Ihmisten itse pitää ottaa vastuu toimeentulosta
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
No AP on oikeassa osoitteessa saarnansa kanssa:
yhteiskunnan loiset on täällä palstalla yötä päivää 🤣😂
Kuten sinä loinen! Mene pervopersu töihin ja ulisemaan muualle takaisin ylilaudalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Sama ongelma kuin Neuvostoliiton romahtaessa. Ei vanha koira opi uusia temppuja vaan elää niiden varassa, jotka sille on pienenä opetettu.
Se vaan, että vanha koira kyllä oppii uusia temppuja. Venäläiset vaan ei ole yhtä älykkäitä kuin koirat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se ap:n mielestä on järjestäytyneen yhteiskunnan tarkoitus ja tehtävä? Ketkä yhteiskunnan muodostavat?
Mun mielestä eniten tienaavien turvallisuus ja hyvinvointi on tärkeintä
Ap
He voivat huolehtia ja maksaa siitä itse oman valintansa mukaisesti. Sekään ei kuulu valtion velvollisuuksiin. Minä en halua maksaa kenenkään puolustuksesta jo sillä perusteella että jokainen puolustakoon itseään ajatuksesi mukaisesti.
-eri
Aivan. Ja mitä vidulia täällä maksetaan puoluetukia loisille "edustamaan" , jos ja kun jokainen voi edustaa itse itseään suoran demokratian systeemillä. En mä ainakaan tarvitse loisia hourimaan ja "edustamaan" itseäni.
Yritykset ja maatalous hakee halpatyövoimaa Aasiasta asti.
Eihän ne suomalaisia halua palkata.
Tämän vuoksi ei ole yksinkertaisiin töihin vapaita paikkoja.
Marjayrityäjillä oli huonot olot poimijoille ja nyt Lapin Kansa on paljastanut huonot olot ulkoa tulleilla kausityöntekijöillä.
Palkanmaksajista on pulaa suomalaisille.
Liittoon yhteys, työpaikkakiusaamista
Ai jos työnantaja vaatii tekemään töitä siihen asti kun työaika loppuu? Tai sairaustodistusta jos on sairauden takia poissa? Tai antaa palautetta huonosta suoriutumisesta työssä? Ennemminkin kehottaisin katsomaan peiliin ja ihan vaan suosiolla noudattamaan niitä työpaikan pelisääntöjä.
Tietysti täytyy. Ilmaston muuttumisen myötä tänne tulee lisää osaavaa väkeä. Mennään amerikan malliin, ihmisillä on monta työtä, sairaalaan pääsevät ne jotka maksavat tai on vakuutus, koulumaksut, tiemaksut, ym. Kommunismista irtaannutaan. Jokainen maksaa oman elatuksensa. Köyhät asuvat asuntovaunuissa ja Kainuuseen niitä mahtuu jos ei halua töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos työnantaja vaatii tekemään töitä siihen asti kun työaika loppuu? Tai sairaustodistusta jos on sairauden takia poissa? Tai antaa palautetta huonosta suoriutumisesta työssä? Ennemminkin kehottaisin katsomaan peiliin ja ihan vaan suosiolla noudattamaan niitä työpaikan pelisääntöjä.
No työnantajalla on silloin ongelma joten hoitakoon itse ongelmansa. Mitä se muille kuuluu. Tällä mentaliteetilla kun jatketaan niin alkaa oikeasti olemaan työvoimapula. Jos on ongelma niin se on aina itsellä joten mitä jos lähdetään kaikki ihan siitä oletuksesta. Jos sinä tule aukomaan minulle päätäsi niin sinulla on hyvin pian iso ongelma 👌
-eri
Mitä hyötyä sitten valtiosta on, jos se ei pidä huolta heikoimmista kansalaisistaan?
Jos töitä ei vain ole? Niihin ei enää vain kävellä kuin ennen vanhaan. Nyt vaikka lipunmyyjäksi hakee 500 henkilöä samaan aikaan.
Ei,on ihan turha haikailla sellaiseen aikaan, jossa köyhät jätetään oman onnensa nojaan. SUomalaiset pitävät huolta omistaan. Jos tämä on mahdotonta, on parasta muuttaa ajatuksineen venäjälle. Siellä ei turhia tukia yhteiskunta myönnä.
Vierailija kirjoitti:
No AP on oikeassa osoitteessa saarnansa kanssa:
yhteiskunnan loiset on täällä palstalla yötä päivää 🤣😂
Esimerkiksi sinä? Sä ainakin olet ilmanpilaaja.
Orpon toimet ovat vasta alkua ja globaalisti ihmisiä velvoitetaan hankkimaan sellainen osaaminen josta on yhteiskunnille hyötyä.
Naurettava ajatus että jotakuta elätetään jos hän ei kelpaa työntekijäksi. Ei elätetä.
Jep. Eläkkeet pois ja eläkeloiset töihin kuten Amerikassa ja Japanissa. Jos ei työt maistu, voi jäädä katuojaan kuolemaan. JOKAISEN pitää elättää itsensä, vapaamatkustajia ei sallita. Ikä ei ole este työnteolle.
Vierailija kirjoitti:
Orpon toimet ovat vasta alkua ja globaalisti ihmisiä velvoitetaan hankkimaan sellainen osaaminen josta on yhteiskunnille hyötyä.
Naurettava ajatus että jotakuta elätetään jos hän ei kelpaa työntekijäksi. Ei elätetä.
Tiedäthän että hevosista on siirtymässä itse ohjautuviin autoihin ja tehtaissa on nykyään robotteja??? Tiedätkö että pankkeja on suljettu ja ihmiset on korvattu automaatiolla? Kuule papparainen kun niitä töitä ei vain riitä kaikessa tulevaisuudessa joten kohta on keksittävä jotain sen tilalle. Nooh onneksi sinä et ehkä sitä ole näkemässä ja voit uneksia pyörän keksimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä sitten valtiosta on, jos se ei pidä huolta heikoimmista kansalaisistaan?
Jos töitä ei vain ole? Niihin ei enää vain kävellä kuin ennen vanhaan. Nyt vaikka lipunmyyjäksi hakee 500 henkilöä samaan aikaan.
Ei,on ihan turha haikailla sellaiseen aikaan, jossa köyhät jätetään oman onnensa nojaan. SUomalaiset pitävät huolta omistaan. Jos tämä on mahdotonta, on parasta muuttaa ajatuksineen venäjälle. Siellä ei turhia tukia yhteiskunta myönnä.
Ei kyllä elätetä kotona ketään. Niin veemäistä on töissäkäynti ja niin paljon menee veroihin että aivan varmasti työssäkäyvät äänestävät niitä jotka kitkevät vapaamatkustajat. Kovempia aikoja kohti ollaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos työnantaja vaatii tekemään töitä siihen asti kun työaika loppuu? Tai sairaustodistusta jos on sairauden takia poissa? Tai antaa palautetta huonosta suoriutumisesta työssä? Ennemminkin kehottaisin katsomaan peiliin ja ihan vaan suosiolla noudattamaan niitä työpaikan pelisääntöjä.No työnantajalla on silloin ongelma joten hoitakoon itse ongelmansa. Mitä se muille kuuluu. Tällä mentaliteetilla kun jatketaan niin alkaa oikeasti olemaan työvoimapula. Jos on ongelma niin se on aina itsellä joten mitä jos lähdetään kaikki ihan siitä oletuksesta. Jos sinä tule aukomaan minulle päätäsi niin sinulla on hyvin pian iso ongelma 👌
-eri
Ei ihmekään ettei yrityksille ei kelpaa suomalaiset töihin, jos asenne on se että työnantaja ei saa vaatia yhtään mitään palkan vastineeksi. Valitettavasti taitaa kyllä olla ihan nykypäivää.
Siis oikeasti mitä nuijia tällä palstalla on ja joskus ihmettelen onko tämä edes todellista. Sitten lohduttaudun ajatuksella että nämä ovat trolleja. Nimittäin jos eivät ole niin meidän kannattaa olla todella huolissaan.
Ihmisen täytyy ottaa myös vastuu omasta terveydestään jotta pystyy töihin ja myös pysyy työkykyisenä. Selkäkivut ja monet muutkin vaivat saattavat monen kohdalla parantua liikuntaa lisäämällä ja liikakiloja tiputtamalla. Omasta mielenterveydestä pitää myös pitää huolta, kenenkään masennus ei ainakaan parane istumalla päivät pitkät omassa seurassa neljän seinän sisällä tietokonepelejä pelaten tai nettiä selaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän että hevosista on siirtymässä itse ohjautuviin autoihin ja tehtaissa on nykyään robotteja??? Tiedätkö että pankkeja on suljettu ja ihmiset on korvattu automaatiolla? Kuule papparainen kun niitä töitä ei vain riitä kaikessa tulevaisuudessa joten kohta on keksittävä jotain sen tilalle. Nooh onneksi sinä et ehkä sitä ole näkemässä ja voit uneksia pyörän keksimisestä.
Tiedän. Jokainen voi hankkia alan jossa on töitä. Voisin itsekin jäädä makoilemaan himaan ja sylkeä kattoon. Mutta teen työtä joka ei lopu ja se on ihmisten hoitaminen. En ole vanha pappa vaikka joskus kai vanhenen.
Aikaisemmin oli juuri näin. Nyt kun työnantajallakin on valtuudet paikallisesti sanella työehdot niin enää ei voi vaatia itse ottamaan vastuuta toimeentulosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti mitä nuijia tällä palstalla on ja joskus ihmettelen onko tämä edes todellista. Sitten lohduttaudun ajatuksella että nämä ovat trolleja. Nimittäin jos eivät ole niin meidän kannattaa olla todella huolissaan.
Miten on päivä sujunut tukiaisilla eleskellen?