Nyt ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää enää käteen 250€ entisen 580€ sijaan muutosten takia...😭
Vuokrani nousee koko ajan ja Kela ei enää maksa koko vuokraa.
Olen itkenyt koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...
Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?
Kommentit (274)
Sinulta leikataan koska Suomi on rikas ja vauras maa..yksi maailman rikkaimmista valtioista..
Näin ainakin minä olen asian tulkinnut kun kun olen kuin Ellit suomen kymmenien miljardien tulonsiirtoja EUlle ja Afrikkaan.
Rahat sitten otetaan. Leikkauksia Suomelta ja suomen hallitus on päättänyt että rikkaan ja vauraan suomen tulonsiirrot otetaan kun suomen pienutuloisilta ja vähä osaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko itsemurhat ovat lisääntyneet tänä vuonna?
Tämä tilasto olisi mielenkiintoista nähdä. Paljonko Orpo-Purran toimet maksaa henkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko itsemurhat ovat lisääntyneet tänä vuonna?
Tämä tilasto olisi mielenkiintoista nähdä. Paljonko Orpo-Purran toimet maksaa henkiä.
lisääntyköö.vai pitäiskö tukia nostaa ettei joku tapa työtön tee itsaria.
Purra ja Orpo, ja ehkä muutama muukin, haluaa loikoilijat töihin.
Kieltämättä olisi kiva, jos kaikki kykenevät maksaisivat veroja.
Saahan pienen palkan päälle myös tukia, ja jäisikö enemmän käteen kuin AP:n 250€?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä suuruinen on vuokra, mitä kela ei maksa enää kokonaan?
Usein mietin, että on pahasti vikaa kun pelkillä tuilla elävä pystyy asumaan kalliimmissa asunnossa kuin työssäkäyvä joka ei saa tukia.
890€/kk
Ap
Ja mitään halvempaa ei muka löydy? Kerrohan sitten oikein vielä vaatimuksesi joilla olet kämppää etsinyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt...jää sulle silti enemmän kuin matalapalkka työläiselle.
Matalapalkka työläinen saa kyllä tukia palkan päälle
Ap
Oletko hakenut matalapalkkaista työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin syy ettet pysty tekemään töitä? Hae ihmeessä edes jotain osa-aikaista.
Osa-aikainen työ ei kannata koska kaikki on tuista pois eli tekisin ilmaiseksi töitä.
Ap
Vaikka tätä onkin miinustettu, niin tämä on muuten tällä hetkellä täysin totta. Nykyinen hallitus poisti 300 euron suojaosan työmarkkinatuesta, ennen jos sai jonkun hyvin lyhyen osa-aikatyön niin saattoi saada vähän työmarkkinatuen päälle palkkaa. Nyt tuo miinustetaan kokonaan työmarkkinatuesta, eli lyhyitä osa-aikatöitä tekevä työmarkkinatukea saava saa täysin saman verran rahaa kuin työttömänä oleva. Tämä on todella typerä päätös nykyisessä työmarkkinatilanteessa.
Osa-aikainen työ ei kannata koska kaikki on tuista pois eli tekisin ilmaiseksi töitä.
Ap
Tuo asenne taitaa maksaa meille aika paljon.
Olisi se osa-aikatyökin yhteiskunnalle kannattavampaa, kuin maksaa tukia työtä tekemättömälle.
Osa-aikatyö veisi työelämässä eteenpäin kuitenkin.
Kannattaisiko mennä työkokeiluun tai kuntouttavaan? Kela voisi silloin katsoa, että teet oikeasti jotain asioittesi eteen, ja maksaa ainakin palvelun ajalta täyden toimeentulotuen.
Tiedän kyllä, että et halua oikeasti työllistyä.
Et ole kuitenkaan valitettavasti nälkään kuolemassa, koska olet jankannut samaa aloitusta jo puolitoista vuotta. Olet torakka.
Ap, hyvä ohje sinulle; syö vähemmän, osta vähemmän,turhat harrastukset pois, opettele elämään nuukasti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo asenne taitaa maksaa meille aika paljon.
Olisi se osa-aikatyökin yhteiskunnalle kannattavampaa, kuin maksaa tukia työtä tekemättömälle.
Osa-aikatyö veisi työelämässä eteenpäin kuitenkin.
Toimeentulotuella saat tienata 150e ilman, että tukea leikataan. Ja työmarkkinatuella tukea vähennetään puolet, joka on sama kuin keskituloisen progressio. Ja ei, et tekisi tuon summan ylikään ilmaiseksi töitä, vaan ihan saisit sen palkan, mikä sinulle maksetaan. Emme me muutkaan laske niin, että jos työttömänä saisin 2000e,niin oikeasti palkkani on vain 1000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jokin syy ettet pysty tekemään töitä? Hae ihmeessä edes jotain osa-aikaista.
Ap
Vaikka tätä onkin miinustettu, niin tämä on muuten tällä hetkellä täysin totta. Nykyinen hallitus poisti 300 euron suojaosan työmarkkinatuesta, ennen jos sai jonkun hyvin lyhyen osa-aikatyön niin saattoi saada vähän työmarkkinatuen päälle palkkaa. Nyt tuo miinustetaan kokonaan työmarkkinatuesta, eli lyhyitä osa-aikatöitä tekevä työmarkkinatukea saava saa täysin saman verran rahaa kuin työttömänä oleva. Tämä on todella typerä päätös nykyisessä työmarkkinatilanteessa.
Älä väitä väärää tietoa! Tuesta vähennetään puolet eli aina on työnteko kannattavaa.
Tarkoittaako tuo siis sitä, että asuntosi vuokra on melkein 350 euroa yli hyväksytyn rajan? Jos näin on, niin se siitä tulee kun Kela/sosiaalitoimisto ei noudattanut asetettuja rajoja vaan maksoi ihmisille paljon enemmän kuin mitä laki vaatii. Nykyhallitus pisti hommalle stopin mutta sehän ei kaikkia miellytä. Vuosia kestänyt liiallinen avokätisyys viimeinkin kostautuu. Se oli vain ajan kysymys.
Mene loinen töihin ja lakkaa ulisemasta.
Jaa-a. Kela ei ole maksanut mulle koko vuokraa siten 2018 ensimmäisten 3kk:n jälkeen. Olen maksanut erotuksen sieltä lähtien itse kalliista vuokrasta.
Ja huomaan tällä palstalla, että kuinka paljon on Kela kyllä ollut armollinen vuokran suhteen valtaosalle.
Turhaan mielestäni harmittelette nyt tässä vaiheessa.
600 euroa kuussa ilmaista rahaa, ilman että teet sen eteen yhtään mitään? Miksi?
250 on myös liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä parantaa rahatilannetta? Saattaa jopa huonontaa
Plus kampaviinerit!