää vuosia ja pettymyksiä hänen kanssaan, ja tilanteen todennäköistä eskaloitumista yhä huonompaan suuntaan. Nyt ota rohkeutta ja itsesi arvostusta mukaasi ja lähde eron tielle. Totta kai muutos voi stressata sinua, kun olet tottunut elämään tuollaisessa semi-vankilassa toksisessa liitossa, ja välillä varmaan ajattelet "eihän tämä nyt niin ikävää ole, kyllä täää tästä" mutta se on vain sitä totuttua ajattelua, ymmärrä että muuutos on aina hieman pelottavaa kaikille, mutta nyt sinä saisit muutoksen parempaan aikaan!
Joten eroa äläkä jää märhetimään enempää, älä jää paikoillesi kytemään. Toksinen ympäristö ja passiivinen negatiivinen lataus toisen suunnalta on kuluttavaa, tiedät sen. Eroa ja ajattele positiiviselta kannalta eroamista, kuvittele jo mielessäsi miten sisustat tai mitä teet, miten sinun ei tarvitse enää kuunnella loukkauksia tai latistuksia tai sek siin paineistuksia häneltä, jolle et ole kuin yksi värkki muiden muassa (todella hirveä loukkaus, osoittaa ei rakkautta), lähde myönteiselle matkalle eteenpäin ja myös lapset voivat paremmin, kun eivät ota mallia toksisesta suhteesta taikka koe paineistavaa ilmanalaa kotona. Kun sinä voit hyvin, lapset tuntevat sen ja hyvä turvallinen ilmanala on kaikille ok. Mies on mikä on, epäkypsä mänttipää tms, mutta olkoon, saa tapailut lapsiinsa ja niissä varmaan ok.
Laitat asiat ok, älä pelkää, luvassa on parempaa. Ihan jo sillä logiikalla että kun yhtälöstä otetaan miinus.... Myönteisempää.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyviä vastauksia ketjussa ihan jo 1.sivulla, tuntuu että kaikki sanomisen arvoinen on sanottu. Lue Ap ketju vaikka 1-sivulta alkaen uudestaan, jo siellä oli aivan ydinsanomaa tilanteesta.
En lähde uudelleen analysoimaan, kun se analysointi on tehty täällä jo niin hyvin. Yritän vaan kannustaa sinua eromaan, sillä ei hän tule tuosta muutumaan yhtäkkiä tai itsekseen tai ajan myötä - tilanne ei tule mitenkään paranemaan hänen kanssaan, ymmärrä tämä. Hänen suhtautumisensa sinuun on hänessä itsessään, ei arvosta eikä välitä sinusta tarpeeksi eikä se ole sinun syy (! vaan hän on sellainen mies, jolta luultavasti puuttuu kyky oikeasti ymmärtää rakkautta ja rakastaa toista, hänellä on misogyniaa (uniikki-sanasta voisi lähteä analysoinnin "vuori" liiikkeeseen päättyen karskiin "kaikki värkit jne") ja hänellä on itsellään onglmaa ajattelussaan, ne ovat sen tason ongelmia että eivät muutu helpolla jos koskaan (ainakin hänen pi
Lisään tähän viestiin vielä, että luin juuri Ap:n viimeisimmän viestin, jossa hän mainitsee että mies käy terapiassa, mutta ei ole muuttunut sen myötä. Kun ei ole muuttunut terapiassakaan, niin hänen prosessointikykyknsä ja ajattelunsa on vain tällaista, voi olla että hän ei kykene muuhun - voi olla että tämä on hänen parastaan. Siis todellakin voi olla niin että hän yrittää parhaansa omissa rajoissaan, mutta että hänessä itsessään on kyvyttömyys sellaiseen rakastamiseen, jossa hän ei levittäisi toksisuutta, eli ei kykene rakastamiseen, voi olla että hänellä on halua ja se on tietysti säälin arvoista toisestakin nähdä, että on rankkaa taustaa ja ehkä hän ei vaan voi ja omalla olemisellaan satuttaa sitten toista, mutta ymmärrä että sinun hyvinvointisi ja myös lasten takia (siitä aiemmassa viestissä) älä lähde YLI-ymmärtämään vaan näe, että harmillisesti on näin ja että sinulle tämä yhtälö ei ole ok. Häntä kohtaan voi kokea empatiaa ja sääliä jne, mutta eläminen hänen kanssaan _oman hyvinvoinnin_ ja ehkä myös lastenkin kustannuksella (aiempi viesti) ei ole paras yhtälö _kaikille_. Sinä voit lähteä liitosta, olette yrittäneet, ei ole syyllisyyttä, olette yrittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tarkoitti tuolla sitä, että hän kyllä saa uuden naisen helposti jos sinuun kyllästyy.
No miksi sitten ei lähde? Ap:han tässä kyllästynyt on.
Tuohan on yhden tosielämän kirjan nimikin. No siksi, että eivät ne koskaan lähde itse (paitsi, kun on uusi nainen ja suhde jo pystyssä, silloinkin saattavat yrittää pitää molemmat).
Ihmiset sanoo kaikenlaista suuttuessaan. Niin miehet, kuin naisetkin Vai mitensenytoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tajusin vasta eron jälkeen, kuinka paljon mies osoitti mienulle halveksuntaa. Juuri tuollaista: sä et ole uniikki, miten muka säkään tuosta mitään tiedät jne. Eron jälkeen halveksunnasta tuli näkyväa ja todella räikeää.
Tätä jäin miettimään, kun ei ehkä ihan noin räikeästi ole minulle koskaan asioita ilmaissut, että onko sitten vihdoin päättänyt erota? On siis sanonut paljon ilkeitä asioita, mutta että en ole uniikki ja että alunperin säälistä alkoi olla minun kanssani. Tuota et säälistä alkoi olla, mietin kovasti myös, että mitä se tarkoittaa. Onko aina tuntenut ylemmyyttä minua kohtaan siis ja oikeuttanut omaa ilkeilyään jotenkin niinkin, että olen vaan niin tyhmä (?) ja säälittävä.
Ja myös siitä muuten sanoi ekaa kertaa että olisi alunperin pitänyt tajuta kun menen pois tolaltani niin herkästi että se on red flag! Ja ollaan oltu jo
Se on sitä, että olette narsisti ja uhri. Ja vaikka diagnoosit ei ihan täyttyisikään, dynamiikkaanne täyttää kyllä tunnusmerkit. Tutustu aiheeseen niin saat silmäsi auki ja alat rimpuilla irti.
Tuollaista EI KUULU sietää. Kun joku käyttäytyy noin huonosti ja kyse on kahdesta aikuisesta, jotka ovat vapaaehtoisesti yhdessä, lähdetään pois. Estetään toisen pääsy itsen luo. Ei jäädä ottamaan paskaa niskaan ja toisen alentuvaa ja halventavaa käytöstä. Aikuisen terveen miehen ei kuulu IKINÄ puhua vaimolleen noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yleisempää kuin haluaisi uskoa. Kaikki incelit, sarjapanijat, kilttimiehet, muut laiskat kelpuuttajat, narsistit ja muut luonnevikaiset jne jne. Sitä vaan haluaisi uskoa hyvää ihmisistä.
En varmaan ole ainut, joka on kokenut sen, että oma kumppani alkaa käyttäytyä vihamielisesti (vaikka ei ole pienemmässäkään määrin aikeissa erota vaan mennä naimisiin - en mennyt vaan lähdin).
Mies, joka menee naimisiin sellaisen naisen kanssa, jonka hän saa ja joka tarjoaa hänelle riittävät palvelut. Hän ei kuitenkaan rakasta eikä himoitse vaan mieli ja silmä kulkee muualla. Lopulta se tihkuu esille halveksuntana, laiminlyönteinä, huonona käytöksenä, vapaamatkustajuutena jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä.. Tottumuksesta varmaan. Välillä ollut vähän parempia jaksoja, mies vakuutellut että muuttuu, luvannut kaikkea, tsempannut hetken ja sitten taas aloittanut ilkeilyn ja lyttäämisen. Minulla ollut myös paljon vaikeita asioita muuten elämässä, niin ei vaan ole ollut voimavaroja erota. Enkä edes ole kovin kauaa ollut tietoinen siitä miten sairas tömä koko suhde on! Siis että paha minulla on ollut kyllä useinkin ja olen pohtinut eroa, mutta olen syyttänyt itseäni siitä, että olen jotenkin itse epävakaa, yliherkkä (näinhän se mies haluaa saada minut ajattelemaan) jne. Mies on tosi kova manipuloimaan, ja kun ns vedän rajoja niin ei vaan taivu. Kääntää
Ei hän taivu, eikä tule taipumaan. Ei tule ikinä muuttumaan rakastavaksi ja turvalliseksi aviomieheksi. Todennäköisyys sille on alle promillen luokkaa ja sekin vaatii yleensä eron, jotta mies näkee mitä menettää ja joutuu yksin pohjalle ja kaivamaan itsensä yksin ylös sieltä ilman vaimon tai muun naisen apua.
Kiitos todella hyvistä vastauksista kaikille. Tämä ketju on todella saanut minut pohtimaan asioita, toki myös noi miehen sanomiset jotka oli aivan todella räikeitä.
Jos jollakin on suositella esim jotain YouTube-videota tai kirjallisuutta aiheeseen liittyen, niin voi vielä vinkata. Haluan yhä yrittää ymmärtää tätä toksista vuorovaikutusta, jotta osaan vetää niitä rajoja ja ymmärrän silloin kun minua vastaan toimitaan väärin. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset sanoo kaikenlaista suuttuessaan. Niin miehet, kuin naisetkin Vai mitensenytoli?
Eivät sano. Jos sinun piireissäsi tuo on normaalia niin voin kertoa, että kaikkialla ei todellakaan ole ja ihmisillä on lupa pitää rima terveellä tasolla ja olla hyväksymättä tuollaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on se, että mies haluaisi enemmän seksiä, mutta itse koen että minun tarpeillani ei ole mitään väliä. Ja kun kerron että mitkä ne minun tarpeeni on, esim toivoisin että mies jollain tapaa joskus pitäisi hyvänä ja että se saattaisi herättää paremmin haluja. Myös ilkeily tappaa haluja Tässä yhteydessä mies sanoi noin. Että en ole mikään kovin uniikki, ilmeisesti hänen mielestään en saisi toivoa mitään näitä asioita.
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt ihan kaikenlaista. Ja tässä ei kyse vain suuttumisesta, vaan mies on käyttäytynyt huonosti ja sanonut toksisuuksia pitkään. Näin käsitin. Mies ei arvosta eikä rakasta kumppaniaan, sitten se näkyy ihan riidoissa ja muutenkin. Jos rakastat toista, et mene riidassakaan sanomaan jotain "et ole uniikki" -loukkausta, se ei ole totta sanojansa mielessä, mutta se on totta ja helppoa sanoa silloin, kun niin ajattelee oikeasti ja se halveksunta ja naisviha tulee pintaan. Ap on uniikki, mutta tämän miehen silmissä luultavasti kukaan nainen ei ole "uniikki", koska "kaikki akat ovat akkoja" - näin epäilen, että tuontyyppinen mies ajattelee ihan oikeasti, ja kun hän on suuttunut, alkaa totuuksia tulla enemmänkin esiin. En yhtään ihmettelisi jos seuraavan riidan aikana, mikäli Ap häntä paineistaisi että et varmaan ole muita piirakoita saanutkaan, niin tämä mies suuttuen kertoisi että onpa pettänyt parikin kertaa, sori mutta *tähän jatkoloukkaus miten s eksi oli parempaa ja ne muikit antoi b-rappuun ja miten vaan eikä valittanut yhtään." Tämä eskalointi saattaisikin nopeuttaa eroaan menemistä. Vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos todella hyvistä vastauksista kaikille. Tämä ketju on todella saanut minut pohtimaan asioita, toki myös noi miehen sanomiset jotka oli aivan todella räikeitä.
Jos jollakin on suositella esim jotain YouTube-videota tai kirjallisuutta aiheeseen liittyen, niin voi vielä vinkata. Haluan yhä yrittää ymmärtää tätä toksista vuorovaikutusta, jotta osaan vetää niitä rajoja ja ymmärrän silloin kun minua vastaan toimitaan väärin. T. Ap
Niitä on niin paljon ja jokainen vähän eri kulmalta käsittelee asioita.
Esim.
Ritva Huusko
Narsisti vs minä
Vapaaksi narsistista
Raw Motivations
Mental Healness
Sam Vaknin
HG Tudor (ei niitä Meghan videoita vaan yleistieto)
Tim Fletcher
(Patrick Teahan, Crappy Childhood fairy, Danielle Radin jne jne. )
Tiivistetysti, narsisti/ tuolla tavalla toksinen ihminen ei koskaan muutu. Lähteminen on ainoa vaihtoehto. MItä nopeammin, sitä pienemmät vahingot.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Jopa varatut 🤮
T32
Miksi pitäisi olla?
Tuskin olet uniikin miehen kanssa yhdessä - erittäin harva nainen on miesten hupaisan omahyväisistä illuusioista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka menee naimisiin sellaisen naisen kanssa, jonka hän saa
Mies varmaan sitten on tällainen, jos kerta säälistä on alkanut olemaan kanssani, näinhän juuri sanoi vuosien yhdessäolon jälkeen. Täytyy sanoa että aika sairasta oli kuulla tällaista.
Enkä ymmärrä edes miten muka, koska hän oli monella tapaa sekaisin kun tapasimme, esim talousasiat rempallaan, kämppä sotkuinen, ihmissuhteissa hankaluuksia, joikin liikaa jne. Kun taas itse olin opiskellut ihan hyvän ammatin, raha-asiani oli kunnossa, kotini siisti ja minulla oli ihan järkeviä tulevaisuuden suunnitelmia.
Mutta siis tuo säälistä oleminen kyllä selittäisi sen että ei ole koskaan halunnut nähdä vaivaa suhteen eteen, ilkeyden, ylimielisyyden ym. Ihan minimijututkin on ollut todella raskaita hänelle, hän joutunut yrittämään tosi paljon asioissa jotka pitäisi tulla ihan luonnostaan jos jotain rakastaa tai hänestä välittää. T. Ap