Kuinka loukkaavaa on ehdottaa korkeakoulutetulle henkilölle kouluavustajan työtä?
Kommentit (87)
Jos ei jollakin pikkupaikkakunnalla muuta tukityöpaikkaa ole.
Ehdottaa?
Kuule on sitä kaikenlaista nöyryyttämistä, etenkin näillä pikkupaikkakunnilla, joissa ihmisten arvo on veronmaksukyvyssä. Tisin aloittaja ei sanonut paikkakunnasta mitään. Aikoinaan yksi pieni kunta, jolla oli oma te-toiisto, julkaisi kuukausittaiin työttömien määrät todella tarkasti... Ja sama tuövoimatoimisto kohteli nuorta ihmistä tökeröllä tavalla.. syksyn tullen kun kouluihin valittiin edelliskevään ylioppilaista kouluavustajia, työvoimatoimiston johtaja huomasi valintapäivän iltana, että hups nyt on lähetetty just sille määrälle tyttöjä kutsu valintaan, mitä oli paikkoja tarjolla. Joten tuli kiire sitten repiä jostain yks lisää, jottei nyt ihan etukäteen tehdyltä valinnat näyttäisi. Ynnä muuta nöyryytystä... Nää kunnan paikat menee yleensä palkintoina hyvälle veronmaksajasuvulle.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ehdotettiin kouluavustajan työtä työkokeiluna. Olen pätevä opettaja.
Tuo kuulosti jo niin typerältä että piti kysyä: "siis anteeksi, mitä ehdotit?"
Ehdotetaanko lääkärille että menisitkö tekemään lähihoitajan työtä työkokeiluna...
Mihin tarvitaan työkokeilua, jos olet pätevä opettaja?
Riippuu minkä alan ihminen on. Jos on humanistinen ala, kasvatustiede tms niin tuo voi olla vastavalmistuneelle ihan hyvä ensimmmäinen työpaikka.
🇺🇦🇮🇱
EIpä ole yhtään paikkaa täällä auki, ei voi edes hakea.
Opettajan sijaiseksi kyllä pääsee, ei tietenkään kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin kouluavustajana lukion jälkeen, taisi olla lukion ja armeijan välissä. Voi se olla korkeakoulutetulle vähän vaatimatonta hommaa, jos on saman tasoista kuin silloin, milloin se olikaan, 80 luvun lopulla. Toki tehtävät voi ehkä vaihdella tarpeiden ja omien kykyjenkin mukaan.
Minulla tehtäviin kuului varaston järjestelyä, kahvin keittoa, tiskausta, koepapereiden tms. monistamista. Myöhemmin myös koepapereiden puhtaaksi kirjoittamista, koevastausten tarkistamista ja muutaman tunnin olin opettajan sijaisenakin.
Ehkä vähän vaativampiakin hommia vii saada sopivalla koulutuksella. Tiedäpä häntä, riippuu tietysti myös mitkä tehtävät on tekijää vailla.
Onko kouluavustaja ja koulunkäynninohjaaja hieman erilaisia tehtäviä? Eka tekee erilaisia toimistohommia mut voi tietysti olla open sijaisenakin jossain määrin. Koulunkäynninohjaaja taas tukee oppilasta koulutehtävien suorittamisessa. Koulunkäunnonohjaajia koulutetaan tehtävään, on sius olemassa tehtävään pätevöittäviä kursseja, kouluavustajaksi otettiin ylioppilastyttöjä välivuotta viettämään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäis työ kuin työ kelvata. Suomessa ihmiset ovat vaan niin tittelinkipeitä että voi voi.
Mitä, täällähän aina valitetaan kuinka koulutuksella pitäisi ansaita vaikka kuinka korkea palkka? (Korkeampi kuin kaikilla vähemmän koulutetuilla heidän mielestään). Mutta jotkut ei saisikaan sillä samalla koulutuksella odottaa edes siistiä sisätyötä? Missä logiikka?
Se on koulunkäynnin ohjaaja. Kai opettaja tämän tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin kouluavustajana lukion jälkeen, taisi olla lukion ja armeijan välissä. Voi se olla korkeakoulutetulle vähän vaatimatonta hommaa, jos on saman tasoista kuin silloin, milloin se olikaan, 80 luvun lopulla. Toki tehtävät voi ehkä vaihdella tarpeiden ja omien kykyjenkin mukaan.
Minulla tehtäviin kuului varaston järjestelyä, kahvin keittoa, tiskausta, koepapereiden tms. monistamista. Myöhemmin myös koepapereiden puhtaaksi kirjoittamista, koevastausten tarkistamista ja muutaman tunnin olin opettajan sijaisenakin.
Ehkä vähän vaativampiakin hommia vii saada sopivalla koulutuksella. Tiedäpä häntä, riippuu tietysti myös mitkä tehtävät on tekijää vailla.
Onko kouluavustaja ja koulunkäynninohjaaja hieman erilaisia tehtäviä? Eka tekee erilaisia toimistohommia mut voi tietysti olla open sijaisenakin jossain määrin. Koulunkäynninohjaaja taas tukee oppilas
Koulusihteeri tekee koulun toimistotyöt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäis työ kuin työ kelvata. Suomessa ihmiset ovat vaan niin tittelinkipeitä että voi voi.
Kuulepas sinä pöljä: jos sinulla on mikään yo-tutkintoa suurempi koulutus, sinua ei oteta mihin tahansa työhön vaikka haluaisit. Teknisellä puolella asia oikein korostuu, esim työtön insinööri ei kelpaa vaneritehtaalle töihin eikä metsäinsinööri kukkakioskiin. Nämä ovat todellisessa elämässä tapahtuneita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
itsellä 2 korkeakoulututkintoa, historia ja teologia, hain itse kerran tähän koulunavustajahommaan ja sain 6 kk pestin 80 pros työajalla. jotenkin turhautti kun se homma on sellaista istuskelua ja koulutehtävien kanssa näpertelyä, tosi aivotonta ja lapsellista, enää tuskin haen ellei rahat lopu -.mieluummin työtön pummi olen
Historia ja teologia. Hienot aineet ja käyttökelpoiset.
Pistää miettimään.
Miksi et hae tai ole päässyt opettajaksi ihan aineenopettajaksi tai yleisopettajaksi. Mihinkään?
Mikä sun henkilökohtainen ongelmasi on? Mitä jätit kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotetaanko lääkärille että menisitkö tekemään lähihoitajan työtä työkokeiluna...
Nuo on näitä nykyajan työkkärihommia, eritoten kuntakokeilu oikein loistaa näissä. Halutaan siivota tilastoja ja työntää ihmisiä ysieuroiselle, kun eivät viitsi itse paneutua työttömälle oikean työn etsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsellä 2 korkeakoulututkintoa, historia ja teologia, hain itse kerran tähän koulunavustajahommaan ja sain 6 kk pestin 80 pros työajalla. jotenkin turhautti kun se homma on sellaista istuskelua ja koulutehtävien kanssa näpertelyä, tosi aivotonta ja lapsellista, enää tuskin haen ellei rahat lopu -.mieluummin työtön pummi olen
Oletko miespuolinen? Onko omia lapsia?
olen ei ole lapsia eikä perhett'ä koskaan ollut. ja papiksi ei voi mennä kun kirkko on täynnä homolgbtq-naispapppi-paskaa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on maisteritutkinto. Olen vähän kypsä työhöni ja nyt yt:t vielä edessä. Mua kiinnostaisi kovasti koulunkäynnin ohjaajan työ. Mulla on ihan sellainen olo, että se sopisi minulle oikein hyvin ja pitäisin työstä.
Jäin juuri eläkkeelle ja aloitin kouluavustajana kolmena päivänä viikossa. Merkityksellisempää työtä en ole koskaan tehnyt, vaikka olen tehnyt mittavan uran ja viihtynyt työssä.
Yllätin itsenikin miten hyvin viihdyn lasten kanssa. Minulla on kolme akateemisen tason tutkintoa ja olen saanut opiskella yhden niistä veronmaksajien rahoilla.
Nyt voin antaa aikaani ja maksaa takaisin. Jo lyhyen kokemuksen perusteella voin suositella, sillä luokkiin ja koulutoimintaan tarvitaan lisää aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Tolla aseentella saat hakea töitä kaaaauan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on maisteritutkinto. Olen vähän kypsä työhöni ja nyt yt:t vielä edessä. Mua kiinnostaisi kovasti koulunkäynnin ohjaajan työ. Mulla on ihan sellainen olo, että se sopisi minulle oikein hyvin ja pitäisin työstä.
Jäin juuri eläkkeelle ja aloitin kouluavustajana kolmena päivänä viikossa. Merkityksellisempää työtä en ole koskaan tehnyt, vaikka olen tehnyt mittavan uran ja viihtynyt työssä.
Yllätin itsenikin miten hyvin viihdyn lasten kanssa. Minulla on kolme akateemisen tason tutkintoa ja olen saanut opiskella yhden niistä veronmaksajien rahoilla.
Nyt voin antaa aikaani ja maksaa takaisin. Jo lyhyen kokemuksen perusteella voin suositella, sillä luokkiin ja koulutoimintaan tarvitaan lisää aikuisia.
Sinäkin olet yksi näistä keski-ikäisten työttömien määrää kasvattava ääliöistä. Työpaikkasi olisi kelvannut hyvin työttömällekin, mutta sinne vaan sinun piti ängetä lisärahaa saamaan. Työnantaja kun on säästänyt sinussa eläkevakuutusmaksut, se on vain sillä laskenut sinut halvemmaksi vaihtoehdoksi. Olet taas yksi esimerkki suurten ikäluokkien ahneudesta. Teille olisi kyllä tarjolla mielekästä vapaaehtoistyötä yms, mutta eihän se teille kelpaa. Olette pahempia kuin tt-tuella olevat työttömät, heistä moni olisi kuitenkin mielellään kunnollisessa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
No niin, ap. Olen korkeakoulutettu, enkä päässyt kouluavustajaksi, vaikka hain. Eivät edes haastatelleet. Haluatko, että kukkarossasi on 2000 euroa, vai että siellä on 0 euroa?
Mikä on kouluavustaja? Opinnot ja tutkinnon suorittaneena koulunkäynninohjaajanakaan en saa täystyöllistettynä kahtatuhatta euroa/kk kukkarooni. Jos vailla koulutusta vähemmän vastuullista ja vaativaa työtä tekemällä saa enemmän niin kiinnostaa kyllä.
No mun tutulle joka geenitutkija-molekyylibiologi, työkkäri antoi lähetteen kouluavustajaksi. akateemista työttömyyttä on. hän mietti tänkö takia on iso opintolaina, jee pääsee kouluavustajaksi ja jopa välkkävahdiksi. opet ,,ymmärräkkö sää nyt näitä kertolaskuja missä avustat,, meni monikin nolkoksi kun sai kuulla koulutukse. - mikä sesemmonen on ku kertomataulu...--koulutetumpi kuin opet,, hää avustaa. ja saa neuvoja opelta