Nyt ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää enää käteen 250€ entisen 580€ sijaan muutosten takia...😭
Vuokrani nousee koko ajan ja Kela ei enää maksa koko vuokraa.
Olen itkenyt koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...
Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?
Kommentit (274)
Mulla sama homma.
Kela ei anna lantin lanttia ja mulle jää laskujen jälkeen vain 2200€ kuukaudeksi ruokaan ja nyt pitäisi kohta ostaa uudet talvirenkaat autoon.
Se on vaan niin väärin, että työn teosta ei makseta sellaista palkkaa millä köyhä pystyisi elämään.
Onneksi on säästöjä ,että ei kuitenkaan osamaksulla joudu ostamaan, mutta kyllä tiukille on elämä laitettu.
Kyllä ihan täysin ymmärrän sinun kohtaloasi kun ollaan ihan samassa veneessä. Tsemppiä , koita sinnitellä, niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jäi ennenkin 500e käteen. En tiedä miten ne siellä kelassa laskee. Tuosta menee 300e suoraan ruokaan, puhelinlaskun ja nettiin 50e. Nyt täytyy ostaa talvikengät ja vaatteita. Ei niitä osteta yhden kuun tuilla. Täytyy alkaa säästämään jo monta kuukautta ennen. Sitä rahaa menee muuhunkin mitä siellä kelassa ei osata laskea.
Osta talvikengät nettikauppa TEMUsta. Salamatarjousta kun kyttäät, saat talvikengät alle kympillä. Uudelle asiakkaalle minimitilaus on ehkä 10 euroa, myöhemmin nousee 20 euroon. Postimaksua tai tullia ei tule. Varmaan TEMUsta saa talvitakkejakin, mutta itse kävisin kaivamassa sopivan takin Kierrätyskeskuksen ilmaislaatikosta. Maksa ostos PayPalin kautta ja älä lataa kännykkään TEMU-sovellusta vaan käytä nettiselainta.
Kilpailuta puhelinliittymä ja käytä sitä myös nettiin. Liittymän vaihto ei tosin ehkä onnistu, jos luottotiedot ovat menneet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama homma.
Kela ei anna lantin lanttia ja mulle jää laskujen jälkeen vain 2200€ kuukaudeksi ruokaan ja nyt pitäisi kohta ostaa uudet talvirenkaat autoon.
Se on vaan niin väärin, että työn teosta ei makseta sellaista palkkaa millä köyhä pystyisi elämään.
Onneksi on säästöjä ,että ei kuitenkaan osamaksulla joudu ostamaan, mutta kyllä tiukille on elämä laitettu.
Kyllä ihan täysin ymmärrän sinun kohtaloasi kun ollaan ihan samassa veneessä. Tsemppiä , koita sinnitellä, niin minäkin.
Juu, ei kyllä hyvin mene kellään.
Tämä on sen viisikko hallituksen politiikan syytä hyvinkin pitkälti. Kruusiaan riitti kyllä rööki rahaa antaa, mutta oma kansa saa kituutella nikotiini pussukoita imeskellen.
Eikö työkyvyttömyyseläke olisi oikea tuki muoto sinulle? Sen verran mielenterveysongelmaa näyttää olevan ettei työntekijää sinusta enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Keravalle
Sipooseen aatelin muuttaa, pitäis vaan saada harkinnan varaista ku ei oikee sossu rahoista muuten muutella.
Sipoo kuului HSL-alueeseen, pääset sinne bussilla. Et tarvii mitään harkinnanvaraista sinne muuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalainen työtön menisi niihin olemattomiin töihin. Ja elättäisi ulkkarilaumoja Suomessa omalla työllään. Ja mitä enemmän hän tekisi töitä, sen enempi Suomeen tulisi elätettäviä.
nii kyllä teillä tapatyöttömillä aina joku syy maata kotona.
Hallituksen ajatus oli, et siinä vaiheessa kun rahat ei enää riitä, ihminen hakeutuisi töihin...
Toki on heitä, jotka eivät töissä pärjää. Mutta aika monella tuntuu olleen aika mukavat oltavat, toisten raataessa jotta osalla olisi leppoisaa nauttia Kelan tuista kotisohvalla. Eihän sekään oikein ja reilua ole.
Vierailija kirjoitti:
Up
Yksi vastasikin tälle "tunge uppi perseesees, idiootti" Tämä "Up" näyttää olevan monellakin palstalla ja aina hän kykenee ainoastaan kommentoimaan tällä loistavalla sanalla. Mitä hittoa tämä luulee kommentistaan olevan hyötyä aloittajan kysymykseen?. Joten uppilainen, lopeta nuo uppittelusi, lapsellista ja typerää.
Kyllä tuolla hengissä pysyy. Laihanpuoleisesti, mutta kuitenkin
Miten AP perustelet, että Kelan pitäisi maksaa koko 890€ vuokrasi?
Hei oikeesti. Sä sentään saat tukia. Mulla loppuu pian koulutustuki ja sen jälkeen ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laina, jota en tule saamaan aivoinfarktin vuoksi. Että ilman tuloja sitten koitetaan opiskella, kun yksinkertaisesti ei vain pysty tekemään töitä samalla
Pärjäähän tolla summalka ja pitääkin pärjätä, vai kuinka paljon haluat kuussa tukia ?
Vierailija kirjoitti:
Pärjäähän tolla summalka ja pitääkin pärjätä, vai kuinka paljon haluat kuussa tukia ?
n3000e kk riittäis et sais tehtyy kaikkee kivaa eikä tartteis kärvistellä.
Jätä rööki ja viina ostamatta ystävä hyvä.