Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus paljastui ikääntyessä :-(

Vierailija
07.09.2024 |

Nuorena luulin, että miehet ovat periaatteessa kohteliaita ja mukavia, ystävällisiä ja asiallisia. Vain humalaiset, huumehörhöt ja mielenvikaiset olivat vältettäviä.

Nyt olen 60+ ikäinen, eikä minulla ole enää mitään käsitystä miehistä, noin ylipäätään, sillä he eivät reagoi olemassaolooni mitenkään. Olen näkymätön. Näin miehet vaikuttavat kannaltani... oudoilta(?). Naiset sentään yleensä puhuvat jotain tai hymyilevät.

Harhaluuloni kävi näin ilmi. Nuorempana miehet olivat minulle kivoja, koska - ??

Puhun nyt siis ihan arkipäivän tilanteista, työelämässä ja muualla, missä ei pyritty 'iskemään', eikä tarjolla ollut päiväkahviseuraa tms. 

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se on 

Sama ikä

Vierailija
2/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla ukoilla on vanhojen ukkojen jutut. Ei niitä naiset enää oikeasti kiinnoista kuin omissa ukkoporukoissa turistessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua helpotti kyllä, kun vanhetessa väheni tai poistuikin se ainainen vonkaamis- ja iskemisilmiö, ja pystyn nyt 63-vuotiaana jo juttelemaan fiksujen miesten kanssa ihan ihminen ihmiselle. Ja fiksujen naisten kanssa myös.

Vierailija
4/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58 eikä minulla ole ikinä ollut näin hauskaa työkaverimiesten kanssa kuin nykyisin. Hyvin mutkattomat, ystävälliset välit ja nauretaan paljon.

Vierailija
5/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla ukoilla on vanhojen ukkojen jutut. Ei niitä naiset enää oikeasti kiinnoista kuin omissa ukkoporukoissa turistessa.

No eihän niillä enää seisokkaan ..olkoot porukoissaan...

Vierailija
6/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ulkomailla on enemmän sellaista kulttuuria länsimaissa, että kaikenikäiset huomioidaan keskustelussa tai tilassa. Suomessa ihminen voi olla ilmaa, myös jo nuorena tai sitten juorujen kohde. Pieni maa. Monilla miehillä on jo kumppani tai fanilauma muualta, osa juo ja elää omassa kuplassaan. Jospa silti henkisissä ihmisissä on huomioivia.

Vierailija
7/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on miehelle koko ikä, paitsi jos on joku top 0.01% komea namupala.

Vierailija
8/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, eipä kiinnosta onko joku random mies mulle ystävälllinen vai ei. Tarvitsen vain oman mieheni huomion ja rakkauden. T.N32

Vierailija
9/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä miesten huomiota niinkuin tarvii?? Itseäni kiinnosta pätkääkään. 

Vierailija
10/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, miksi jotkut naiset roikkuvat miesten huomiossa, ap on 63 v kääpä, voisi jo muuta keksiä elämäänsä.

-n52

Vierailija
11/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä miesten huomiota niinkuin tarvii?? Itseäni kiinnosta pätkääkään. 

Tää. Aika outoa ja vielä tuossa iässä.... :D

Vierailija
12/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin ikääntymisestäni. Minulle ollaan paljon kohteliaampia kuin aikaisemmin. Ihanaa.

Vierailija
13/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eipä kiinnosta onko joku random mies mulle ystävälllinen vai ei. Tarvitsen vain oman mieheni huomion ja rakkauden. T.N32

Ohis ei välttämättä random mies vaan esim. työyhteisössä olisi kiva olla plus 50-vuotiaana naisena muutakin kuin ilmaa.

Vierailija
14/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälline ihminen on aina ystävällinen. Nuo ukot ovat luultavasti olleet myös juntteja nuorena

Vierailija
15/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis ei välttämättä random mies vaan esim. työyhteisössä olisi kiva olla plus 50-vuotiaana naisena muutakin kuin ilmaa.

Aijaa, mä taas toivon,e ttei kukaan kiinnittäis huomiota. Että sais tehdä työt rauhassa. Ihmiset imee minusta energiatt kun tulevat höpöttelemään.

Vierailija
16/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei enää sano ota pusero pois niin kuunnellaan sydän.

Vierailija
17/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen tuntenut työyhteisössäni, että ikääntyessä saamani arvostus ja kunnioitus on lisääntynyt. Ja tyhjänpäiväiset sovinistiset typeryydet onneksi loppuneet.

Vierailija
18/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas erikoista. Äitini 75 vuotta kyllä saa useinkin juttuseuraa miehistä ihan vaan vaikkapa kauppareissulla ja liikkuessaan luonnossa valokuvaamassa lintuja. Ehkä et ole sitten kovin helposti lähestyttävän oloinen ja kanssasi on vaikea keksiä mistä jutella.

Vierailija
19/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ulkomailla on enemmän sellaista kulttuuria länsimaissa, että kaikenikäiset huomioidaan keskustelussa tai tilassa. Suomessa ihminen voi olla ilmaa, myös jo nuorena tai sitten juorujen kohde. Pieni maa. Monilla miehillä on jo kumppani tai fanilauma muualta, osa juo ja elää omassa kuplassaan. Jospa silti henkisissä ihmisissä on huomioivia.

Juuri tällaista huomiointia tarkoitin. Että toinen ihminen otetaan luontevasti mukaan keskusteluun, tai voi vaihtaa muutaman sanan vaikka asiointijonossa. Suomessa tämmöinen on todella harvinaista. Nuoremmat miehet suorastaan pelästyvät tai katsovat yli ja ohi, jos "mummo" kommentoi jotain. Metsäläiskulttuuri?

Huomautan, että kyse ei ollut omalta puoleltani mistään seksuaalisesta huomiosta, mutta ilmeisesti Suomessa se menee näin: jos et ole seksuaalisesti kiinnostava, et ole kiinnostava, piste. 

Näen tässä naisen mitätöintiä. Ikään kuin keski-ikäinen nainen ei olisi yhtä paljon ihminen kuin vastaava mies.

Ap

Vierailija
20/113 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpaikalla tosi kivaa ja välillä härskiäkin huumoria miesten kanssa. Olen paikan ainoa nainen. Tänäänkin kun tulin bussilla kaupungista kotiin niin joku mies esittäytyi ja jopa kosi.;) Rukkaset sai.;) Ole ystävällinen ihmisille niin suurin osa on kans sitte sulle. N57