Nyt ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää enää käteen 250€ entisen 580€ sijaan muutosten takia...😭
Vuokrani nousee koko ajan ja Kela ei enää maksa koko vuokraa.
Olen itkenyt koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...
Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko itsemurhat ovat lisääntyneet tänä vuonna?
Ne tilastoidaan vasta 2026
Niitä tilastoja ei katsota, kun hallituksen talouspolitiikkaa arvioidaan.
mä sain lomautus lapun käteen eilen niin ma aloitan päivän hakemalla tukia.ei ole aikomustakaan mennä töihin.
Ei töihin noin vain mennä. Monelta tuntuu unohtuvan, että kaikista ei vain yksinkertaisesti ole nykyiseen työelämään. Tunnen monta kaveria jotka ovat jo luovuttaneet töiden hakemisen suhteen. Ihmisinä heissä ei ole mitään vikaa, mutta en kyllä itsekään heitä palkkaisi. Vuosien työttömyyden jälkeen kynnys töihin on jo niin suuri ettei se onnistu ilman tukipalveluita jne.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin syy ettet pysty tekemään töitä? Hae ihmeessä edes jotain osa-aikaista.
Osa-aikainen työ ei kannata koska kaikki on tuista pois eli tekisin ilmaiseksi töitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin syy ettet pysty tekemään töitä? Hae ihmeessä edes jotain osa-aikaista.
Osa-aikainen työ ei kannata koska kaikki on tuista pois eli tekisin ilmaiseksi töitä.
Ap
työ ei kannata mut kusisilla tuilla olo kannattaa teidän tapatyöttömien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Kerro mihin muutan? Olen 2 vuotta hakenut halvempaa asuntoa enkä ole saanut.
Kerro mihin menen töihin niin aloitan heti ensi viikolla? Olen 11 000 työpaikkaan hakenut töihin mutta ei ole töitä mistää irronnut.
Ap
Vaihda asennettasi tuosta kerro kerro asenteesta. Selvitä ihan itse ja näe vaivaa niin kuin muutkin.
Huomasitko että ap oli hakenut niitä asuntoja ja töitä, ja sinä spottasit sanan "kerro". Ihmiset on jotenkin vajaa älyisiä!
Suksi suolle, ap jankuttaa tätä samaa aloitusta täällä monta kertaa viikossa, itse taidat olla ap:n kaltainen va jak ki.
<
Tietysti kirjoitetaan yhteen mutta täällä se menee poistoon.
Perustuslain vastaista.Suomi on myös allekirjoittanut eri ihmisoikeusjulistuksia, eli etsi hyvä asianajaja jota julkisuus kiinnostaa, ja haasta Suomi oikeuteen ajatuksella että asia päätetään EU-tuomioistuimissa.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslain vastaista.Suomi on myös allekirjoittanut eri ihmisoikeusjulistuksia, eli etsi hyvä asianajaja jota julkisuus kiinnostaa, ja haasta Suomi oikeuteen ajatuksella että asia päätetään EU-tuomioistuimissa.
ime sykkivää.
Stfu konala. Puppa on PEDARl btw.
Konalan jauhelihamies, lopeta ruikutus ja työllisty.
Miksi suomalainen työtön menisi niihin olemattomiin töihin. Ja elättäisi ulkkarilaumoja Suomessa omalla työllään. Ja mitä enemmän hän tekisi töitä, sen enempi Suomeen tulisi elätettäviä.
50% kunnista on ollut aina näin, ei ole korvattu kelanormeja ylittävää vuokraosuutta vaan se on pitänyt maksaa tt-tuen perusosasta.
Vierailija kirjoitti:
AP, LOPETA JO TYPERÄ JANKUTUS. JOKA PÄIVÄ JAUHAT SAMAA PASKAA.
PASKANJAUHAMINEN ON NASTAA!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pärjäät sillä kun nätisti elelet. Mun ansiosidonnainen on 800 e, ei muita tukia. Asumiseen menee yli puolet. Ja sitte vielä kaikki muut laskut. Harmittaa hitosti kun loisille jää paljon enempi rahaa kun mulle. Olen kuitenkin tehnyt töitä yli 30 vuotta. Onneks ne tuet pienenee, vähän tasa-arvoa...
Mikäs eliittiloinen sinä luulet olevasi anssia saavana. Eivät ne kaikki "muut" ole mikään yhtenäinen ryhmä laiskimuksis ja sinunkin anssistasi tulee suurin osa julkusesta rahasta.
Se oli vitsi.