Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää enää käteen 250€ entisen 580€ sijaan muutosten takia...😭

Vierailija
07.09.2024 |

Vuokrani nousee koko ajan ja Kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenyt koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...

Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (274)

Vierailija
101/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
102/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae opiskelemaan lähihoitajaksi, mielummin pienemmälle paikkakunnalle, ja asu opiskeluaika soluasunnossa. Kahden-kolmen vuoden kuluttua saat tehdä merkityksellistä, arvokasta ja tärkeää työtä, jossa pääset koskettamaan lähimmäisten elämää. Jo opiskelijana sinulla on hyvät mahdollisuudet päästä tekemään esim. henkilökohtaisen avustajan tai hoiva-avustajan työtä.

Vanhainkodeissa ja päiväkodeissa kaivataan kipeästi auttavia käsipareja. 

"Merkityksellinen, arvokas ja tärkeä työ jossa kosketat lähimmäistesi elämää"

Kuulostaa Esperin tai Attendon mainokselta. Suuhuni tuli juuri hieman oksennusta. Kysy vielä haluatko työskennellä suurella sydämellä.

"Kaivataan kipeästi käsipareja"

Hoitajat eivät ole mitään "käsipareja". Jos kaivataan niin työolot kuntoon.

Mutta siis työllistää kyllä. Tosin et tiedä Ap:n taustasta ja koulutuksesta mitään eikä se ollut ketjun aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi ennenkin 500e käteen. En tiedä miten ne siellä kelassa laskee. Tuosta menee 300e suoraan ruokaan, puhelinlaskun ja nettiin 50e. Nyt täytyy ostaa talvikengät ja vaatteita. Ei niitä osteta yhden kuun tuilla. Täytyy alkaa säästämään jo monta kuukautta ennen. Sitä rahaa menee muuhunkin mitä siellä kelassa ei osata laskea.

Onko se vaan elättien erikoiskyky että etsitään kallein mahdollinen nettiliittymä, mitä maa päällään kantaa (ja tietysti erikseen läppäriin ja kännykkään), eikä mikään vaate ikinä selviä siihen hetkeen, kun jokin vuodenaika tai tilaisuus koittaa uudestaan?

Vierailija
104/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee

Vierailija
106/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
107/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

purra saa alle 10000 valtiolta ja vähän päälle kokouspalkkioista... suosittelen menemään purran paikalle

Vierailija
108/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa on paras, ou jee 🥳🥳🥳

Vierailija
109/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asia niin, että Marin otti sun puolesta kuule vähän velkaa viime hallituskaudella ja nyt valtio joutuu lyhentään sitä valtionvelkaa ja sun osuus on siitä se reilu 200e. Kannattiko äänestää vassareita?

Vierailija
110/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, mulla jää kk vähemmän käyttö rahaa, päasia että on terve. Ruokaa on just just riittänyt, ei ole vielä maha tyhjänä nukkumaan tarvinnut mennä.

Vierailija
111/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih 🤭 olet itse kaivanut itsesi syvälle suohon ja me veronmaksajat yritämme auttaa sinua pitämällä päätäsi pinnalla. Senkin äidin pikku kullannuppu. Ilman meitä olisit vain pelkkä tenukeppi, juoppolalli,Kännikala ,hirvee denso ja kauhee doku. 🤗

Vierailija
112/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista nyt...jää sulle silti enemmän kuin matalapalkka työläiselle.

Vierailija
113/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele asia niin, että Marin otti sun puolesta kuule vähän velkaa viime hallituskaudella ja nyt valtio joutuu lyhentään sitä valtionvelkaa ja sun osuus on siitä se reilu 200e. Kannattiko äänestää vassareita?

Persun vakio valheet!

Vierailija
114/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuruinen on vuokra, mitä kela ei maksa enää kokonaan?

Usein mietin, että on pahasti vikaa kun pelkillä tuilla elävä pystyy asumaan kalliimmissa asunnossa kuin työssäkäyvä joka ei saa tukia.

Vierailija
115/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli...Eikä mulle ole rahaa, rahaa, rahaa, rahaa, rahaa, rahaa, rahaa, rahaa, rahaa, rahaa, rahaa.. kelaa vähän.

Miksi olet vajonnut noin alas? Sinulle lahjoitetaan tuhansia euroja joka vuosi ja sinä vain vaadit lisää ja lisää ja lisää..

Mikään ei sinulle tule riittämään sillä ahneudellasi ei ole loppua.

Olet se kaveri joka saapuu juhliin ilman lahjaa, syö ja juo toistenkin ruuat sekä ruuat ja lähteissään paskoo eteiseen.

Vierailija
116/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä suuruinen on vuokra, mitä kela ei maksa enää kokonaan?

Usein mietin, että on pahasti vikaa kun pelkillä tuilla elävä pystyy asumaan kalliimmissa asunnossa kuin työssäkäyvä joka ei saa tukia.

890€/kk

Ap

Vierailija
117/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista nyt...jää sulle silti enemmän kuin matalapalkka työläiselle.

Matalapalkka työläinen saa kyllä tukia palkan päälle

Ap

Vierailija
118/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käteen jäi aiemmin 580e vuokran maksamisen jälkeen vai mitä tarkoitat? Siis mihin tuon 580/250e pitäisi riittää (ja monelle)?

Vierailija
119/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen jonka suusta mölähtää "töihin meno" irtisanomissuoja pitäisi poistaa ja työpaikka huutokaupata. Näin saataisiin työttömät töihin ja "töihinmenijät" voisi vaan kävellä seuraavaan työpaikkaan.

Voiko tätä kuvailla mitenkään muuten kuin win-win! Työtön saa töitä ja möläyttäjän ei tarvi enää maksaa työttömälle!

Mä olen tehnyt töitä 30 vuotta. Yhden päivän olen ollut virallisesti työtön. Olen opiskellut kolme ammattia (kahta alaa). Kun ensimmäinen ammatti alkoi vaikuttaa siltä, että tulevaisuutta ei ole, vaihdoin alaa saman tien. Olen tehnyt palkatonta harjoittelua monta kesää, varmaan pari vuotta yhteensä. Olen ottanut vastaan kannattamatontakin työtä. Lyhyitä päivän pätkiä, parin tunnin työvuoroja, jne, että saan kerättyä kokemusta ja suhteita, että cv on aukoton. Toisaalta välillä tehnyt pitkiä työputkia ilman lomia tai pahimmill

Nykyään tuo uuden opiskeleminen ei onnistukaan enää niin kätevästi. Pitää olla massia, jotta pääsee opiskelemaan saadakseen massia.

Ja muuten millä työnantajilla lomalakia noin räikeesti on rikottu?

Vierailija
120/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran talossani asumassa yksi yyhhoo joka oli samanlainen valittaja. Hän ei tehnyt yhtään mitään koskaan ja halusi kaiken valmiina eteensä ja aikani minä siinä palvelin ja elämäänsä rahoitin, sitten viskasin hänet pihalle..tai no..eihän hän alunperin yyhhoo ollut, mutta minä tein hänestä sellaisen. Välttäkää näitä yyhhoo naisia, ne ovat niitä samanlaisia jotka joku muu on jo viskannut pihalle. Luoti joka kannattaa väistää.