Ihmisten itse pitää ottaa vastuu toimeentulosta
Kommentit (141)
Työntekijänä vaadin työnantajalta luottamusta ja arvostusta hänelle antamastani ajasta sekä työpanoksesta. Onko se liikaa?
Ei toki, mutta luottamus ja arvostus tulee ansaita, niin tässä kuin kaikissa muissakin asioissa ja ihmissuhteissa. Se ei tapahdu lähtemällä töistä etuajassa tai tekemällä töitään niin surkeasti että siitä joutuu huomauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että ihmiset kuvittelevat että voi maata kotona koko ikänsä.
en mitään kuvittele vaan makaan.alahan valmistautumaan jo työviikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan heti kun kaikki on vastuussa omasta syntymisestään, mutta niin kauan kun tänne tehdään ja pakotetaan syntymään ihmisiä ilman, että heiltä on kysytty lupaa siihen niin elatusvastuu on viimekädessä yhteiskunnalla.
Ei, vaan vastuu on lapsuudessa vanhemmilla, jotka samalla toivottavasti opettavat, kuinka vastuu kannetaan täysikäistyttyä. Sen jälkeen vastuu on yksilöllä.
Vastuuta voi kantaa vain jos on valtaa. Nykyinen hallitus pyrkii kaikin keinoin kaventamaan ihmisten valtaa ja samalla leikkaa tukia. Tuet ovat vain korvaus siitä, että ihmiseltä on viety valta ja itsenäisyys. Mikäli tukia leikataan tulee pitää huolta myös siitä, että ihmisille annetaan enemmän valtaa, muuten yhteiskunta muuttuu diktatuuriksi ja lopulta romahtaa. Vallan ja vastuun tasapaino on kaikkein oleellisinta yhteiskuntarauhan sä
Pyydetäänhän ihmisiä jopa politiikkaan asti mukaan, vaikka olisi saanut elämänsä aikana vain Kelalta rahaa, eikä ole palkallisen työn ovet avautuneet minnekään.
Idioluution tilalle pitäisi saada taas evoluutio.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin sait syntymässä tietyn lahjakkuusprofiilin.
Mitä ne tekevät, joiden lahjakkuuksille ei ole (enää) mitään kysyntää?
Käytän esimerkkinä itseäni.
Kehossani ei esiinny minkäänlaisia stressireaktioita, kipuaistini on hyvin heikko, voin kääntää aggressioni päälle ja pois eikä minulle ole lainkaan niitä ominaisuuksia, joita sinä kutsut moraaliksi ja omatunnoksi. Voisin tappaa tuosta vain vaikka miljardi ihmistä ilman että sykkeeni nousisi tai tuntisin tehneeni mitään pahaa tai väärää.
Ja kyllä, olen ollut vankilassa. Murhasin nuorena kaksi ihmistä ja joudun siitä nuorisovankilaan, enkä alkuunkaan ymmärtänyt miksi. Laitoksessa kesti kymmenen vuotta oppia, että ihmisilä on "sisäinen kompassi" mikä ohjaa heidän käyttäytymistään. Tänäkään päivänä en pysty ymmärtämään sitä.
Elämä nyky-yhteiskunnassa on minulle hyvin vaikeaa koska minulta puuttuu käsitys oikeasta ja väärästä. En yksinkertaisesti tiedä mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei.
Viikingiksi syntyneenä olisin varmasti haluttu tyyppi valloitusretkillä. Nyt olen vain sairas psykopaatti, jota kaikki pelkäävät.
Palkkatappajana voisin elättää itseni, mutta sellaista ammattia ei Suomessa ole.
Ei ole minun syyni että olen syntynyt sellaisena kuin olen. Siksi AP kuulisin mielelläni sinulta ideoita itseni elättämiseen.
Tulevaisuudessa valtion rahat ovat loppu ja odottaa soppajono ja kasarmimaiset nukkumistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehossani ei esiinny minkäänlaisia stressireaktioita, kipuaistini on hyvin heikko, voin kääntää aggressioni päälle ja pois eikä minulle ole lainkaan niitä ominaisuuksia, joita sinä kutsut moraaliksi ja omatunnoksi. Voisin tappaa tuosta vain vaikka miljardi ihmistä ilman että sykkeeni nousisi tai tuntisin tehneeni mitään pahaa tai väärää.
Ja kyllä, olen ollut vankilassa. Murhasin nuorena kaksi ihmistä ja joudun siitä nuorisovankilaan, enkä alkuunkaan ymmärtänyt miksi. Laitoksessa kesti kymmenen vuotta oppia, että ihmisilä on "sisäinen kompassi" mikä ohjaa heidän käyttäytymistään. Tänäkään päivänä en pysty ymmärtämään sitä.
Elämä nyky-yhteiskunnassa on minul
Et ole mikään psykopaatti vaan ainoastaan retardi. Muista tolla asenteella, että aina järvestä löytyy isompi kala. Tulisin itekkin mielellään sua kouluttamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, olen ollut vankilassa. Murhasin nuorena kaksi ihmistä ja joudun siitä nuorisovankilaan, enkä alkuunkaan ymmärtänyt miksi. Laitoksessa kesti kymmenen vuotta oppia, että ihmisilä on "sisäinen kompassi" mikä ohjaa heidän käyttäytymistään. Tänäkään päivänä en pysty ymmärtämään s
Olen ollut vankimielisairaassa hoidossa yhteensä 19 kuukautta. Koska Suomen parhaat psykiatritkaan eivät ole voineet parantaa minua, en usko sinunkaan antamalla koulutuksella olisi mitään vaikutusta.
Laskin kerran että koko laitosaikani, kaikki tutkimukseni, hoitoni ja meneillään oleva koevapauteni on maksanut valtiolle yhteensä noin 3 miljoonaa euroa.
Tulkitsenko oikein, että se ärsyttää sinua hyvin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Olen itseasiassa samaa mieltä. Yksityisyrittäjyyttä pitäisi tukea paljon enemmän. Ei käy laatuun, että suuri osa töihin kykynevästä väestä vaan lojuu kortistossa ja toimettomana kotona. Ei sellainen kansakunta menesty.
Tukea yksinyrittäjyyttä? Aloittajahan kirjoitti, että yksilön pitäisi ottaa vastuu, siihen ei yhteiskunnan tuet sovi.
Niin pitää ihan kaikkien, siis ihan kaikkien
.
"Olen ollut vankimielisairaassa hoidossa yhteensä 19 kuukautta. Koska Suomen parhaat psykiatritkaan eivät ole voineet parantaa minua, en usko sinunkaan antamalla koulutuksella olisi mitään vaikutusta.
Laskin kerran että koko laitosaikani, kaikki tutkimukseni, hoitoni ja meneillään oleva koevapauteni on maksanut valtiolle yhteensä noin 3 miljoonaa euroa.
Tulkitsenko oikein, että se ärsyttää sinua hyvin paljon?"
Voit kuvitella ittestäs mitä haluat, mutta vähän epäilen, että tuskin oot mua pidempi, painvampi ja treenatumpi. Siis onhan se kiva leikkiä tollasta yön mustaa ratsastajaa, mut voin luvata, että kyllä isoinkin uho lihasvuoreen pysähtyy. Ja voin luvata myös, ettei mullakaan tuu ihmeempik fiiliksiä siinä vaiheessa kun oot yks kärpäsentahra kadussa
Vierailija kirjoitti:
"Olen ollut vankimielisairaassa hoidossa yhteensä 19 kuukautta. Koska Suomen parhaat psykiatritkaan eivät ole voineet parantaa minua, en usko sinunkaan antamalla koulutuksella olisi mitään vaikutusta.
Tulkitsenko oikein, että se ärsyttää sinua hyvin paljon?"
Voit kuvitella ittestäs mitä haluat, mutta vähän epäilen, että tuskin oot mua pidempi, painvampi ja treenatumpi. Siis onhan se kiva leikkiä tollasta yön mustaa ratsastajaa, mut voin luvata, että kyllä isoinkin uho lihasvuoreen pysähtyy. Ja voin luvata myös, ettei mullakaan tuu ihmeempik fiiliksiä siinä vaiheessa kun oot yks kärpäsentahra kadussa
14 vuoden kokemuksella sanon, että vankila on kova paikka jopa psykopaatille.
Sinunlaisesi heikkohermoheikit eivät tahdo kestää viikkoakaan ja murhasta istuisit ensikertalaisenakin 11 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan heti kun kaikki on vastuussa omasta syntymisestään, mutta niin kauan kun tänne tehdään ja pakotetaan syntymään ihmisiä ilman, että heiltä on kysytty lupaa siihen niin elatusvastuu on viimekädessä yhteiskunnalla.
Ei vaan se vastuu on vanhemmillasi jotka kännipäissään "sekoilivat" ja unohtivat että ehkäisytkin on keksitty ja "pakottivat" sinut syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitää ihan kaikkien, siis ihan kaikkien
Onhan jo vuosikymmenten ajan voinut tehdä tarvittaessa terveydentila ja elämäntilanne huomioiden vapaaehtoistyötä ainakin joillain Kelan tuilla ollessakin, myös lasten ollessa pieniä. Pientä ja mitätätöntähän ne työskentelyt tietenkin on monen muun ihmisen tekemisiin verrattuna.
(Aikoinaan sairaalassa somaattisella puolella ollessakin hyväkuntoisempia alaikäisiä on laitettu joulun tienoilla koristelemaan päivystyksen lasten puolen tilaa (en osaa arvioida onko silloin pidetty turhan takia sairaalahoidossa ). Ennen toki saattoi onnistua jotkut asiat eri tavoin kuin nykyisin mahdollisesti tiukemmin käytännöin. En tiedä, mikä on nykyään mahdollista ja mikä ei)
Ei voi olla totta! Tuommoiseen itsestäänselvyyteen noin paljon alapeukutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Juu minulle käy vallan mainiosti. EN sitten muuten maksa verojakaan yhtään sen jälkeen kun tuolle tielle lähdetään. Ei nimittäin ole aihetta.
Sehän on jutun pointti. Ei tarvitse maksaa veroja lusmujen elättämiseksi.
Totta. Kun lakkautetaan kestämätön eläkejärjestelmä niin voisi jokainen säästää itse oman eläkkeensä. Nykyiset eläkeläiset eläköön niillä säästöillään ja omaisuudellaan minkä säästivät omissa eläkemaksuissaan.
Ai ei käy? Jokainen ottaa vastuun toimeentulostaan.