miten kannattaisi mennä Legolandiin kesällä?
siis sinne Tanskan Billundiin? Omalla autolla ja olla hotelleissa yötä, vuokrata asuntovaunu tai -auto, vai 2 päivän lentomatkapaketti? Sitäkin täytyy miettiä vielä tietenkin miten lapset 3v ja 6v jaksaa autossa, mutta onko joku laskenut mikä olisi edullisin vaihtoehto?
Lennot tietenkin maksaa, mutta toisaalta automatka kestää päiväkausia (jos pitää päivämatkat kohtuullisina) ja yöpymisiä tulee enemmän, ja laivamatkojakin. Kauanko muuten kestää? Asumme Oulussa, mutta Helsingissä käydään kesällä kuitenkin, joten sitä kautta matkustaminen sopisi ihan hyvin.
Kommentit (6)
Mää kävin ite legolandiassa varmaan just 5-6-vuotiaana. Me mentiin autolla ja asuntovaunulla. Aikataulu oli lepponen. Tärkeintä oli päästä joka päivä uimaan ja saada jäätelöä.
Silloin matkustaminen oli vaan paljon hauskempaa, kun ei tarvinut käyttää turvaistuimia. Ite en lähtis noin pienten lasten kanssa autolla vielä noin kauas ellei sitte oo TOSI joustava aikataulu. Siis niin joustava, ettei joka päivä tarvi nostaa kytkintä ollenkaan.
Legolandiasta tykkäsin tosi paljon, mutta luultavasti mun isommat sisarukset sai siitä paljon enemmän irti. Olin ehkä hiukan liian nuori kuitenkin.
Jos on vaan rahaa, niin kannattaa lentää ja sitten vuokrata auto. Hotellin sijaan voi harkita myös mökin vuokraamista tai jopa telttailua leirintäalueella.
hei.ensinnäkin täytyy sanoa että ihan oli kiva ja käymisen arvoinen paikka.meidän perhe matkusti sinne omalla autolla kesällä 2003.lapset oli silloin 7v. ja 8v.siljalla oli valmis paketti silloin johon kuului laivamatkat turku-tukholma-turku,laivamatkat varberg-grenå-varberg.kolme yötä hotellissa,kaksi tanskassa lähellä legolandia ja yksi tulomatkalla ruotsissa itse valitsemassa paikassa sekä liput koko perheelle legolandiaan.muistaakseni maksoi jotain tuhat euroa tommoinen paketti.kannattaa kyllä laskeskella mitä tulisi lentäen maksamaan.kuulosti tosi hyvältä idealta toi lento/vuokra-auto systeemi.minusta ainakin tuo matkaaminen omalla autolla oli liian rankkaa pienten lasten kanssa.tai sitten siihen pitää varata paljon enemmän aikaa eli lyhyemmät välimatkat.oli liian tiukat aikataulut ja energia meni matkustamiseen.sitten oltiin perillä aivan väsyneitä.ja tanskassa kun kerran oltiin olisi ollut ihan kiva käydä vähän muuallakin.nyt se jäi vaan legolandiaan.
olen itsekin käynyt joskus yläasteikäisenä perheen kanssa siellä vuokratulla asuntoautolla, ja muistaakseni oli ihan mukavaa. Mutta sitä en enää muista kauanko matka kesti, ja miten pikkusiskoni jaksoi sen istua. Ehkä isä muistaa, pitää kysyä. Muistaako joku miten kauan kestää matka Tukholmasta Kööpenhaminaan tai sinne Billundiin autolla? Tunteina tai kilometreinä?
Toisaalta olisi kiva katsella muutakin kuin Legolandia, mutta toisaalta lapset ovat ehkä vielä pieniä nauttimaan kovin monipuolisesti nähtävyyksistä, ja itse olen esim. Kööpenhaminan nähtävyyksiä ehtinyt jo katsella. Pakettimatkat lentokoneella näyttävät menevän suoraan sinne Billundiin, bussimatkat kiertävät muuallakin. Mutta bussimatka ei varmaan meille sovi.
minäkin suosittelisin. tsekkaa blue one-lennot, heillä on todella edullisia lentoja Köpikseen. ja sitten vuokra-auto alle. se olisi mielestäni paras ratkaisu.
Me ajettiin viime kesänä kyseinen matka 2,5v ja 4v lasten kanssa. Yllättävän kivuton reissu, mutta vaatiihan se asennetta ; ) Eikä tultu samantien takaisin ehkä se olisi ollutkin hieman pitkäpiimäistä (oltiin siis 3 viikkoa autoilemassa Euroopassa)
Ruotsin läpi on tosi tylsä ajella, joten ehkä pelkkää Legolandin reissua kannattaa ajatella lentäen. Mutta jos pidempää reissua suunnittelee, tai haluaa nähdä Ruotsissakin jotain paikkoja, niin sitten omalla autolla.
Itse en nauti autoilusta niin paljoa, että jaksaisin ajaa Ruotsin halki jos kohteena Legoland. Tietysti jos on paljon aikaa + väljä budjetti, niin sitten. Mutta jos ajatuksena on porhaltaa turhia yöpymisiä ja muita hauska-landioita vältellen, suosittelisin kyllä lentoa vaikka Köpikseen, ja sitä autolla eteenpäin. Tanska on oikein kiva maa, etäisyydet lyhyitä jne, eli siellä päässä autoilu on jo hauskempaa. Legolandissa saa kyllä kaksikin päivää kulumaan, toisaalta myös yhden päivän aikana ehtii varmastikkin kaikki laitteen kertaalleen kokeilemaan (siis jos ei jonoja kauheasti ole)...
Niin, ja vaikka lennot ja autonvokrauskin maksaa rahaa, niin ainakin se meidän perheessä säästää hermoja tosi paljon ;-)