Kannattaako alkaa etsiä pikaisesti uuttaa vuokra-asuntoa jos putkiremonttia on alettu suunnitella?
Kannattaako vain muuttaa heti kun tiedossa vai odottaa kun putki remontti kirje tulee ja lähteä pikaisesti pakoon sitten?
Kommentit (10)
Kyllä minä aloittaisin uuden asunnon etsinnän. Tosin siitä putkiremontin suunnittelusta saattaa kestää vielä pitkään ennen varsinaisten töiden aloittamista, mutta silti. Tiedän tapauksen jossa välissä oli 1,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä aloittaisin uuden asunnon etsinnän. Tosin siitä putkiremontin suunnittelusta saattaa kestää vielä pitkään ennen varsinaisten töiden aloittamista, mutta silti. Tiedän tapauksen jossa välissä oli 1,5 vuotta.
Meillä on tiedossa, että putki- viemäri- sähköremppa alkaa noin vuonna 26.
Vierailija kirjoitti:
Saathan varmaan väliaikaismajoituksen rempan ajaksi, jos kuiten haluat siihen jäädä.
Ei sitä kukaan "saa", kyllä se pitää itse järjestää.
Voit pyytää vuokran alennusta jos päätät jäädä asumaan .
Vierailija kirjoitti:
Oma vai vuora-asunto?
Vuokra
Vierailija kirjoitti:
Itse aloin kysellä (tutulta vuokraisännältä) väliaikaisasuntoa noin 6 kk ennen oman asuntoni putkirempan alkua. Väliaikaisasunto löytyi hyvältä paikalta hyvin ehdoin. Turhaa hötkyilyä lähteä vuokralle vuosikausia ennen remonttia.
Vierailija kirjoitti:
Voit pyytää vuokran alennusta jos päätät jäädä asumaan .
Siinä saakin kaksi kertaa: kysyä alennusta ja jäädä vaille.
Remontti sinällään ei ole peruste vuokran alennukselle. Remontista pitää aiheutua todellista haittaa asumiselle, esim. katkoja veden ja sähkön tuloon. Joku päiväsaikainen porausääni naapurista ei ole riittävä peruste.
Saathan varmaan väliaikaismajoituksen rempan ajaksi, jos kuiten haluat siihen jäädä.