Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka loukkaavaa on ehdottaa korkeakoulutetulle henkilölle kouluavustajan työtä?

Vierailija
08.09.2024 |

Asteikolla 1-10.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ainakin vei kaupunkilaissinkulta kaikki taloudelliset kannustimet/motivaation tehdä ko. duunia poistamalla suojaosan ja leikkaamalla as.tukea. Onnea vaan kunnille/kaupungeille kk-rekryihin. Tt-palkalla rankkaa työtä.

Vierailija
22/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ehdotettiin kouluavustajan työtä työkokeiluna. Olen pätevä opettaja. 

Tuo kuulosti jo niin typerältä että piti kysyä: "siis anteeksi, mitä ehdotit?" 

Ehdotetaanko lääkärille että menisitkö tekemään lähihoitajan työtä työkokeiluna... 

Mikset tee opettajan työtä? Luulisi ainakin sijaisuuksia löytyvän, ellet asu jossakin perslävessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotetaanko lääkärille että menisitkö tekemään lähihoitajan työtä työkokeiluna... 

Heh heh, ei nyt ihan verrattavissa kuitenkaan 😁

Vierailija
24/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole loukkaavaa laisinkaan, varsinkin jos tekijä tarvitsee työtä. Eli 0.

Toki jos on jo työllistetty ja tyytyväinen, niin ehkä hitusen kummallista, mutta loukkaavaa? Ei minusta. Mielensäpahoittajat ovat raskasta porukkaa.

Työttömälle mikä tahansa (paitsi moraalisesti epäilyttävät työt) on hyvä asia, eikä niiden ehdottamisessa ole mitään loukkaavaa. Päinvastoin, on kunniallista tehdä työtä ja kantaa kortensa kekoon tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
25/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkäri voi tehdä työkokeilussa jos ei voi tehdä lääkärin töitä?

Vierailija
26/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee opettajan työtä? Luulisi ainakin sijaisuuksia löytyvän, ellet asu jossakin perslävessä?

Tästä infoaa sinua ketju, jossa puhutaan siitä, ettei pätevä ope pääse sijaiseksi, kun on liian kallis. Epäpätevä otetaan.

Vierailija
27/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta jos saisi töitä vaikkapa juuri koulunkäynninohjaajana, niin siitä olisi helpompi ponnistaa eteenpäin uralla. (Oletan, että kyseinen korkeakoulutettu on nyt työtön)

Cv:ssä myös näyttää paremmalta, että on ollut töissä. Eli jostain kannattaa aloittaa.

Ei välttämättä näytä hyvältä vaan oudolta.

Vierailija
28/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä 2 korkeakoulututkintoa, historia ja teologia, hain itse kerran tähän koulunavustajahommaan ja sain 6 kk pestin 80 pros työajalla. jotenkin turhautti kun se homma on sellaista istuskelua ja koulutehtävien kanssa näpertelyä, tosi aivotonta ja lapsellista, enää tuskin haen ellei rahat lopu -.mieluummin työtön pummi olen

Vierailija
29/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on maisteritutkinto. Olen vähän kypsä työhöni ja nyt yt:t vielä edessä. Mua kiinnostaisi kovasti koulunkäynnin ohjaajan työ. Mulla on ihan sellainen olo, että se sopisi minulle oikein hyvin ja pitäisin työstä. 

Hae koulunkäyntiohjaajan koulutukseen. Harjoittelupaikan kautta saat vakityönkin. Ei sinnekään niin vain mennä tai päästä. Tutullani on lähäri + koulunkäyntiohjaajantutkinto ja hän sai vakipaikan. Kouluttamatonta ei välttämättä oteta.

zMeidän koulussa on tilanne, että rehtori kysyi, tietääkö kukaan HYVIÄ tyyppejä ohjaajien sijaisiksi. Lukukauden alun flunssakausi ja parin ohjaajan pitkät sairaslomat ovat saaneet aikaan tilanteen.

Aivan, sijaiseksi voi kyllä päästä, mutta sehän vain huonontaa esm. toimeentulotuella olevan tilannetta. Pitää saada vakityö tai vähintään vuoden määris, ennen kuin siitä loukusta pääsee omilleen. Jotain 2 viikon tai 2 kuukauden palkkaa ei käytännössä saa pitää = tulot jaetaan niin pitkälle, kuin se olisi toimeentulotukea.

Vierailija
30/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsellä 2 korkeakoulututkintoa, historia ja teologia, hain itse kerran tähän koulunavustajahommaan ja sain 6 kk pestin 80 pros työajalla. jotenkin turhautti kun se homma on sellaista istuskelua ja koulutehtävien kanssa näpertelyä, tosi aivotonta ja lapsellista, enää tuskin haen ellei rahat lopu -.mieluummin työtön pummi olen

Oletko miespuolinen? Onko omia lapsia?

Vierailija
31/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sosiaalisilla taidoilla ei selviäisi päivääkään moisissa hommissa. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen korkeakoulutettu siivooja. 

Vierailija
32/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä infoaa sinua ketju, jossa puhutaan siitä, ettei pätevä ope pääse sijaiseksi, kun on liian kallis. Epäpätevä otetaan.

Tuo nyt ei pidä joka paikassa paikkaansa. Voi olla *pätevässä* opettajassakin vikaa, jos ei oteta edes sijaiseksi. Tiedän itse yhden mielenterveysongelmainen ja yhden alkoholistin, jotka eivät kelvanneet edes sijaisiksi, toki he saivat mahdollisuuden yrittää, mutta. . . Jossakin pikkukunnassa voi pitääkin paikkansa, koska valtuuston puheenjohtajan hyvän ystävän ylioppilastyttö ei päässyt mihinkään opiskelemaan ja tarvitsisi työtä.

Vierailija
33/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle ehdotettiin tuökokeilua?

Vierailija
34/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on koulutus opetusalalle, ei ole loukkaavaa. Kai tiedät, että joku muu jo koulussa oleva työntekijä voidaan ottaa opettajan sijaiseksi. On vaan oltavat tarkka siitä, että saa opettajan palkan opetustunneilta eli niiltä, jolloin on luokassa yksin.

Jos henkilöllä on koulutus opetusalalle, hän varmasti tietää tästä työmahdollisuudesta. Eli miksi ap edes ottaisi asian puheeksi? 

Vierailija
35/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeakoulututkinto ja työttömänä ollessani yritin lukuisia kertoja hakea LVI-asentajan koulutukseen mutta työkkäri torppasi sen aina. Eli huonosti työllistävältä alalta yritin hakeutua itseä kiinnostavalle hyvin työllistävälle alalle mutta ei kelvannut. Sen koin loukkaavana. 

Eli tarkoitus oli opiskella perustutkinto päivärahoilla mutta kotona nyhjääminen katsottiin paremmaksi vaihtoehdoksi kuin opiskella ammattiin ja päästä töihin.

Vierailija
36/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papeista on pulaa?

Vierailija
37/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi loukkaantua siitä, että ap työntää nokkansa hänen asioihin. Ellei ap ole siis työkkärin henkilö, jonka työtehtäviin kuuluu ehdottaa paikkoja. 

Vierailija
38/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla riittää töitä.

Sillä on alko- tai mielenterveysongelma.

Opettajan sijaisuuksiin opetaan joskus ylioppilaita.

Vierailija
39/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisitkös, jos ehdotettaisiin kouluavustajan työtä palkallisena?

Eri, mutta kyllä menisin. Työ kuin työ, josta saa rahaa on parempi kuin ei mitään. Se, että olet joskus papan rahoilla kouluun päässyt, ei oikeuta sulle mitään erityistä työpaikkaa, vaan senkin eteen on nähtävä vaivaa. Sulla on vähän liian paisunut ego vaatimattomiin saavutuksiin nähden

Vierailija
40/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastahan joku pohjoisessa kauhisteli, että oli tarjottu töitä tonttuna.  Nyt Lapin avoimissa työpaikoissa on ihan yleisesti tontun tai joulupukin hommia tarjolla.  Ne on ohjelmistopalvelujen tuottajien hommissa ja matkailijoitahan riittää.  Pitääkö niistä loukkaantua, vai ottaa asiakaspalveluna?

Tämmöset on opiskelijoiden keikkahommia, ei aikuisen koulutetun ihmisen. Näistä töistä maksetaan taskurahaa mikä on opiskelijalle tervetullutta,, aikuiselle tarkuhat ei riitä palkaksi elämiseen. 

ponnistin itse koulunkäyntiavustajan työstä uudelle alalle. pidät keikkahommana tai et, siitä oppii kaikenlaista metataitoa. esim. kommunikaatiota eri toimijoiden kanssa. olen korkeakoulutettu, arvostan tuota kokemusta.