Me maksamme 1940-luvulla syntyneiden isot eläkkeet
Itse kituutamme. Yli 2500-3000 euron eläkekatto olisi välttämätön.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tulee sekin päivä kun sinä olet eläkkeellä.
Ehkä poissa töistä, mutta jotain 3000€ eläkeestä on ihan turha haaveilla ilman omia sijoituksia ja säästöjä.
Maksatko myös näitten 30v eläkkeet, ikinä töitä tehtykkään ja saavat seuraavat 50vuotta ilmaisen elon veronmaksajien piikkiin? Valitatko ja kiukutteletko myös niille? Niitä jää vuodessa jo tuhansia ja lisääntyy kuulemma vaan joka vuosi.
Ei ne 40-lukulaisten eläkkeet isoja ole. Se on eri asia kuin se että heidän maksamat eläkemaksut olivat aikanaan varsin pieniä. Toisaalta ei ollut silloin Heidän lapsille tarjolla päivähoitoa eikä pesukoneita ja jääkaappeja kaikilla. Vessat oli ulkohuusseja ja koulut maksullisia. On se kumma juttu että nykyään keskenkasvuiset kakarat hyppii yli 40-vuotisen työuran tehneiden ihmisten silmille. Pää pitäisi pitää kiinni siihen asti kunnes ymmärtää jostain jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla 5000 eläke. Itsellä vastuullisesta ja korkeaa koulutusta vaativasta työstä ei edes tuota bruttona.
Jos saavat tuon yhteensä, niin ovat kumpikin ollees keskipalkkaa paremmin palkatussa työssä noin 40 vuoden ajan. Jos taas kumpikin saa tuon, niin he ovat eläkeläisten elittiiä, alle 1% suomalaisista eläkeläisistä pääsee tuollaisiin summiin, kuukausipalkka on ennen eläköitymistä ollut viisinumeroinen.
Vierailija kirjoitti:
Anopin eläke 1800e brutto, vapaasti saat kadehtia ap!
Käteen 1400e, asuminen 800e, lääkkeet 300e, laskut 100e, ruokaan 200e
Itse päädin keskituloiselta uralta eläkkeelle vuosi sitten: brjrto 2200e/netto 1800e.
Kyllä me nyt syödään sun pöydästä!!
Ikinä saatu mitään tukia
Asuu liian kalliisti, 800€ kuukaudessa noilla tuloilla on aivan järjetöntä. Ja 300 € vuoden jokaisena kuukautena lääkkeisiin, enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Itse päädin keskituloiselta uralta eläkkeelle vuosi sitten: brjrto 2200e/netto 1800e.
Ikinä saatu mitään tukia
Eläkkeeni 1200 netto, kyllä tällä kelpaa rehvastella.
Vierailija kirjoitti:
Maksatko myös näitten 30v eläkkeet, ikinä töitä tehtykkään ja saavat seuraavat 50vuotta ilmaisen elon veronmaksajien piikkiin? Valitatko ja kiukutteletko myös niille? Niitä jää vuodessa jo tuhansia ja lisääntyy kuulemma vaan joka vuosi.
Nää nuorena eläköityvät tulee olemaan iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinun koulutuksesi on maksanut?
Minkä?
Ap
Et ole sitten koulua käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Mennään lakkoon ja lähdetään kaikki jonnekin Vietnamiin elämään halvalla. Just oli yhdessä fb-ryhmässä jonkun postaus, miten eleli aika edullisesti jossain ihan kivassa kämpässä siellä. Kaikki vaan jonnekin workaway-reissuun edes vuodeksi. Mitä Suomi sitten tekee, kun nuoret veronmaksajat lähtee porukalla reppureissaamaan tai au paireiksi, talovahdeiksi ym. ulkomaille?
Mene vain.
Sinä olet se joka ei työtä tee eikä veroja maksa.
Juuri uutisoitiin että eläkeyhtiö saivat sijoitustuottoa 10 miljardia, ei sieltä rahat lopu vähäänaikaan. Nuoretparit hommaa nykypäivän kotieläimmiä hyysättäväksi kun pelottaa se lapsiperhearki, no Musti ja Mirri kai aikoinaan huolehtii ikääntyvistä, aivan sama mutta minä olen eläkkeellä eikä käsi vapise kun eläke kilahtaa tilille kun ehdin maksuja makselemaan 42 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mummo täyttää 96v. Oli ikänsä pienipalkkaisessa työssä ja jäi eläkkeelle joskus viisikymppisenä. Ollut hoivakodissa 10v. Halvaksi on tullut yhteiskunnalle.
Just tuommoiset on pahimpia. Tehny pari vuotta töitä ja loppuikä kuopattu töitä tekeviä nuorempia jotka ei mitään eläkkeitä edes saa. Onneksi näitä nykyään ylenkatsotaan hoitokodissa kun rääkyvät kaikenlaista huomiota: ei tipu! Ettekä saa edes kipulääkkeitä koska läkäriä ei nyt ole paikalla!
Vierailija kirjoitti:
Mä "kostan" inhottaville muistisairaille siten että kerron JOKA PÄIVÄ että se puoliso/lapsi/sisko on kuollut jo vuonna x. Sitten tuherretaan itkua 😁😁😁
Ai siellä hullujenhuoneella?
Ne valehtelee sulle yhtä paljon ja lisää vaan lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä saatu mitään tukia
Asuu liian kalliisti, 800€ kuukaudessa noilla tuloilla on aivan järjetöntä. Ja 300 € vuoden jokaisena kuukautena lääkkeisiin, enpä usko.
Aivan. Jos on vuokralla saa eläkeläisen asumistuen. Ja lääkekatto on vuodessa n 600e , sen täytyttyä maksaa vain lääkkeistään toimistusmaksun, eli muutaman euron.
valivali.jokainen on oman eläkkeensä ansainnut..kateus on sairaus.menkää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne 40-lukulaisten eläkkeet isoja ole. Se on eri asia kuin se että heidän maksamat eläkemaksut olivat aikanaan varsin pieniä. Toisaalta ei ollut silloin Heidän lapsille tarjolla päivähoitoa eikä pesukoneita ja jääkaappeja kaikilla. Vessat oli ulkohuusseja ja koulut maksullisia. On se kumma juttu että nykyään keskenkasvuiset kakarat hyppii yli 40-vuotisen työuran tehneiden ihmisten silmille. Pää pitäisi pitää kiinni siihen asti kunnes ymmärtää jostain jotain.
Onko joku oikeasti sitä mieltä, että 40-vuotinen työura olisi jotenkin pitkä? :O
Ei ole kaikilla sen ikäisillä. Monilla netto työeläke on n. 900-1200.
Äitini pääse sairauseläkkeelle 59 vuotiaana ja on sen jälkeen (nykymittapuun mukaan täysin työkykyisenä) nauttinut matkustelusta ja huolettomasta elämästä. Itse pääsen eläkkeelle ehkä 70-vuotiaana reumasairaana. Ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä saatu mitään tukia
Itse tein 40 v töitä ja maksoin veroja, eläke 980 e
Höpö höpö, helposti 20-25 vuotta on tuon ikäisellä vielä jäljellä.