Mies sanoi riidassa että et sä ole mikään uniikki
Sellainen olo kieltämättä hänen kanssaan on ollut että ajattelee niin. Väittää silti rakastavansa. Mutta jotenkin jäin miettimään tuota.
Kommentit (378)
En tunne tilannetta ja ihmisiä (eli en etädiagnosoi ketään), joten tämän varoituksen huomiointi oman harkinnan mukaan, mutta ero epävakaasta ja katkerasta ihmisestä / narsistista ei ole välttämättä ihan se turvallisin hetki elämässä. Tekee pahaa lukea jatkuvasti otsikoita, joissa omaan kumppaniin on kohdistettu väkivaltaa. Kaikissa tapauksissa ei toki syynä eroaikeet, mutta melkoisen usein näin. Tai kyseessä jopa jo eksä.
Tässä yksi artikkeli aiheesta kuinka turvallisemmin erota:
https://www.verywellmind.com/how-to-leave-a-narcissist-8706872
"narcissism is related to a 21 percent increase in aggression and an 18 percent increase in violence."
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että itselle ei tulis mieleen kyl sanoa tuollaista kellekään. Mielestäni jokainen on uniikki. Mitä mahtoi tuolla tarkoittaa? T. Ap
Että ap ei ole ainoa, joka hänelle valittaa tuosta asiasta. Hänen muut naiset valittaa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on? Miten yleistä tämä on? Kyse on naisvihasta yleisesti.
On yleisempää kuin haluaisi uskoa. Kaikki incelit, sarjapanijat, kilttimiehet, muut laiskat kelpuuttajat, narsistit ja muut luonnevikaiset jne jne. Sitä vaan haluaisi uskoa hyvää ihmisistä.
En varmaan ole ainut, joka on kokenut sen, että oma kumppani alkaa käyttäytyä vihamielisesti (vaikka ei ole pienemmässäkään määrin aikeissa erota vaan mennä naimisiin - en mennyt vaan lähdin).
Mikä on laiska kelpuuttaja?
Mies, joka men
Mies varmaan sitten on tällainen, jos kerta säälistä on alkanut olemaan kanssani, näinhän juuri sanoi vuosien yhdessäolon jälkeen. Täytyy sanoa että aika sairasta oli kuulla tällaista.
Mutta siis tuo säälistä oleminen kyllä selittäisi sen että ei ole koskaan halunnut nähdä vaivaa suhteen eteen, ilkeyden, ylimielisyyden ym. Ihan minimijututkin on ollut todella raskaita hänelle, hän joutunut yrittämään tosi paljon asioissa jotka pitäisi tulla ihan luonnostaan jos jotain rakastaa tai hänestä välittää. T. Ap
Oon pahoillani <3 Muista, että se, minkä arvon mies antaa sinulle, ei määritä sinun oikeaa arvoasi. Sinä olet uniikki ja arvokas. Mies vain ei sitä näe eikä arvosta. Vika on hänen.
Olen itsekin ollut tuollaisen kanssa. Olin kaikilla tasoilla tasapainoisempi ja menestyneempi kuin hän - ei sillä saa tuollaisten arvostusta tai rakkautta. Luultavasti miehesi on narsisti, kuulostaa kovasti sellaiselta, eivätkä he valitettavasti edes osaa rakastaa - edes itseään (mitä todistaa sekin, missä jamassa hän oli ennen sinua).
Jospa jatkaisit hyvää elämääsi ja mies saa setviä henkiset ongelmansa ihan keskenään. Narsistivideoilla on hyvä sanonta "Misery loves company." Siksi he yrittävät vetää sinutkin alas, eivät edes yritä itse skarpata elämäänsä paremmaksi. Ja sinua on pakko haukkua, jotta alkaisit kuvitella, ettet saisi parempaa.
Se, millä narsistin saa katoamaan, on se, kun alat vaatia vastuunkantoa häneltä omista sanoistaan, tekemisistään ja vastuistaan ja teet sen järkähtämättömällä, aikuisella, vahvaselkärankaisella tavalla - olet ihminen, joka tietää arvonsa ja sen mitä ansaitsee - mitä itse antaa suhteeseen ja mitä edellyttää saavansa takaisin ilman neuvotteluvaraa.
Suuttuneena tuli vahingossa paljastaneensa todelliset ajatuksensa?
En olisi tuollaisen kanssa. Ottaisin eron!
Vierailija kirjoitti:
Suuttuneena tuli vahingossa paljastaneensa todelliset ajatuksensa?
En olisi tuollaisen kanssa. Ottaisin eron!
He alkavat ajan kanssa paljastaa noita asioita muulloinkin kuin suuttuneena. Kun silmät avautuvat, moni pieni ja silloin mitättömältä tuntunut juttu saakin ihan uuden merkityksen.
Onneksi olkoon tervetuloa narsistien urhien kerhoon.
Oma entinen rakkaani ttesi minulle aika samalla tavalla. Lisäksi kuulin hänen sanovan kavereilleen että on minun kanssani koska ei muutakaan saa ja kaikkea muuta paskaa.
Eksäni sanoi minulle päin naamaa että hänen suuri ihastuksensa oli joku muu kuin minä. Sanoi etten löydä koskaan parempaa rakastajaa.
Eihän meidän nyt tämmöistä tarvitse sietää, eihän.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että itselle ei tulis mieleen kyl sanoa tuollaista kellekään. Mielestäni jokainen on uniikki. Mitä mahtoi tuolla tarkoittaa? T. Ap
Halusi alentaa sinua ja saada olosi tuntemaan vähäpätöiseksi, huonoksi ja epävarmaksi, sekä osoittaa arvostuksen puutettaan sinua kohtaan. Ei hyvä.
Kyllä hyvässä suhteessa kumppanin ja rakkaan pitäisi olla itselle erityinen, uniikki. Joko ajattelee sinusta oikeasti noin kuten sanoi, tai sitten halusi "vain" satuttaa, kumpikin vaihtoehto huonoja...
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on se, että mies haluaisi enemmän seksiä, mutta itse koen että minun tarpeillani ei ole mitään väliä. Ja kun kerron että mitkä ne minun tarpeeni on, esim toivoisin että mies jollain tapaa joskus pitäisi hyvänä ja että se saattaisi herättää paremmin haluja. Myös ilkeily tappaa haluja Tässä yhteydessä mies sanoi noin. Että en ole mikään kovin uniikki, ilmeisesti hänen mielestään en saisi toivoa mitään näitä asioita.
No ethän sinäkään kiinnostu siitä, mitä hän haluaa. Ihan samalla tavalla hän voi kokea väheksyntää ja torjutuksi tulemista, mut mitä se sua kiinnostaa
🙄🥱
Nyt kun täällä on jo säälitty ap ja mies haukuttu ja diagnosoitu, voit kertoa rehellisesti, mitä kaikkea sinä sanoit hänelle.
Mikähän se miehen versio mahtaa olla.. Se kun jää lähes aina kuulematta
Jaha, täällä on tuttuun tapaan jo narsistidiagnoosit tulilla.
Luultavasti kyse vain normaalista, väljähtäneestä parisuhteesta joka on tulossa tiensä päähän.
Ei kannata takertua johonkin yksittäiseen sanaan niin vahvasti, vaikka se rikikookin omaa narsistista käsitystä siitä, että olet ainutlaatuinen.
Lusikat jakoon ja huolehditte vain että lapsilla menee kaikki mahdollisimman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, täällä on tuttuun tapaan jo narsistidiagnoosit tulilla.
Luultavasti kyse vain normaalista, väljähtäneestä parisuhteesta joka on tulossa tiensä päähän.
Ei kannata takertua johonkin yksittäiseen sanaan niin vahvasti, vaikka se rikikookin omaa narsistista käsitystä siitä, että olet ainutlaatuinen.
Lusikat jakoon ja huolehditte vain että lapsilla menee kaikki mahdollisimman hyvin.
No jos on viettänyt vuosikymmenen pari jonkun kanssa ja kokenut kaikki elämän tärkeät hetket, lasten syntymät, ilot ja surut jonkun kanssa, niin onhan se hyvänen aika uniikki se ihminen -sinulle. Miten on mahdollista ettei olisi? Silleen että halveksii vaan tosi paljon toista ja haluaisi oikeasti eroon. Ehkä on jo uusi ihminen kiikarissa? Näitähän on näitä miehiä, jotka vuosikymmenien päästä ilmoittaa että onkin säälistä mennyt naimisiin, ei ole koskaan rakastanut jne, kun on löytänyt uuden ja tällä tavalla oikeuttaa moraalitonta käytöstä itselleen. Täysin tunnevammainen ja kylmä, empatiakyvytön ihminen voi tehdä noin.
Älä ikinä syyllisty siitä että et halua päästää tuollaista ihmistä lähellesi.
Mielenkiintoinen keskustelu, onneks ei ole poistunut
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lista jo ylempänä, tässä vieä yksi linkki lisää Youtubesta, Ap:
Löytyy haulla "Jimmy and relationships". Hänellä on tosi hyviä videoita toksisista suhteista, narsismista, vuorovaikutuksista suhteessa, red flageista, jne.
So true.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies haluaa enemmän seksiä ja sitä pitäisi olla tarjolla noin vain, ilman että hän itse vaivautuu mitenkään? Ehkä hän voisi vähän huomioida sinua, ja hemmotella, viedä syömään tai viikonloppureissuun niin ehkä paremmin alkaisi seksikin kiinnostamaan.
No siis kun jotain tällaisia olen yrittänyt vihjata ja ehdottaa suoraankin. Esimerkkinä olen sanonut että jos joskus vaikka laittaisi minulle ruokaa (osaa kyllä laittaa), mutta ei tee sitä? Välillä sitten riidan yhteydessä vähän niin kun halveksii näitä minun toiveita. Antaa ymmärtää että ne olis jotain ihan outoja, enkä varmaan sit yksinkertaisesti ansaitse mitään. En ymmärrä? Miksi ei voi mitään yrittää? T. Ap
Mies haluaa pitää sinut pienenä, alistettuna. Niin alistettuna ette jopa tavalliset toiveesi ovat "outoja". Kenties katuu perheen perustamista kanssasi, kokee elämän menevän ohi, voisi saada paremman. Ongelma on miehen henkilökohtainen, tuskailee valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies haluaa enemmän seksiä ja sitä pitäisi olla tarjolla noin vain, ilman että hän itse vaivautuu mitenkään? Ehkä hän voisi vähän huomioida sinua, ja hemmotella, viedä syömään tai viikonloppureissuun niin ehkä paremmin alkaisi seksikin kiinnostamaan.
No siis kun jotain tällaisia olen yrittänyt vihjata ja ehdottaa suoraankin. Esimerkkinä olen sanonut että jos joskus vaikka laittaisi minulle ruokaa (osaa kyllä laittaa), mutta ei tee sitä? Välillä sitten riidan yhteydessä vähän niin kun halveksii näitä minun toiveita. Antaa ymmärtää että ne olis jotain ihan outoja, enkä varmaan sit yksinkertaisesti ansaitse mitään. En ymmärrä? Miksi ei voi mitään yrittää? T. ApMies haluaa pitää sinut pienenä, alistettuna. Niin alistettuna ette jopa tavalliset toiveesi ovat "outoja". Ken
Miksi ei eroa? Ap ehdottanut eroa?
Ehkä miehen ego ei kestä sitä että et halua häntä ja siksi haluaa satuttaa sinua.
Hyvä lista jo ylempänä, tässä vieä yksi linkki lisää Youtubesta, Ap:
Löytyy haulla "Jimmy and relationships". Hänellä on tosi hyviä videoita toksisista suhteista, narsismista, vuorovaikutuksista suhteessa, red flageista, jne.