Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten itse pitää ottaa vastuu toimeentulosta

Vierailija
08.09.2024 |

Ei yhteiskunnan .. kansa tarvii ryhtiliikkeen.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että ihmiset kuvittelevat että voi maata kotona koko ikänsä.

Vierailija
102/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien kaikki äänestävät kokoomusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat eivät ole joka viikko tai vuosi tai edes joka vuosikymmen kykeneviä työskentelyyn. Sekä fyysisesti että psyykkisesti sairaat.

Työkykyiset työskentelee, jos heidät palkataan soveltuviin palkkatöihin. Yrittäjyyden esteenä voi olla mm. luottokelvottomuus. Työkykyisissä pitkäaikaistyöttömissä ei ole vikaa työhön pääsemisessä, vaan rekrytoijissa on vikaa, kun eivät palkkaa työttömiä, vaan työpaikanvaihtajia.

Sosiaalituet pitkään tuen tarpeessa olleille ovat liian pieniä (jos ei ole ansiosidonnaista tai monta lasta ym. korotuksia tuissa). Pitkään tuen tarpeessa oleville tuki voi olla liian pieni pakollisiin hankintoihin (esim. hajonnut kodinkone, julkisen liikenteen kulut, talvivaatteet).

Vierailija
104/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että ihmiset kuvittelevat että voi maata kotona koko ikänsä.

Niinpä. Eläke-eläteillekin maksetaan ansaitsemattomia eläkkeitä 30-40 vuotta. Töihin töihin vaan!

Vierailija
105/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä sitten valtiosta on, jos se ei pidä huolta heikoimmista kansalaisistaan?

Jos töitä ei vain ole? Niihin ei enää vain kävellä kuin ennen vanhaan. Nyt vaikka lipunmyyjäksi hakee 500 henkilöä samaan aikaan.

Ei,on ihan turha haikailla sellaiseen aikaan, jossa köyhät jätetään oman onnensa nojaan. SUomalaiset pitävät huolta omistaan. Jos tämä on mahdotonta, on parasta muuttaa ajatuksineen venäjälle. Siellä ei turhia tukia yhteiskunta myönnä.

Ei kyllä elätetä kotona ketään. Niin veemäistä on töissäkäynti ja niin paljon menee veroihin että aivan varmasti työssäkäyvät äänestävät niitä jotka kitkevät vapaamatkustajat. Kovempia aikoja kohti ollaan menossa.

Tuossa vaiheessa kannattaa alkaa miettimään, että ehkä elämässä ei ole tehty ihan niitä fiksuimpia valintoja, jos töistä ei jää motään käteen. Itse meen aina tyytyväisenä töihin, ja ylimääränen raha sijoituksiin, joista on kertyny jo sellanen summa, että voisin vetäytyä eläkkeelle koska tahansa. Lisäksi töissä voi flirttailla vastakkaisen sukupuolen kanssa, ja ikinä ei tiedä mihin sekään johtaa. Niin paljon hyviä puolia työnteossa. En kyllä kadehdi työttömiä, jotka joutuvat elämään viikosta toiseen köyhyysrajalla miettien rahan riittämistä. Mielestäni työttymät ansaitsevat korvauksen työllisiltä siitä hyvästä, että jokainen työllinen on kuitenkin vienyt työpaikan kymmenien muiden kilpailjoiden edestä

Vierailija
106/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minulle käy vallan mainiosti. EN sitten muuten maksa verojakaan yhtään sen jälkeen kun tuolle tielle lähdetään. Ei nimittäin ole aihetta.

Vierailija
107/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Ap hoidit elantosi opiskelijana? Ostiko äiti ruuat? Mitä jos menetät työkykysi, ostaako äitisi silloinkin ruuat? Entä kun et pysty tekemään töitä enää 60-vuotiaana, mutta eläke alkaa vasta 75-vuotiaana, ostaako äitisi silloinkin ruuat?

Tuskimpa kyseinen henkikö on peruskoulua pidemmälle opiskellut, ja sekin mennyt armoviitosilla läpi🤭

Vierailija
108/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lopetetaan kaikki eläkkeetkin niin vanhukset vaeltaa kaduilla kerjäämässä. Aloittaja on täysi trolli tai mielenvikainen kokoomuslainen. Tekis mieli tehdä ilmo.

Vierailija
109/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkun lapsi on käynyt erityiskoulut ja hän on aina ollut töissä. Heillä naapurustossa oli maapaikka, missä viljeltiin mm herneitä. Lopputulos ratkaisee ja aloitti varmaan 14 vuotiaana.

Hänellä oli hyvä opo ja paljon tukevia ihmisiä ympärillä. Pari v oli myymässä marjoja jne torilla. Siinä oli 2 myyjää, toinen hoiti kassan ja tää pakkasi. Joku oli kysynyt, tai moni,  saako palkkaa. Tää maanviljelijä oli ihmetellyt. Olisi saanut jotain tukea ja hän sanoi miksi, kun likka tekee töitä. 

Pääsi jonnekin laitoshoitajalinjalle ja oli tuettu linja. On koulussa töissä, ollut yli 10 vuotta. Siivoaa luokkia ja käytäviä jonkun toisen kanssa, auttaa keittiössä, en muista mitä ja sitten on pari viikkotuntia luokassa. Jotain tukea saa, sillä hänhän on työtön aina kesäisin ja milloin koulua ei ole. Mutta rehtori sanoi tää Miia on heillä tärkeä työntekijä, kun osaa hommansa, tykkää olla koulussa ja ei ole hakemassa muualle.

Ja hänellä on taatusti vaikeampaa ollut päästä töihin.

Asuu omistusasunnossa, koulun lähellä, voi kävellä töihin. Vanhemmat takasi lainan ja hönellä on joku, joka valvoo rahoja. Mutta saa ihan palkkaa, tukea, maksaa vastiketta, lainaa ja tulee saamaan myös joskus palkkatyöstä eläkettäkin. Kesälomalla käy poimimassa herneitä edelleen ja joskus on apuna torilla

Vierailija
110/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ensimmäiseksi tämä työikäisten hyysäys saisi loppua. Heidän lapsilleen annetaan ilmaiseksi ihan kaikki, on lapsilisää, ilmainen koulu, kouluruoka, ilmaisia harrastuksia/kerhoja koululla. Jopa lukio ja ammattikoulu maksetaan heidän lapsilleen, puhumattakaan yliopistosta. Verot alas ja jokainen maksakoon lastensa koulutuksen aivan itse. Aivan älytöntä, että muut joutuvat maksamaan toisten penskojen kuluja.

Vierailija
111/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ihan vapaasti saisi ottaa itse vastuun, niin tulisin vetään sua turpaan sairaalakuntoon asti, ja siinä välissä nappaisin sun työn mitä et enää pysty tekemään. Tämä ei valitettavasti tässä yhteiskunnassa ole mahdollista, joten sitten mennään vähän eri tavalla

Samanlailla päätyisit vankilaan yhteiskunnassakin, jossa ei ole tulonsiirtoja.

Verovaroillahan vankiloita pyöritetään, ja jos ei ole mitään tulonsiirtoja, niin ei toimi vankilatkaan

Vierailija
112/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ensimmäiseksi tämä työikäisten hyysäys saisi loppua. Heidän lapsilleen annetaan ilmaiseksi ihan kaikki, on lapsilisää, ilmainen koulu, kouluruoka, ilmaisia harrastuksia/kerhoja koululla. Jopa lukio ja ammattikoulu maksetaan heidän lapsilleen, puhumattakaan yliopistosta. Verot alas ja jokainen maksakoon lastensa koulutuksen aivan itse. Aivan älytöntä, että muut joutuvat maksamaan toisten penskojen kuluja.

Joo, ajattele boomereiden lapset sai myös nuo kaikki edut, ei tarvinnut boomereiden kaivaa kuvetta kuten heidän vanhempien.

Vierailija
113/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittoon yhteys, työpaikkakiusaamista

Ai jos työnantaja vaatii tekemään töitä siihen asti kun työaika loppuu? Tai sairaustodistusta jos on sairauden takia poissa? Tai antaa palautetta huonosta suoriutumisesta työssä? Ennemminkin kehottaisin katsomaan peiliin ja ihan vaan suosiolla noudattamaan niitä työpaikan pelisääntöjä.

No työnantajalla on silloin ongelma joten hoitakoon itse ongelmansa. Mitä se muille kuuluu. Tällä mentaliteetilla kun jatketaan niin alkaa oikeasti olemaan työvoimapula. Jos on ongelma niin se on aina itsellä joten mitä jos lähdetään kaikki ihan siitä oletuksesta. Jos sinä tule aukomaan minulle päätäsi niin sinulla on hyvin pian iso ongelma 👌

-eri

Ei ihmekään ettei yrityksille ei kelpaa suomalaiset töihin, jos asenne on se että työnantaja ei saa vaat

Työntekijänä vaadin työnantajalta luottamusta ja arvostusta hänelle antamastani ajasta sekä työpanoksesta. Onko se liikaa?

Vierailija
114/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on parempi odottaa että nykyinen hallitus nolaa itsensä ja tuhoaa talouden jonka jälkeen uusi porukka tulee valtaan ja saadaan kaikille perustulo mitä moni nytkin odottaa ja jokainen voi itse sitten oman motivaation kautta mennä tekee duunii jos tuntuu hyvältä.

Vierailija
115/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitäisi koululaitos muuttaa perusteellisesti sellaiseksi, että se tekee selväksi elämän ja yhteiskunnan realiteetit sekä antaa runsaasti eväitä selviytymisen edellytyksiksi; talous-, laki- sekä yhteiskunnalliset asiat; runsaasti ammatillista osaamista ja työelämän taitoja etc.

Vierailija
116/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii pienyrittäjiä, homma voi olla aika raskasta, jos yksin pyörittää tai muutama. Ja isossa firmassa levotonta ja välimatkat. Ei ne kaikille toimi kuin suolattuna. Pitäisi miettiä säätä ja ihmisten olosuhteitakin. -Jos osalla on hyviä kokemuksia ja ura toimii, osaa ihmisistä heikennettiin ja sorsittiin vuosikymmeniä. Joskus suo on liian syvä ollut.

Vierailija
117/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo teen paljon  töitä ja säästän rahaa jotta jos joskus ei oo töitä niin ostan sillä rahalla ruokaa ja maksan laskut 

Niin että tehdään töitä paikassa jota ei ole, vai? Ihme utopiaa joillakin, koska itse ovat töissä, niin tokihan kaikille muillekin on työpaikka, missä käydä ansaitsemassa toimeentulonsa.

Ja ennen kuin arvaat väärin, niin en ole itse työtön.

Vierailija
118/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitäisi koululaitos muuttaa perusteellisesti sellaiseksi, että se tekee selväksi elämän ja yhteiskunnan realiteetit sekä antaa runsaasti eväitä selviytymisen edellytyksiksi; talous-, laki- sekä yhteiskunnalliset asiat; runsaasti ammatillista osaamista ja työelämän taitoja etc.

No ei tietenkään muuteta. Koska jokainen ottaa vastuun elämästään itse niin mitään julkista koululaitosta ei tässä maassa enää ole. En minä koulua tarvitse joten en siitä myöskään maksa mitään.

Vierailija
119/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki lainaperusteiseksi.

Vierailija
120/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla vastuussa vain siitä, mikä on hänen itsensä päätettävissä. Kaikki asiat elämässä eivät ole sellaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä