Kyllä on edullisia taloja maaseudulla.
Huh ,huh, törmäsin tosi edulliseen maatilaan järven rannalla . Sisältä niin nätti ja siisti , puhdas järvi ihan vieressä ja hintapyyntö vain 75000e. Varmaan lähtee hiukan alle sen , kun tonttikin on yli 2 hehtaaria Alatie 2 kuusamossa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rempathan on kaupunkien kustannus. Meiltä jos menee viemäri vaihtoon, niin otetaan lapio käteen ja kaivetaan se esiin ja vaihdetaan putki. Hintaa kertyy tyyliin satanen, eikä 1500€ neliölle. Katon maalaus maksoi viime kesänä 610€. Vesiputkien uusiminen maksoi 1100€ ja uuden sähkökeskuksen löysin kirpparilta kuudellakympillä. Ei remontit niin hirveän kalliita ole, kun tekee itse.
Ja monellahan on oikeudet vaihtaa sähkökeskus itse. Kyllä maalla onkin sitten ihanaa, julkiset pörrää koko ajan edes takaisin eikä kymmenien-satojen kilometrien kauppamatkatkaan ole mitään, sen kun hurauttaa vain, on palveluita teatterista terveyskeskukseen koska vain tarvitset. Marketit täynnä eksoottisia ruokia. Ja ihmisiä, niitähän riittää vaikka erakoitumaan sinne maalle usein muutetaankin. Siellä on varmasti sähkövalot teiden liepeillä ettei pimeässä tarvitse lenkkeillä maantien laitaa,
Mitä oikeuksia tarvitaan kun itselle tekee? Vakuutus ei korvaa, mutta eipä tarvitse vakuutusmaksujakaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kaupunkilaiset keksimällä keksivät miksei maalla voisi elää vaikka siellä tällä hetkelläkin elää ihmisiä.
Itse asun kapungissa mutten kaipaa mitään näistä palveluista mitä täällä on.
Ei vaan jos minä sanon että en halua asua maalla kun haluan syödä eksoottista ruokaa, niin minulle tulevat maalaiset kertomaan että kyllä sieltä kaiken saa, ihan vapaasti, ei mitään ongelmaa kokkailla itse mitä haluaakin. Ihan yhtä lailla tullaan kertomaan kuinka kaikkialla maalla on jopa 3 oppilaan lukioita, kaikki onnistuu kun vaan laittaa onnistumaan.
Sitten siellä maalla on on suurella osalla ihmisistä todellisuus aivan toinen, on peräkammarin poikia, on työttömyyttä, on apatiaa, on kaurismäkeläisiä pubeja henkitoreissaan. Mutta vain palstalla siellä maalla kaikki on täysin hyvin, ihan ympäri Suomen löytyy joka ikisestä pikkukunnasta vaikkapa terveskeskus.
Niin että sinne vaan kun löytyy halpa röttelö muutamalla kymmenellä tuhannella. Itse vedät sinne sähköt, viis siitä ettet ole ikinä sulaketta enempää vaihtanut mutta osaathan sinä. Kun maalla kaikki niin hyvin onnistuu ja vain kaupunkilaiset ovat laiskoja ja osaamattomia kun eivät viitsi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kaupunkilaiset keksimällä keksivät miksei maalla voisi elää vaikka siellä tällä hetkelläkin elää ihmisiä.
Ei vaan jos minä sanon että en halua asua maalla kun haluan syödä eksoottista ruokaa, niin minulle tulevat maalaiset kertomaan että kyllä sieltä kaiken saa, ihan vapaasti, ei mitään ongelmaa kokkailla itse mitä haluaakin. Ihan yhtä lailla tullaan kertomaan kuinka kaikkialla maalla on jopa 3 oppilaan lukioita, kaikki onnistuu kun vaan laittaa onnistumaan.
Sitten siellä maalla on on suurella osalla ihmisistä todellisuus aivan toinen, on peräkammarin poikia, on työttömyyttä, on apatiaa, on kaurismäkeläisiä pubeja henkitoreissaan. Mutta
Sitten siellä maalla on on suurella osalla ihmisistä todellisuus aivan toinen, on peräkammarin poikia, on työttömyyttä, on apatiaa, on kaurismäkeläisiä pubeja henkitoreissaan. Mutta vain palstalla siellä maalla kaikki on täysin hyvin, ihan ympäri Suomen löytyy joka ikisestä pikkukunnasta vaikkapa terveskeskus.
Niin että sinne vaan kun löytyy halpa röttelö muutamalla kymmenellä tuhannella. Itse vedät sinne sähköt, viis siitä ettet ole ikinä sulaketta enempää vaihtanut mutta osaathan sinä. Kun maalla kaikki niin hyvin onnistuu ja vain kaupunkilaiset ovat laiskoja ja osaamattomia kun eivät viitsi yrittää.
Erikoinen esimerkki tuo Kaurismäkeläinen pubi koska hänen leffat sijoittuvat kaupunkeihin joissa ihmisillä surkeat elämät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten siellä maalla on on suurella osalla ihmisistä todellisuus aivan toinen, on peräkammarin poikia, on työttömyyttä, on apatiaa, on kaurismäkeläisiä pubeja henkitoreissaan. Mutta
Onhan se selvä, että cityihmisen on parempi olla siellä kaupungissa. Ketään ei kai pakoteta maalle muuttamaan, paitsi jossain persuhötössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa
Mitä näistä ei saa maaseudulta?
No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...
Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten uusavuton. No ehkä joku palvelutalo tai muu avustetun elämisen muoto onkin sua varten.
Juupa juu. Näitä aineksia ei saa edes kaupungista normikaupoista niin väität edelleen että Rukalta saa? Ja Parikkalasta? t. etnisten kauppjen vakioasiakas
Mitäs ne Kuusamossa asuvat aasialaiset syö? Kannattaisi kysyä heiltä. Ainakin ennen he ostivat isommista kaupungeista sellaiset tuotteet, mitä ei lähikaupoista saa. Nykyään kaikkea voi myös tilata kotiin. Senhän takia kaupunkien kivijalkakaupat kärsivät asiakaskadosta.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen esimerkki tuo Kaurismäkeläinen pubi koska hänen leffat sijoittuvat kaupunkeihin joissa ihmisillä surkeat elämät
Eikö maalla tunneta Mika Kaurismäkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetaan, varsinki leffoista joissa kuvataan kaupungeissa asuvien surkeaa elämää. Kuolleet lehdet sekä työläistrilogia sijoittuvat Helsinkiin.
Parempi puolisko on thaimaalainen, eikä meillä koskaan ole ruoka loppunut, vaikka maalla asutaankin.
Vierailija kirjoitti:
Parempi puolisko on thaimaalainen, eikä meillä koskaan ole ruoka loppunut, vaikka maalla asutaankin.
Oot menny thaimaalaisen miehe kanssa yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetaan, varsinki leffoista joissa kuvataan kaupungeissa asuvien surkeaa elämää. Kuolleet lehdet sekä työläistrilogia sijoittuvat Helsinkiin.
Mika ja Aki ovat kaksi eri ihmistä jos et tajunnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hinnalla pilattu
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/parikkala/21575547
Oikein asiallinen tuohon hintaan... eläkepäivillä viihtyisi hyvin.
Laila Mikkosen ryijy seinällä. Tosi nätti. Eläketunnelmaa.
Kannattaa nyt ostaa ja pitää kunnossa. 10v päästä myy kalliilla etelä-Euroopan ilmastoa pakeneville. Kuumuus ja kuivuus vaan lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei määritelty kumpi Kaurismäki, ihan vaan sivusta. Etkä tunne Aki Kaurismäkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi kaurismäkeläinen pubi viittaa Mikan tuotantoon, ei Akin jota tässä virheellisesti alettiin luettelemaan
On se kumma kuinka tää juttu menee joidenkuiden tunteisiin. Loukkaannutaan kun kumotaan niitä ennakkoluuloja joita kumpainenkin asuja on toisistaan luonut ja muka tiedetään asiat Kenenkään ei ole pakko asua maalla eikä keksiä syitä, miksi näin on ja kehittää jotain puolustusmekanismeja ja keksittyjä juttuja. Sama pätee kaupunkilaisiin, ihan turhaa touhua kehittää jotain 50-luvun meininkiä maaseudulle ja elää jossain kuvitemaailmassa että siellä ei ole mitään. Tietty ero kaupungissa on, että muutamien on pakko siellä asua, vaikka eivät haluaisi, sitäkin on turha kieltää. Suuri osa varmaan haluaa tai tyytyy asiaan.
Lähinpään kauppaan 50 km ja lähimpään kouluun ,terveyskeskukseen ym. lähemmäs 100 km .Työpaikoista puhumattakaan .
Etelän vetelä itkee,paskahuusista maksatte miljoonan......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi kaurismäkeläinen pubi viittaa Mikan tuotantoon, ei Akin jota tässä virheellisesti alettiin luettelemaan
Eihän viittaa vaan juuri Akin leffoihin. Aina niissä on se Kallion tai vastaavan räkälä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa
No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...
Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten uusavuton. No ehkä joku palvelutalo tai muu avustetu
Onhan tuo nyt todellisuudessa aika hiton kaukana. En voisi kuvitellakaan, että ajaisin vähintään 60 km pelkän kauppareissun takia. Asun suuressa kaupungissa ja CM, Prisma ja Lidl ovat kaikki 1 km säteellä asunnostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten u
Onhan tuo nyt todellisuudessa aika hiton kaukana. En voisi kuvitellakaan, että ajaisin vähintään 60 km pelkän kauppareissun takia. Asun suuressa kaupungissa ja CM, Prisma ja Lidl ovat kaikki 1 km säteellä asunnostani.
Missä muka nuo kolme on noin lähellä toisiaan? Ymmärtäisi että 2 noista mutta kaikki kolme
Onpa kaunis ja ihana piha