Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten itse pitää ottaa vastuu toimeentulosta

Vierailija
08.09.2024 |

Ei yhteiskunnan .. kansa tarvii ryhtiliikkeen.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun työnantaja rupeaa kyykyttämään töissä ja vaatii, että teet täysin hyödyttömiä asioita, jotka hän olisi voinut tehdä itse siinä ajassa kun neuvoo sinua. Ja valittaa, ettet ole totellut kolleegojasi, joiden ei pitäisi olla mitenkään itseäsi yläpuolella ja voisivat tehdä keksimänsä tehtävät itse. Ratkaisuksi työnantaja ottaa työtuolin päiväksi pois. Työnantaja myös uskoo valittavaa asiakasta eikä usko kun kerrot kyllä tervehtineesi asiakasta, joka toisin väittää. Tässä hän saa tilaisuuden kertoa, että huono työssä suoriutuminen johtuu sinun henkilökohtaisita luonteenpiirteistä. Joudut myös puhutteluun jos lähdet yhtäkään minuuttia ennen työajan loppumista pois työpisteeltäsi. Kun olet kipeä hän soittaa kotiin eikä usko, että olet kipeä, koska et kuulosta kipealtä ja vaatii sairaslomatodistusta vaikka yleinen käytäntö on, että kolme päivää saa olla pois omalla ilmoituksella. Ja tällaiseen kohteluunko pitä

Liittoon yhteys, työpaikkakiusaamista

Vierailija
82/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No AP on oikeassa osoitteessa saarnansa kanssa: 

yhteiskunnan loiset on täällä palstalla yötä päivää 🤣😂

Kuten sinä loinen! Mene pervopersu töihin ja ulisemaan muualle takaisin ylilaudalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Sama ongelma kuin Neuvostoliiton romahtaessa. Ei vanha koira opi uusia temppuja vaan elää niiden varassa, jotka sille on pienenä opetettu.

Se vaan, että vanha koira kyllä oppii uusia temppuja. Venäläiset vaan ei ole yhtä älykkäitä kuin koirat.

Vierailija
84/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se ap:n mielestä on järjestäytyneen yhteiskunnan tarkoitus ja tehtävä? Ketkä yhteiskunnan muodostavat?

Mun mielestä eniten tienaavien turvallisuus ja hyvinvointi on tärkeintä 

Ap

He voivat huolehtia ja maksaa siitä itse oman valintansa mukaisesti. Sekään ei kuulu valtion velvollisuuksiin. Minä en halua maksaa kenenkään puolustuksesta jo sillä perusteella että jokainen puolustakoon itseään ajatuksesi mukaisesti.

-eri

Aivan. Ja mitä vidulia täällä maksetaan puoluetukia loisille "edustamaan" , jos ja kun jokainen voi edustaa itse itseään suoran demokratian systeemillä. En mä ainakaan tarvitse loisia hourimaan ja "edustamaan" itseäni. 

Vierailija
85/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset ja maatalous hakee halpatyövoimaa Aasiasta asti. 

Eihän ne suomalaisia halua palkata. 

Tämän vuoksi ei ole yksinkertaisiin töihin vapaita paikkoja. 

Marjayrityäjillä oli huonot olot poimijoille ja nyt Lapin Kansa on paljastanut huonot olot ulkoa tulleilla kausityöntekijöillä. 

Palkanmaksajista on pulaa suomalaisille. 

Vierailija
86/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos työnantaja vaatii tekemään töitä siihen asti kun työaika loppuu? Tai sairaustodistusta jos on sairauden takia poissa? Tai antaa palautetta huonosta suoriutumisesta työssä? Ennemminkin kehottaisin katsomaan peiliin ja ihan vaan suosiolla noudattamaan niitä työpaikan pelisääntöjä.

Vierailija
87/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti täytyy. Ilmaston muuttumisen myötä tänne tulee lisää osaavaa väkeä. Mennään amerikan malliin, ihmisillä on monta työtä, sairaalaan pääsevät ne jotka maksavat tai on vakuutus, koulumaksut, tiemaksut, ym. Kommunismista irtaannutaan. Jokainen maksaa oman elatuksensa. Köyhät asuvat asuntovaunuissa ja Kainuuseen niitä mahtuu jos ei halua töitä tehdä. 

Vierailija
88/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jos työnantaja vaatii tekemään töitä siihen asti kun työaika loppuu? Tai sairaustodistusta jos on sairauden takia poissa? Tai antaa palautetta huonosta suoriutumisesta työssä? Ennemminkin kehottaisin katsomaan peiliin ja ihan vaan suosiolla noudattamaan niitä työpaikan pelisääntöjä.

No työnantajalla on silloin ongelma joten hoitakoon itse ongelmansa. Mitä se muille kuuluu. Tällä mentaliteetilla kun jatketaan niin alkaa oikeasti olemaan työvoimapula. Jos on ongelma niin se on aina itsellä joten mitä jos lähdetään kaikki ihan siitä oletuksesta. Jos sinä tule aukomaan minulle päätäsi niin sinulla on hyvin pian iso ongelma 👌

-eri

Vierailija
89/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä sitten valtiosta on, jos se ei pidä huolta heikoimmista kansalaisistaan?

Jos töitä ei vain ole? Niihin ei enää vain kävellä kuin ennen vanhaan. Nyt vaikka lipunmyyjäksi hakee 500 henkilöä samaan aikaan.

Ei,on ihan turha haikailla sellaiseen aikaan, jossa köyhät jätetään oman onnensa nojaan. SUomalaiset pitävät huolta omistaan. Jos tämä on mahdotonta, on parasta muuttaa ajatuksineen venäjälle. Siellä ei turhia tukia yhteiskunta myönnä.

Vierailija
90/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No AP on oikeassa osoitteessa saarnansa kanssa: 

yhteiskunnan loiset on täällä palstalla yötä päivää 🤣😂

Esimerkiksi sinä? Sä ainakin olet ilmanpilaaja.

Vierailija
91/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon toimet ovat vasta alkua ja globaalisti ihmisiä velvoitetaan hankkimaan sellainen osaaminen josta on yhteiskunnille hyötyä.

Naurettava ajatus että jotakuta elätetään jos hän ei kelpaa työntekijäksi. Ei elätetä.

Vierailija
92/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Eläkkeet pois ja eläkeloiset töihin kuten Amerikassa ja Japanissa. Jos ei työt maistu, voi jäädä katuojaan kuolemaan. JOKAISEN pitää elättää itsensä, vapaamatkustajia ei sallita. Ikä ei ole este työnteolle.

Vierailija
93/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon toimet ovat vasta alkua ja globaalisti ihmisiä velvoitetaan hankkimaan sellainen osaaminen josta on yhteiskunnille hyötyä.

Naurettava ajatus että jotakuta elätetään jos hän ei kelpaa työntekijäksi. Ei elätetä.

Tiedäthän että hevosista on siirtymässä itse ohjautuviin autoihin ja tehtaissa on nykyään robotteja??? Tiedätkö että pankkeja on suljettu ja ihmiset on korvattu automaatiolla? Kuule papparainen kun niitä töitä ei vain riitä kaikessa tulevaisuudessa joten kohta on keksittävä jotain sen tilalle. Nooh onneksi sinä et ehkä sitä ole näkemässä ja voit uneksia pyörän keksimisestä.

Vierailija
94/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä sitten valtiosta on, jos se ei pidä huolta heikoimmista kansalaisistaan?

Jos töitä ei vain ole? Niihin ei enää vain kävellä kuin ennen vanhaan. Nyt vaikka lipunmyyjäksi hakee 500 henkilöä samaan aikaan.

Ei,on ihan turha haikailla sellaiseen aikaan, jossa köyhät jätetään oman onnensa nojaan. SUomalaiset pitävät huolta omistaan. Jos tämä on mahdotonta, on parasta muuttaa ajatuksineen venäjälle. Siellä ei turhia tukia yhteiskunta myönnä.

Ei kyllä elätetä kotona ketään. Niin veemäistä on töissäkäynti ja niin paljon menee veroihin että aivan varmasti työssäkäyvät äänestävät niitä jotka kitkevät vapaamatkustajat. Kovempia aikoja kohti ollaan menossa.

Vierailija
95/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työnantajalla on silloin ongelma joten hoitakoon itse ongelmansa. Mitä se muille kuuluu. Tällä mentaliteetilla kun jatketaan niin alkaa oikeasti olemaan työvoimapula. Jos on ongelma niin se on aina itsellä joten mitä jos lähdetään kaikki ihan siitä oletuksesta. Jos sinä tule aukomaan minulle päätäsi niin sinulla on hyvin pian iso ongelma 👌

-eri

Ei ihmekään ettei yrityksille ei kelpaa suomalaiset töihin, jos asenne on se että työnantaja ei saa vaatia yhtään mitään palkan vastineeksi. Valitettavasti taitaa kyllä olla ihan nykypäivää.

Vierailija
96/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti mitä nuijia tällä palstalla on ja joskus ihmettelen onko tämä edes todellista. Sitten lohduttaudun ajatuksella että nämä ovat trolleja. Nimittäin jos eivät ole niin meidän kannattaa olla todella huolissaan.

Vierailija
97/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen täytyy ottaa myös vastuu omasta terveydestään jotta pystyy töihin ja myös pysyy työkykyisenä.  Selkäkivut ja monet muutkin vaivat saattavat monen kohdalla parantua liikuntaa lisäämällä ja liikakiloja tiputtamalla. Omasta mielenterveydestä pitää myös pitää huolta, kenenkään masennus ei ainakaan parane istumalla päivät pitkät omassa seurassa neljän seinän sisällä tietokonepelejä pelaten tai nettiä selaten.

Vierailija
98/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän että hevosista on siirtymässä itse ohjautuviin autoihin ja tehtaissa on nykyään robotteja??? Tiedätkö että pankkeja on suljettu ja ihmiset on korvattu automaatiolla? Kuule papparainen kun niitä töitä ei vain riitä kaikessa tulevaisuudessa joten kohta on keksittävä jotain sen tilalle. Nooh onneksi sinä et ehkä sitä ole näkemässä ja voit uneksia pyörän keksimisestä.

Tiedän. Jokainen voi hankkia alan jossa on töitä. Voisin itsekin jäädä makoilemaan himaan ja sylkeä kattoon. Mutta teen työtä joka ei lopu ja se on ihmisten hoitaminen. En ole vanha pappa vaikka joskus kai vanhenen. 

Vierailija
99/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli juuri näin. Nyt kun työnantajallakin on valtuudet paikallisesti sanella työehdot niin enää ei voi vaatia itse ottamaan vastuuta toimeentulosta.

Vierailija
100/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti mitä nuijia tällä palstalla on ja joskus ihmettelen onko tämä edes todellista. Sitten lohduttaudun ajatuksella että nämä ovat trolleja. Nimittäin jos eivät ole niin meidän kannattaa olla todella huolissaan.

Miten on päivä sujunut tukiaisilla eleskellen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä