Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on edullisia taloja maaseudulla.

Vierailija
06.09.2024 |

Huh ,huh, törmäsin tosi edulliseen maatilaan järven rannalla . Sisältä niin nätti ja siisti , puhdas järvi ihan vieressä ja hintapyyntö vain 75000e. Varmaan lähtee hiukan alle sen , kun tonttikin on yli 2 hehtaaria Alatie 2 kuusamossa.

Kommentit (347)

Vierailija
261/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä maalla ei ole, on mopomiitit ja keulan vetäjät. Myöskään narkkiloita ei ole tuulikaapeissa, eikä naapuri tupakoi parvekkeella. Myöskään koiranpaskaongelmaa ei ole. Meillä on tässä 50 kilometrin säteellä ainakin 5 kesäteatteria, kolme erilaista kaupunginteatteria, joissa ei tosin koskaan käydä, aika monta elokuvateatteria ja kolmen kaupungin ravintolat. Alle kahden tunnin matkan päässä on Suomen kolme suurinta lentokenttää, että landella voi asua monella tapaa.

Vierailija
262/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä te rahoitatte sen askartelu-elämän maalla? Itsellä työpaikka yliopistosairaalassa niin eipä täältä kaupungista niin vaan lähdetä minnekään kuin korkeintaan eläkepäivillä ja silloin päädyn todennäköisesti oman työpaikan asiakaspuolelle eli palveluita tarvitsen silloinkin.

Mullakin työpaikka yliopistosairaalassa, asun metsän keskellä metsälammen rannassa maalla. Työmatka autolla 45 minsaa.

Säästän joka kuukausi yli 300 € sillä etten omista autoa vaan käytän julkisia. Tuo raha menee kokonaisuudessaan reissukassaan jonka puitteissa teen paljon reissuja ulkomaillekin.

Ai nytkö pitää muka ulkomaille olla menossa. En minä sinne halua sen enempää kuin kaupunkiinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa

Mitä näistä ei saa maaseudulta?

No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...

Vierailija
264/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa

No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...

Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten uusavuton. No ehkä joku palvelutalo tai muu avustetun elämisen muoto onkin sua varten.

Vierailija
265/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten uusavuton. No ehkä joku palvelutalo tai muu avustetun elämisen muoto onkin sua varten.

Juupa juu. Näitä aineksia ei saa edes kaupungista normikaupoista niin väität edelleen että Rukalta saa? Ja Parikkalasta? t. etnisten kauppjen vakioasiakas

Vierailija
266/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä te rahoitatte sen askartelu-elämän maalla? Itsellä työpaikka yliopistosairaalassa niin eipä täältä kaupungista niin vaan lähdetä minnekään kuin korkeintaan eläkepäivillä ja silloin päädyn todennäköisesti oman työpaikan asiakaspuolelle eli palveluita tarvitsen silloinkin.

Mullakin työpaikka yliopistosairaalassa, asun metsän keskellä metsälammen rannassa maalla. Työmatka autolla 45 minsaa.

Säästän joka kuukausi yli 300 € sillä etten omista autoa vaan käytän julkisia. Tuo raha menee kokonaisuudessaan reissukassaan jonka puitteissa teen paljon reissuja ulkomaillekin.

No silloin sun kannattaakin asua työpaikkasi lähellä jos erikseen pitää hirveästi säästää ulkomaanmatkaan. Ei maalla asuminen ole halpaa ja sovi kaikille.

Vierailija
267/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaaha kaupunkilaiset mitä ne kuuluisat palveöut on joita en tiedä tarvitsevani. Niin ja asun itse kaupungissa mutta ihan hyvin taloni voisi olla tästä 100km päässä.

No minä tykkään syödä usein vaikkapa kiinalaista ruokaa. Siinä jo puute. Toinen, että käyn mielelläni teatterissa. Siinä toinen asia mitä maalta harvoin löytyy.

Kiinalaista (intialaista, meksikolaista, ....) saa tehtyä missä vain.

Teatteri ei kiinnosta kuin harvoja.

Et sinä maalta löydä aineksia noihin. Esim. juuri eilen söin paneeria mangokastikkeessa. Miten valmistat sen itse maaseudun aineksista?

Samat tuotteet sielläki on

Kyllä mä maalla olen käynyt useinkin. Ja kuuntelen äitini valitusta kun siellä ei ole mitään. Itse viihdyn kaupungissa herkutellen erilaisia ruokia, nauttien erilaisia kulttuuritapahtumia, urheilen kuntosalilla, on helppo matka lentokentälle vielä suuremmille kylille jne. En todella kaipaa mitään maaseudun leppoisaa menoa jossa ei koe mitään.

Ps. edellenkään et Rukalta löydä paneeria.

Kulttuuri parempaa etänä oman kodin rauhassa. Kuntosaleille ei mua sais millään. Tossa on Liikku alle kilsan päässä enkä oo sinne menossa. Lentokenttäkin mulla on 10 min automatkan päässä mutten oo lentäny mihinkää 15 vuoteen enkä oo lentämässäkään.

Vierailija
268/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka saisi ilmaiseksi.

Muistakaahan fatu diarran viisaat sanat mimmoista on naisen muuttaa metsään eli maaseudulle.

Vierailija
269/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Näitä aineksia ei saa edes kaupungista normikaupoista niin väität edelleen että Rukalta saa? Ja Parikkalasta? t. etnisten kauppjen vakioasiakas

Parikkalasta ei saa näitä? "täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa"

Vierailija
270/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin sun kannattaakin asua työpaikkasi lähellä jos erikseen pitää hirveästi säästää ulkomaanmatkaan. Ei maalla asuminen ole halpaa ja sovi k

Erikseen? Toki säästän kuten normaalit ihmiset eli palkkatulosta menee iso siivu suoraan matkakassaan josta sitten menen minne vain milloin huvittaa. Tuo 300 € / kk ei ole se kaikki, lähellekään.

Vierailija
271/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä maalla ei ole, on mopomiitit ja keulan vetäjät. Myöskään narkkiloita ei ole tuulikaapeissa, eikä naapuri tupakoi parvekkeella. Myöskään koiranpaskaongelmaa ei ole. Meillä on tässä 50 kilometrin säteellä ainakin 5 kesäteatteria, kolme erilaista kaupunginteatteria, joissa ei tosin koskaan käydä, aika monta elokuvateatteria ja kolmen kaupungin ravintolat. Alle kahden tunnin matkan päässä on Suomen kolme suurinta lentokenttää, että landella voi asua monella tapaa.

Tä, mä olen aina luullut, että mopomiitit ja keulan vetäjät on nimenomaan maalla, kun siellä ei muutakaan tekemistä ole. Aina sitä oppii uutta, terveisin Helsingissä asuva. 

Vierailija
272/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Näitä aineksia ei saa edes kaupungista normikaupoista niin väität edelleen että Rukalta saa? Ja Parikkalasta? t. etnisten kauppjen

Kokeilehan löytää jotain kiinalaista soijaa tms maustekastiketta niin siihen kaatuu sun "kiinalaisen" tekeminen Parikkalassa.

Vierailija
273/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun pk-seudulla ja olen täältä myös kotoisin. Koko oma historia on tällä seudulla. Vanhemmat ja sisarukset asuu kaikki täällä. Samoin iso osa kavereista.

Välillä haaveilen asumisesta maalla. Mutta vaikea täältä on lähteä ilman mitään siteitä jonnekin pikkupaikkakunnallr. Työtkin on isoissa kaupungeissa ja ikääntyvät vanhemmat tarvii apua. Teini-ikäisten lasten kaikki sosiaaliset ympyrätkin on täällä.

Joten tänne kaupunkiin mä jään. 

Vierailija
274/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maalla asumisen yksi suurista nautinnoista on juurikin tehdä itse kaikkia ruokia ja ruokatarpeita. Kasvatan itse chilit, teen etikat, oluet ja siiderit itse. Kuivatan luumuja, omenoita, itse viljeltyjä sieniä ja jopa rusinoita. Toisaalta en missään pullossa asu, vaan työhuoneessa on näytöillä reaaliajassa Wall Streetin tärkeimmät indeksit ja raaka-ainepörssin kurssit. Yhtään huonompaa tulosta en tee, vaikka jakku onkin vaihtunut pieruverkkareihin ja Crocseihin.

Vierailija
275/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Näitä aineksia ei saa edes kaupungista normikaupoista niin väität edelleen että

Kokeilehan löytää jotain kiinalaista soijaa tms maustekastiketta niin siihen kaatuu sun "kiinalaisen" tekeminen Parikkalassa.

No tosta lähisittarilta sais ainaki 5 erilaista soijaa. Aina voi keksiä jonku aineen mitä ei saa kuin kiinasta ja koska sitä ei oo niin se ei oo kiinalaista. 

Arvaas mistä täällä etniset ravintolat hakee aineensa? Tosta Lidlistä.

Vierailija
276/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle maalla asumisen yksi suurista nautinnoista on juurikin tehdä itse kaikkia ruokia ja ruokatarpeita. Kasvatan itse chilit, teen etikat, oluet ja siiderit itse. Kuivatan luumuja, omenoita, itse viljeltyjä sieniä ja jopa rusinoita. Toisaalta en missään pullossa asu, vaan työhuoneessa on näytöillä reaaliajassa Wall Streetin tärkeimmät indeksit ja raaka-ainepörssin kurssit. Yhtään huonompaa tulosta en tee, vaikka jakku onkin vaihtunut pieruverkkareihin ja Crocseihin.

Kaupunki snobit ei vaa ymmärrä kun luulevat maalla asuvan vain "Puukon veljekset" tyyppisiä ihmisiä.

Vierailija
277/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä, mä olen aina luullut, että mopomiitit ja keulan vetäjät on nimenomaan maalla, kun siellä ei muutakaan tekemistä ole. Aina sitä oppii uutta, terveisin Helsingissä asuva. 

No niinhän te cityvihreät luulette.

Vierailija
278/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Näitä aineksia ei saa edes kau

Aika harvalla maaseudulla asuvalla on lähicittari.

Vierailija
279/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla maaseudulla asuvalla on lähicittari.

No alotuksen myynnissä olevalta talolta autolla cittarille 29km eli ei kauhian kaukana

Vierailija
280/347 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta etnisissä ravintoloissa syömisen vaihtoehto ei ole kokata itse, kun haluan mennä ravintolaan ja tulla palveluksi. Erityisesti, jos haluan viedä puolisoni syömään hääpäivänä tai pitää työporukan kanssa tiimi-iltaa, niin en todellakaan aio vetää essua päälle ja kokata kotonani. Ihan sama, miten hyvin aineita on saatavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi