Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on edullisia taloja maaseudulla.

Vierailija
06.09.2024 |

Huh ,huh, törmäsin tosi edulliseen maatilaan järven rannalla . Sisältä niin nätti ja siisti , puhdas järvi ihan vieressä ja hintapyyntö vain 75000e. Varmaan lähtee hiukan alle sen , kun tonttikin on yli 2 hehtaaria Alatie 2 kuusamossa.

Kommentit (347)

Vierailija
321/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä matkalla Helsinkiin on? Minä en ainakaan käy siellä ikinä asioilla. Lentokentälle menen pari-kolme kertaa vuodessa ja sinnekin menen junalla suoraan. No kestää ne matkat tunteja ja vaativat järjestelyjä, mutta aika kova tuntipalkka on niiden kanssa, kun laskee ainakin tuhannen euron kuukausisäästön asumiskuluissa. Jos asuisin Helsingissä, tai edes Vantaalla, en voisi olla kahta kuukautta Tahaimaassa talvisin, kun kaikki raha menisi asumiseen. Pelkkä autotalli maksaisi enemmän kuin koko asuminen täällä maalla.

Huutista kun asun Vantaalla ja käyn Helsingissä varmaan yhtä usein kuin monet satojen kilometrien päästä landelta tulevat.

Vierailija
322/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa

Mitä näistä ei saa maaseudulta?

No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...

Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten uusavuton. No ehkä joku palvelutalo tai muu avustetun elämisen muoto onkin sua varten.

Juupa juu. Näitä aineksia ei saa edes kau

Asun Vantaalla ja ihmettelen mihin hemmetin paniikkiin pitää mennä jos ei saa hetinytpaikalla jotain eksoottista soijaa tai tiettyä ruokalajia. En mä täällä Vantaallakaan laukkaa joka päivä ostamaan kaikkea mahdollista vaan perusruoalla mennään.

Jos asuu maalla niin erikseenhän voi vaikka suunnitella loman jonnekin kaupunkiin ja olla vaikka hotellissa. Tuntuu, että monet ihmiset on nykyään ihan sekaisin kaiken vouhotuksen kanssa. Itse suunnittelen muuttoa maalle kun innostaa päästä rauhaan täältä. Nytkään ei voi parvekkeen ovea avata kun naapuruston lapset rääkyvät pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka nuo kolme on noin lähellä toisiaan? Ymmärtäisi että 2 noista mutta kaikki kolme

-> Turussa on Länsikeskuksessa, lisänä vielä Tokmanni

Vierailija
324/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muka nuo kolme on noin lähellä toisiaan? Ymmärtäisi että 2 noista mutta kaikki kolme

Nyt on jonku firman lahjukset menny väärään paikkaan kun kilpailijat päässy noin lähelle

Vierailija
325/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinpään kauppaan 50 km ja lähimpään kouluun ,terveyskeskukseen ym. lähemmäs 100 km .Työpaikoista puhumattakaan .

Niin mistä nuo matkat on?  Milloin olet viimeksi käynyt Kuusamossa.  Juhannuksena oli vielä kaupat ja tk keskustassa.

Vierailija
326/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sanoi, että hänelle kiinteistönvälittäjä oli sanonut, että työikäiset ei saa lainaa maaseudun taloihin.

Vierailija
327/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa

Mitä näistä ei saa maaseudulta?

No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...

Aa e

Esim. Tampereella, ovat melkeinpä vierekkäisillä tonteilla.

Vierailija
328/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen esimerkki tuo Kaurismäkeläinen pubi koska hänen leffat sijoittuvat kaupunkeihin joissa ihmisillä surkeat elämät

Eikö maalla tunneta Mika Kaurismäkeä?

Tunnetaan, varsinki leffoista joissa kuvataan kaupungeissa asuvien surkeaa elämää. Kuolleet lehdet sekä työläistrilogia sijoittuvat Helsinkiin.

Mika ja Aki ovat kaksi eri ihmistä jos et tajunnut

Entäs Aki ja Turo?

Vierailija
329/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinpään kauppaan 50 km ja lähimpään kouluun ,terveyskeskukseen ym. lähemmäs 100 km .Työpaikoista puhumattakaan .

Niin mistä nuo matkat on?  Milloin olet viimeksi käynyt Kuusamossa.  Juhannuksena oli vielä kaupat ja tk keskustassa.

Juu, ei tuosta ap:n mainitsemasta talosta ole kuin 25km kaikkiin noihin palveluihin ja koulukyyti kuljettaa peruskouluun 21km päähän.

Vierailija
330/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt todellisuudessa aika hiton kaukana. En voisi kuvitellakaan, että ajaisin vähintään 60 km pelkän kauppareissun takia. Asun suuressa kaupungissa ja CM, Prisma ja Lidl ovat kaikki 1 km säteellä asunnostani.

Ehkä useimmissa vähän pienemmissä kaupungeissa? 

Kirkkonummella esimerkiksi. 

Vierailija
331/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rempathan on kaupunkien kustannus. Meiltä jos menee viemäri vaihtoon, niin otetaan lapio käteen ja kaivetaan se esiin ja vaihdetaan putki. Hintaa kertyy tyyliin satanen, eikä 1500€ neliölle. Katon maalaus maksoi viime kesänä 610€. Vesiputkien uusiminen maksoi 1100€ ja uuden sähkökeskuksen löysin kirpparilta kuudellakympillä. Ei remontit niin hirveän kalliita ole, kun tekee itse.

Ja monellahan on oikeudet vaihtaa sähkökeskus itse. Kyllä maalla onkin sitten ihanaa, julkiset pörrää koko ajan edes takaisin eikä kymmenien-satojen kilometrien kauppamatkatkaan ole mitään, sen kun hurauttaa vain, on palveluita teatterista terveyskeskukseen koska vain tarvitset. Marketit täynnä eksoottisia ruokia. Ja ihmisiä, niitähän riittää vaikka erakoitumaan sinne maalle usein muutetaankin. Siellä on varmasti sähkövalot teiden liepeillä ett

Mitä oikeuksia tarvitaan kun itselle tekee? Vakuutus ei korvaa, mutta eipä tarvitse vakuutusmaksujakaan maksaa.

Se on kylläkin täysin laitonta.

Suurempi riski tulipalossa on mielestäni asukkaiden kuolema kuin vakuutuskorvaus. 

Vierailija
332/347 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
333/347 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt todellisuudessa aika hiton kaukana. En voisi kuvitellakaan, että ajaisin vähintään 60 km pelkän kauppareissun takia. Asun suuressa kaupungissa ja CM, Prisma ja Lidl ovat kaikki 1 km säteellä asunnostani.

Ehkä useimmissa vähän pienemmissä kaupungeissa? 

Kirkkonummella esimerkiksi. 

Juu, Kuusamossakin ovat kaikki Prisma, Cittari, lidl ja tokmanni parin sadan etäisyydellä toisistaan. Kaikki hyvillä valikoimilla , niinkuin täällä eteläisessä suomessakin.Tietäjä tietää.

Vierailija
334/347 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaaha kaupunkilaiset mitä ne kuuluisat palveöut on joita en tiedä tarvitsevani. Niin ja asun itse kaupungissa mutta ihan hyvin taloni voisi olla tästä 100km päässä.

No minä tykkään syödä usein vaikkapa kiinalaista ruokaa. Siinä jo puute. Toinen, että käyn mielelläni teatterissa. Siinä toinen asia mitä maalta harvoin löytyy.

Kiinalaista (intialaista, meksikolaista, ....) saa tehtyä missä vain.

Teatteri ei kiinnosta kuin harvoja.

Et sinä maalta löydä aineksia noihin. Esim. juuri eilen söin paneeria mangokastikkeessa. Miten valmistat sen itse maaseudun aineksista?

Ja kyllä löytyy sitä sun ihmepaneeria😂😂😂

Vierailija
335/347 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini talo Suomussalmen (Ämmänsaaren) keskustassa myynnissä 72 000 euroa. Kauppaan 400 metriä, terveysasemalle 400 metriä, apteekkiin 400 metriä, alkoon 700 metriä. Uimarannalle 1km. Kuntoradalle 100 metriä. Ala- ja yläkoulut 1,5km. Syväyksenkatu 17.

Vierailija
336/347 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä muka nuo kolme on noin lähellä toisiaan? Ymmärtäisi että 2 noista mutta kaikki kolme"

Aika monessa sen kokoisessa paikassa jossa on vain yksi varsinainen keskusta mutta josta kuitenkin nuo kaikki löytyy.  Tämänkin kesän road tripillä tuli monta kuvaukseen suurinpiirten sopivaa paikkaa vastaan. Siinä ne kaikki nököttää sen yhden liikenneympyrän tai valoristeyksen ympärillä päätien varressa. Syrjemmältä voi vielä löytyä sitten jotain salea tai k-markettia, ehkä.

Vierailija
337/347 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä matkalla Helsinkiin on? Minä en ainakaan käy siellä ikinä asioilla. Lentokentälle menen pari-kolme kertaa vuodessa ja sinnekin menen junalla suoraan. No kestää ne matkat tunteja ja vaativat järjestelyjä, mutta aika kova tuntipalkka on niiden kanssa, kun laskee ainakin tuhannen euron kuukausisäästön asumiskuluissa. Jos asuisin Helsingissä, tai edes Vantaalla, en voisi olla kahta kuukautta Tahaimaassa talvisin, kun kaikki raha menisi asumiseen. Pelkkä autotalli maksaisi enemmän kuin koko asuminen täällä maalla.

Huutista kun asun Vantaalla ja käyn Helsingissä varmaan yhtä usein kuin monet satojen kilometrien päästä landelta tulevat.

Tuusula täällä. Olen käynyt Helsingissä tänä vuonna kerran. Jyväskylässä, Kuopiossa ja Kiteellä asuvat sukulaiset ovat rampanneet Helsingissä lomilla, konserteissa ja jollain messuilla monen monta kertaa.

Heidän on toki kätevämpi kulkea omalta kylältä suoraan junalla suoraan Hgin keskustaan. Täällä Tuusulan peltojen keskellä ei kulje mitkään julkiset ja autolla on turha edes lähteä Helsinkiin.

Vierailija
338/347 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuusula täällä. Olen käynyt Helsingissä tänä vuonna kerran. Jyväskylässä, Kuopiossa ja Kiteellä asuvat sukulaiset ovat rampanneet Helsingissä lo

Sama täällä Espoossa. Tänä vuonna käynyt kerran stadissa, Meilahdessa sairastelevaa kaveria osastollla moikkaamassa. Krunikassa asuvaa hyvää ystäväänikin kävin moikkaamassa Mäntyharjulla mökillään vaikka kyllähän sitä aina välillä uhotaan että joskus voisi käydä vaikka keskustassa syömässä. Sukulaiset käy maalta useammin, kulttuurijutuissa ja näin kesäisin Linnanmäki houkuttaa lapsellisia. Pyydän usei ntänne yökylään niin ei tarvitse itse kaupungille lähteä moikkaamaan :)

Vierailija
339/347 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaaha kaupunkilaiset mitä ne kuuluisat palveöut on joita en tiedä tarvitsevani. Niin ja asun itse kaupungissa mutta ihan hyvin taloni voisi olla tästä 100km päässä.

No minä tykkään syödä usein vaikkapa kiinalaista ruokaa. Siinä jo puute. Toinen, että käyn mielelläni teatterissa. Siinä toinen asia mitä maalta harvoin löytyy.

Kiinalaista (intialaista, meksikolaista, ....) saa tehtyä missä vain.

Teatteri ei kiinnosta kuin harvoja.

Et sinä maalta löydä aineksia noihin. Esim. juuri eilen söin paneeria mangokastikkeessa. Miten valmistat sen itse maaseudun aineksista?

No vaikka sieltä kirkonkylän K-supermarketista, josta ostetaan muutakin ruokaa?

Mistä sinä muuten käyt ostamassa viime yönä pyydettyä kalaa? Meillä naapuri tuo ne fileinä aamulla kotiovelle (emme itse kalasta) tai käydään paikalliselta kalastajalta. 

Vierailija
340/347 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä sinä muuten käyt ostamassa viime yönä pyydettyä kalaa? Meillä naapuri tuo ne fileinä aamulla kotiovelle (emme itse kalasta) tai käydään paikalliselta kalastajalta. "

Helsinki sijaitsee meren rannalla jos et tiennyt. Kyllä täällä aamutuoretta kalaa saa monesta paikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi