Kyllä on edullisia taloja maaseudulla.
Huh ,huh, törmäsin tosi edulliseen maatilaan järven rannalla . Sisältä niin nätti ja siisti , puhdas järvi ihan vieressä ja hintapyyntö vain 75000e. Varmaan lähtee hiukan alle sen , kun tonttikin on yli 2 hehtaaria Alatie 2 kuusamossa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa
Mitä näistä ei saa maaseudulta?
No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...
Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten uusavuton. No ehkä joku palvelutalo tai muu avustetun elämisen muoto onkin sua varten.
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta etnisissä ravintoloissa syömisen vaihtoehto ei ole kokata itse, kun haluan mennä ravintolaan ja tulla palveluksi. Erityisesti, jos haluan viedä puolisoni s
No mulla on näitä ravintoloita tässä lähellä vaikka kuinka ja silti teen mieluummin ite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirj
oitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneer aineet: täysmaitoa, valkoviinietikkaa, voita, chiliä, valkosipulia, suolaa
No ihan vaikka chiliä voi olla vaikea löytää, samoin noita mangokastikkeen aineksia. Kenellä on aikaa vääntää aluksi mainitsemiani kiinalaisia kastikkeita alusta saakka itse? Ehkä siellä maalla ei tosiaan ole kerta kaikkiaan mitään muuta tekemistä...
Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten u
Kyllä se on kaukana jos kauppamatkaan menee 60 km
Jo 60 km susta tuntuu pitkältä matkalta niin se on sun ongelma. Mulla menee kaupungissakin tollanen matka helposti.
Lähicittari on suhteellista. Kolmen vartin ajomatkan päässä on ainakin viisi Citymarkettia ja 4 Prismaa. Lähimpään on 55 kilometriä. Ei sinne nyt ihan yhden muropaketin takia viitsi lähteä, mutta kerran viikossa nyt kuitenkin tulee käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä maalla ei ole, on mopomiitit ja keulan vetäjät. Myöskään narkkiloita ei ole tuulikaapeissa, eikä naapuri tupakoi parvekkeella. Myöskään koiranpaskaongelmaa ei ole. Meillä on tässä 50 kilometrin säteellä ainakin 5 kesäteatteria, kolme erilaista kaupunginteatteria, joissa ei tosin koskaan käydä, aika monta elokuvateatteria ja kolmen kaupungin ravintolat. Alle kahden tunnin matkan päässä on Suomen kolme suurinta lentokenttää, että landella voi asua monella tapaa.
Tä, mä olen aina luullut, että mopomiitit ja keulan vetäjät on nimenomaan maalla, kun siellä ei muutakaan tekemistä ole. Aina sitä oppii uutta, terveisin Helsingissä asuva.
No niinhän te cityvihreät luulette.
Niin luullaan, kun ei olla kaupungissa koskaan moisia nähty. Taitaa olla urbaania legendaa koko mopomiitit, jos niitä ei maallakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Jo 60 km susta tuntuu pitkältä matkalta niin se on sun ongelma. Mulla menee kaupungissakin tollanen matka helposti.
Kun tätä juuri yritän vääntää rautalangasta! Mulle 60 km kauppamatka, etnisten ruokien poissaolo, kulttuuritapahtumien poissaolo jne ovat ongelma joten ei, en hakeudu maalle vaikka olisi kuinka edullista asua jossain lahoavassa rintsikassa. Ei, mieluummin asun kaupungissa, julkinen liikenne kulkee ovelta ovelle työmatkaa ajatellen. Säästän ison summan rahaa sillä ettei kulkemiseen mene juuri mitään vaikka asuminen rokottaa omalta osaltaan enemmän kuin siellä lahosssa tötterössä maalla. Siellä tulee rempat yms eteen myös ellei sitten valitse lahota asuntonsa mukana niin kuin tuo yksi vastaaja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä maalla ei ole, on mopomiitit ja keulan vetäjät. Myöskään narkkiloita ei ole tuulikaapeissa, eikä naapuri tupakoi parvekkeella. Myöskään koiranpaskaongelmaa ei ole. Meillä on tässä 50 kilometrin säteellä ainakin 5 kesäteatteria, kolme erilaista kaupunginteatteria, joissa ei tosin koskaan käydä, aika monta elokuvateatteria ja kolmen kaupungin ravintolat. Alle kahden tunnin matkan päässä on Suomen kolme suurinta lentokenttää, että landella voi asua monella tapaa.
Tä, mä olen aina luullut, että mopomiitit ja keulan vetäjät on nimenomaan maalla, kun siellä ei muutakaan tekemistä ole. Aina sitä oppii uutta, terveisin Helsingissä asuva.
Niin luullaan, kun ei olla kaupungissa kosk
Mopomiitit on aina isoilla parkkipaikoilla. Isoja parkkipaikkoja taas on vain kaupungeissa.
Mopomiitti ei ole sellainen missä kylän kaksi mopojonnea moikkaa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa eli olet joko todella laiska, ihan käsi tai muuten uusavuton. No ehkä joku palvelutalo tai muu avustetun elämisen muoto onkin sua varten.
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta etnisissä ravintoloissa syömisen vaihtoehto ei ole kokata itse, kun haluan mennä ravintolaan ja tulla palveluksi. Erityisesti, jos haluan viedä puolisoni s
Meillä taas tiimi-illoissa laitetaan brisketti savuun jo edellisenä päivänä ja savusaunan päälle syödään ja juodaan melko laadukkaasti. Kyllä ravintoloissakin tulee syötyä ja ulkomaillakin käytyä ihan tarpeeksi, vaikka pöndellä asutaankin.
Vierailija kirjoitti:
Lähinpään kauppaan 50 km ja lähimpään kouluun ,terveyskeskukseen ym. lähemmäs 100 km .Työpaikoista puhumattakaan .
Auto on keksitty! Onko ihan uutta sulle?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta etnisissä ravintoloissa syömisen vaihtoehto ei ole kokata itse, kun haluan mennä ravintolaan ja tulla pa
No mulla on näitä ravintoloita tässä lähellä vaikka kuinka ja silti teen mieluummin ite.
Onneksi saamme kaikki olla erilaisia. Turha moittia toisia laiskoiksi ja kädettömiksi, jos kokkaaminen ei nappaa. Jokaisella on omat vahvuutensa ja kiinnostuksenkohteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tätä juuri yritän vääntää rautalangasta! Mulle 60 km kauppamatka, etnisten ruokien poissaolo, kulttuuritapahtumien poissaolo jne ovat ongelma joten ei, en hakeudu maalle vaikka olisi kuinka edullista asua jossain lahoavassa rintsikassa. Ei, mieluummin asun kaupungissa, julkinen liikenne kulkee ovelta ovelle työmatkaa ajatellen. Säästän ison summan rahaa sillä ettei kulkemiseen mene juuri mitään vaikka asuminen rokottaa omalta osaltaan enemmän kuin siellä lahosssa tötterössä maalla. Siellä tulee rempat yms eteen myös ellei sitten valitse lahota asuntonsa mukana niin kuin tuo yksi vastaaja....
Mulla on julkinen käytössä kun bussit menee tosta 100m metrin päässä olevalta pysäkiltä monta kertaa tunnissa mutta en käytä niitä. Etätöissä kun mun ei tarvi kotoa poistua jos en halua. Siksi mun koti vois olla helposti 100km päässä tästä enkä jäis mistään paitsi.
Tämä talo on 10 vuotta vanha joten ihan samat rempat edessä kuin maalla olevassa saman ikäisessä talossa.
Kun asuu täällä skuttassa, niin ei mene koko elämä asuntolainan kanssa. Puolen vuoden palkalla saa jo talon.
Olen tätä kyllä miettinyt. Muutaman vuoden päästä, kun jälkikasvu vähän isompi, niin josko tästä osakkeesta saisi omansa pois ja sen verran, että ostaisin halvan talon maalta. Jäisi sitten vähän rahaa muuhunkin. Varmaan se talo jäisi käteen, mutta mitä sitten? Suoraan sanottuna. Haluan asua maalla. Muutin aikoinaan kaupunkiin että olisi töitä. Mutta en ole kaupungissa onnellinen, vaikka onkin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopomiitit on aina isoilla parkkipaikoilla. Isoja parkkipaikkoja taas on vain kaupungeissa.
Mopomiitti ei ole sellainen missä kylän kaksi mopojonnea moikkaa toisiaan.
Eikö nimenomaan siellä 29 kilometrin päässä olevalla Cittarilla ole? Vai julkisillako siellä käydään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on julkinen käytössä kun bussit menee tosta 100m metrin päässä olevalta
No ihan tuosta epäsosiaalisuudesta on tullut jo vaikka kuinka paljon tutkimustuloksia mitä ihmisille tapahtui koronasulkujen aikaan. Että ei se jatkuva etätyökään täysin hyväksi ole ettei näe muita ihmisiä päiväkausiin.
Rempathan on kaupunkien kustannus. Meiltä jos menee viemäri vaihtoon, niin otetaan lapio käteen ja kaivetaan se esiin ja vaihdetaan putki. Hintaa kertyy tyyliin satanen, eikä 1500€ neliölle. Katon maalaus maksoi viime kesänä 610€. Vesiputkien uusiminen maksoi 1100€ ja uuden sähkökeskuksen löysin kirpparilta kuudellakympillä. Ei remontit niin hirveän kalliita ole, kun tekee itse.
Vierailija kirjoitti:
Rempathan on kaupunkien kustannus. Meiltä jos menee viemäri vaihtoon, niin otetaan lapio käteen ja kaivetaan se esiin ja vaihdetaan putki. Hintaa kertyy tyyliin satanen, eikä 1500€ neliölle. Katon maalaus maksoi viime kesänä 610€. Vesiputkien uusiminen maksoi 1100€ ja uuden sähkökeskuksen löysin kirpparilta kuudellakympillä. Ei remontit niin hirveän kalliita ole, kun tekee itse.
Ja monellahan on oikeudet vaihtaa sähkökeskus itse. Kyllä maalla onkin sitten ihanaa, julkiset pörrää koko ajan edes takaisin eikä kymmenien-satojen kilometrien kauppamatkatkaan ole mitään, sen kun hurauttaa vain, on palveluita teatterista terveyskeskukseen koska vain tarvitset. Marketit täynnä eksoottisia ruokia. Ja ihmisiä, niitähän riittää vaikka erakoitumaan sinne maalle usein muutetaankin. Siellä on varmasti sähkövalot teiden liepeillä ettei pimeässä tarvitse lenkkeillä maantien laitaa, ehei, maalta löytyy jalkakäytävätkin. Kouluja löytyy niin että jopa 3 oppilasta varten on lukio! Niin tässä ketjussa ovat maalaiset alas ampuneet _kaikki_ kaupunkilaisten perustelut asuinpaikan valinnakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on julkinen käytössä k
No ihan tuosta epäsosiaalisuudesta on tullut jo vaikka kuinka paljon tutkimustuloksia mitä ihmisille tapahtui koronasulkujen aikaan. Että ei se jatkuva etätyökään täysin hyväksi ole ettei näe muita ihmisiä päiväkausiin.
Etätöitä oon tehny nyt kyllä jo kohta 10 vuotta. Asiakkaat kun on ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta etnisissä ravintoloissa syömisen vaihtoehto ei ole kokata itse, kun haluan mennä ravintolaan ja tulla pa
Meillä taas tiimi-illoissa laitetaan brisketti savuun jo edellisenä päivänä ja savusaunan päälle syödään ja juodaan melko laadukkaasti. Kyllä ravintoloissakin tulee syötyä ja ulkomaillakin käytyä ihan tarpeeksi, vaikka pöndellä asutaankin.
Kyllä toikin kerran menee (jos joku muu tekee ne laadukkaat ruoat). Minäkin koin tollasen illan kerran 90-luvulla eräässä kartanohotellissa ja se riittikin mulle tätä lajia. Moni muu varmaan tykkää, vaikka olisikin jonkun tiimin jäsenen itse kokkaamat melko laadukkaat ruoat, ja ymmärrän sen hyvin. Onneksi on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monellahan on oikeudet vaihtaa sähkökeskus itse. Kyllä maalla onkin sitten ihanaa, julkiset pörrää koko ajan edes takaisin eikä kymmenien-satojen kilometrien kauppamatkatkaan ole mitään, sen kun hurauttaa vain, on palveluita teatterista terveyskeskukseen koska vain tarvitset. Marketit täynnä eksoottisia ruokia. Ja ihmisiä, niitähän riittää vaikka erakoitumaan sinne maalle usein muutetaankin. Siellä on varmasti sähkövalot teiden liepeillä ettei pimeässä tarvitse lenkkeillä maantien laitaa,
Ei vaan kaupunkilaiset keksimällä keksivät miksei maalla voisi elää vaikka siellä tällä hetkelläkin elää ihmisiä.
Itse asun kapungissa mutten kaipaa mitään näistä palveluista mitä täällä on.